דף הבית » תרופות סבתא » וחשוב לגרד או לדגדג בגרון
dddadd dcddad dd dcdddd dddaddf

וחשוב לגרד או לדגדג בגרון

מה גורם לגירוד או לתקתק בגרון

גירוד או מדגדג בגרון הוא תלונה נפוצה שיכולה להיגרם על ידי מגוון תנאים.הגורמים השכיחים ביותר לגרוט בגרון או לדגדג הם אלרגיות, ריפלוקס חומצה, טפטוף לאחר האף, יובש וזיהומים נגיפיים.

אלרגיות

אלרגיות יכולות לגרום לגרון גירוד או לדגדג בגלל תגובה אלרגית לאבקה, אבק, קשקוש לחיות מחמד או טריגרים סביבתיים אחרים.תסמינים של אלרגיות עשויים לכלול עיטוש עיניים, עיניים מימיות, נזלת וגרון מגרד או מדגדג.תרופות לאלרגיה יכולות לעזור להפחית את הסימפטומים.

ריפלוקס חומצה

ריפלוקס חומצי הוא גורם שכיח נוסף לגרון גרון או לדגדג.זה מתרחש כאשר חומצת הקיבה מגבה לוושט ומרגיזה את הגרון.תסמינים של ריפלוקס חומצה עשויים לכלול תחושת שריפה בגרון, כאבי חזה, שיעול וטעם חמוץ בפה.תרופות יכולות לעזור להפחית את הסימפטומים.

טפטוף לאחר האף

טפטוף שלאחר האף הוא מצב בו הריר מצטבר בחלק האחורי של הגרון.ריר זה יכול לגרום לגרון גירוד או לדגדג.תסמינים של טפטוף שלאחר האף עשויים לכלול כאב גרון, אף מחניק ותחושה של ריר נוטף את גב הגרון.אנטיהיסטמינים וסטונסטסטנטים יכולים לעזור להפחית את הסימפטומים.

יובש

יובש בגרון יכול גם לגרום לגרד או לדגדג.זה נפוץ באקלים יבש או בחודשי החורף בהם האוויר יבש.שתיית מים רבים ושימוש בכוכב אדים יכול לעזור להפחית את הסימפטומים.

זיהומים נגיפיים

זיהומים נגיפיים הם גורם שכיח נוסף לגרון גירוד או מדגדג.זיהומים נגיפיים שכיחים הגורמים לגרון גרון או לדגדוג כוללים את הצטננות, שפעת וגרון סטרפ.תסמינים של זיהומים נגיפיים עשויים לכלול כאב גרון, חום, כאבי גוף ושיעול.אנטיביוטיקה אינה יעילה כנגד זיהומים נגיפיים, ולכן הטיפול מתמקד בהקלה בתסמינים.

טיפים מועילים להקלה על גרון גירוד או מתקתק

  • שתו שפע של נוזלים כדי לשמור על גרון לחות.
  • גרגר עם מי מלח כדי לעזור להפחית דלקת.
  • הימנע מגירויים כמו עשן, אבק, ודיידת חיית מחמד.
  • קח אנטיהיסטמין או מתפשט כדי להפחית את תסמיני האלרגיה.
  • הרם את ראש המיטה כדי להפחית את ריפלוקס החומצה

גירוד או דגדוג בגרון יכול להיות לא נוח ומעצבן, אך בדרך כלל זה לא רציני וניתן לטפל בהן בתרופות ביתיות או בתרופות ללא מרשם.עם זאת, אם הסימפטומים נמשכים או מחמירים, חשוב לפנות לרופא לשלול תנאים בסיסיים.

טיפ ייחודי ומועיל

אם אתה חווה גרון גירוד או מדגדג, נסה להשתמש בתרסיס הרדמה אקטואלי או קלה כדי להרדים את האזור ולעזור להקל על הגירוי.

מה גורם לדגדוג או לגרד בגרון?

מדגדג או גירוד בגרון הוא סימפטום שכיח של טפטוף שלאחר האף, שהוא מצב בו הריר מצטבר ומטפטף בחלק האחורי של הגרון.לרוב זה נגרם על ידי אלרגיות, סינוסיטיס או ייצור ריר מוגזם.גורמים אחרים לדגדוג או לגרד בגרון כוללים אוויר יבש, עישון, ריפלוקס חומצה ותרופות מסוימות.במקרים מסוימים, הגורם לדגדוג או גירוד בגרון עשוי להיות קשה לקבוע ועשוי לדרוש טיפול רפואי.

תרופות ביתיות לגרד או לדגדג בגרון

ישנם כמה תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן כדי להקל על גירוד או מדגדג בגרון.אלו כוללים:

  • גרגר עם מי מלח חמים
  • שתיית שפע של נוזלים
  • נטילת אנטיהיסטמינים או דיסק-אסטנטים ללא מרשם
  • באמצעות מכשיר אדים כדי להוסיף לחות לאוויר
  • הימנעות מעשן, בשמים ומגרינים אחרים

בנוסף, ניתן להשתמש בכמה תרופות טבעיות כמו דבש, ג’ינג’ר ותה כדי להרגיע גרון מגרד או מטורף.

מתי לראות רופא

אם תרופות ביתיות אינן יעילות בהקלה על גירוד או מדגדג בגרון, זה מחסןטנט לפנות לרופא.זה חשוב במיוחד אם התסמינים נמשכים יותר מכמה ימים, או אם מתרחשים תסמינים אחרים כמו חום, כאבי אוזניים או קשיי שבליעה.חשוב גם לפנות לרופא אם יש דם בריר או ברוק.

שאלות נפוצות

  • מה ההבדל בין גירוד לקרקע בגרון?
    גירוד בגרון הוא תחושת גירוי, הנגרמת לעתים קרובות כתוצאה מטפטוף שלאחר האף, ואילו הדגדוג בגרון הוא תחושה שעלולה להיגרם כתוצאה מאוויר יבש, עישון או ריפלוקס חומצי.
  • האם יש תרופות ביתיות לגרד או לדגדג בגרון?
    כן, ישנם כמה תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן כדי להקל על גירוד או מדגדג בגרון, כמו גרגר עם מי מלח חמים, שתיית שפע של נוזלים, נטילת אנטיהיסטמינים או דריזות ללא מרשם, באמצעות מכשיר אדים והימנעות מעשן, בשמים, ומגרים אחרים.
  • מתי עלי לראות רופא לגרד או לדגדג בגרון?
    אם תרופות ביתיות אינן יעילות בהקלה על גירוד או מדגדג בגרון, חשוב לפנות לרופא.זה חשוב במיוחד אם התסמינים נמשכים יותר מכמה ימים, או אם מתרחשים תסמינים אחרים כמו חום, כאבי אוזניים או קשיי שבליעה.

גירוד או מדגדג בגרון יכול להיות סימפטום של מגוון מצבים ויכול להיות מטריד למדי.למרבה המזל, ישנם כמה תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן כדי להקל על גירוד או מדגדג בגרון.עם זאת, במקרים מסוימים יתכן שיהיה צורך לפנות לרופא על מנת לאבחן ולטפל כראוי במצב הבסיסי. wikipedia מספק מידע נוסף על גירוד וסיבותיו וטיפוליו.

לסיכום, חשוב להיות מודעים למטרות ולטיפולים הנפוצים לגרד או לדגדג בגרון.כאשר תרופות ביתיות אינן יעילות, חשוב לפנות לרופא על מנת לאבחן ולטפל כראוי במצב הבסיסי.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן