דף הבית » תרופות סבתא » טיפול באקנה בפנים – 15 תרופות של סבתא עוזרות להתאוששות ולהזין

טיפול באקנה בפנים – 15 תרופות של סבתא עוזרות להתאוששות ולהזין

אקנה היא בעיה מביכה ולעתים קרובות כואבת הפוגעת במיליוני אנשים בכל הגילאים.זהו אחד ממצבי העור הנפוצים ביותר, ומאופיין בעור אדום, מודלק ולעתים קרובות מגרד.אמנם ישנם טיפולים ותרופות רבות העומדות לרשותם כדי לסייע בטיפול באקנה, אך ניתן להשתמש בכמה תרופות טבעיות או “תרופות של סבתא” כדי לסייע בהפחתת הסימפטומים ולעזור לעור להחלים.

מה גורם לאקנה?

אקנה נגרם על ידי שילוב של שינויים הורמונליים, ייצור עודף של שמן, נקבוביות סתומות וחיידקים.שינויים הורמונליים, כמו אלה המתרחשים במהלך גיל ההתבגרות, יכולים לגרום לעלייה בייצור השמן בעור, מה שמוביל לנקבוביות ופריצות סתומות.חיידקים יכולים גם לתרום לפריצות, מכיוון שהם יכולים להאכיל את עודפי השמן ולגרום לדלקת.

אפשרויות טיפול

כשמדובר בטיפול באקנה, ישנן מגוון אפשרויות זמינות.ניתן להשתמש בתרופות ללא מרשם, תרופות מרשם ותרופות טבעיות כדי לסייע בהפחתת הסימפטומים ולעזור לעור להחלים.

הסעדים של סבתא

הסעדים של סבתא יכולים להיות דרך נהדרת לטפל באקנה באופן טבעי וללא כימיקלים קשים.להלן 15 תרופות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים ולעזור לעור לרפא:

  • חומץ תפוחים: חומץ סיידר תפוחים הוא חיטוי טבעי ונוגד פטרייתי, שיכול לעזור להפחית דלקת ואדמומיות.ניתן ליישם אותו ישירות על העור או לקחת דרך הפה לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • דבש: לדבש יש תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות, שיכולות לעזור להפחית את האדמומיות והנפיחות.ניתן ליישם אותו ישירות על העור או לקחת אותו באופן פנימי לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • מיץ לימון: מיץ לימון הוא עיקרי טבעי, שיכול לעזור להפחית את השומניות ולמנוע צמיחת חיידקים.יש למרוח אותו ישירות על העור בעזרת ספוגית כותנה לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • מלפפון: מלפפון יכול לעזור להפחית דלקת ואדמומיות.ניתן ליישם אותו ישירות על העור או לקחת אותו באופן פנימי לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • שמן עץ התה: שמן עץ התה הוא חיטוי טבעי ואנטי -פטרייתי, שיכול לעזור להפחית דלקת ואדמומיות.יש ליישם אותו ישירות על העור לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • אלוורה: אלוורה היא אנטי דלקתית טבעית, שיכולה לעזור להפחית את האדמומיות והנפיחות.יש ליישם אותו ישירות על העור לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • שום: שום הוא חיטוי טבעי ואנטי -פטרייתי, שיכול לעזור להפחית דלקת ואדמומיות.ניתן ליישם אותו ישירות על העור או לקחת אותו באופן פנימי לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • שיבולת שועל: שיבולת שועל יכולה לעזור להפחית דלקת ואודם.ניתן ליישם אותו ישירות על העור או לקחת אותו באופן פנימי לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • חלבוני ביצה: חלבוני ביצה יכולים לעזור להפחית את השומניות ולמנוע צמיחת חיידקים.יש ליישם אותו ישירות על העור לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • עגבניות: עגבניות הן עיקריות טבעיות, שיכולות לעזור להפחית את השמן ולמנוע צמיחת חיידקים.יש ליישם אותו ישירות על העור לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • יוגורט: יוגורט מכיל חומצה לקטית, שיכולה לעזור להפחית דלקת ואדמומיות.יש ליישם אותו ישירות על העור לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • דבש וקינמון: דבש וקינמון יכולים לעזור להפחית דלקת ואדמומיות.יש ליישם אותו ישירות על העור לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • סודה לשתייה: סודה לשתייה יכולה לעזור להפחית את השומניות ולמנוע צמיחת חיידקים.יש ליישם אותו ישירות על העור לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • שמן קוקוס: שמן קוקוס הוא חיטוי טבעי ואנטי -פטרייתי, שיכול לעזור להפחית דלקת ואדמומיות.יש ליישם אותו ישירות על העור לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • תה ירוק: תה ירוק הוא אנטי דלקתי טבעי, שיכול לעזור להפחית אדמומיות ונפיחות.יש ליישם אותו ישירות על העור לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

טיפ

טיפ: אמנם תרופות אלה יכולות להועיל, אך חשוב לזכור שהעור של כולם הוא ייחודי ומה שעובד עבור אדם אחד עשוי לא לעבוד עבור אחר.זההכי טוב להתייעץ עם רופא עור לפני שתשתמש באחד מהתרופות הללו כדי להבטיח שהם בטוחים ויעילים לסוג העור שלך.

תרופות חיצוניות עבור אקנה

תרופות חיצוניות לאקנה יכולות להגיע בצורות רבות, מתרופות ללא מרשם לתרופות ביתיות.לסבתות רבות היו תרופות משלהן לטיפול באקנה, ועדיין ניתן להשתמש בהן כיום כדי לסייע בהפחתת תסמיני אקנה ואף לסייע במניעת התרחשותו מלכתחילה.להלן 15 סעדים של סבתא שיכולים לעזור בהתאוששות והזנה של עור נוטה לאקנה.

1.חלבוני ביצה

חלבוני ביצה יכולים לשמש כמסיכה כדי לסייע בהפחתת הדלקת ולהסיר עודפי שמן מהעור.פשוט סדוק ביצה ולהפריד בין חלבוני הביצה מהחלמון.מרחי בעדינות את חלבוני הביצה על הפנים שלך ותן לו לשבת כרבע שעה לפני השטיפה.

2.דבש

לדבש תכונות אנטיבקטריאליות וחיטוי טבעיות שיכולות לעזור לפנות אקנה.לקבלת התוצאות הטובות ביותר, השתמש בדבש גולמי ואורגני כמסיכת פנים.כל שעליך לעשות הוא למרוח שכבה דקה של דבש על האזורים המושפעים והשאיר אותה כ -15 דקות לפני השטיפה.

3.מיץ לימון

ניתן להשתמש במיץ לימון כדי לסייע בהפחתת דלקת ולהרוג חיידקים העלולים לגרום לאקנה.כל שעליך לעשות הוא לערבב כמה טיפות מיץ לימון עם מים ומרחי על האזורים הפגועים בעזרת ספוגית כותנה.השאירו אותו כעשר דקות לפני השטיפה.

4.אלוורה

אלוורה היא אנטי דלקת טבעית שיכולה לעזור להפחית את האדמומיות והגירוי בעור המועדת לאקנה.פשוט מרחי שכבה דקה של הג’ל באזורים המושפעים ולהשאיר אותה כעשר דקות לפני השטיפה.

5.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא בעל תכונות אנטיבקטריאליות וחיטוי טבעיות שיכולות לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים העלולים לגרום לאקנה.כל שעליך לעשות הוא לערבב כמה טיפות של חומץ תפוחים עם מים ומרחי על האזורים הפגועים בעזרת ספוגית כותנה.השאירו אותו כעשר דקות לפני השטיפה.

6.מכשפה לוז

לוז מכשפה הוא מענק טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים העלולים לגרום לאקנה.כל שעליך לעשות הוא לערבב כמה טיפות לוז מכשפה עם מים ומרחי על האזורים הנגועים בעזרת ספוגית כותנה.השאירו אותו כעשר דקות לפני השטיפה.

7.שמן עץ התה

בשמן עץ התה תכונות אנטיבקטריאליות וחיטוי טבעיות שיכולות לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים העלולים לגרום לאקנה.כל שעליך לעשות הוא לערבב כמה טיפות שמן עץ התה עם מים ומרחי על האזורים הפגועים בעזרת ספוגית כותנה.השאירו אותו כעשר דקות לפני השטיפה.

8.שיבולת שועל

שיבולת שועל יכולה לשמש כמסיכת פנים כדי לסייע בהפחתת הדלקת ולהסיר עודפי שמן מהעור.כל שעליך לעשות הוא לערבב שיבולת שועל עם מים ולהחיל אותו על האזורים המושפעים.השאירו אותו כ -15 דקות לפני השטיפה.

9.מלפפון

למלפפון יש תכונות אנטי דלקתיות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את האדמומיות והגירוי בעור המוזל לאקנה.פשוט פורסים מלפפון ומורחים את הפרוסות ישירות על האזורים המושפעים.השאירו אותו כעשר דקות לפני השטיפה.

10.עגבניות

עגבניות יכולות לשמש כמסיכת פנים כדי לסייע בהפחתת דלקת ולהרוג חיידקים העלולים לגרום לאקנה.כל שעליך לעשות הוא לרסק עגבנייה ולהחיל אותה על הפנים שלך.השאירו אותו כ -15 דקות לפני השטיפה.

11.סודה לשתייה

סודה לשתייה היא פילינג טבעי שיכול לעזור להסיר תאי עור מתים ולהפחתת דלקת.כל שעליך לעשות הוא לערבב כף סודה לשתייה עם מים ומרחי אותה על האזורים המושפעים.השאירו אותו כעשר דקות לפני השטיפה.

12.שום

לשום תכונות אנטיבקטריאליות וחיטוי טבעיות שיכולות לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים העלולים לגרום לאקנה.פשוט מרסקים כמה שיני שום ומערבבים אותו עם מים להכנת משחה.החל את העיסה על האזורים המושפעים והשאיר אותה כעשר דקות לפני השטיפה.

13.יוגורט

ליוגורט תכונות אנטי דלקתיות טבעיות שיכולות לעזור להפחיתאדמומיות וגירוי בעור נוטה לאקנה.כל שעליך לעשות הוא למרוח שכבה דקה של יוגורט על האזורים המושפעים ולהשאיר אותה כ -15 דקות לפני השטיפה.

14.רֶסֶק

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן