דף הבית » מידע מקצועי » כמה דברים שלא ידעתם עליהם האם פירות בר הם משאב טבעי
האם פירות בר הם משאב טבע

כמה דברים שלא ידעתם עליהם האם פירות בר הם משאב טבעי

פירות בר הם משאב טבע שאינו מעובד. הם נמצאים בטבע וניתן לאסוף אותם, לאכול אותם או לאסוף אותם למטרות אחרות.

פירות בר הם משאב טבע שאינו מעובד. הם נמצאים בטבע וניתן לאסוף אותם, לאכול אותם או לאסוף אותם למטרות אחרות. פירות בר שימשו תרבויות רבות להכנת מזון ומשקאות.

ניתן למצוא עצי פרי בר באזורים ממוזגים של צפון אמריקה ואירופה. הפרי הנפוץ ביותר הוא עץ התפוח, אך ישנם גם סוגים רבים אחרים של עצי פרי בר כמו אוכמניות, אוכמניות, דובדבנים, שזיפים, פטל, תותים ואגוזי מלך.

מהו פרי בר?

פרי הבר הוא סוג של פרי המצוי בטבע. הוא אינו מעובד או מושתל מצמחים אחרים והוא גדל בכוחות עצמו.

פירות בר ידועים גם בתור פירות “טבעיים” או “לא מעובדים”. הם לא גדלים מזרעים אלא הם גדלים בכוחות עצמם, ללא התערבות אנושית. לפירות הבר אין היסטוריית גידול והם הפכו נדירים עקב קציר יתר וכריתת יערות.

פרי בר ניתן למצוא בכל אקלים, כולל אזורים ממוזגים, טרופיים, סובטרופיים ובוריאליים בעולם. פירות הבר הנפוצים ביותר שנמצאים בצפון אמריקה כוללים חצ’קונים, שירותברי, אוכמניות, פטל שחור, פטל שחור וסמבוק.

אילו פירות ניתן למצוא בטבע?

ניתן למצוא פירות בטבע במגוון צבעים, צורות ומרקמים. הם בדרך כלל אכילים ומהווים מקור לחומרים מזינים בריאים. פירות שניתן למצוא בטבע כוללים

תפוחים

קראבפלס

Aronia Berries או Chokeberries

סתיו זית

ברברי

דובי

אוכמניות

Blackcaps או Black Raspberries Black Cherry

אוכמנית

באפלו ברי

באנצ’ברי

צ’וקצ’רי

עננים

חמוצית

קרוברי

דומדמניות

דוברי

סמבוק

פעמון הפיה

דוּמדְמָנִית

עַנָב

גראונצ’רי

גלדר רוז, Highbush Cranberry או Squashberry

האברי

עוּזרָד

האקלברי

הובבלבוש

מייפלואר

מוק תות או תות הודי

אפר הרים או רואן ברי

תוּת

Nannyberry או Sheepberry

ענבי אורגון

פרטרידג’ברי

פסיפלורה

פָּאפַּאיָה

אֲפַרסְמוֹן

סיכה דובדבנים

שזיפים

קקטוס קוצני

פֶּטֶל

אוכמניות אדומות

ורדים

סלאל

סלמוןברי

Saskatoons או Serviceberries

אשחר הים

פלומת שלמה או חותם שלמה מזויף

תּוּת

תיברי

אצבעוני

Witherod או Northern Wild Raisin

מדוע פירות בר חשובים?

פירות הבר הם חלק חשוב מהתזונה האנושית, אך הם גם חשובים לאיכות הסביבה. הם עוזרים להפחית את הרעב העולמי ולספק מקומות עבודה לאנשים במדינות מתפתחות.

פירות בר מספקים כמות משמעותית של מזון למי שאין לו גישה לגינה או לעצי פרי טריים. ניתן לגדל אותם בכל מקום ובכל עונה, וזו הסיבה שהם כה חשובים להישרדותנו.

פירות בר עוזרים להפחית את הרעב העולמי על ידי כך שהם מספקים להם ערך תזונתי גבוה שקשה למצוא במקומות אחרים. הם גם תורמים לכלכלת המדינות המתפתחות בכך שהם מספקים מקומות עבודה לאנשים שאחרת לא היו להם עבודה.

למה משמשים צמחי בר?

צמחי בר משמשים למגוון מטרות, כגון תרופות וצבעים. הם יכולים לשמש גם לייצור בגדים, מחסה וסיבים. חלק מהצמחים משמשים גם בטקסים דתיים ותרבותיים.

צמחי בר הסתגלו לסביבתם על ידי התפתחות בצורות רבות ושונות. אין צמח אחד זהה לצמח אחר; לכל צמח תכונות ייחודיות משלו שהופכות אותו לשימושי בסביבות מסוימות.

צמחי בר נתפסים לעתים קרובות כעשבים שוטים מכיוון שהם גדלים במקום שבו בני האדם אינם רוצים שיגדלו והם מתחרים באספקת המזון על משאבים כמו מים, אור שמש וחלל. עם זאת, צמחי בר משרתים מטרות רבות, מאספקת מזון ועד להיותם תרופות או צבעים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן