דף הבית » תרופות סבתא » אבני מרה – 20 תרופות סבתות רפואיות ומשמעותיות

אבני מרה – 20 תרופות סבתות רפואיות ומשמעותיות

אבני מרה: 20 תרופות סבתות כדי להקל על הסימפטומים
אבני מרה הן המונים קטנטנים וקשים המורכבים מכולסטרול, מלחי מרה וסידן.הם נוצרים בכיס המרה כאשר איזון המרכיבים במרה משתנה, בדרך כלל ביחס לתזונה לא בריאה.אבני מרה יכולות להיות כואבות, ובמקרים מסוימים עלולות לעורר בעיות בריאותיות חמורות יותר.למרבה המזל, ישנם מספר סעדים שיכולים לספק הקלה ולעזור במניעת יצירת אבני מרה.

אבני מרה עלולות לגרום לכאבי בטן, בחילה, הקאות וחום.הכאב עשוי להיות קל או חמור ויכול להימשך מספר דקות או מספר שעות.במקרים מסוימים, אבן המרה עשויה להיות גדולה מספיק כדי לחסום את זרימת המרה מכיס המרה, ולגרום לדלקת וזיהום.אם לא מטופלים, אבני מרה עלולות לגרום לסיבוכים בריאותיים חמורים, כולל דלקת לבלב, זיהום וצהבת.

למרבה המזל, ישנם מספר סעדים שיכולים לעזור להקל על הסימפטומים הקשורים לאבני מרה ולמנוע מהם להתרומם מלכתחילה.להלן 20 תרופות סבתות שיכולות לעזור להקל על תסמיני אבן מרה ולמנוע מהם ליצור.

תרופות צמחי מרפא

תרופות צמחיות הן דרך פופולרית לטיפול באבני מרה.עשבי תיבול רבים שימשו במשך מאות שנים לטיפול בבעיות בכיס המרה.להלן כמה לנסות:

  • גדילן חלב: גדילן חלב הוא נוגד חמצון רב עוצמה המסייע בהגנה על הכבד וכיס המרה מפני נזק.זה גם עוזר להפחית דלקת ויכול לעזור להמיס אבני מרה.קח כפית אחת של עשב האבקה שלוש פעמים ביום.
  • שורש שן הארי: שורש שן הארי שימש במשך מאות שנים לטיפול בבעיות בכיס המרה.זה עוזר לשטוף רעלים מהגוף ויכול לעזור להפחית את תסמיני אבני המרה.קח כפית אחת של עשב האבקה שלוש פעמים ביום.
  • ג’ינג’ר: ג’ינג’ר הוא אנטי דלקתי חזק ויכול לעזור להקל על הכאב הקשור לאבני מרה.זה גם עוזר להפחית דלקת בכיס המרה ויכול לעזור להמיס אבני מרה.קח כפית אחת של עשב האבקה שלוש פעמים ביום.
  • כורכום: כורכום הוא עשב איורוודי פופולרי שיש לו תכונות אנטי-דלקתיות ומרכיבות כאבים.זה יכול לעזור להפחית את הכאב הקשור לאבני מרה ויכול לעזור להמיס אותם.קח כפית אחת של עשב האבקה שלוש פעמים ביום.

שינויים באורח החיים

ביצוע שינויים באורח החיים יכול גם לעזור להקל על הסימפטומים הקשורים לאבני מרה.להלן מספר טיפים שכדאי לזכור:

  • לאכול תזונה בריאה: אכילת תזונה עשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים יכולה לעזור להפחית את הסיכון לאבני מרה.הימנע ממזון מעובד ושומן גבוה, מכיוון שאלו יכולים להגדיל את הסיכון לאבני מרה.כמו כן, הימנע ממשקאות סוכר ומשקאות ממותקים, מכיוון שאלו יכולים גם לתרום להיווצרות אבני מרה.
  • שתו הרבה מים: שתיית 8-10 כוסות מים ביום יכולה לעזור לשטוף רעלים ולהפחית את הסיכון לאבני מרה.זה יכול גם לעזור להפחית את הכאב הקשור לאבני מרה.
  • פעילות גופנית: פעילות גופנית יכולה לעזור להפחית את הסיכון לאבני מרה.מכוון למשך 30 דקות של פעילות גופנית מתונה לפחות שלושה ימים בשבוע.זה יכול לעזור לשמור על בריאות גופך ולהפחית את הסיכון לאבני מרה.
  • הפחתת לחץ: הפחתת לחץ יכולה לעזור להפחית את הסיכון לאבני מרה.נסה לשלב פעילויות כמו יוגה, מדיטציה ותרגילי נשימה בשגרה היומית שלך.

טיפ ייחודי

הוספת חומץ תפוחים לתזונה יכולה לעזור להפחית את הסיכון לאבני מרה.חומץ סיידר תפוחים עוזר לאזן את ה- pH של הגוף, מה שיכול לעזור להפחית את הסיכון לאבני מרה.נסה להוסיף כף אחת של חומץ תפוחים לכוס מים ולשתות אותו לפני הארוחות.

סבתא לתרופות לאבני מרה

אבני מרה יכולות להיות כואבות ולא נוחות, אך ישנם כמה תרופות ביתיות שיכולות לעזור להקל על התסמינים ואף להפחית את הסיכון להתפתחותם.רבים מהתרופות הללו הועברו מדור לדור והםידוע כ”סבתות סבתות “.להלן 20 תרופות סבתות רפואיות ומשמעותיות שעשויות להועיל לטיפול באבני מרה:

1.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים משמש זה מכבר לטיפול במגוון מחלות.נחשב לסייע בפירוק אבני המרה ולהפחית את כמות הכולסטרול במרה, ובכך להפחית את הסיכון לפתח אבני מרה.כדי להשתמש בחומץ תפוחים לאבני מרה, מערבבים כף אחת של החומץ עם כוס מים חמים ושותה אותו שלוש פעמים ביום.

2.שורש שן הארי

שורש שן הארי הוא משתן טבעי שיכול לעזור להגביר את ייצור השתן, המסייע לשטוף עודף מרה מהגוף.כדי להשתמש בשורש שן הארי לאבני מרה, תלול כפית אחת של השורש המיובש בכוס מים חמים למשך 10 דקות.מסננים את התערובת ושותים אותה שלוש פעמים ביום.

3.מיץ לימון

מיץ לימון יכול לעזור בפירוק אבני מרה, והוא יכול גם לעזור להפחית את כמות הכולסטרול במרה.כדי להשתמש במיץ לימון לאבני מרה, מערבבים שתי כפות של מיץ לימון סחוט טרי עם כוס מים חמים ושותים אותו שלוש פעמים ביום.

4.כורכום

כורכום הוא תבלין רב עוצמה עם תכונות אנטי דלקתיות שעשויות לעזור להפחית את תסמיני אבני המרה.כדי להשתמש בכורכום לאבני מרה, מערבבים כפית אחת של התבלין עם כוס מים חמים ושתה אותם שלוש פעמים ביום.

5.גדילן חלב

גדילן חלב הוא עשב ששימש במשך מאות שנים לטיפול בבעיות בכיס המרה.זה יכול לעזור להפחית את הסימפטומים של אבני מרה ועשוי אפילו לעזור במניעתם.כדי להשתמש בגדילן חלב לאבני מרה, קח כמוסה אחת של 500 מ”ג שלוש פעמים ביום.

6.מנטה

Peppermint הוא תרופה פופולרית לבעיות עיכול, כולל אבני מרה.זה יכול לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות הקשורים אליהם.כדי להשתמש במנטה לאבני מרה, תלול כפית אחת של העשב המיובש בכוס מים חמים למשך 10 דקות.מסננים את התערובת ושותים אותה שלוש פעמים ביום.

7.תמצית עלים ארטישוק

תמצית עלים ארטישוק היא משתן טבעי שיכול לעזור להגביר את ייצור השתן, שיכול לעזור לשטוף עודף מרה מהגוף.כדי להשתמש בתמצית עלים ארטישוק לאבני מרה, קח כמוסה אחת של 500 מ”ג שלוש פעמים ביום.

8.שום

שום הוא תרופה ביתית פופולרית למגוון בעיות בריאות, כולל אבני מרה.זה יכול לעזור להפחית את כמות הכולסטרול במרה, ובכך להפחית את הסיכון לפיתוח אבני מרה.כדי להשתמש בשום לאבני מרה, אכלו שתי שיני שום גולמיות שלוש פעמים ביום.

9.ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא תרופה פופולרית לבעיות עיכול, כולל אבני מרה.זה יכול לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות הקשורים אליהם.כדי להשתמש בג’ינג’ר לאבני מרה, תלול כפית אחת של העשב המיובש בכוס מים חמים למשך 10 דקות.מסננים את התערובת ושותים אותה שלוש פעמים ביום.

10.מיץ תפוחים

מיץ תפוחים יכול לעזור בפירוק אבני מרה, והוא יכול גם לעזור להפחית את כמות הכולסטרול במרה.כדי להשתמש במיץ תפוחים לאבני מרה, שתו כוס אחת של מיץ תפוחים סחוט טרי שלוש פעמים ביום.

11.שמן קיק

שמן קיק הוא תרופה ביתית פופולרית למגוון בעיות בריאות, כולל אבני מרה.זה יכול לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות הקשורים אליהם.כדי להשתמש בשמן קיק לאבני מרה, מערבבים כף אחת מהשמן עם כוס מים חמים ושותה אותו שלוש פעמים ביום.

12.שומשום זרעי

זרעי שומשום הם תרופה ביתית פופולרית לאבני מרה.הם יכולים לעזור להפחית את כמות הכולסטרול במרה, ובכך להפחית את הסיכון לפיתוח אבני מרה.כדי להשתמש בזרעי שומשום לאבני מרה, מערבבים כף אחת מהזרעים עם כוס מים חמים ושתה אותם שלוש פעמים ביום.

13.אבוקדו

אבוקדו הוא תרופה ביתית פופולרית למגוון בעיות בריאות, כולל אבני מרה.זה יכול לעזור להפחית

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן