דף הבית » תרופות סבתא » טיפול בשלשול – 3 תרופות סבתות מועילות וסודיות
dddaddc ddadcdaddc  daadaddaddaa daddaaddaa deddaddcddaa dda

טיפול בשלשול – 3 תרופות סבתות מועילות וסודיות

מה זה שלשול?

שלשול הוא מצב בו אדם חווה צואה רופפת ומימית שלוש פעמים או יותר ביום אחד.זו הדרך של הגוף לפנות את עצמה במהירות מאוכל וחומרים אחרים שהוא מוצא מעצבן או מזיק.שלשול יכול להיגרם על ידי מספר דברים שונים, כמו הרעלת מזון, נגיפים, חיידקים, טפילי מעיים או תרופות מסוימות.

טיפול בשלשול עם הסעדים של סבתא

כשמדובר בטיפול בשלשול, אנשים רבים פונים לתרופות ביתיות כדי לעזור להקל על הסימפטומים.למרבה המזל, לסבתות שלנו יש המון תרופות שימושיות שיכולות לעזור.להלן שלוש מהסעדים היעילים והסודיים ביותר שבה סבתות משתמשות במשך דורות.

1.יוגורט

יוגורט מלא בפרוביוטיקה, או חיידקים חיים, שיכולים לעזור להחזיר את האיזון במערכת העיכול ולהפסיק שלשול.הפרוביוטיקה עוזרת להילחם בחיידקים לא רצויים העלולים לגרום או להחמיר תסמיני שלשול.בנוסף למתן הקלה, יוגורט יכול גם לעזור לחדש את החיידקים הטובים במעיים שאבד במהלך השלשול.לקבלת התוצאות הטובות ביותר, נסה למצוא יוגורט שנעשה בתרבויות חיות ופעילות, או שיש בו חותם “תרבויות חיות ופעילות” על התווית.

2.בננות

בננות הן מקור נהדר לאשלגן, שיכול לעזור להחליף אלקטרוליטים שאבדו במהלך התקפי שלשול.הם גם קלים לעיכול, מה שהופך אותם לאוכל נהדר למי שמתמודד עם שלשול.בננות מכילות גם פקטין, סוג של סיבים המסייעים להרגיע את דרכי העיכול ויכול לעזור בטיפול בתסמיני שלשול.

3.מי אורז

מי אורז הם תרופה מסורתית המשמשת במשך מאות שנים כדי לסייע בטיפול בשלשול.כדי לעשות זאת, פשוט הרתיחו 1/4 כוס אורז לבן בכוס מים למשך 10-15 דקות, ואז מסננים את האורז החוצה ושותים את המים.מי אורז עשירים בפחמימות ויש להם השפעה מרגיעה על הקיבה, מה שיכול לעזור להפחית את תסמיני השלשול.

טיפ ייחודי ומועיל

כאשר מתמודדים עם שלשול, חשוב להישאר לחות.שתו שפע נוזלים, כמו מים, מי קוקוס או תה צמחים, כדי לעזור להחליף את הנוזלים שאבדו באמצעות שלשול.הימנע מקפאין ואלכוהול, מכיוון שאלו יכולים להחמיר את הסימפטומים.בנוסף, נסו להימנע ממשקאות וסודה סוכרים, מכיוון שאלו עלולים לגרום לגירוי נוסף במערכת העיכול.

שלשול יכול להיות מצב קשה ולא נוח להתמודד איתו, אך ישנם כמה תרופות מנוסות ואמויות שהועברו מדור לדור.התרופות של סבתא הסודית הללו שימשו במשך מאות שנים כדי לסייע בטיפול בשלשול חריף וכרוני, ויכולים להיות דרך יעילה לקבל הקלה במהירות.המשך לקרוא כדי ללמוד על שלוש מהתרופות של סבתא הסודית האלה וכיצד הם יכולים לעזור לך לקבל הקלה משלשול.

משקה לימון ומלח

המשקה הפשוט הזה הוא אחד התרופות העתיקות ביותר לטיפול בשלשול.להכנת המשקה הזה, מערבבים מיץ של לימון אחד עם כפית מלח אחת בכוס מים חמים.תערובת זו מסייעת לאזן את האלקטרוליטים בגוף ולהחזיר את ההידרציה, שלעתים קרובות אבודה במהלך התקפי שלשול.זה גם עוזר להפחית דלקת ולהרגיע את מערכת העיכול.ניתן לקחת תרופה זו עד שלוש פעמים ביום להקלה.

מי אורז מבושלים

תרופה של סבתא סודית נוספת לשלשול היא מי אורז מבושלים.כדי להכין את התרופה הזו, פשוט מבשלים כוס אורז לבן בשתי כוסות מים במשך כרבע שעה.מסננים את המים ושותים אותם חם או קר.תרופה זו מסייעת לספוג עודפי נוזלים במעיים ולהקל על הדלקת.זה גם עוזר להחזיר את איזון האלקטרוליטים בגוף, שלעתים קרובות מופרע במהלך התקפי שלשול.ניתן לקחת תרופה זו עד שלוש פעמים ביום להקלה.

שייק בננה

בננות עשירות באשלגן, המסייע בוויסות איזון האלקטרוליטים בגוף.בננות מכילות גם פקטין, אשרעוזר לספוג עודפי מים במעיים ולהפחתת הדלקת.כדי להכין תרופה זו, מערבבים בננה אחת, כוס יוגורט ושתי כפות דבש בבלנדר עד לקבלת תערובת חלקה.ניתן לקחת שייק זה עד שלוש פעמים ביום להקלה.

סיכום

שלשול יכול להיות מצב קשה ולא נוח להתמודד איתו, אך ישנם כמה תרופות מנוסות ואמויות שהועברו מדור לדור.התרופות של סבתא הסודית הללו שימשו במשך מאות שנים כדי לסייע בטיפול בשלשול חריף וכרוני, ויכולים להיות דרך יעילה לקבל הקלה במהירות.שתיית לימון ומלח, מי אורז מבושלים ושייקי בננה הם שלושה מהתרופות של סבתא הסודית הללו שיכולות לעזור להקל על תסמיני השלשול.ניתן לקחת סעדים אלה עד שלוש פעמים ביום להקלה.

שאלות נפוצות

  • ש: באיזו תדירות אוכל לקחת את הסעדים של הסבתא הסודית לשלשול?
  • ת: ניתן לקחת תרופות אלה עד שלוש פעמים ביום להקלה.

חשוב לזכור כי הסעדים של סבתא הסודית לא נועדו להחליף ייעוץ או טיפול רפואי.אם תסמיני השלשול שלך נמשכים, עדיף לפנות לטיפול רפואי.אתה יכול גם לבדוק את הגדרת Wikipedia.org לגבי טיפול בשלשול למידע נוסף.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן