דף הבית » תרופות סבתא » טחורים פנימיים – 9 תרופות מיושנות זמינות בבית ובמרפאות
ddddaddd dadaddedddd  daadaddaddaa dedddadaddaa ddeddaddaa

טחורים פנימיים – 9 תרופות מיושנות זמינות בבית ובמרפאות

מהם טחורים פנימיים?

טחורים פנימיים הם ורידים מוגדלים ברקטום התחתון הגורמים לכאב ודימום פי הטבעת.הם נגרמים כתוצאה מלחץ מוגבר בפי הטבעת התחתונה, שיכול להיות כתוצאה מתאמץ במהלך תנועות המעי, עצירות, הריון, השמנת יתר וגורמים אחרים.חשוב לציין כי טחורים פנימיים אינם זהים לטחורים חיצוניים, הנמצאים מחוץ לרקטום.

9 תרופות מיושנות עבור טחורים פנימיים

ניתן לטפל בטחורים פנימיים במגוון תרופות וטיפולים ביתיים הזמינים במרפאות.להלן 9 תרופות מיושנות שיעזרו להקל על אי הנוחות הקשורה לטחורים פנימיים:

1.לצרוך יותר סיבים

הצעד הראשון לטיפול בטחורים פנימיים הוא להגדיל את צריכת הסיבים שלך.אכילת יותר פירות, ירקות ודגנים מלאים יכולה לעזור להפחית את עצירות ומתאמץ במהלך תנועות מעיים, מה שיכול לעזור להקל על הלחץ על הוורידים ברקטום.

2.הישאר לחות

חשוב להישאר לחות, במיוחד בעת התמודדות עם טחורים פנימיים.שתיית הרבה מים ונוזלים אחרים יכולה לעזור לרכך צואה ולהפחתת עצירות.

3.החל קרח

ניתן ליישם קרח על האזור כדי להפחית נפיחות ואי נוחות.הנחת דחיסה קרה או חבילת קרח על האזור למשך 10-15 דקות יכולה לעזור להפחית את הכאב והנפיחות הקשורים לטחורים פנימיים.

4.השתמש באמבט סיטז חם

אמבט סיטז חם יכול לספק הקלה מאי הנוחות הקשורה לטחורים פנימיים.אמבטיה של סיטז היא אמבטיה רדודה המאפשרת לך לשבת במים חמים עד המותניים שלך למשך 10-15 דקות.

5.השתמש במשחות אקטואליות

ניתן ליישם משחות אקטואליות, כמו קרמים טחורים, על האזור כדי לספק הקלה מהגרד והנוער הקשורים לטחורים פנימיים.

6.קח מרכך שרפרף

מרככי צואה יכולים לעזור להפחית את אי הנוחות הקשורה לעצירות ולהתאמץ במהלך תנועות המעי.הם יכולים גם לעזור להפחית את הלחץ על הוורידים ברקטום.

7.נסה לוז מכשפה

לוז מכשפה הוא תרופה צמחית הניתנת ליישום אקטואלית כדי להפחית נפיחות ואי נוחות הקשורים לטחורים פנימיים.

8.שקול ניתוח

במקרים מסוימים, ניתוח עשוי להיות נחוץ לטיפול בטחורים פנימיים.ניתן להשתמש בהליכים כמו קשירת גומי או סקלרותרפיה כדי לכווץ את הטחורים ולהפחתת אי הנוחות הקשורה אליהם.

9.קבל בדיקות רגילות

חשוב לקבל בדיקות קבועות עם הרופא שלך כדי לוודא שהמצב לא מחמיר.הרופא שלך יכול להמליץ גם על טיפולים נוספים לטחורים פנימיים.

טיפ

חשוב לזכור שגופו של כולם שונה ומה שעובד עבור אדם אחד עשוי לא לעבוד עבור אחר.עדיף להתייעץ עם הרופא שלך לפני שתנסה אחד מהטיפולים הללו כדי לוודא שהם בטוחים ויעילים עבורך.

טיפול בטחורים פנימיים בבית

ישנם מספר תרופות פשוטות שניתן להשתמש בהן בבית לטיפול בטחורים פנימיים.אלו כוללים:

1.אמבטיות סיטז חמות

אמבט סיטז חם הוא אחד התרופות היעילות הביתיות ביותר לטחורים פנימיים.זה כרוך בישיבה באמבטיה חמה למשך 10-15 דקות, מספר פעמים ביום.החום עוזר להרגיע את האזור ולהפחית דלקת.

2.הגדל את צריכת הסיבים

הגדלת כמות הסיבים בתזונה של האדם יכולה לעזור להקל על הסימפטומים של טחורים פנימיים.מזונות עשירים בסיבים כוללים פירות, ירקות, קטניות ודגנים מלאים.הגדלת צריכת המים יכולה גם לעזור לרכך צואה, מה שמקל עליהם לעבור.

3.החל חבילות קרח

החלת חבילות קרח על האזור יכולה לעזור להפחתת דלקת וכאב.חבילות קרח עוזרות גם להפחית נפיחות.חשוב לעטוף את חבילת הקרח בבד לפני שמריחים אותה על האזור המושפע.

טיפול בטחורים פנימיים קלינית

אם תרופות ביתיות אינן השפעהאני בטיפול בטחורים פנימיים, קיימים מספר טיפולים קליניים.אלו כוללים:

1.קשירת פס גומי

זהו טיפול נפוץ לטחורים פנימיים.גומיה מונחת סביב בסיס הטחורים כדי לנתק את אספקת הדם.זה גורם לטחורים להתכווץ ובסופו של דבר ליפול.

2.סקלרותרפיה

זהו נוהל בו מוזרק פיתרון לטחורים כדי לגרום לצלקות.הצטלקות זו מסייעת להפחית את גודל הטחורים.

3.קרישה אינפרא אדום

זהו נוהל בו משתמשים באור אינפרא אדום לחימום ולהשמדת רקמת הטחורים.

שאלות נפוצות

ש: כמה זמן נמשכים טיפולים לטחורים פנימיים?

ת: אורך הטיפול תלוי בסוג הטיפול בו נעשה שימוש.טיפולים מסוימים, כמו קשירת פס גומי, אורכים מספר דקות בלבד, בעוד שאחרים, כמו סקלרותרפיה, אורכים מספר שבועות.

מסקנה

טחורים פנימיים הם מצב שכיח וכואב שלעתים קרובות ניתן לטפל בבית עם תרופות פשוטות כמו אמבטיות סיטז חמות והגברת צריכת הסיבים.אם תרופות ביתיות אינן יעילות, ישנם מספר טיפולים קליניים זמינים, כגון קשירת פסי גומי, סקלרותרפיה וקרישה אינפרא אדום.עם טיפול נכון, ניתן לנהל ביעילות טחורים פנימיים. wikipedia מספק מידע נוסף על המצב והטיפולים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן