דף הבית » תרופות סבתא » דימום בעין – 7 תרופות מיושנות שעליכם לדעת לטיפול יעיל
dddeddd ddaddf  daadaddaddaa dedddadaddaa dadadcddbdd dcdda

דימום בעין – 7 תרופות מיושנות שעליכם לדעת לטיפול יעיל

מהו דימום בעין?

דימום בעין, הידוע גם בשם היפמה, מתרחש כאשר כלי הדם בעין מתפרצים ומדליפים דם לתא הקדמי של העין.זה יכול להיות מצב חמור מאוד ויכול להוביל לבעיות ראייה אם לא מטפלים בהן מייד.זה יכול להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל טראומה, לחץ דם גבוה ותרופות מסוימות.חשוב לפנות לטיפול רפואי אם אתה חווה סימנים או תסמינים של דימום בעין.

תרופות מיושנות לדימום בעין

למרות שהרפואה המודרנית עשתה צעדים גדולים בטיפול בדימום בעין, עדיין ישנם מספר תרופות מיושנות שיכולות לעזור.להלן שבע תרופות מיושנות שעליכם לדעת לטיפול יעיל בדימום בעין:

1.מנוחה

הדבר החשוב ביותר לעשות כאשר חווים דימום בעין הוא לנוח.המשמעות היא הימנעות מפעילות מאומצת, כולל פעילות גופנית, והימנעות מפעילויות שמפעילות לחץ על העיניים, כמו קריאה או צפייה בטלוויזיה.חשוב גם לשמור על הראש מוגבה ולהימנע מכפיפות.

2.קומפרסים קרים

החלת קומפרסים קרים על העין יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאבים הקשורים לדימום בעין.החלת דחיסה קרה למשך 15 דקות מספר פעמים ביום יכולה לעזור להפחית את הדלקת ולשפר את הריפוי.

3.הגדל את צריכת הנוזל

הגדלת צריכת הנוזל שלך יכולה לעזור לדלל את הדם ולהפחית את הסיכון לדימום נוסף.הגדלת צריכת המים, תה הצמחים והמיצים שלך יכולה לעזור לשטוף רעלים ולהפחית דלקת.

4.אכלו מזונות עשירים בוויטמין C

אכילת מזונות עשירים בוויטמין C יכולה לעזור לבנות קולגן בכלי הדם ולסייע בריפוי.מזונות כמו תפוזים, לימונים, עגבניות ופלפלים הם כולם עשירים בוויטמין C ויכולים לעזור להפחית את הדלקת ולקדם ריפוי.

5.קח תוספי ויטמין K

ויטמין K מסייע בקידום קרישת הדם ויכול לעזור להפחית את הסיכון לדימום נוסף.נטילת תוסף ויטמין K יכולה לעזור להפחית את הסיכון לדימום נוסף בעין.

6.תרופות צמחיות

שימוש בתרופות צמחיות כמו עיניים, קמומיל וסרפד יכול לעזור להפחית את הדלקת ולקדם ריפוי.ניתן לקחת עשבי תיבול אלה כתה או להחיל ישירות על העין כדחיסה.

7.תרופות הומיאופתיות

תרופות הומיאופתיות כמו ארניקה, בלדונה ואופרסיה יכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת הקשורים לדימום בעין.ניתן ליטול סעדים אלה דרך הפה או להחיל ישירות על העין כדחיסה.

לא משנה באיזו תרופה תבחר להשתמש בטיפול בדימום בעין, חשוב להתייעץ תחילה עם הרופא שלך.אף על פי שתרופות מיושנות אלה יכולות להועיל, יתכן שהם לא מתאימים לכולם.הרופא שלך יכול לספק הדרכה לגבי דרך הפעולה הטובה ביותר למצבך האישי.

טיפ ייחודי: אם אתה חווה דימום בעין, חשוב להגן על העיניים שלך מפני טראומה נוספת.לבישת משקפי שמש ומשקפי מגן יכולים לעזור להפחית את הסיכון לפגיעה נוספת בעין.

תרופות טבעיות לטיפול בדימום בעין

הטיפול בדימום בעין יכול להיות משימה מאתגרת.למרבה המזל, ישנם מספר תרופות מיושנות שניתן להשתמש בהן לטיפול יעיל במצב זה.להלן כמה תרופות טבעיות שכדאי לדעת עליהן:

1.קומפרס קר

החלת דחיסה קרה היא אחד התרופות היעילות ביותר לטיפול בשטף דימום בעין.זה עוזר להפחית את הנפיחות והדלקת הנגרמת על ידי המצב.כדי להכין דחיסה קרה, פשוט מלאו מטלית נקייה במים קרים והניחו אותו מעל העין הפגועה למשך 10-15 דקות.עשה זאת מספר פעמים ביום עד שהמצב ישתפר.

2.שקיות תה

תרופה יעילה נוספת לטיפול בדימום בעין היא שימוש בשקיות תה.שקיות תה מכילות חומצה טאנית, אשרמסייע בהפחתת אדמומיות ודלקת.כדי להשתמש בתרופה זו, תלולים שתי שקיות תה במים חמים למשך כעשר דקות, ואז אפשר לשקיות התה להתקרר.לאחר ששקיות התה הגיעו לטמפרטורת החדר, הניחו אותם מעל העין הפגועה במשך 10-15 דקות.עשו זאת מספר פעמים ביום עד שהדימום בעין ישתפר.

3.שמן קיק

שמן קיק הוא תרופה טבעית שניתן להשתמש בה לטיפול בדימום בעין.זה עוזר להפחית דלקת ונפיחות, כמו גם בקידום ריפוי.כדי להשתמש בתרופה זו, פשוט החל כמה טיפות של שמן קיק על האזור המושפע.השאירו אותו כ- 10-15 דקות, ואז שטפו אותו במים נקיים.עשה זאת מספר פעמים ביום עד שהמצב ישתפר.

4.אלוורה

אלוורה היא תרופה טבעית שניתן להשתמש בה לטיפול בשטף דימום בעין.זה עוזר להפחית דלקת ולקדם ריפוי.כדי להשתמש בתרופה זו, פשוט חלץ את הג’ל מעלה אלוורה והחל אותו על האזור הפגוע.השאירו אותו כ- 10-15 דקות, ואז שטפו אותו במים נקיים.עשה זאת מספר פעמים ביום עד שהמצב ישתפר.

5.מלפפון

מלפפון הוא תרופה טבעית נוספת שניתן להשתמש בה לטיפול בשטף דימום בעין.זה עוזר להפחית דלקת ונפיחות, כמו גם בקידום ריפוי.כדי להשתמש בתרופה זו, פשוט חותכים מלפפון לפרוסות עבות והניחו אותם על העין הפגועה במשך כ 10-15 דקות.עשה זאת מספר פעמים ביום עד שהמצב ישתפר.

6.קמומיל

קמומיל הוא תרופה טבעית שניתן להשתמש בה לטיפול בשטף דימום בעין.זה עוזר להפחית דלקת ולקדם ריפוי.כדי להשתמש בתרופה זו, פשוט תלולים שני שקיות תה קמומיליות במים חמים למשך כעשר דקות, ואז אפשר לשקיות התה להתקרר.לאחר ששקיות התה הגיעו לטמפרטורת החדר, הניחו אותם מעל העין הפגועה במשך 10-15 דקות.עשה זאת מספר פעמים ביום עד שהמצב ישתפר.

7.כורכום

כורכום הוא תרופה טבעית שניתן להשתמש בה לטיפול בשטף דימום בעין.זה עוזר להפחית דלקת ומקדם ריפוי.כדי להשתמש בתרופה זו, פשוט מערבבים כפית אחת של אבקת כורכום עם כמה טיפות מים ליצירת משחה.החל משחה זו על האזור הפגוע והשאיר אותה כ- 10-15 דקות, ואז שוטף אותו במים נקיים.עשה זאת מספר פעמים ביום עד שהמצב ישתפר.

מסקנה

דימום בעין יכול להיות מצב מאתגר לטיפול, אך השימוש בתרופות טבעיות יכול לעזור להפחית את הסימפטומים ולקדם ריפוי.הסעדים המפורטים לעיל הם כמה מהתרופות הטבעיות היעילות ביותר לטיפול בדימום בעין.עם זאת, אם מצבך אינו משתפר עם הסעדים הללו, חשוב להתייעץ עם הרופא שלך לצורך טיפול נוסף.

שאלות נפוצות

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן