דף הבית » תרופות סבתא » חור בשן – 17 תרופות מזינות ובית
ddda ddadf  daadaddaddaa dedddaddaa ddddaa

חור בשן – 17 תרופות מזינות ובית

בריאות השיניים היא דבר שלעולם אין להקל עליו.אפילו משהו קטן כמו חור בשן יכול להיות סימן לבעיה בסיסית שעלולה להיות חמורה.חור בשן יכול להיגרם על ידי מגוון דברים, החל מהיגיינת הפה לקויה ועד אכילת יותר מדי סוכר.ללא קשר למטרה, חשוב להתייחס אליו ברצינות ולחפש טיפול מרופא שיניים בהקדם האפשרי.אך בינתיים, ישנם כמה תרופות טבעיות שיכולות לעזור להקל על הכאב ואי הנוחות הקשורים לחור בשן.

מה גורם לחור בשן?

חור בשן ידוע גם כחלל או עששת שיניים.זה נגרם על ידי חיידקים המייצרים חומצה, השוחקת את אמייל השן.חומצה זו יכולה לגרום לחור להיווצר בשן, מה שעלול להוביל לכאב ואי נוחות.היגיינה אוראלית לקויה, תזונה עשירה בסוכר, לא מקבלת מספיק פלואוריד, ומצבים רפואיים מסוימים יכולים כולם לתרום להיווצרות חללים.

17 תרופות מזינות וביתיות לחור בשן

אם יש לך חור בשן, יש כמה תרופות טבעיות שיכולות לעזור להקל על הכאב ואי הנוחות.להלן 17 תרופות מזינות ובית שיעזרו לכם:

1.משיכת שמן

משיכת שמן היא טכניקה איורוודית עתיקה הכרוכה בהפחתת שמן בפה במשך 15-20 דקות.שמן קוקוס הוא השמן הנפוץ ביותר לטכניקה זו, אך ניתן להשתמש גם בשמן שומשום או בשמן חמניות.זה עוזר להפחית דלקת ולהסיר חיידקים מהפה שלך.

2.שטיפת מי מלח

שטיפת הפה במי מלח היא דרך נהדרת להפחית דלקת ולהילחם בחיידקים.כל שעליך לעשות הוא להמיס כפית מלח בכוס מים חמים ולשטוף אותו סביב הפה שלך למשך כמה דקות.

3.מיץ אלוורה

מיץ אלוורה הוא תרופה טבעית נהדרת לחור בשן.זה עוזר להפחתת דלקת, להילחם בחיידקים ולספק הקלה מכאב ואי נוחות.פשוט מערבבים כפית של מיץ אלוורה עם כוס מים חמים ושלטו אותו סביב הפה למשך כמה דקות.

4.שמן עץ התה

בשמן עץ התה תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הכאב והאי הנוחות הקשורים לחור בשן.כל שעליך לעשות הוא לערבב כמה טיפות שמן עץ התה עם כוס מים חמים ולשטוף אותו סביב הפה שלך למשך כמה דקות.

5.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא עוד תרופה טבעית נהדרת.תכונותיו האנטיבקטריאליות והאנטי דלקתיות יכולות לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות הקשורים לחור בשן.פשוט מערבבים כפית של חומץ תפוחים עם כוס מים חמים ושלטו אותו סביב הפה למשך כמה דקות.

6.שמן ציפורן

שמן ציפורן הוא תרופה טבעית נהדרת לחור בשן.תכונותיו האנטי -חיוביות והמשכך כאבים יכולות לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות הקשורים לחור בשן.כל שעליך לעשות הוא לערבב כמה טיפות שמן ציפורן עם כוס מים חמים ולשטוף אותו סביב הפה שלך למשך כמה דקות.

7.כורכום

כורכום הוא תרופה טבעית נהדרת לחור בשן.התכונות האנטי דלקתיות והחיטוי שלה יכולות לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות הקשורים לחור בשן.כל שעליך לעשות הוא לערבב כפית אבקת כורכום עם כוס מים חמים ולשטוף אותה סביב הפה שלך למשך כמה דקות.

8.שום

שום הוא תרופה טבעית נהדרת לחור בשן.תכונותיו האנטיבקטריאליות והאנטי דלקתיות יכולות לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות הקשורים לחור בשן.כל שעליך לעשות הוא לרסק כמה שיני שום ומערבב אותו עם כוס מים חמים ולשטוף אותו סביב הפה שלך למשך כמה דקות.

9.סודה לשתייה

סודה לשתייה היא תרופה טבעית נהדרת לחור בשן.תכונותיו האלקטרוניות יכולות לעזור להפחית את הכאב והאי הנוחות הקשורים לחור בשן.כל שעליך לעשות הוא לערבב כפית סודה לשתייה עם כוס מים חמים ולשטוף אותה סביב הפה שלך למשך כמה דקות.

10.מי חמצן

מי חמצן הוא תרופה טבעית נהדרת לחור בשן.תכונותיו האנטיבקטריאליות והאנטי דלקתיות יכולות לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות הקשורים לחור בשן.פשוט

חלק 2 – תזונה ותרופות ביתיות לחור בשן

כאשר מתמודדים עם סוגיה כמו חור בשן, חשוב להבין כיצד תזונה ותרופות ביתיות יכולות לעזור בשיפור המצב.אכילת מזון בריא העשירים בוויטמינים ומינרלים יכולה לעזור בחיזוק השן, כמו גם להפחית את הסיכון לנזק נוסף.בנוסף, ישנם מספר תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן כדי לסייע בטיפול בחור בשן, כמו הדברים הבאים.

תזונה לחור בשן

כשמדובר בתזונה, ישנם כמה מזונות שיכולים לעזור בחיזוק השן ולהפחית את הסיכון לנזק נוסף.להלן כמה מהמאכלים הטובים ביותר לאכול בעת התמודדות עם חור בשן:

  • ירקות ירוקים עליים
  • יוגורט
  • דגים
  • אגוזים וזרעים
  • דגנים מלאים

מזונות אלה עשירים בוויטמינים ובמינרלים שיכולים לעזור בחיזוק השן ולהפחית את הסיכון לנזק נוסף.

תרופות ביתיות לחור בשן

בנוסף לתזונה, ישנם מספר תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן כדי לסייע בטיפול בחור בשן.להלן כמה מהתרופות הביתיות היעילות ביותר:

  • שטיפת מי מלח: ממיסים כפית מלח בכוס מים חמים והשתמשו בו כשטיפת פה.
  • שטיפת מי חמצן: מערבבים כפית מי חמצן עם כוס מים והשתמשו בו כשטיפת פה.
  • משיכת שמן: השתמש בכף שמן קוקוס כדי לשטוף בפה שלך למשך 15-20 דקות.
  • סודה לשתייה: הכינו משחה של סודה ומים לשתייה והפעילו אותה על האזור הפגוע.
  • שמן ציפורן: מרחו כמה טיפות שמן ציפורן על האזור המושפע כדי לעזור להפחית כאבים ודלקת.

תרופות ביתיות אלה יכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת הקשורים לחור בשן, כמו גם לעזור לחזק את השן.

שאלות נפוצות

  • מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בחור בשן?
    הדרך הטובה ביותר לטפל בחור בשן היא לפנות לרופא שיניים לטיפול מקצועי.בנוסף, אכילת מזונות בריאים העשירים בוויטמינים ומינרלים יכולה לעזור בחיזוק השן, כמו גם להפחית את הסיכון לנזק נוסף.בנוסף, ישנם מספר תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן כדי לסייע בטיפול בחור בשן, כמו שטיפות מי מלח, שטיפות מי חמצן, משיכת שמן, משחת סודה לשתייה ושמן ציפורן.

לסיכום, כאשר מתמודדים עם חור בשן, חשוב להבין כיצד תזונה ותרופות ביתיות יכולות לעזור בשיפור המצב.אכילת מזון בריא העשירים בוויטמינים ומינרלים יכולה לעזור בחיזוק השן, כמו גם להפחית את הסיכון לנזק נוסף.בנוסף, ישנם מספר תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן כדי לסייע בטיפול בחור בשן, כמו שטיפות מי מלח, שטיפות מי חמצן, משיכת שמן, משחת סודה לשתייה ושמן ציפורן.עם זאת, עדיין חשוב לבקר את רופא השיניים שלך לטיפול מקצועי.

למידע מפורט יותר על חור בשן , מומלץ להתייעץ עם רופא שיניים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן