דף הבית » תרופות סבתא » כיצד לרפא כתף קרועה – 18 תרופות ללא מרשם וסבתא רפואית

כיצד לרפא כתף קרועה – 18 תרופות ללא מרשם וסבתא רפואית

הבעיה של כתף קרועה

פגיעות בכתפיים הן בעיה שכיחה עבור ספורטאים, מרימי משקולות וכל מי שעוסק בפעילות גופנית מאומצת.שרירים וגידים קרועים עלולים לגרום לכאב ואי נוחות בכתף, ואפילו להגביל את טווח התנועה.למרבה המזל, ישנם מספר תרופות מוכחות לריפוי כתף קרועה, רפואית וגם ללא מרשם.

תרופות ללא מרשם

1.קרח

השלב הראשון בתהליך הריפוי הוא להפחית את הנפיחות והדלקת בכתף.החלת דחיסה קרה או חבילת קרח על האזור הפגוע למשך 15-20 דקות בכל פעם יכולה לעזור להפחית דלקת ולספק הקלה מכאב.

2.חום

לאחר הופחת הנפיחות והדלקת הראשונית, חום יכול לעזור להגדיל את זרימת הדם ולקדם ריפוי.השתמש בכרית חימום או בדחיסה חמה כדי להגדיל את הטמפרטורה של הכתף, אך אל תחיל חום יותר מ- 15 דקות בכל פעם.

3.מתיחות

מתיחות עדינות יכולות לעזור בשיפור הניידות ולהפחתת הכאב.התמקדו במתיחות שמכוונות לשרירי הכתפיים, כמו עיגולי זרוע, כתפיים בכתפיים ולחץ כתפיים.

4.עיסוי

עיסוי יכול להיות דרך נהדרת להפחית את הכאב ולשפר את זרימת הדם בכתף.כמו במתיחות, התמקדו בשרירי הכתפיים ועיסוי בעדינות בתנועות מעגליות.

5.פעילות גופנית

לאחר הצטמצמות הדלקת, תרגילי התנגדות אור יכולים לעזור לחזק את שרירי הכתפיים והגידים.התמקדו בתרגילים שמכוונים לשרירי הכתפיים, כגון לחיצות כתפיים, כתפי כתפיים ומעגלי זרוע.

6.מנוחה

מנוחה היא חלק חשוב מתהליך הריפוי.הקפידו לקחת הפסקות במהלך פעילויות ולהימנע מכל פעילויות העלולות לגרום לכאב או אי נוחות נוספים.

7.תנוחה

שמירה על תנוחה טובה במהלך פעילויות יכולה לעזור להפחית את המתח על שרירי הכתפיים.הקפד לשמור על הכתפיים לאחור ואת הצוואר שלך ישר כדי להפחית את המתח על שרירי הכתפיים.

8.תזונה

אכילת תזונה בריאה ומאוזנת יכולה לעזור לרפא כתף קרועה על ידי מתן הגוף את החומרים המזינים הדרושים לו כדי לתקן את הרקמה הפגועה.הקפידו להשיג הרבה חלבון, ויטמינים ומינרלים לקידום ריפוי.

טיפ ייחודי ומועיל

חשוב לקחת הפסקות במהלך פעילויות גופניות כדי לאפשר לכתף שלך לנוח ולהתאושש.דרך טובה לזכור לקחת הפסקות היא להגדיר טיימר לכל 15-20 דקות ולקחת הפסקה קצרה כשהוא יכבה.

תרופות רפואיות

במקרים מסוימים, יתכן שיהיה צורך בסעדים רפואיים לטיפול בכתף קרועה.דבר עם הרופא שלך כדי לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר לפציעה הספציפית שלך.

9.פיזיותרפיה

פיזיותרפיה יכולה להיות דרך נהדרת להפחית את הכאב ולשפר את הניידות בכתף.פיזיותרפיסט יכול לספק תרגילים ומתיחות שמכוונות לשרירי הכתפיים כדי לעזור להפחית את הכאב ולשפר את טווח התנועה.

10.זריקות קורטיקוסטרואידים

זריקות קורטיקוסטרואידים יכולות לעזור להפחית את הדלקת והכאב בכתף.יש להשתמש בזריקות אלה במשורה, מכיוון שהן יכולות להיות בעלות תופעות לוואי פוטנציאליות.

11.ניתוח

במקרים מסוימים, ניתוח עשוי להיות נחוץ לתיקון כתף קרועה.זה צריך להיעשות רק כמפלט אחרון, מכיוון שמדובר בהליך פולשני עם סיכונים ותופעות לוואי פוטנציאליות.

הסעדים של סבתא

בנוסף לתרופות רפואיות ולא מרשם, ישנם גם מספר תרופות מסורתיות ובית שעשויות להועיל בריפוי כתף קרועה.דבר עם הרופא שלך לפני שתשתמש באחד מהתרופות הללו כדי לוודא שהם בטוחים למצבך הספציפי.

12.כורכום

לכורכום יש תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הכאב והנפיחות בכתף.אתה יכול להוסיף כורכום למזונות או לערבב אותו עם מעט מים כדי להכין משחה ולהחיל אותו ישירות על האזור הפגוע.

13.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים יכול לעזור להפחית את הדלקתיון ונפיחות בכתף.מערבבים חלקים שווים של חומץ תפוחים ומים ומורחים אותו על האזור הפגוע.

14.שמן לבנדר

שמן לבנדר יכול לסייע בהפחתת כאבים ודלקת בכתף

תרופות ביתיות לקרע כתפיים

דמעות של

כתפיים הן פגיעה שכיחה ויכולות להיות כואבות ביותר.בעוד שטיפול רפואי ופיזיותרפיה הם הדרכים היעילות ביותר לטיפול בקרע כתפיים, ישנם גם כמה תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן כדי להקל על הכאב ואי הנוחות הקשורים לפגיעה.להלן כמה תרופות ביתיות שעשויות לעזור לרפא כתף קרועה.

טיפול בקרח

ניתן להשתמש ב

טיפול בקרח כדי להפחית את הדלקת והכאב באזור הכתפיים.כדי להשתמש בשיטה זו, החל חבילת קרח על האזור המושפע למשך 15-20 דקות בכל פעם.אל תחיל את הקרח ישירות על העור, מכיוון שזה יכול לגרום נזק רב יותר.לאחר 15-20 דקות, הסר את הקרח והמתן לפחות שעה לפני ההדחה מחדש.

טיפול בחום

ניתן להשתמש ב

טיפול בחום כדי לסייע בהפחתת הכאב והדלקת באזור הכתפיים.כדי להשתמש בשיטה זו, החל כרית חימום או בקבוק מים חמים על האזור המושפע למשך 10-15 דקות בכל פעם.הקפד לשמור על מקור החום לנוע סביב כדי להימנע משריפת העור.כמו בטיפול בקרח, המתן לפחות שעה לפני ההתיישבות מחדש.

תרופות מרשם

ניתן לרשום תרופות מרשם ל

כדי לעזור להפחית את הכאב והדלקת הקשורה לדמעות הכתפיים.ניתן להשתמש בתרופות אנטי-דלקתיות שאינן סטרואידיות (NSAID) כמו איבופרופן או נפרוקסן כדי להפחית את הכאב והנפיחות.בנוסף, ניתן לרשום קורטיקוסטרואידים כדי לסייע בהפחתת דלקת ונפיחות.חשוב לדבר עם רופא לפני נטילת תרופות, מכיוון שהם יכולים להיות בעלי תופעות לוואי מסוכנות.

פיזיותרפיה

פיזיותרפיה היא חלק חשוב בטיפול בדמעה בכתף.פיזיותרפיסטים יכולים ללמד תרגילים ומתיחות שיכולים לעזור לחזק את הכתף ולהפחית את הכאב והדלקת.בנוסף, פיזיותרפיסטים יכולים לספק טיפול מעשי כמו עיסוי וגיוס מפרקים כדי לעזור להפחית את הכאב ולשפר את טווח התנועה.חשוב לדבר עם רופא לפני שתתחיל בתוכנית פיזיותרפיה כלשהי.

ניתוח

במקרים מסוימים, ניתוח עשוי להיות נחוץ לטיפול בקרע כתפיים.ניתן להמליץ על ניתוח אם הדמעה גדולה או אם הדמעה אינה מגיבה לטיפולים לא כירורגיים.ניתוח מתבצע בדרך כלל בהרדמה כללית וכולל תיקון הרקמה הקרועה.לאחר הניתוח, פיזיותרפיה ושיקום עשויים להיות נחוצים כדי לעזור להחזיר את התפקוד והעוצמה לכתף.

שאלות נפוצות

מהן התרופות הביתיות הטובות ביותר לדמעת כתף?

התרופות הביתיות הטובות ביותר לדמעה בכתפיים כוללות טיפול בקרח, טיפול בחום ותרופות נגד כאבים ללא מרשם.בנוסף, תרגילי מתיחה וחיזוק עשויים להועיל.חשוב לדבר עם רופא לפני שתתחיל בסעדים ביתיים כלשהם.

כמה זמן לוקח לרפא קרע כתף?

משך הזמן שנדרש כדי לרפא דמעה בכתף תלוי בחומרת הדמעה.באופן כללי, לוקח כמה שבועות עד מספר חודשים עד שהכתף תבריא.עם זאת, חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא ולהשלים כל פיזיותרפיה שנקבעה על מנת להבטיח שהכתף תירפא כראוי.

דמעות כתפיים יכולות להיות כואבות ופגיעות מתישות, אך עם הטיפול הנכון והתרופות הביתיות, ניתן לרפא אותן.טיפול בקרח וחום, כמו גם תרופות ללא מרשם וטיפול גופני, יכולים כולם לסייע בהפחתת כאב ונפיחות הקשורים לדמעה בכתפיים.במקרים מסוימים, ניתוח עשוי להיות נחוץ לתיקון הדמעה.חשוב לדבר עם רופא לפני שתתחיל בסעדים או טיפולים ביתיים כלשהם.

לסיכום, קרע כתף הוא פציעה כואבת ועלולה להתיש.בעוד שטיפול רפואי ופיזיותרפיה הםהדרכים היעילות ביותר לטיפול בקרע כתפיים, ישנן גם כמה תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן כדי להקל על הכאב ואי הנוחות הקשורים לפציעה.טיפול בקרח וחום, תרופות ללא מרשם וטיפול גופני יכול לעזור להפחית את הכאב והנפיחות הקשורים לדמעה בכתפיים.במקרים מסוימים, ניתוח עשוי להיות נחוץ לתיקון הדמעה.חשוב לדבר עם רופא לפני שתתחיל בסעדים או טיפולים ביתיים כלשהם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן