דף הבית » תרופות סבתא » גלי חום בגיל המעבר – 14 תרופות של סבתא לטיפול יעיל והכנה מהירה
ddcd dddd ddddc ddedadda  daadaddaddaa dadc daddaad dcddda

גלי חום בגיל המעבר – 14 תרופות של סבתא לטיפול יעיל והכנה מהירה

גלי חום בגיל המעבר – 14 תרופות של סבתא לטיפול יעיל והכנה מהירה

גיל המעבר הוא תהליך ביולוגי טבעי המתרחש אצל נשים בגלל הירידה בהורמוני הרבייה שלהן.גלי חום הם אחד הסימפטומים השכיחים ביותר של גיל המעבר ויכולים להיות מאוד לא נוחים.בעוד שנשים מסוימות עשויות למצוא הקלה באמצעות תרופות, רבות פונות לתרופות טבעיות כדי לעזור בניהול גלי החום שלהן.סבתות משתמשות בתרופות ביתיות במשך מאות שנים כדי להקל על תסמיני גיל המעבר, ורבים מהתרופות הללו עדיין יעילות כיום.להלן 14 מהתרופות והטיפים הפופולריים ביותר לטיפול בגלי חום בגיל המעבר.

H2 – תרגיל באופן קבוע

פעילות גופנית קבועה יכולה לעזור בוויסות רמות ההורמונים, להפחית את הלחץ ולשפר את הבריאות הכללית.פעילות גופנית יכולה גם לעזור להפחית את התדירות והעוצמה של גלי חום.מכוון לפחות 30 דקות של פעילות גופנית מתונה ביום, כמו הליכה, אופניים או שחייה.

H2 – לבוש בשכבות

לבישת שכבות לבוש יכולה להקל על ההתאמה כאשר מתרחש גלאי חום.בדים קלים כמו כותנה ופשתן הם הטובים ביותר שכן הם מאפשרים לעורכם לנשום וניתן להסיר אותם בקלות במידת הצורך.

H3 – טיפ: שמור על צעיף או ז’קט קל בסביבה כאשר הפלאש החם מכה.

H2 – לבש בגדים רופפים

בגדים הדוקים יכולים ללכוד חום ולהחמיר גלי חום.בחר בגדים נוחים המתאימים ועשויים סיבים טבעיים כמו כותנה ופשתן.

H2 – קח מקלחות מגניבות

התקלחות או אמבטיה קרירה יכולה לעזור להפחית את עוצמת הבזק החם.בנוסף, שמירה על בד קריר במקרר והנחתו על המצח או הצוואר שלך יכולה לעזור להתקרר במהירות.

H2 – הימנע מפעילים

מאכלים ומשקאות מסוימים יכולים לעורר גלי חום.ידוע כי קפאין, אלכוהול, מזון חריף ומזונות מעובדים ידועים כגורמים חמים.הימנעות ממזונות אלה יכולה לעזור להפחית את התדירות ועוצמתם של גלי חום.

H2 – הישאר לחות

להישאר לחות חיוני לניהול גלי חום.שואפים לשתות לפחות שמונה כוסות מים ביום כדי לשמור על קריר גופכם ולהפחית את עוצמת גלי החום.

H2 – תרגול טכניקות הרפיה

לחץ וחרדה יכולים להחמיר גלי חום.תרגול טכניקות הרפיה כמו מדיטציה, יוגה או נשימה עמוקה יכול לעזור להפחית את הלחץ ואת עוצמת גלי החום.

H2 – לאכול אוכלים עשירים בפיטואסטרוגנים

פיטואסטרוגנים הם תרכובות מבוססות צמחים המחקות את השפעות האסטרוגן בגוף.אכילת מזונות עשירים בפיטואסטרוגנים, כמו סויה, זרעי פשתן וזרעי שומשום, יכולה לעזור בהפחתת גלי חום.

H2 – תוסף לתרופות צמחיות

תרופות צמחי מרפא כמו קוהוש שחור, דונג קוואי וצ’סטברי יכולים לעזור להפחית גלי חום.בנוסף, ידוע כי יש צמחי מרפא בעלי תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון שיכולות לעזור להפחית תסמינים אחרים בגיל המעבר.

H2 – קח ויטמין E

ידוע כי ויטמין E מפחית גלי חום אצל חלק מהנשים.לקיחת 400 IU של ויטמין E ליום יכולה לעזור להפחית את העוצמה והתדירות של גלי חום.

H2 – השתמש בארומתרפיה

ידוע כי שמנים אתרים, כמו לבנדר, מרווה קלרי, גרניום וקמומיל, מפחיתים גלי חום.נסה להוסיף כמה טיפות שמנים אתרים למפזר או להתמכר לעיסוי ארומתרפי מרגיע.

H2 – הימנע מעישון ושתיית אלכוהול

עישון ושתיית אלכוהול יכול להחמיר גלי חום, ולכן עדיף להימנע מהם.

H2 – שמור על סביבה מגניבה

שהייה בסביבה מגניבה יכולה לעזור להפחית גלי חום.שמור על הבית בטמפרטורה נוחה והשתמש במאוורר או במיזוג אוויר כדי להתקרר.

H2 – הימנע מלחץ

מתח יכול להחמיר גלי חום, ולכן חשוב לנקוט צעדים להפחתת הלחץ.נסה להגביל את גורמי הלחץ שלך ולתרגל טכניקות הרפיה כמו מדיטציה או יוגה.

14 תרופות וטיפים אלה יכולים לעזור לך לנהל את גלי החום שלך בגיל המעבר ולהפוך את המעבר לגיל המעבר לנוח יותר.אמנם הסעדים הללו יעילים, אך חשוב לדבר עם הרופא שלך אם גלי החום שלך חמורים או אם אתה HAVE כל תסמינים אחרים של גיל המעבר.עם הטיפול הנכון ושינויים באורח החיים, תוכלו למצוא הקלה מהבקים החמים שלכם וליהנות מגיל המעבר הנוח יותר.

תרופות טבעיות וביתיות לבזרי חום בגיל המעבר

גלי חום בגיל המעבר יכולים להיות סימפטום מאתגר לניהול.למרבה המזל, ישנם תרופות טבעיות וביתיות שניתן להשתמש בהן כדי לסייע בהפחתת העוצמה והתדירות של גלי חום.במאמר זה אנו דנים בארבע עשרה תרופות שהועברו מסבתות היעילות בטיפול בגלי חום.

1.אוכל סויה

מזונות סויה מכילים פיטואסטרוגנים, שהם תרכובות צמחיות שנחשבות לפעול כמו אסטרוגן ההורמון.אכילת מזונות סויה, כמו טופו, אדממה, טמפה וחלב סויה, עשויה לעזור להפחית את העוצמה והתדירות של גלי חום.

2.תלתן אדום

תלתן אדום הוא צמח ששימש במשך מאות שנים לטיפול בגלי חום ותסמינים אחרים של גיל המעבר.הוא מכיל פיטואסטרוגנים, שעשויים לעזור להפחית את העוצמה והתדירות של גלי חום.ניתן ליטול תלתן אדום בצורה תוספה או להתחקק לתה.

3.קוהוש שחור

קוהוש שחור הוא עשב מרפא ששימש במשך מאות שנים לטיפול בתסמינים בגיל המעבר, כמו גלי חום.הוא מכיל תרכובות שנחשבות לפעולות כמו אסטרוגן ההורמון, שעשוי לעזור להפחית את העוצמה והתדירות של גלי חום.ניתן ליטול קוהוש שחור בצורה תוספה או להתחקק לתה.

4.זרעי פשתן

זרעי פשתן הוא צמח העשיר בחומצות שומן omga-3 ויגנים, שהם תרכובות צמחים שנחשבות לפעולות כמו האסטרוגן ההורמון.אכילת זרעי פשתן או נטילת תוסף זרעי פשתן עשויה לעזור להפחית את העוצמה והתדירות של גלי חום.

5.ויטמין E

ויטמין E הוא נוגד חמצון שנמצא כיעיל להפחתת גלי חום.ניתן ליטול ויטמין E בצורה תוספה או למצוא במזונות כמו אגוזים, זרעים וירקות ירוקים עליים.

6.ג’ינסנג

ג’ינסנג הוא צמח ששימש במשך מאות שנים לטיפול בגלי חום ותסמינים אחרים של גיל המעבר.הוא מכיל תרכובות שנחשבות לפעולות כמו אסטרוגן ההורמון, שעשוי לעזור להפחית את העוצמה והתדירות של גלי חום.ניתן ליטול ג’ינסנג בצורה תוספה או להתחקק לתה.

7.ערב שמן פרימרוז

שמן פרימרוז בערב הוא שמן צמחי המכיל חומצות שומן אומגה 6, שנחשבות לפעילות כמו האסטרוגן ההורמון.נטילת שמן פרימרוז בערב עשויה לעזור להפחית את העוצמה והתדירות של גלי חום.

8.ליקריץ

ליקריץ הוא צמח ששימש במשך מאות שנים לטיפול בגלי חום ותסמינים אחרים של גיל המעבר.הוא מכיל תרכובות שנחשבות לפעולות כמו אסטרוגן ההורמון, שעשוי לעזור להפחית את העוצמה והתדירות של גלי חום.ניתן ליטול ליקריץ בצורה תוספה או להתחקק לתה.

9.Clary Sage

Clary Sage הוא צמח ששימש במשך מאות שנים לטיפול בגלי חום ותסמינים אחרים של גיל המעבר.הוא מכיל תרכובות שנחשבות לפעולות כמו אסטרוגן ההורמון, שעשוי לעזור להפחית את העוצמה והתדירות של גלי חום.ניתן ליטול מרווה קלרי בצורה תוספה או להתחקק לתה.

10.ולריאן

ולריאן הוא צמח ששימש במשך מאות שנים לטיפול בגלי חום ותסמינים אחרים של גיל המעבר.הוא מכיל תרכובות שנחשבות לפעולות כמו אסטרוגן ההורמון, שעשוי לעזור להפחית את העוצמה והתדירות של גלי חום.ניתן לקחת ולריאן בצורה תוספה או לבשל אותם לתה.

11.Motherwort

Motherwort הוא צמח ששימש במשך מאות שנים לטיפול בגלי חום ותסמינים אחרים של גיל המעבר.הוא מכיל תרכובות שנחשבות לפעולות כמו אסטרוגן ההורמון, שעשוי לעזור להפחית את העוצמה והתדירות של גלי חום.ניתן לקחת את Motherwort בצורה תוספה או להתחקק לתה.

12.עץ צ’סטה

עץ צנוע הוא צמח ששימש במשך מאות שנים לטיפול בגלי חום ותסמינים אחרים שלהַפסָקַת וֶסֶת.הוא מכיל תרכובות שנחשבות לפעולות כמו אסטרוגן ההורמון, שעשוי לעזור להפחית את העוצמה והתדירות של גלי חום.ניתן ליטול עץ צנוע בצורה תוספה או להתחקק לתה.

13.Wild Yam

Wild Yam הוא צמח ששימש במשך מאות שנים

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן