דף הבית » תרופות סבתא » טיפול עששת – 10 תרופות סבתות בטוחות וטבעיות

טיפול עששת – 10 תרופות סבתות בטוחות וטבעיות

מה זה עששת שיניים?

עששת שיניים (המכונה גם חללים) היא מצב שכיח בעל פה, המאופיין בהתמוטטות והרס של אמייל השיניים ושכבת הדנטין הבסיסית, בגלל ייצור חומצות מחיידקים בפה.זה יכול להוביל לכאב, קושי באכילה וסיכון מוגבר לעששת וזיהום.אם לא מטופלים, עששת שיניים עלולה להוביל לאובדן שיניים ולבעיות בריאותיות חמורות עוד יותר.

הסעדים של סבתא טבעית לטיפול בעששת שיניים

למרות שהרפואה המודרנית קיבלה טיפולים מתקדמים בעששת שיניים, עדיין ישנם כמה תרופות טבעיות שהועברו מדור לדור.להלן 10 תרופות סבתות בטוחות וטבעיות לטיפול בעששת שיניים:

1.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא חומר אנטיבקטריאלי טבעי המסייע להילחם בחיידקים הגורמים לחללים.מערבבים כף אחת של חומץ תפוחים עם כוס מים חמים ומסתובבים אותה בפה כמה דקות בכל יום.ירק אותו ושטוף את הפה שלך במים מתוקים אחר כך.

2.שטיפת מי מלח

מי מלח הם חיטוי טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי לבצע שטיפה של מי מלח, מערבבים כפית מלח אחת בכוס מים חמים והסתובבו בפה כמה דקות.ירק אותו ושטוף את הפה שלך במים מתוקים אחר כך.

3.שמן ציפורן

שמן ציפורן הוא משכך כאבים טבעי שיכול לעזור להפחית את הכאב הקשור לעששת ושלל חללים.כדי להשתמש בשמן ציפורן, מערבבים שתיים עד שלוש טיפות עם כפית שמן קוקוס ומורחים אותו ישירות על השן הפגועה.השאירו אותו מספר דקות לפני שטיפת הפה במים מתוקים.

4.שמן נים

שמן נם הוא חומר טבעי אנטי -פטרייתי ואנטיבקטריאלי שיכול לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי להשתמש בשמן נם, מערבבים שתיים עד שלוש טיפות עם כפית שמן קוקוס ומורחים אותו ישירות על השן הפגועה.השאירו אותו מספר דקות לפני שטיפת הפה במים מתוקים.

5.משיכת שמן קוקוס

משיכת שמן קוקוס היא תרופה איורוודית מסורתית שיכולה לעזור להפחית חיידקים בפה.כדי להשתמש במשיכת שמן קוקוס, קח כף שמן קוקוס ושחרר אותו בפה שלך למשך 15 עד 20 דקות.ירק אותו ושטוף את הפה שלך במים מתוקים אחר כך.

6.שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא חומר טבעי אנטי -פטרייתי ואנטיבקטריאלי שיכול לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי להשתמש בשמן עץ התה, מערבבים שתיים עד שלוש טיפות עם כפית שמן קוקוס ומורחים אותו ישירות על השן הפגועה.השאירו אותו מספר דקות לפני שטיפת הפה במים מתוקים.

7.שום

שום הוא אנטיביוטיקה טבעית שיכולה לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי להשתמש בשום, לרסק שינה אחת או שתיים ומורחים אותו ישירות על השן הפגועה.השאירו אותו מספר דקות לפני שטיפת הפה במים מתוקים.

8.כורכום

כורכום הוא חיטוי טבעי ונוגד חמצון המסייע להפחתת דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי להשתמש בכורכום, מערבבים כפית אחת של אבקת כורכום עם כפית מים ומורחים אותה ישירות על השן הפגועה.השאירו אותו מספר דקות לפני שטיפת הפה במים מתוקים.

9.סודה לשתייה

סודה לשתייה היא חומר אנטי -חיטוי ואלקטרוני טבעי המסייע להפחתת דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי להשתמש בסודה לשתייה, מערבבים כפית אחת של סודה לשתייה עם כפית מים אחת ומורחים אותה ישירות על השן הפגועה.השאירו אותו מספר דקות לפני שטיפת הפה במים מתוקים.

10.מי חמצן

מי חמצן הוא חומר אנטי -חיטוי וחמצון טבעי המסייע להפחתת דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי להשתמש במי חמצן, מערבבים כפית אחת של מי חמצן עם כוס מים אחת ושלטו אותו בפה למשך מספר דקותוירק אותו ושטוף את הפה שלך במים מתוקים אחר כך.

טיפ

טיפ: לטיפול בחללים ועששת שיניים, חשוב לשמור על היגיינת דרך הפה טובה על ידי צחצוח וחוט דנטלי באופן קבוע וביקור של רופא השיניים שלך לבדיקות קבועות.>

טיפול עששת עבר דרך ארוכה מאז ימי סבתא.טיפולי שיניים מודרניים הם מתוחכמים, בטוחים ויעילים.אולם לתרופות של סבתא עדיין יש מקום בטיפול בעששת, ומציעים גישה טבעית שעשויה לפנות לאלה שמעדיפים להימנע מטיפולים כימיים.להלן 10 תרופות סבתא בטוחות וטבעיות לטיפול בעששת.

1.מלח וסודה לשתייה

ערבוב חלקים שווים של מלח וסודה לשתייה, ואז הוספת כמה טיפות מים ליצירת משחה היא תרופה פשוטה ויעילה לטיפול בעששת.העיסה מסייעת בנטרול החומצה הגורמת לריקבון, והמלח עוזר להוציא את החיידקים.יש ליישם תרופה זו ישירות על השן המושפעת, ולאפשר לשבת מספר דקות.שוטפים אחר כך במים חמים.

2.מיץ לימון

מיץ לימון הוא חומצי ביותר, מה שהופך אותו לתרופה יעילה לטיפול בעששת.כל שעליך לעשות הוא למרוח את המיץ ישירות על השן הפגועה, ואפשר לו לשבת מספר דקות.שוטפים אחר כך במים חמים.

3.שמן ציפורן

שמן ציפורן הוא תרופה פופולרית לטיפול בעששת.הוא מכיל יאוגנול, שידוע כמי שחיטוי יעיל ומשכך כאבים.כל שעליך לעשות הוא למרוח כמה טיפות שמן ציפורן ישירות לשן הפגועה, ואפשר לה לשבת מספר דקות.שוטפים אחר כך במים חמים.

4.שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא תרופה פופולרית לטיפול בעששת.יש לו תכונות אנטי-מיקרוביאליות, אנטי-דלקתיות ואנטיספטיות, שיכולות לעזור להפחית את חומרת הריקבון.כל שעליך לעשות הוא למרוח כמה טיפות שמן עץ התה ישירות לשן הפגועה, ואפשר לה לשבת מספר דקות.שוטפים אחר כך במים חמים.

5.שום

שום הוא תרופה פופולרית לטיפול בעששת.יש לו תכונות אנטי-בקטריאליות, אנטי-פטרייתיות ואנטי דלקתיות, שיכולות לעזור להפחית את חומרת הריקבון.פשוט מוחץ ציפורן שום, ומרוח ישירות על השן הפגועה.אפשר לו לשבת מספר דקות לפני השטיפה במים חמים.

6.כורכום

כורכום הוא תרופה פופולרית לטיפול בעששת.הוא מכיל כורכומין, שידוע כגורם יעיל אנטי דלקתי ואנטיבקטריאלי.פשוט מערבבים כפית אבקת כורכום עם כמה טיפות מים ליצירת משחה.החל את העיסה ישירות על השן הפגועה, ומאפשר לה לשבת מספר דקות לפני השטיפה במים חמים.

7.משיכת שמן קוקוס

משיכת שמן קוקוס היא תרופה פופולרית לטיפול בעששת.זה עוזר להפחית את החיידקים הגורמים לריקבון, כמו גם להפחית דלקת.פשוט קח כף של שמן קוקוס, וסובב אותו בפה במשך מספר דקות.ירק את השמן ושטוף את הפה שלך במים חמים אחר כך.

8.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה פופולרית לטיפול בעששת.זה חומצי מאוד, ועוזר לנטרל את החומצה הגורמת לריקבון.פשוט מערבבים כפית של חומץ תפוחים עם כמה טיפות מים ליצירת משחה.החל את העיסה ישירות על השן הפגועה, ומאפשר לה לשבת מספר דקות לפני השטיפה במים חמים.

9.שמן אורגנו

אורגנו שמן הוא תרופה פופולרית לטיפול בעששת.הוא מכיל קרווקרול, שידוע כי הוא חיטוי יעיל ומשכך כאבים.כל שעליך לעשות הוא לערבב כמה טיפות של שמן אורגנו עם כפית שמן זית, ומרחי את התערובת ישירות על השן הפגועה.אפשר לו לשבת מספר דקות לפני השטיפה במים חמים.

10.שמן נים

Neem Oil הוא תרופה פופולרית לטיפול בעששת.הוא מכיל אזדיראכטין, שידוע כגורם אנטי -פטרייתי ואנטיבקטריאלי יעיל.כל שעליך לעשות הוא לערבב כמה טיפות של שמן נים עם כפית oF שמן זית, ומרחי את התערובת ישירות על השן הפגועה.אפשר לו לשבת מספר דקות לפני השטיפה במים חמים.

מסקנה

טיפול עששת עבר דרך ארוכה מאז ימי סבתא, וטיפולי שיניים מודרניים כיום מתוחכמים יותר, בטוחים ויעילים מתמיד.אבל לתרופות של סבתא עדיין יש מקום בטיפול

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן