דף הבית » תרופות סבתא » קרוהן – 14 התרופות של סבתא אמיתית על בסיס ניסיון
dadadddf  ddaadaddaddaa dadc daddaad ddeddaaddaa dadc ddadda da

קרוהן – 14 התרופות של סבתא אמיתית על בסיס ניסיון

הקרב הכרוני של קרוהן

לחיות עם מחלת קרוהן יכול להיות מסע קשה.זוהי מחלת מעי דלקתית כרונית (IBD) הפוגעת במערכת העיכול.התסמינים יכולים לנוע בין קלים לחמורים ויכולים להשפיע באופן משמעותי על איכות חייו של האדם.אמנם אין תרופה ידועה של קרוהן, אך ישנן דרכים רבות לנהל את המצב ולחיות חיים מלאים ופעילים.סבתות מציעות עצות וסעדים ביתיים במשך דורות וחוכמתן מוערכת לעתים קרובות.להלן 14 תרופות של סבתא אמיתית על סמך ניסיון שיכולים לעזור לאנשים עם מחלת קרוהן.

טיפולים טבעיים

1.תה קמומיל

קמומיל הוא עשב הידוע בזכות השפעותיו המרגיעות והמרגיעות.הוא שימש במשך מאות שנים כתרופה למגוון מחלות ונמצא כי הוא מועיל במיוחד בהפחתת הדלקת ובטירות מרגיעות מרגיעות.שתיית כוס תה קמומיל יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של מחלת קרוהן ולהקל על הכאב.

2.פרוביוטיקה

פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים שיכולים לעזור בשיפור העיכול ולהפחית את הדלקת.הם נמצאים במזונות מותססים כמו יוגורט וקימצ’י, כמו גם בתוספי תזונה.נטילת תוסף פרוביוטי יומי יכול לעזור להפחית את הסימפטומים של מחלת קרוהן ולשפר את בריאות העיכול הכוללת.

טיפ:

בבחירת תוסף פרוביוטיקה, חפש תוסף שמכיל מגוון זני חיידקים שונים.זה יבטיח שגופך יקבל מגוון רחב של חיידקים מועילים.

שינויים תזונתיים

3.הימנע ממזון טריגר

מזונות מסוימים יכולים לעורר התלקחויות של מחלת קרוהן.אלה כוללים חלב, מזון חריף, מזון מעובד ומזון שומני.חשוב לשמור על יומן מזון כדי לעקוב אחר המזונות גורמים להתלקחות ואילו מזונות עוזרים להפחית את הסימפטומים.הימנעות ממזונות מפעילים יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של מחלת קרוהן.

4.אכלו ארוחות קטנות יותר

אכילת ארוחות קטנות יותר לאורך היום יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של מחלת קרוהן.אכילת ארוחות קטנות יותר יכולה לעזור לשמור על רמות הסוכר בדם יציבות יותר ולהפחית את הדלקת.אכילת תזונה מאוזנת עם מגוון פירות, ירקות, חלבונים רזים ופחמימות מורכבות יכולה גם לסייע בהפחתת הדלקת ולשפר את הבריאות הכללית.

שינויים באורח החיים

5.קבל המון מנוחה

קבלת מנוחה מספקת חיונית לניהול מחלת קרוהן.כאשר הגוף נמצא תחת לחץ הוא יכול להגביר את הדלקת ולהחמיר את הסימפטומים.מכוון ל 7-8 שעות שינה ללילה ולדאוג לקחת הפסקות במהלך היום להירגע ולהטעין.

6.תרגיל באופן קבוע

פעילות גופנית באופן קבוע יכולה לסייע בהפחתת הדלקת ולשפר את הבריאות הכללית.פעילות גופנית יכולה גם לעזור בשיפור מצב הרוח ולהפחתת לחץ, מה שיכול לעזור להפחית את הסימפטומים של מחלת קרוהן.כוון למשך 30 דקות של פעילות גופנית מתונה מדי יום ומחפש פעילויות מהנות ונמוכות.

7.תרגול מיינדפולנס

מיינדפולנס הוא נוהג להיות נוכח ברגע ולשים לב למחשבותיו ורגשותיו של האדם ללא שיקול דעת.תרגול מיינדפולנס יכול לעזור להפחית לחץ וחרדה, שיכולים לעזור להפחית את הסימפטומים של מחלת קרוהן.זה יכול גם לעזור בשיפור מצב הרוח והמיקוד, שיכולים לעזור בשיפור הבריאות הכללית.

טיפולים אלטרנטיביים

8.דיקור סיני

דיקור סיני הוא נוהג עתיק הכרוך בהכנסת מחטים דקים לנקודות ספציפיות בגוף כדי לעורר ריפוי.הוא שימש במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות ונמצא כי הוא מועיל במיוחד להפחתת דלקת והקלה על כאבים.דיקור סיני יכול לעזור להפחית את הסימפטומים של מחלת קרוהן ולשפר את הבריאות הכללית.

9.טיפול בעיסוי

טיפול בעיסוי הוא תרגול הכולל מניפולציה של השרירים והרקמות הרכות של הגוף.זה יכול לעזור להפחית את הלחץ והמתח, שיכולים לעזור להפחית את הסימפטומים של מחלת קרוהן.עיסוי יכול גם לעזור בשיפור זרימת הדם ולהפחתת הדלקת, מה שיכול לעזור בשיפור הבריאות הכללית.

10. תרופות צמחים

תרופות צמחיות שימשו במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות.עשבי תיבול מסוימים יכולים לעזור להפחית דלקת ולשפר את בריאות העיכול.חלק מעשבי התיבול הנפוצים ביותר למחלת קרוהן הם שורש קמומיל, ג’ינג’ר, כורכום ושיקי.

11.ארומתרפיה

ארומתרפיה היא תרגול הכרוך בשימוש בשמנים אתרים לקידום ריפוי ושיפור הבריאות.שמנים אתרים מסוימים יכולים לעזור להפחית דלקת ולשפר את בריאות העיכול.כמה מהסעדים הנפוצים ביותר של סבתא למחלת קרוהן

מחלת קרוהן היא מצב דלקתי כרוני וכואב של מערכת העיכול.תסמינים של קרוהן יכולים לכלול כאבי בטן, שלשול, ירידה במשקל ועייפות.אמנם אין תרופה ידועה של קרוהן, אך קיימים טיפולים רבים העוזרים לנהל תסמינים ולהפחתת אי הנוחות.בנוסף לטיפולים רפואיים, אנשים רבים הסובלים מקלה של קרוהן מוצאים הקלה באמצעות תרופות טבעיות שהועברו מסבתותיהם.להלן 14 תרופות של סבתא אמיתית על סמך ניסיון שעשוי לעזור לך לנהל את קרוהן:

1.פרוביוטיקה

פרוביוטיקה הם מיקרואורגניזמים חיים שנמצאים במזונות מותססים כמו יוגורט, כרוב כבוש ומרק מיסו.ידוע כי פרוביוטיקה מסייעת להחזיר את האיזון הטבעי של חיידקים במעיים, מה שיכול להפחית את הדלקת ולשפר את העיכול.

2.ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא עשב אנטי דלקתי ששימש במשך מאות שנים לטיפול בבעיות עיכול.ג’ינג’ר עוזר להפחית דלקת, מקל על בחילות ומסייע בעיכול.נסה להוסיף ג’ינג’ר טרי לאוכל שלך או לשתות תה ג’ינג’ר.

3.שום

שום הוא עוד אנטי דלקתי טבעי שיכול לעזור להפחית את הדלקת בדרכי העיכול.ניתן לצרוך שום גולמי, לבוש או לקחת כתוסף.

4.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים יכול לעזור להפחית את הדלקת ולשפר את העיכול.נסה להוסיף כף של חומץ תפוחים לכוס מים ולשתות אותו מספר פעמים ביום.

5.כורכום

כורכום הוא תבלין שיש לו תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון חזקות.נסה להוסיף כורכום לאוכל שלך או לשתות תה כורכום.

6.אומגה 3 חומצות שומן

ידוע כי חומצות שומן אומגה 3 מסייעות בהפחתת הדלקת בגוף.נסה להגדיל את צריכת הדגים השומניים שלך כמו סלמון, מקרל וסרדינים.

7.אלוורה

אלוורה הוא צמח שיש לו תכונות אנטי דלקתיות וריפוי.נסה לשתות מיץ אלוורה או למרוח ג’ל אלוורה ישירות על העור.

8.אלם חלקלק

אלם חלקלק הוא קליפת עץ העשירה בסיבים תזונתיים ומסייעת להפחתת הדלקת.נסה להוסיף אבקת אלם חלקלקת לאוכל שלך או לשתות תה חלקלקות.

9.שורש ליקוריץ

שורש ליקוריץ הוא עשב שיכול לעזור להפחית את הדלקת ולשפר את העיכול.נסה להוסיף אבקת שורש ליקריץ למזון שלך או לשתות תה שורש ליקריץ.

10.שורש מרשמלו

שורש מרשמלו הוא עשב המסייע בהפחתת דלקת ולהרגיע את דרכי העיכול.נסה להוסיף אבקת שורש מרשמלו לאוכל שלך או לשתות תה שורש מרשמלו.

11.קמומיל

קמומיל הוא עשב שיכול לעזור להפחית את הדלקת ולשפר את העיכול.נסה לשתות תה קמומיל או להוסיף אבקת קמומיל למזון שלך.

12.שומר

שומר הוא עשב המסייע בהפחתת הדלקת ולשפר את העיכול.נסה להוסיף שומר לאוכל שלך או לשתות תה שומר.

13.שורש ברדוק

שורש ברדוק הוא עשב המסייע בהפחתת הדלקת ולשפר את העיכול.נסה להוסיף אבקת שורש ברדוק לאוכל שלך או לשתות תה שורש ברדוק.

14.שורש שן הארי

שורש שן הארי הוא עשב המסייע בהפחתת הדלקת ולשפר את העיכול.נסה להוסיף אבקת שורש שן הארי לאוכל שלך או לשתות תה שורש שן הארי.

מסקנה

הסעדים של סבתא הם דרך נהדרת לנהל באופן טבעי את הסימפטומים של מחלת קרוהן.אמנם סעדים אלה עשויים שלא להיות תרופה, אך הם יכולים להוות תוספת מועילהתוכנית הטיפול שלך.נסה לשלב חלק מהתרופות הללו בתזונה ובאורח החיים שלך כדי לבדוק אם הם יכולים לעזור לך לנהל את הסימפטומים של קרוהן שלך.

שאלות נפוצות

ש: מהי מחלת קרוהן?

ת: מחלת קרוהן היא מצב דלקתי כרוני וכואב של דרכי העיכול.תסמינים של קרוהן יכולים לכלול כאבי בטן, שלשול, ירידה במשקל ועייפות.<a href = "https://en.wikipedia.org/wiki/crohn%27s_diseese

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן