דף הבית » תרופות סבתא » קטרקט – 16 תרופות סבתא מזינה ופופולרית בין כל הגילאים
daddadad  daadaddaddaa daddaad dedddad ddaddaddcdaddaa dd

קטרקט – 16 תרופות סבתא מזינה ופופולרית בין כל הגילאים

קטרקט: סקירה כללית

קטרקט הם מצב עיניים נפוץ הפוגע במיליוני אנשים ברחבי העולם, אך במיוחד אלה מעל גיל 40. זה נגרם כתוצאה מטיילת העדשה הטבעית של העין, ואם לא נותר מטופל, זה יכול להוביל לעיוורון.קטרקט יכול להתפתח לאט לאורך זמן, ולכן חשוב להיות מודע לסימנים ותסמינים.תסמינים שכיחים כוללים ראייה מטושטשת, קושי לראות בלילה וצבעים המופיעים דהויים או נשטפים.טיפול בדרך כלל כרוך בניתוח להחלפת העדשה המעוננת בעזרת מלאכותית, אך ישנם גם כמה תרופות ביתיות שעשויות לעזור להפחית את הסימפטומים.

הסעדים של סבתא לקטרקט

סבתות משתמשות בתרופות ביתיות לטיפול במגוון מחלות במשך מאות שנים, וקטרקט אינו יוצא מן הכלל.להלן שש עשרה תרופות ביתיות פופולריות ומזינות שהועברו לאורך הדורות.

1.גזר

גזר עשיר בבטא-קרוטן, שהוכח כמסייע בהגנה מפני קטרקט.אכילת גזר או שתיית מיץ גזר עשויה לעזור להפחית את הסיכון לפיתוח קטרקט, כמו גם להאט את התקדמות הקטרקט הקיים.

2.תרד

תרד הוא גם גבוה בבטא-קרוטן, כמו גם לוטאין, שנחשב כמסייע בהפחתת הסיכון לקטרקט.אכילת תרד או שתיית מיץ תרד עשויה לעזור להפחית את הסיכון להתפתחות קטרקט.

3.אגוזים

אגוזים הם מקור נהדר לוויטמין E, שקשור לסיכון נמוך יותר לפתח קטרקט.אכילת קומץ אגוזים ביום או שימוש בחמאת אגוזים כמרווח על כוסית עשויה לעזור להפחית את הסיכון להתפתחות קטרקט.

4.דגים

דגים הם מקור נהדר לחומצות שומן אומגה 3, הנחשבות כמסייעות להפחתת הסיכון לקטרקט.אכילת שתיים עד שלוש מנות דגים בשבוע או נטילת תוסף שמן דגים עשויה לעזור להפחית את הסיכון לפיתוח קטרקט.

5.פירות יער

פירות יער הם מקור נהדר לנוגדי חמצון, מה שעשוי לעזור להפחית את הסיכון לקטרקט.אכילת קומץ פירות יער טריים או קפואים בכל יום או שתיית מיץ פירות יער עשויה לעזור להפחית את הסיכון להתפתחות קטרקט.

6.חלמונים

חלמונים הם מקור נהדר ללוטאין, שנחשב כמסייע בהפחתת הסיכון לקטרקט.אכילת חלמונים של אחד עד שניים בכל יום עשויה לעזור להפחית את הסיכון להתפתחות קטרקט.

7.שום

שום הוא אנטי דלקתי טבעי ועשוי לעזור להפחית את הסיכון לקטרקט.אכילת שתי שיני שום ביום או נטילת תוסף שום עשויה לעזור להפחית את הסיכון לפיתוח קטרקט.

8.יוגורט

יוגורט הוא מקור נהדר לפרוביוטיקה, שעשוי לעזור להפחית את הסיכון לקטרקט.אכילת כוס יוגורט רגילה בכל יום או נטילת תוסף פרוביוטיקה עשויה לעזור להפחית את הסיכון לפיתוח קטרקט.

9.תה ירוק

תה ירוק גבוה בנוגדי חמצון ועשוי לעזור להפחית את הסיכון לקטרקט.שתיית כוסות של כוסות תה ירוק בכל יום עשויה לעזור להפחית את הסיכון לפיתוח קטרקט.

10.יין אדום

יין אדום הוא מקור נהדר לרזברטרול, שנחשב כמסייע בהפחתת הסיכון לקטרקט.שתיית כוסות של יין אדום בשבוע עשויה לעזור להפחית את הסיכון לפיתוח קטרקט.

11.פירות הדרים

פירות הדרים הם מקור נהדר לוויטמין C, שעשוי לסייע בהפחתת הסיכון לקטרקט.אכילת מנות אחת עד שתיים של פירות הדר בכל יום או שתיית מיץ הדרים עשויה לעזור להפחית את הסיכון להתפתחות קטרקט.

12.כורכום

כורכום הוא אנטי דלקתי טבעי ועשוי לעזור להפחית את הסיכון לקטרקט.אכילת כפית של כורכום אחת עד שתי כורכום ביום או נטילת תוסף כורכום עשויה לעזור להפחית את הסיכון לפיתוח קטרקט.

13.ברוקולי

ברוקולי הוא מקור נהדר ללוטאין, שנחשב כמסייע בהפחתת הסיכון לקטרקט.אכילת מנות אחת עד שתיים של ברוקולי בכל יום עשויה לעזור להפחית את הסיכון לפיתוח קטרקט.

14.דלעת

דלעת

תרופות מזינות לקטרקט

קטרקט יכול להיות מצב קשה, ואנשים רבים פונים אליותרופות טבעיות שיעזרו בניהול הסימפטומים שלהם.להלן 16 תרופות של סבתא מזינה ופופולרית בין כל הגילאים שיכולים לעזור בתסמיני קטרקט:

1.מיץ גזר

מיץ גזר הוא מקור מצוין לוויטמין A, שידוע כמועיל בטיפול בקטרקט.הוא מכיל בטא-קרוטן, נוגד חמצון המסייע בהגנה מפני נזק רדיקלי חופשי.מיץ גזר יכול גם לסייע בהפחתת הדלקת בעיניים, מה שיכול לעזור להפחית את הסיכון לקטרקט.

2.שום

שום עשיר בתרכובות גופרית שיכולות לעזור להילחם בדלקת ולהפחית את הלחץ החמצוני.ההערכה היא כי שום יכול להפחית את הסיכון לקטרקט, כמו גם לשפר את הראייה.עדיף לצרוך שום גולמי או מבושל קלות על מנת לקבל את התועלת המלאה.

3.ירקות עליים

ירקות עליים כמו תרד וקייל הם מקור נהדר ללוטאין וזאקסנטין, שני נוגדי חמצון חזקים שיכולים לעזור בהגנה מפני קטרקט.הם עשירים גם בוויטמין A, שיכול לעזור להפחית דלקת בעיניים.

4.דגים

דגים כמו סלמון, מקרל וסרדינים עשירים בחומצות שומן אומגה 3, שיכולות לעזור להפחית דלקת ולהגן מפני קטרקט.הם גם מקור נהדר לוויטמין D, שיכול לעזור להפחית את הסיכון לקטרקט.

5.פירות וירקות צהובים וכתומים

פירות וירקות צהובים וכתומים כמו גזר, בטטות ודלעת עשירים בבטא-קרוטן, נוגד חמצון שיכול לעזור להגן מפני קטרקט.הם גם מקור נהדר לוויטמין A, שיכול לעזור להפחית דלקת בעיניים.

6.אגוזים וזרעים

אגוזים וזרעים כמו שקדים וזרעי חמניות הם מקור נהדר לוויטמין E, שיכול לסייע בהגנה מפני קטרקט.הם עשירים גם באבץ, מה שיכול לעזור להפחית דלקת בעיניים.

7.ביצים

ביצים הן מקור נהדר ללוטאין וזאקסנטין, שני נוגדי חמצון חזקים שיכולים לעזור להגן מפני קטרקט.הם עשירים גם בוויטמין A, שיכול לעזור להפחית דלקת בעיניים.

8.כורכום

כורכום הוא אנטי דלקתי חזק ונוגד חמצון שיכול לסייע בהגנה מפני קטרקט.זה יכול גם לעזור להפחית את הדלקת בעיניים, מה שיכול לעזור להפחית את הסיכון לקטרקט.

9.תה ירוק

תה ירוק הוא מקור עשיר לקטכינים, נוגדי חמצון חזקים שיכולים לעזור בהגנה מפני קטרקט.זה יכול גם לעזור להפחית את הדלקת בעיניים, מה שיכול לעזור להפחית את הסיכון לקטרקט.

10.פירות הדרים

פירות הדר כמו תפוזים, לימונים ואשכוליות הם מקור נהדר לוויטמין C, שיכול לעזור להגן מפני קטרקט.הם עשירים גם בנוגדי חמצון שיכולים לעזור להפחית דלקת בעיניים.

11.Ginkgo biloba

גינקו בילובה הוא עשב שיכול לעזור להפחית דלקת בעיניים, מה שיכול להפחית את הסיכון לקטרקט.על פי ההערכה, הוא נוגד חמצון חזק שיכול לעזור בהגנה מפני נזק רדיקלי חופשי.

12.Bilberry

Bilberry הוא עשב שיכול לעזור להפחית את הדלקת בעיניים, מה שעלול להפחית את הסיכון לקטרקט.זהו גם נוגד חמצון חזק שיכול לעזור בהגנה מפני נזק רדיקלי חופשי.

13.פייפר לונגום

פייפר לונגום הוא עשב שיכול לעזור להפחית דלקת בעיניים, מה שעלול להפחית את הסיכון לקטרקט.על פי ההערכה, הוא נוגד חמצון חזק שיכול לעזור בהגנה מפני נזק רדיקלי חופשי.

14.כוסברה

כוסברה היא עשב שיכול לעזור להפחית דלקת בעיניים, מה שעלול להפחית את הסיכון לקטרקט.זהו גם נוגד חמצון חזק שיכול לעזור בהגנה מפני נזק רדיקלי חופשי.

15.שמן קוקוס

שמן קוקוס הוא אנטי דלקתי טבעי ונוגד חמצון שיכול לעזור להפחית דלקת בעיניים, מה שיכול להפחית את הסיכון לקטרקט.

16.אלוורה

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן