דף הבית » תרופות סבתא » קיטור – 19 תרופות ביתיות נפלאות

קיטור – 19 תרופות ביתיות נפלאות

מהו קיטור ומדוע זה טוב עבורך?

קיטור הוא סוג של חום לח שנוצר כאשר מים חמים מתאדים ומסוגלים לשאוף אותם.ל- Steam יש תכונות מועילות רבות, כולל היכולת לעזור לפנות את הסינוסים, להקל על העומס, להפחית דלקת ולהרגיע שרירים כואבים.בנוסף, קיטור יכול לעזור בשיפור איכות העור, להפחית את הלחץ ולהרגיע את הגוף.זה יכול לשמש גם כדי לסייע בטיפול במגוון מחלות, כמו הצטננות, שפעת ואסטמה.

Steam שימש במשך מאות שנים כתרופה ביתית לטיפול במגוון מחלות.ידוע שהוא מקל על תסמיני קור, מפחית דלקת ומקדם רגיעה.קיטור יכול גם לעזור להפחית את רמות הלחץ ולשפר את הבהירות הנפשית.אמבטיות קיטור וחדרי קיטור הם דרכים פופולריות להשיג את היתרונות של קיטור.

19 תרופות ביתיות עם קיטור

1.להקל על עומס

אדים יכולים לעזור להפחית את העומס ולהקל על הנשימה.כדי להשתמש בקיטור למטרה זו, מלאו קערה גדולה במים רותחים והוסיפו כמה טיפות אקליפטוס או שמן מנטה.הניחו את הפנים על הקערה והניחו מגבת מעל הראש כדי ליצור אוהל קיטור.נשמו את הקיטור למשך 10 דקות.

2.להרגיע גרון כואב

קיטור הוא דרך נהדרת להרגיע את כאב הגרון.כדי להשתמש בקיטור למטרה זו, מלאו קערה גדולה במים רותחים והוסיפו כמה טיפות מיץ לימון ודבש.הניחו את הפנים על הקערה והניחו מגבת מעל הראש כדי ליצור אוהל קיטור.נשמו את הקיטור למשך 10 דקות.

3.לטפל בהצטננות ובשפעת

קיטור הוא דרך נהדרת לטפל בהצטננות ושפעת.כדי להשתמש בקיטור למטרה זו, מלאו קערה גדולה במים רותחים והוסיפו כמה טיפות אקליפטוס או שמן מנטה.הניחו את הפנים על הקערה והניחו מגבת מעל הראש כדי ליצור אוהל קיטור.נשמו את הקיטור למשך 10 דקות.

4.לשפר את איכות העור

קיטור הוא דרך נהדרת לשפר את איכות העור.כדי להשתמש בקיטור למטרה זו, מלאו קערה גדולה במים רותחים והוסיפו כמה טיפות של שמנים אתרים לבנדר או ורדים.הניחו את הפנים על הקערה והניחו מגבת מעל הראש כדי ליצור אוהל קיטור.נשמו את הקיטור למשך 10 דקות.

5.להקל על מתח שרירים

קיטור הוא דרך נהדרת להקל על מתח השרירים.כדי להשתמש בקיטור למטרה זו, מלאו קערה גדולה במים רותחים והוסיפו כמה טיפות של שמנים אתריים לבנדר או אקליפטוס.הניחו את הפנים על הקערה והניחו מגבת מעל הראש כדי ליצור אוהל קיטור.נשמו את הקיטור למשך 10 דקות.

6.להפחית את רמות הלחץ

קיטור הוא דרך נהדרת להפחית את רמות הלחץ.כדי להשתמש בקיטור למטרה זו, מלאו קערה גדולה במים רותחים והוסיפו כמה טיפות של שמנים אתריים קמומיליים או לבנדר.הניחו את הפנים על הקערה והניחו מגבת מעל הראש כדי ליצור אוהל קיטור.נשמו את הקיטור למשך 10 דקות.

7.לשפר את הבהירות הנפשית

קיטור הוא דרך נהדרת לשפר את הבהירות הנפשית.כדי להשתמש בקיטור למטרה זו, מלאו קערה גדולה במים רותחים והוסיפו כמה טיפות של שמנים אתרים רוזמרין או לבנדר.הניחו את הפנים על הקערה והניחו מגבת מעל הראש כדי ליצור אוהל קיטור.נשמו את הקיטור למשך 10 דקות.

8.לטפל באקנה

קיטור הוא דרך נהדרת לטפל באקנה.כדי להשתמש בקיטור למטרה זו, מלאו קערה גדולה במים רותחים והוסיפו כמה טיפות שמן עץ התה.הניחו את הפנים על הקערה והניחו מגבת מעל הראש כדי ליצור אוהל קיטור.נשמו את הקיטור למשך 10 דקות.

9.להפחית דלקת

קיטור הוא דרך נהדרת להפחית דלקת.כדי להשתמש בקיטור למטרה זו, מלאו קערה גדולה במים רותחים והוסיפו כמה טיפות של שמנים אתריים קמומיליים או לבנדר.הניחו את הפנים על הקערה והניחו מגבת מעל הראש כדי ליצור אוהל קיטור.נשמו את הקיטור למשך 10 דקות.

10.התייחס לאסטמה

קיטור הוא דרך נהדרת לטפל באסטמה.כדי להשתמש בקיטור למטרה זו, מלאו קערה גדולה במים רותחים והוסיפו כמה טיפות אקליפטוס או מנטה

חלק 2 – התמודדות עם כוויות קיטור

כוויות קיטור הן אפגיעה נפוצה ורצינית, ויכולה להתרחש כאשר מגע נוצר עם אדים חמים במיוחד או אדי מים.הדבר החשוב ביותר שיש לזכור כשמדובר בכוויית אדים הוא לקרר את האזור המושפע בהקדם האפשרי כדי להגביל את כמות הנזק לרקמות.להלן כמה תרופות ביתיות פשוטות שיעזרו להפחית את הכאב ואי הנוחות של כוויות אדים.

1.קומפרס קר

אחד הטיפולים היעילים והמיידיים ביותר לכוויות קיטור הוא ליישם קומפרס קר על האזור הנגוע.הקור יסייע בהפחתת הכאב והדלקת, כמו גם למנוע נזק נוסף.הניחו חפיסת בד קר או קרח קר על האזור למשך 10-15 דקות בכל פעם, מספר פעמים ביום.

2.אלוורה

אלוורה יש תכונות טבעיות אנטי דלקתיות וקירור, מה שהופך אותו לתרופה אידיאלית לכוויות אדים.חלץ את הג’ל מעלה אלוורה והחל אותו ישירות על האזור המושפע.זה יסייע בהפחתת הכאב והדלקת תוך כדי מזרז את תהליך הריפוי.

3.דבש

דבש הוא תרופה עתיקה לטיפול בכוויות, כולל כוויות קיטור.התכונות האנטיבקטריאליות והאנטי דלקתיות של דבש עלולות להרגיע את העור הרגיז ולעזור להפחית כאבים ודלקת.מרחו שכבה דקה של דבש גולמי ישירות על האזור המושפע ומכסים בתחבושת נקייה.

4.שקיות תה

ניתן להשתמש בשקיות תה כדי לסייע בהפחתת הכאב והדלקת של כוויות אדים.פשוט תלול שתי שקיות תה במים חמים ואז מאפשרים להם להתקרר.הסר את שקיות התה והניח אותן על האזור הפגוע למשך 15-20 דקות.לחומצה הטאנית בתה יש תכונות אנטי דלקתיות ומשכך כאבים שיכולים לעזור להפחית את הכאב והדלקת.

5.מלפפון

למלפפונים יש קירור טבעי ומאפיינים מרגיעים, מה שהופך אותם לתרופה אידיאלית לכוויות קיטור.פשוט מגרד מלפפון והחל את העיסה ישירות על האזור המושפע.השאירו אותו למשך 10-15 דקות לפני השטיפה במים קרירים.

תרופות ביתיות אחרות לכוויות קיטור

להלן כמה תרופות ביתיות אחרות שיכולות לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות של כוויות אדים:

  • אמבט שיבולת שועל – שיבולת שועל ידועה בתכונותיו המרגיעות והאנטי דלקתיות.הוסף כוס שיבולת שועל לאמבטיה פושרת וספיגה למשך 15-20 דקות.
  • סודה לשתייה – סודה לשתייה יכולה לעזור להפחית את הכאב והדלקת של כוויות אדים.מערבבים שתי כפות סודה לשתייה עם מספיק מים ליצירת משחה ומפעילים על האזור הפגוע.השאירו אותו 10 דקות לפני השטיפה במים קרירים.
  • שמן ויטמין E – שמן ויטמין E יכול לעזור להפחית את הכאב והדלקת הקשורים לכוויות אדים.כל שעליך לעשות הוא לעסות כמה טיפות של שמן ויטמין E לאזור הפגוע מספר פעמים ביום.
  • משחת דבש וכורכום – משחה העשויה דבש וכורכום יכולה לעזור להפחית את הכאב והדלקת של כוויות אדים.מערבבים שתי כפות דבש עם כפית כורכום אחת ומורחים את הדבק ישירות על האזור הפגוע.
  • שמן לבנדר – שמן לבנדר יש תכונות מרגיעות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת.כל שעליך לעשות הוא לעסות כמה טיפות של שמן לבנדר על האזור הפגוע מספר פעמים ביום.

חשוב גם לשמור על האזור הנגוע נקי ויבש למניעת זיהום.החלת קרם לחות קל או ג’ל אלוורה יכול לעזור לשמור על לחות העור ולמנוע גירוי נוסף.

אדים כוויות שאלות נפוצות

מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בכוויית קיטור?

הדרך הטובה ביותר לטפל בכוויית קיטור היא לקרר את האזור המושפע בהקדם האפשרי.החלת דחיסה קרה או חבילת קרח על האזור יכולה לעזור להפחית את הכאב והדלקת, כמו גם למנוע נזק נוסף.

האם יש תרופות ביתיות שיכולות לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות של כוויות קיטור?

כן, ישנם כמה תרופות ביתיות שיכולות לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות של כוויות קיטור.אלה כוללים מריחת דחיסה קרה או חבילת קרח, אלוורה, דבש, שקיות תה, מלפפון, אמבט שיבולת שועל, סודה לשתייה, שמן ויטמין E, דבש וכורכום,ושמן לבנדר.

מסקנה

כוויות קיטור יכולות להיות מאוד כואבות ולא נוחות, אך ישנם כמה תרופות ביתיות שיכולות לעזור להפחית את

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן