דף הבית » תרופות סבתא » אבני כליות – 9 תרופות סבתות חשובות ואורגניות
dddad dbdcdddaa  daadaddaddaa daddaaddaa ddaddddaa ddddad

אבני כליות – 9 תרופות סבתות חשובות ואורגניות

מהן אבני כליות?

אבני כליות הן מרבצים קטנים וקשים של מינרלים ומלחי חומצה הנוצרים בתוך הכליות.הם מורכבים מסידן, אוקסלט וחומצת שתן, ויכולים להיות כואבים במיוחד כאשר הם עוברים דרך דרכי השתן.אבני כליות נפוצות בעיקר בקרב אנשים בגילאי 20-40, אך יכולים גם להשפיע על ילדים ומבוגרים בכל גיל.ההערכה היא כי כ -10% מהאנשים בארצות הברית סובלים מאבני כליות.

9 התרופות החשובות של סבתא לאבני כליות

אבנים בכליות יכולות להיות כואבות ולא נוחות, אך ישנם מספר תרופות טבעיות שיכולות לעזור למנוע ולטפל בהן.להלן תשע תרופות חשובות של סבתא לאבני כליות:

1.הגדל את צריכת המים שלך

שתיית מים רבים היא אחד הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות כדי למנוע ולטפל באבני כליות.מים עוזרים לשטוף את הכליות, והם מדללים את ריכוז המינרלים ומלחי חומצה בשתן.מכוון לשתות לפחות 2 ליטר מים ביום, או יותר אם אתה מועד לאבני כליות.

2.אכלו יותר פירות וירקות

אכילת דיאטה עשירה בפירות וירקות היא חלק חשוב במניעה וטיפול באבני כליות.פירות וירקות עשירים בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים ויכולים לעזור להפחית את הסיכון לפיתוח אבני כליה.מטרתו לכלול לפחות חמש מנות של פירות וירקות בתזונה היומית שלך.

3.הימנע ממזונות עשירים באוקסלט

אוקסלט הוא חומר המתרחש באופן טבעי שנמצא במזונות רבים, והוא יכול להגדיל את הסיכון לפיתוח אבני כליות.הימנע ממזונות עשירים באוקסלט, כמו תרד, ריבס, סלק, אגוזים, שוקולד ותה.

4.קיצץ על נתרן וחלבון מן החי

אכילת יותר מדי נתרן וחלבון מן החי יכולה להגביר את הסיכון לפתח אבני כליות.שואפים לשמור על צריכת הנתרן שלך מתחת ל -2,000 מ”ג ליום, ולהפחית את צריכת החלבונים של בעלי החיים כמו בשרים אדומים ומוצרי חלב.

5.קח תוספי צמחים

תוספי צמחים יכולים להיות דרך מועילה למנוע וטיפול באבני כליות.שורש שן הארי, שורש ברדוק ושורש מרשמלו מצוינים לקידום בריאות הכליות.

6.השתמש בחומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה טבעית לאבני כליות.זה עוזר להפחית את חומציות השתן ויכול לעזור במניעת היווצרות אבני כליות.

7.נסה מיץ לימון

מיץ לימון הוא דרך נהדרת להגדיל את צריכת הנוזלים שלך ולעזור לטפל באבני כליות.חומצת לימונית במיץ לימון עוזרת לפרק אבני כליה ולשטוף אותם מהגוף.

8.לשתות תה קמומיל

תה קמומיל הוא דרך נהדרת להירגע ולהפחית כאבים הקשורים לאבני כליות.התכונות האנטי דלקתיות של קמומיל יכולות לעזור להקל על הכאב ואי הנוחות.

9.תרגול טכניקות הרפיה

לחץ וחרדה יכולים להחמיר את הסימפטומים של אבני כליות, ולכן חשוב לתרגל טכניקות הרפיה כמו יוגה, מדיטציה ונשימה עמוקה.

טיפ ייחודי ומועיל

חשוב לזכור שכולם שונים, ומה שעובד עבור אדם אחד עשוי לא לעבוד עבור אחר.חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שתנסה את כל הסעדים האלה כדי לוודא שהם בטוחים עבורך.

חלק 2 – הסעדים של סבתא

אבנים בכליות יכולות להיות כואבות ולא נוחות, והן יכולות לחזור.הסעדים הטבעיים או הסבתא עשויים לספק הקלה מהתסמינים ולסייע במניעת הישנות.להלן 9 תרופות סבתות חשובות ואורגניות שיכולות לעזור באבני כליות.

1.שתיית שפע נוזלים

שתיית שפע נוזלים חיונית לשטיפת רעלים מהגוף.מים הם הבחירה הטובה ביותר, אך נוזלים אחרים כמו תה צמחים, מיץ חמוציות ומיץ לימון יכולים גם הם להועיל.להישאר לחות מסייע לגוף לשטוף אבנים קטנות, למנוע מהם לצמוח לגדולים יותר.

2.אכילת מזונות עשירים בסיבים

מזונות עשירים בסיבים עוזרים לספוג עודף מינרלS בשתן ועוזרים לשמור על מערכת העיכול בריאה.אכילת מזונות עשירים בסיבים כמו דגנים מלאים, קטניות, פירות וירקות יכולה לעזור להפחית את הסיכון לאבני כליות.

3.אכילת מזונות עשירים בסידן

סידן חיוני לעצמות בריאות ומסייע במניעת היווצרות אבני כליות.אכילת מזונות עשירים בסידן כמו מוצרי חלב, טופו וירקות עליים יכולה לעזור לשמור על הגוף שהוזן היטב ולהפחית את הסיכון לאבני כליות.

4.אכילת מזונות עשירים בוויטמין B6

ויטמין B6 מסייע בהפחתת רמות האוקסלט בגוף.אוקסלט הוא תרכובת שיכולה לתרום להיווצרות אבני כליות.אכילת מזונות כמו דגים, ביצים ואגוזים יכולה לעזור במניעת היווצרות אבנים.

5.אכילת מזונות עשירים במגנזיום

מגנזיום מסייע במניעת היווצרות אבני כליות על ידי הפחתת רמות האוקסלט בגוף.מזונות עשירים במגנזיום כמו תרד, שקדים ושעועית יכולים לעזור לשמור על הגוף הזנה היטב ולהפחית את הסיכון לאבני כליות.

6.אכילת מזונות עשירים בוויטמין C

ויטמין C מסייע בהפחתת רמות האוקסלט בשתן.אכילת מזונות עשירים בוויטמין C כמו תפוזים, תותים וברוקולי יכולה לעזור להפחית את הסיכון לאבני כליות.

7.נטילת תוספי צמחים

תוספי צמחים יכולים לעזור להפחית את רמות האוקסלט בגוף.כמה עשבי תיבול שעשויים להועיל לאבני הכליות כוללים שן הארי, צ’נקה פיידרה ושורש מרשמלו.

8.נטילת תוספי ויטמין B6

ויטמין B6 מסייע בהפחתת רמות האוקסלט בגוף.נטילת תוסף ויטמין B6 יכולה לעזור להפחית את הסיכון לאבני כליות.

9.נטילת תוספי מגנזיום

מגנזיום מסייע בהפחתת רמות האוקסלט בגוף.נטילת תוסף מגנזיום יכולה לעזור להפחית את הסיכון לאבני כליות.

מסקנה

אבנים בכליות יכולות להיות כואבות ולא נוחות, והן יכולות לחזור.הסעדים הטבעיים או הסבתא עשויים לספק הקלה מהתסמינים ולסייע במניעת הישנות.שתיית שפע של נוזלים, אכילת מזונות עשירים בסיבים, אכילת מזונות עשירים בסידן, אכילת מזונות עשירים בוויטמין B6, אכילת מזונות עשירים במגנזיום, אכילת מזון עשיר בוויטמין C, נטילת תוספי צמחים, נטילת תוספי ויטמין B6 ותוספי מגנזיוםכולם יכולים לעזור להפחית את הסיכון לאבני כליות.

שאלות נפוצות

מה אני יכול לעשות כדי להפחית את הסיכון לאבני כליות?

ישנם כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להפחית את הסיכון לאבני כליות.שתיית שפע של נוזלים, אכילת מזונות עשירים בסיבים, אכילת מזונות עשירים בסידן, אכילת מזונות עשירים בוויטמין B6, אכילת מזונות עשירים במגנזיום, אכילת מזון עשיר בוויטמין C, נטילת תוספי צמחים, נטילת תוספי ויטמין B6 ותוספי מגנזיוםכולם יכולים לעזור להפחית את הסיכון לאבני כליות.

מה ההגדרה של אבני כליות?

אבני כליות הם המונים מוצקים המורכבים מגבישים זעירים הנוצרים בכליות.הם יכולים לגרום לכאב קשה ואי נוחות.ניתן למנוע אבני כליות על ידי שתיית שפע נוזלים, אכילת תזונה מאוזנת ולקיחת תוספי מזון מסוימים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן