דף הבית » תרופות סבתא » אף נזלת – 14 תרופות של סבתא רפואית וטבעית

אף נזלת – 14 תרופות של סבתא רפואית וטבעית

האף הנזלת: 14 התרופות של סבתא רפואית וטבעית

אף נזלת הוא מצב לא נוח ולעיתים מביך שיכול לגרום לאי נוחות רבה.זה יכול להיגרם על ידי אלרגיות, הצטננות או אפילו רק מזג האוויר, אבל לא משנה מה הסיבה, זה יכול להיות קשה להיפטר.למרבה המזל, ישנם מספר תרופות רפואיות וטבעיות שיכולות לעזור להרגיע את הסימפטומים ולעזור להקל על הבעיה.להלן 14 תרופות של סבתא רפואית וטבעית שעשויות לעזור לך להיפטר מהאף הנזוז שלך.

תרופות סבתא

ניתן לטפל ברוב האפים הנזורים בתרופות ביתיות וטיפולים טבעיים.להלן כמה מהתרופות הביתיות היעילות ביותר:

1. שאיפת קיטור: זוהי דרך קלה ויעילה להקל על גודש ולריר דק.הרתיחו מעט מים, שופכים אותם לקערה ואז מכסים את ראשכם במגבת ושאפו את הקיטור למשך 5-10 דקות.

2. סיר נטי: זהו נוהג איורוודי עתיק הכרוך בשימוש בסיר קטן להשקות את מעברי האף.מלאו את הסיר בתמיסת מלח פושרת והטו את ראשכם מעל כיור.שופכים בעדינות את הפיתרון לנחיריים אחד ואפשרו לו לזרום את השני.

3. ספריי מלח: זוהי דרך פשוטה ויעילה לפנות ריר מהאף.ריסוס אותו לנחיריים ואז לפוצץ את האף כדי לנקות את עודפי הריר.

4. קומפרס חם: הניחו קומפרס חם על המצח והפנים שלכם כדי לעזור להפחית את הדלקת ופנו ריר.

5. מכשיר אדים: מכשיר אדים בחדר השינה שלך יכול לעזור לשמור על לחות באוויר ולדק על כל הצטברות ריר.

6. תרופות צמחי מרפא: ישנם מספר עשבי תיבול שיכולים לעזור להפחית דלקת ולנקות ריר.חלק מעשבי התיבול היעילים ביותר כוללים אקליפטוס, מנטה וג’ינג’ר.

טיפולים רפואיים

אם תרופות ביתיות אינן יעילות, ישנם מספר טיפולים רפואיים שיכולים לעזור.להלן כמה מהיעילים ביותר:

1. ריסוס סטרואידים באף: זוהי תרופה מרשם שיכולה לעזור להפחית דלקת ולנקות ריר.

2. אנטיהיסטמינים: אלה תרופות שיכולות להפחית את תגובת הגוף לאלרגנים העלולים לגרום לאף הנזלת.

3. Decongestants: תרופות אלה יכולות לעזור להפחית את הדלקת ולנקות את הריר.

4. אימונותרפיה: זהו סוג של טיפול שיכול לעזור להפחית את תגובת הגוף לאלרגנים.

5. ניתוח: במקרים מסוימים, ניתוח המכונה כריתת פולייה באף עשוי להיות נחוץ כדי להסיר את כל החסימות הגורמות לאף הנזלת.

טיפ ייחודי ומועיל

כאשר מתמודדים עם נזלת, חשוב להישאר לחות.שתיית שפע נוזלים יכולה לעזור לשמור על מעברי האף ברורים ולהפחית דלקת.בנוסף, חשוב להימנע ממוצרי חלב, מכיוון שהם יכולים להחמיר עומס וייצור ריר.

סיכום

אף נזלת יכול להיות בעיה לא נוחה ומביכה, אך ניתן לטפל בו בטיפולים רפואיים ובתרופות טבעיות.תרופות ביתיות כמו שאיפת קיטור, סיר נטי, ספריי מלח וסעדים צמחיים יכולים לעזור להפחית את הדלקת ולנקות את הריר.בנוסף, טיפולים רפואיים כמו ריסוס סטרואידים באף, אנטיהיסטמינים, דה -תוספות, אימונותרפיה וניתוחים עשויים להיות נחוצים במקרים מסוימים.לבסוף, חשוב להישאר לחות ולהימנע ממוצרי חלב, מכיוון שאלו יכולים להחמיר עומס וייצור ריר.

חלק 2: תרופות ביתיות לאף נזלת

אף נזלת יכול להוות מטרד, אך ישנם כמה תרופות ביתיות פשוטות שיכולות לעזור לך להפחית את הסימפטומים ולחזור להרגיש טוב יותר.הסעדים של סבתא שימשו במשך דורות לטיפול באף נזלת, והתרופות הללו יכולות להיות יעילות באותה מידה כמו טיפולים מודרניים.להלן 14 תרופות של סבתא רפואית וטבעית לאף נזלת.

1.תמיסת מלח

שימוש בתמיסת מלח כשטיפה באף יכולה לעזור להפחית את כמות הריר באף שלך.ניתן לעשות זאת באמצעות פיתרון מלח שנקנה בחנות או על ידי יצירת משלך.להכנת תמיסת מלח משלך, מערבבים 1/2 כפית מלח עם 8 אונקיותמים חמים.מלאו בעדינות מזרק נורה בתמיסה והשתמשו בו כדי להשפריץ את הפיתרון לכל נחיריים.כשתסיים, אתה יכול לפוצץ בעדינות את האף כדי לנקות כל עודף ריר.

2.קומפרס חם

קומפרס חם יכול לעזור להפחית את הנפיחות במעברי האף שלך ולהקל על הנשימה.כדי להכין קומפרס חם, משרים מטלית נקייה במים חמים והסתובבו.החל את הדחיסה החמה על הפנים שלך למשך מספר דקות כדי לעזור להפחית את הנפיחות.

3.טיפול בקיטור

טיפול בקיטור יכול להיות דרך נהדרת להפחית את כמות הריר באף.לשם כך, מלאו קערה במים רותחים ונשענים מעל הקערה, מכסים את ראשכם במגבת.הקפד להרחיק את הפנים לפחות 6 סנטימטרים מהמים כדי להימנע משיכה.נשמו את הקיטור למשך 10 דקות כדי לעזור להפחית את כמות הריר באף.

4.חומץ תפוחים

שתיית כפית של חומץ תפוחים המדולל בכוס מים חמים יכולה לעזור להפחית את כמות הריר באף.תרופה זו יכולה לעזור להפחית את הדלקת במעברי האף שלך ולעזור לך לנשום קל יותר.

5.מיץ בצל

מיץ בצל יכול להיות דרך נהדרת להפחית את הסימפטומים של נזלת.להכנת מיץ בצל, פשוט מיץ בצל ומערבב אותו עם כוס מים חמים.שתו את התערובת פעם ביום כדי לעזור להפחית את כמות הריר באף.

6.שום

לשום יש תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי -ויראליות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של נזלת.כדי להשתמש בשום כתרופה, פשוט מוחץ כמה שיני שום ומערבב אותם עם כוס מים חמים.שתו את התערובת פעם ביום כדי לעזור להפחית את כמות הריר באף.

7.ג’ינג’ר

ג’ינג’ר יש תכונות אנטי דלקתיות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הנפיחות במעברי האף שלך ולהקל על הנשימה.כדי להשתמש בג’ינג’ר כתרופה, פשוט גרד כמה חתיכות שורש ג’ינג’ר ומערבב אותם עם כוס מים חמים.שתו את התערובת פעם ביום כדי לעזור להפחית את כמות הריר באף.

8.מיץ לימון

מיץ לימון הוא תרופה טבעית נהדרת לאף נזלת.כל שעליך לעשות הוא לערבב את מיץ לימון אחד עם כוס מים חמים ולשתות אותו פעם ביום כדי לעזור להפחית את כמות הריר באף שלך.

9.דבש

לדבש תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי -ויראליות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של נזלת.כדי להשתמש בדבש כתרופה, פשוט מערבבים כפית דבש עם כוס מים חמים.שתו את התערובת פעם ביום כדי לעזור להפחית את כמות הריר באף.

10.כורכום

כורכום יש תכונות אנטי דלקתיות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הנפיחות במעברי האף שלך ולהקל על הנשימה.כדי להשתמש בכורכום כתרופה, פשוט מערבבים כפית אבקת כורכום עם כוס מים חמים.שתו את התערובת פעם ביום כדי לעזור להפחית את כמות הריר באף.

11.שמן אקליפטוס

שמן אקליפטוס יש תכונות אנטי -חיטוי ואנטיבקטריאליות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של נזלת.להשתמש ב- EUC

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן