דף הבית » תרופות סבתא » טיפול בפלגם – 7 תרופות סבתות חשובות ובטוחות
dddaddc ddadcddd  daadaddaddaa daddaaddaa ddaddddaa dddd

טיפול בפלגם – 7 תרופות סבתות חשובות ובטוחות

טיפול בפלגם – 7 תרופות סבתות חשובות ובטוחות
ליחה היא ריר עבה, דביק ובדרך כלל צהבהב-ירוק המיוצר בריאות ובדרכי הנשימה.זה עוזר להגן ולהרטיב את דרכי הנשימה, אך כאשר הוא מצטבר, זה יכול להוביל לתסמינים לא נוחים כמו גודש בחזה, קושי נשימה, שיעול וכאבי גרון.למרבה המזל, ישנם מספר תרופות טבעיות שיכולות לעזור בטיפול בפלה ולהפחית את ייצורו.להלן 7 תרופות סבתות חשובות ובטוחות לטיפול בפליגה:

1.דבש

דבש הוא משווה טבעי המסייע לריר דק ולהפחית את ייצורו.יש לו גם תכונות אנטי -מיקרוביאליות המסייעות להגביר את מערכת החיסון ולהילחם בזיהום.לטיפול בפלגם עם דבש, מערבבים כפית דבש אחת בכוס מים חמים ושתו אותו שלוש פעמים ביום.

2.ג’ינג’ר

לג’ינג’ר יש תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון המסייעות בהפחתת הדלקת ולהגביר את החסינות.זה גם עוזר לריר דק ולהפחית את ייצורו.כדי לטפל בפליגה עם ג’ינג’ר, מגרדים שתי כפות ג’ינג’ר טרי לכוס מים חמים ותלולים במשך 10 דקות.מסננים את התערובת ומוסיפים מעט דבש ומיץ לימון.שתו את הפעמיים עד שלוש פעמים ביום.

טיפ ייחודי:

אתה יכול גם להכין תה ג’ינג’ר על ידי הוספת כפית אחת של ג’ינג’ר מגורד לכוס מים רותחים.תן לזה תלול למשך 5 דקות ואז להוסיף קצת דבש ומיץ לימון.שתו את התה הזה פעמיים עד שלוש ביום.

3.שום

שום הוא אנטיביוטיקה טבעית עם תכונות אנטי דלקתיות ואנטי בקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את הדלקת ולהגביר את החסינות.לטיפול בפלגם עם שום, מערבבים שתי שיני שום מרוסקות עם כפית דבש אחת וכפית אחת של מיץ לימון סחוט טרי.שתו את התערובת הזו פעמיים עד שלוש ביום.

4.כורכום

כורכום הוא תבלין אנטי דלקתי חזק שיכול לעזור להפחית את הדלקת ולהגביר את החסינות.כדי לטפל בפליגה עם כורכום, מערבבים כפית אחת של אבקת כורכום בכוס אחת של מים חמים ושתות אותה פעמיים עד שלוש ביום.

5.לימון

לימון הוא נוגד חמצון טבעי ואנטי דלקתי המסייע בהגברת החסינות ולהפחית דלקת.לטיפול בפלגם עם לימון, מערבבים כפית אחת של מיץ לימון סחוט טרי בכוס אחת של מים חמים ושותים אותו פעמיים עד שלוש ביום.

6.גרגר מי מלח

גרגר מי מלח מסייע בהפחתת הדלקת והריר הדק.כדי לבצע גרגר מים מלח, מערבבים כפית מלח אחת בכוס מים חמים וגרגר איתו פעמיים עד שלוש ביום.

7.שאיפת קיטור

שאיפת קיטור עוזרת לשחרר ריר ולהפחית את ייצורו.כדי לבצע שאיפת אדים, הרתיחו מעט מים בסיר והוסיפו כמה טיפות של אקליפטוס או שמן מנטה.מכסים את הראש במגבת ושאפו את הקיטור למשך 10 דקות.עשה זאת פעמיים עד שלוש פעמים ביום.

שבע הסעדים של סבתא החשובה והבטוחה הללו יכולים לסייע בטיפול בפלגם ולהפחית את ייצורו.עם זאת, חשוב לציין כי בעוד שסעדים אלה יכולים לעזור להפחית את הליחה, אין להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי מקצועי.אם הסימפטומים שלך נמשכים, עדיף להתייעץ עם הרופא שלך.

תרופות צמחי מרפא שימשו במשך אלפי שנים לטיפול במגוון מחלות, ופילן אינו יוצא מן הכלל.להלן כמה מהתרופות הפופולריות יותר של צמחי מרפא לליבה:

1.שורש ליקוריץ

שורש ליקריץ שימש זה מכבר לטיפול בפלגם בגלל תכונותיו האנטי דלקתיות וריר.ניתן לקחת אותו בצורת קפסולה או לבשל לתה.ניתן להוסיף אותו גם למזונות כמו מרקים ותבשילים.

2.ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא משווה טבעי שיכול לעזור להפחית את הליחה.ניתן לצרוך אותו בצורתו הגולמית, או להכין אותו לתה.ניתן להוסיף אותו גם למזונות כמו צ’יפס וקארי.

3.כורכום

כורכום ידוע זה מכבר בתכונותיו האנטי דלקתיות וריר.ניתן לצרוך אותו גולמי, מבושל או לקחת אותו כתוסף.ניתן להוסיף אותו גם למזונות כאלהS קארי ומרקים.

4.שורש מרשמלו

שורש מרשמלו הוא תרופה צמחית מסורתית לליבה.ידוע שהוא מרגיע את הגרון והריר הברור.זה יכול להילקח כתוסף, או לבשל לתה.

תרופות ביתיות לליבה

תרופות ביתיות הן דרך נהדרת לטפל בפליגה מבלי שנאלץ לפנות לתרופות.להלן כמה מהתרופות הביתיות הפופולריות יותר לליבה:

1.דבש

דבש משמש זה מכבר לטיפול בפליגה בגלל תכונותיו האנטי דלקתיות וריר.זה יכול להילקח כתוסף, או להוסיף למזונות ומשקאות.

2.חומץ תפוחים

ידוע כי חומץ סיידר תפוחים עוזר לנקות ליחה.זה יכול להילקח כתוסף, או להוסיף למזונות ומשקאות.

3.מיץ לימון

מיץ לימון ידוע כמסייע להיפרד ולנקות ליחה.זה יכול להילקח כתוסף, או להוסיף למזונות ומשקאות.

4.Steam

קיטור יכול לעזור לשחרר ולנקות ליחה.זה יכול להיעשות על ידי ישיבה בחדר אדים, או באמצעות מכשיר אדים או מקלחת חמה.

סיכום

ליחה יכולה להיות מצב מטריד ולא נוח להתמודד איתו, אך למרבה המזל יש הרבה תרופות בטוחות ויעילות.תרופות צמחי מרפא כמו שורש ליקריץ, ג’ינג’ר, כורכום ושורש מרשמלו יכולים לעזור להפחית את הדלקת והריר הנקה.תרופות ביתיות כמו דבש, חומץ תפוחים, מיץ לימון וקיטור יכולים גם לעזור בפירוק ולנקות ליחה.אם סעדים אלה אינם עובדים או אם הסימפטומים מחמירים, חשוב לפנות לייעוץ רפואי.

שאלות נפוצות

מה זה פלגם?

ליחה היא ריר עבה ודביק המיוצר על ידי הגוף כדי להגן על הריאות ועל דרכי הנשימה מפני זיהום.לעתים קרובות זה מלווה בשיעול, כאב גרון וקושי נשימה.

מהם הסימפטומים של ליחה?

התסמינים העיקריים של ליחה הם שיעול, כאב גרון וקושי נשימה.תסמינים אחרים עשויים לכלול גודש באף, כאבי חזה ותחושת הידוק בחזה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן