דף הבית » תרופות סבתא » דלקת עיניים – 20 תרופות של סבתא שמרפאות ומבריאות
ddcdadaa daddadddd  daadaddaddaa dadc daddaad dadedadadddaa dde

דלקת עיניים – 20 תרופות של סבתא שמרפאות ומבריאות

מה גורם לדלקות עיניים וכיצד יכולות הסעדים של סבתא?

העיניים שלנו הן אחד האיברים החשובים ביותר בגופנו, וכשמדובר בדלקות עיניים, חשוב לטפל בהם.דלקות עיניים יכולות להיגרם מסיבות שונות ומגוונות, כמו חיידקים, נגיפים, אלרגיות או אפילו פציעה.בעוד שרוב הזיהומים הללו ניתנים לטיפול בעזרת תרופות, ישנם גם תרופות טבעיות ששימשו סבתות לאורך השנים לטיפול בדלקות עיניים בהצלחה.

גורמים שכיחים לדלקות עיניים

אחד הגורמים השכיחים ביותר לדלקות עיניים הוא חיידקים.דלקת הלחמית חיידקית, המכונה גם עין ורודה, היא אחד הסוגים השכיחים ביותר של דלקות עיניים.חיידקים יכולים להיכנס לעין דרך מגע עם משטחים מזוהמים, כמו ידיים, מגבות או עדשות מגע.אלרגיות יכולות גם לגרום לדלקות עיניים, כמו גם נגיפים, כמו נגיף הרפס סימפלקס, שפעת או הצטננות.במקרים מסוימים, זיהומי עיניים יכולים להיגרם גם כתוצאה מפציעה או טראומה לעין.

הסעדים של סבתא לדלקות עיניים

סבתות השתמשו בתרופות טבעיות במשך מאות שנים לטיפול בדלקות עיניים, ורבים מהתרופות הללו הוכחו כיעילות.להלן כמה מהתרופות הפופולריות ביותר ששימשו במהלך השנים:

1.קומפרס חם

ניתן להשתמש בקומפרס חם, שהוא בד ספוג במים חמים, להפחתת דלקת וכאבים הנגרמים כתוצאה מדלקת עיניים.הניחו את הדחיסה על העין למשך 5-10 דקות וחזרו לפי הצורך.

2.תה קמומיל

לתה קמומיל יש תכונות אנטי דלקתיות ומרגיעות שיכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת הנגרמת כתוצאה מדלקת עיניים.מניחים שקית תה במים חמים למשך מספר דקות ותנו לו להתקרר.לאחר מכן, הניחו את שקית התה המקוררת מעל העין למשך מספר דקות וחזרו לפי הצורך.

3.שמן קיק

לשמן קיק יש תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של זיהום בעיניים.מניחים כמה טיפות שמן קיק על כרית כותנה ומורחים אותה על העין המושפעת במשך מספר דקות וחוזרים על פי הצורך.

4.כורכום

לכורכום יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת הקשורים לזיהום בעיניים.מערבבים כפית כורכום עם כף חלב או מים להכנת משחה.החל את העיסה על העין המושפעת למשך מספר דקות וחזור לפי הצורך.

5.דבש

לדבש יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של זיהום בעיניים.מניחים כמה טיפות דבש על כרית כותנה ומורחים אותה על העין המושפעת במשך מספר דקות וחוזרים על פי הצורך.

טיפ ייחודי ומועיל

חשוב לזכור לעולם לא להכניס אף אחד מהתרופות הללו ישירות לעין, מכיוון שזה יכול להגדיל את הסיכון לזיהום.במקום זאת, הנח את התרופה על כרית כותנה והחל אותה על העין הפגועה.

20 התרופות הביתיות של סבתא על זיהום עיניים

זיהומי עיניים יכולים להיות לא נוחים ולא נעימים.סבתות העבירו תרופות לבית לאורך השנים שיכולות לעזור בטיפול ולרפא דלקות עיניים.תרופות אלה פשוטות, אך יעילות.להלן 20 מהתרופות הפופולריות ביותר של סבתא לטיפול וריפוי דלקות עיניים.

1.קומפרס קר

ניתן להשתמש ב

דחיסה קרה להפחתת הדלקת ולהפחתת הכאב.זה יכול גם לעזור להרגיע את העיניים ולהקל על אדמומיות וגירוי.כל שעליך לעשות הוא להשרות מטלית נקייה במים קרים, סובבים את עודפי המים והחזיקו אותו על העין המושפעת במשך 10 דקות.

2.דבש

דבש הוא אנטיביוטיקה טבעית וניתן להשתמש בה להפחתת דלקת וגירוי הנגרמים כתוצאה מדלקות עיניים.מרחו כמות קטנה של דבש ישירות על העין המושפעת והשאירו אותו למשך 10 דקות.יש לשטוף את העין במים פושרים אחר כך.

3.מי מלח

מי מלח הם חיטוי טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת וגירוי.מערבבים כפית מלח בכוס פושרמים.משרים מטלית נקייה בתמיסה והחזיקו אותו נגד העין המושפעת למשך 10 דקות.תרופה זו יכולה לעזור להפחית דלקת ואדמומיות.

4.תפוחי אדמה

תפוחי אדמה הם מקור טבעי לוויטמינים ומינרלים שיכולים לעזור להפחית דלקת וגירוי.חותכים תפוח אדמה לפרוסות דקות ומניחים פרוסה אחת על העין הפגועה.השאירו אותו למשך 10 דקות ואז שטפו את העין במים פושרים.

5.אלוורה

אלוורה הוא אנטי דלקת טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת וגירוי.החל כמות קטנה של ג’ל אלוורה ישירות על העין הפגועה והשאיר אותה למשך 10 דקות.יש לשטוף את העין במים פושרים אחר כך.

6.כורכום

כורכום הוא חיטוי טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת וגירוי.מערבבים כפית אבקת כורכום בכוס מים פושרים.משרים מטלית נקייה בתמיסה והחזיקו אותו נגד העין המושפעת למשך 10 דקות.תרופה זו יכולה לעזור להפחית דלקת ואדמומיות.

7.קמומיל

קמומיל הוא אנטי דלקת טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת וגירוי.תלול כפית קמומיל בכוס מים רותחים למשך 10 דקות.מסננים את הנוזל ונותנים לו להתקרר.משרים מטלית נקייה בתמיסה והחזיקו אותו נגד העין המושפעת למשך 10 דקות.תרופה זו יכולה לעזור להפחית דלקת ואדמומיות.

8.מלפפון

מלפפון הוא מקור טבעי לוויטמינים ומינרלים שיכולים לעזור להפחית דלקת וגירוי.חותכים מלפפון לפרוסות דקות ומניחים פרוסה אחת על העין הפגועה.השאירו אותו למשך 10 דקות ואז שטפו את העין במים פושרים.

9.שום

שום הוא אנטיביוטיקה טבעית וניתן להשתמש בה להפחתת דלקת וגירוי הנגרמים כתוצאה מדלקות עיניים.מרסקים כמה שיני שום ומערבבים עם כמה טיפות מים ליצירת משחה.החל את העיסה ישירות על העין המושפעת והשאיר אותה למשך 10 דקות.יש לשטוף את העין במים פושרים אחר כך.

10.מכשפה לוז

לוז מכשפה הוא מענק טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת וגירוי.החל כמות קטנה של לוז מכשפה ישירות על העין המושפעת והשאיר אותה למשך 10 דקות.יש לשטוף את העין במים פושרים אחר כך.

טיפים לשימוש נכון בסעדים של סבתא

כאשר משתמשים באחת מהתרופות של הסבתא לטיפול וריפוי זיהומים בעיניים, חשוב לבצע את הצעדים הנכונים.השתמש תמיד במטליות נקייה וודא כי הידיים שלך נקיות לפני שמריחות תרופה כלשהי.הימנע משפשוף בעיניים ולעולם אל תשתף טיפות עיניים או משחות עם אף אחד.אם הזיהום אינו משתפר או מחמיר, פנה מייד לרופא שלך.

שאלות נפוצות

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן