דף הבית » תרופות סבתא » הורדת חום גבוה – 15 תרופות מיושנות זולות עם תוצאות מוכחות

הורדת חום גבוה – 15 תרופות מיושנות זולות עם תוצאות מוכחות

מה זה חום גבוה ומה גורם לזה?

חום גבוה, המכונה גם פירקסיה, הוא מצב רפואי בו טמפרטורת הגוף עולה מעל הטווח הרגיל.בדרך כלל זה נגרם על ידי זיהום, כמו שפעת, הצטננות או נגיף אחר.חום גבוה יכול להיגרם גם כתוצאה מתרופות מסוימות, מחלות אוטואימוניות ומצבים רפואיים אחרים.חשוב לציין כי חום גבוה יכול להיות מסוכן, ואם לא מטופל, יכול להוביל לנושאים אחרים כמו התייבשות, נזק מוחי ואי ספיקת איברים.

15 תרופות מיושנות זולות להפחתת חום גבוה

חום גבוה יכול להיות מסוכן, ולכן חשוב לנקוט בצעדים הנדרשים כדי להוריד אותו במהירות האפשרית.למרבה המזל, ישנם הרבה תרופות זולות מיושנות שהוכחו כיעילות בטיפול בחום גבוה.

1.קח אמבטיה קרירה או מקלחת

אמבטיה או מקלחת קרירים יכולים להיות דרך נהדרת להוריד חום גבוה.וודא שהמים לא קרים מדי, מכיוון שזה יכול לגרום לגוף להיות מצונן, מה שעלול להחמיר את החום.אתה יכול גם להוסיף כמה שמנים אתרים למים כדי לעזור להרגיע את הגוף ולהוריד את הטמפרטורה.

2.לשתות שפע נוזלים

התייבשות יכולה לגרום לחום להחמיר, ולכן חשוב לוודא שאתה שותה שפע נוזלים.מים, מיצי פירות ותה צמחי מרפא הם כולם אפשרויות נהדרות להישאר לחות.

3.החל קומפרס מגניב

החלת קומפרס קריר על המצח, הצוואר והחזה יכולה לעזור להוריד את טמפרטורת הגוף ולהפחית את החום.אתה יכול להכין דחיסה מגניבה על ידי השריית מטלית כביסה במים קרים ולהסתובב.לאחר מכן החל אותו על האזור המושפע למשך 15-20 דקות.

4.להתלבש בבגדים קלים ושמור על החדר קריר

לבישת בגדים קלים ושמירה על קירור בחדר יכולה לעזור להפחית את טמפרטורת הגוף ולהוריד את החום.במידת האפשר, נסה לשמור על טמפרטורת החדר בין 68-72 מעלות פרנהייט.

5.קח את Tylenol או ibuprofen

נטילת תרופות ללא מרשם כמו תילנול או איבופרופן יכולה לעזור להפחית את החום.אל תתן אספירין לילדים.התייעץ תמיד עם הרופא שלך לפני שתתן תרופות לילדים.

6.אכלו אוכל חריף

אכילת מזונות חריפים יכולה לעזור להפחית חום על ידי הגדלת זרימת הדם ופתיחת הנקבוביות.זה עוזר לגוף להזיע ולהתקרר.

7.לשתות תה צמחים

תה צמחים יכול להיות דרך נהדרת להוריד חום.כמה מעשבי התיבול הטובים ביותר להפחתת חום הם קמומיל, מנטה וג’ינג’ר.

8.אכלו אוכל מגניב

אכילת מזונות קרירים כמו סלטים, פירות ויוגורט יכולה לעזור להוריד את חום הגוף ולהפחית את החום.

9.לשתות מים פושרים

שתיית מים פושרים יכולה לעזור להוריד חום מכיוון שהם עוזרים לגוף להתקרר.אתה יכול גם להוסיף מיץ לימון או דבש למים לקבלת יתרונות נוספים.

10.קח אמבטיה של ספוג קר

נקיטת אמבטיה של ספוג קר יכולה לעזור להפחית את החום.וודא שהמים לא קרים מדי, מכיוון שזה יכול לגרום לגוף להיות מצונן, מה שעלול להחמיר את החום.

11.השתמש בשמנים אתרים

שמנים אתרים כמו מנטה, לבנדר ואקליפטוס יכולים לעזור להפחית חום.אתה יכול למרוח את השמנים ישירות על העור או להוסיף אותם לדחיסה מגניבה.

12.השתמש בחבילות קרות או פושרות

שימוש בחבילות קרות או פושרות על המצח, הצוואר והחזה יכול לעזור להפחית חום.אתה יכול להכין חבילה קרה על ידי הקפאת מטלית רטופה רטובה או הכנסת קוביות קרח לשקית ניילון.

13.צאו לטיול

טיול בהליכה יכול לעזור לגרום לגוף לנוע וגם להפחית את החום.הקפידו להתלבש קלות ולהישאר בצל.

14.קבל המון מנוחה

חשיבות רבה למנוחה חשובה בעת התמודדות עם חום.זה יעזור לגוף לרפא וגם יעזור להפחית את החום.

15.שתו נוזלים חמים

מהו חום גבוה?

חום גבוה הוא חום גוף שנחשב לגובה באופן חריג, לרוב מעל 100.4 מעלות פרנהייט.בדרך כלל זה נגרם על ידי INFECtion, כמו שפעת, הצטננות או זיהום חיידקי.קדחים גבוהים יכולים להיות מסוכנים, מכיוון שהם יכולים להוביל להתייבשות, להתקפים ובעיות בריאותיות חמורות אחרות.חשוב להוריד חום גבוה במהירות האפשרית כדי למנוע סיבוכים אלה.

15 תרופות ביתיות מיושנות זולות להפחתת חום

1.קומפרס מגניב

יישום קומפרס קריר על המצח או אזורים אחרים בגוף יכול לעזור להוריד את הטמפרטורה.הקפד להשתמש במטלית נקייה ובמים קרירים כדי למנוע התפשטות חיידקים.

2.אמבטיה פושרת

לקיחת אמבטיה פושרת יכולה גם לעזור להוריד את הטמפרטורה.הקפידו להימנע משימוש במים קרים, מכיוון שהוא יכול לגרום לגוף להיכנס להלם.חשוב לפקח מקרוב אחר הטמפרטורה, שכן יתכן שיהיה צורך לשנות את האמבטיה מספר פעמים כדי לשמור על טמפרטורה נוחה.

3.לשתות שפע נוזלים

התייבשות היא אחד הגורמים השכיחים ביותר לחום גבוה, ולכן חשוב לשתות הרבה נוזלים.מים, מיץ ומשקאות שאינם מקפאים יכולים לעזור לשמור על לחות הגוף ולהפחית את הסיכון להתפתחות חום.

4.ללבוש בגדים קלים

לבוש בגדים קלים יכול לעזור להפחית את חום הגוף.הימנע מללבוש שכבות לבוש כבדות, מכיוון שהם יכולים ללכוד חום ולהחמיר את החום.

5.השתמש במכונת אדים

שימוש בכוכב אדים יכול לעזור להפחית את החום על ידי מתן לחות לאוויר.זה יעזור לקרר את האוויר ולהקל על הנשימה.

6.קח תרופות נגד חום

תרופות ללא מרשם, כמו איבופרופן או אצטמינופן, יכולות לעזור להפחית את החום.דאג לעקוב אחר ההוראות על התווית בזהירות ולעולם לא לתת תרופות לילדים מבלי להתייעץ תחילה עם רופא.

7.קבל המון מנוחה

קבלת מנוחה רבה יכולה לעזור לגוף להילחם בזיהום ולהפחית את החום.דאג להימנע מפעילויות מאומצות בזמן שהחום עדיין קיים.

8.למרוח מים קרים על נקודות דופק

החלת מים קרים על מפרקי כף היד, הצוואר והמקדשים יכולה לעזור להוריד את הטמפרטורה.הקפידו להשתמש במטלית נקייה ובמים קרים כדי להימנע מפיזור חיידקים.

9.שים מגבות קרות על העור

הצבת מגבות קרות על העור יכולה לעזור לקרר את הגוף.דאג להימנע משימוש בקרח, מכיוון שהוא יכול לגרום לגוף להיכנס להלם.

10.להתקלח קר

התקלחות קרה יכולה גם לעזור להפחית את הטמפרטורה.דאג להימנע משימוש במים חמים, מכיוון שהם יכולים להחמיר את החום.

11.הימנע ממשקאות חמים

הימנע משתיית משקאות חמים, כמו תה או קפה, מכיוון שהם יכולים להגדיל את הטמפרטורה.היצמד למשקאות קרים כדי לעזור להוריד את החום.

12.הניחו חבילות קרח או חבילות קרות על הגוף

הצבת חבילות קרות או חבילות קרח על חלקים מסוימים בגוף יכולה לעזור לקרר את הטמפרטורה.הקפידו לעטוף אותם במגבת או בבד כדי להימנע מלהביא לגירוי בעור.

13.אכלו אוכל מגניב

אכילת אוכל מגניב, כמו יוגורט או גלידה, יכולה לעזור להפחית את החום.הקפידו להימנע מאוכל חריף או חם, מכיוון שהם יכולים להחמיר את החום.

14.הימנע מחשיפת שמש

הימנעות מאור שמש ישיר יכולה לעזור להפחית את הטמפרטורה.דאג להישאר באזור קריר ומוצל כדי להימנע מקרני השמש.

15.קח אצטמינופן או איבופרופן

נטילת אצטמינופן או איבופרופן יכולה לעזור להפחית את החום.דאג לעקוב אחר ההוראות על התווית בזהירות ולעולם לא לתת תרופות לילדים ללא התייעצות

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן