דף הבית » תרופות סבתא » פצעים קרים – 13 תרופות בריאות ובירות
dadadaddd dadaddd  daadaddaddaa ddaddddaa ddddaddaa

פצעים קרים – 13 תרופות בריאות ובירות

איך להיפטר מפצעים קרים: 13 תרופות בריאות ובירות

פצעים קרים הם שלפוחיות קטנות וכואבות המופיעות בדרך כלל על השפתיים או סביב הפה.הם נגרמים על ידי נגיף הרפס סימפלקס (HSV-1).אמנם פצעים בקור יכולים להיות מביכים, אך ישנם טיפולים רבים שיכולים לעזור לטפל ולמנוע אותם.להלן 13 תרופות בריאות ובירות לפצעים קרים.

שמור על האזור המושפע נקייה

אחת הדרכים הטובות ביותר לעזור לפצעים בקרים לרפא היא לשמור על האזור הנגוע נקי.שוטפים את האזור עם סבון עדין ומים, וטופחים יבש עם מגבת נקייה.אל תבחר או לגרד את הכאב הקור, מכיוון שזה יכול לגרום לגירוי נוסף.

השתמש בקרם אנטי -ויראלי

שימוש בקרם אנטי -ויראלי יכול לעזור להפחית את חומרתם ומשך הפצעים הקרים.חפש קרמים המכילים אקיקלוביר או penciclovir, מכיוון שאלו הם היעילים ביותר.מרחו את הקרם ישירות על הכאב הקור מספר פעמים ביום.

לקחת משככי כאבים ללא מרשם

אם הכאב הקור גורם לכאב, נטילת משכך כאב ללא מרשם (OTC), כמו אצטמינופן או איבופרופן, יכולה לעזור.הקפד לעקוב אחר ההוראות בתווית.

החל קרח

יישום קרח על האזור הפגוע יכול לעזור להקל על הכאב ולהפחתת הנפיחות.עטפו קוביית קרח במטלית נקייה והחזיקו אותה אל הכאב למשך 10 דקות בכל פעם, מספר פעמים ביום.

קח תוספי ליזין

ליזין היא חומצת אמינו שהוכחה כמסייעת להפחית את התדירות וחומרתם של פצעים קרים.לקיחת 500-1,000 מיליגרם תוספי ליזין ביום יכולה לעזור להפחית את משך ההתפרצות הכואבת הקרה.

הימנע ממזון טריגר

מזונות מסוימים יכולים לעורר התפרצויות כואבות קרה.אלה כוללים מזונות עשירים בארגנין, כמו אגוזים, שוקולד ומוצרי חיטה.הימנעות ממזונות אלה עשויה לעזור להפחית את תדירות ההתפרצויות הכואבות הקרות.

השתמש בקרם הגנה

פצעים קרים יכולים להיות מופעלים על ידי חשיפה לשמש.כדי לעזור במניעת פצעים בקור, ללבוש קרם הגנה תמיד עם SPF של לפחות 15 כאשר הם יוצאים לחוץ.

לשתות הרבה נוזלים

להישאר לחות חשובה לשמירה על מערכת החיסון שלך חזקה.הקפידו לשתות שפע נוזלים, כמו מים ותה צמחים.

לישון מספיק

קבלת מספיק מנוחה חיונית לשמירה על מערכת החיסון שלך חזקה.מכוון לפחות שבע שעות שינה ללילה.

לנהל לחץ

מתח יכול לעורר התפרצויות כואבות קרה.נסה למצוא דרכים לנהל לחץ, כמו מדיטציה, יוגה או תרגילי נשימה עמוקים.

לאכול תזונה בריאה

אכילת תזונה מאוזנת יכולה לעזור לשמור על מערכת החיסון שלך חזקה.הקפידו לכלול שפע של פירות וירקות טריים בתזונה, כמו גם דגנים מלאים, חלבונים רזים ושומנים בריאים.

טיפ ייחודי: הקפד למרוח קרם הגנה ושפתון עם SPF של לפחות 15 כדי להגן על שפתייך מפני קרני ה- UV של השמש.

תרגול היגיינה טובה

היגיינה נאותה יכולה לעזור במניעת התפשטות פצעים קרים.שטפו את הידיים לעתים קרובות ונמנעו משיתוף כלים, מגבות או פריטים אחרים עם מישהו שיש לו כאב קר.

הימנע לגעת בכאוב הקור

חשוב להימנע ככל האפשר על נגיעה בכאבים הקרים.אם אתה נוגע בכאבים הקרים, הקפד לשטוף את הידיים עם סבון ומים מיד לאחר מכן.

השתמש בג’לי נפט

מריחת שכבה דקה של ג’לי נפט על הכאב הקור יכולה לעזור למנוע ממנה לפצח ולעזור לו לרפא מהר יותר.

עם הטיפול הנכון, ניתן לנהל ולמנוע פצעים בקור.13 תרופות בריאות ובירות אלה יכולות לעזור להפחית את חומרתם ומשך הפצעים הקרים.

חלק 2: טיפול ומניעה

פצעים קר נגרמים על ידי נגיף הרפס סימפלקס סוג 1 (HSV-1), והם יכולים להוות מטרד.למרבה המזל, ישנם הרבה תרופות טבעיות וביתיות המסייעות להקל על הסימפטומים ולהאיץ את תהליך הריפוי.להלן 13 תרופות בריאות ובירות שיעזרו להפחית את אי הנוחות של פצעים בקור.

1.החל קרח או קומפרס קר

החלת חבילת קרח או קומפרס קר על האזור הפגוע יכול לעזור להפחית נפיחות וכאב.עטפו את חבילת הקרח או קומפרס קר בבד, והניחו אותה על הכאב הקור עבור 15 דקות בכל פעם.חזור על זה כל כמה שעות במידת הצורך.

2.החל ג’לי נפט

ניתן ליישם את הג’לי הנפט, כמו וזלין, על הכאבים הקרים כדי לסייע בהגנה על נזק נוסף וכדי לשמור על לחות.זה יכול גם לעזור להפחית את הכאב והגרד הקשורים לכאוב.

3.החל אלוורה ורה ג’ל

ניתן ליישם

ג’ל אלוורה על הכאבים הקרים כדי לעזור להרגיע את האזור ולהפחית את הדלקת.זה יכול גם לעזור במניעת כואב הקור להידבק.

4.השתמש בלם לימון

לימון בלאם הוא עשב שיש לו תכונות אנטי-ויראליות ואנטי דלקתיות.החלת משחת לימון או שמנת על הכאב הקור יכולה לעזור להפחית את הכאב והגרד.זה יכול גם לעזור להאיץ את תהליך הריפוי.

5.למרוח שמן עץ התה

שמן עץ התה בעל תכונות אנטי -ויראליות ואנטי -פטרייתיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של פצעים בקור.מדללים כמה טיפות שמן עץ התה במים, ומורחים אותו על הכאב הקר בעזרת ספוגית כותנה.עשה זאת מספר פעמים ביום עד שהכאוב נרפא.

6.קח תוספי ליזין

ליזין היא חומצת אמינו שיכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של פצעים בקור.נטילת תוספי ליזין יכולה לסייע בהפחתת התדירות וחומרתם של פצעים קרים ויכולים לעזור להאיץ את תהליך הריפוי.שוחח עם הרופא שלך לפני שאתה לוקח תוספי מזון.

7.הימנע ממזון טריגר

אוכלים מסוימים, כמו שוקולד, בוטנים וחיטה, יכולים לעורר התפרצות כואבת קרה.הימנעות ממזונות אלה יכולה לעזור במניעת התרחשות פצעים בקור.

8.השתמש בקרם הגנה

חשיפה לשמש יכולה לעורר התפרצות כואבת קרה.לבישת קרם הגנה, במיוחד על השפתיים, יכולה לעזור במניעת התרחשות פצעים בקור.דאג להשתמש בקרם הגנה שיש לו SPF של לפחות 15.

9.הימנע מלהגע בכאוב

נגיעה בכאוב קר יכול להפיץ את הנגיף לחלקים אחרים בגוף, ויכול גם לגרום לכאבים הקרים להידבק.חשוב להימנע מלהגע בכאוב ולשטוף את הידיים באופן קבוע אם אתה בא עם זה במגע.

10.הימנע מלחץ

מתח יכול לעורר התפרצות כואבת קרה, ולכן חשוב למצוא דרכים לנהל לחץ ולשמור עליו תחת שליטה.פעילות גופנית, מדיטציה ויוגה יכולים לעזור להפחית את רמות הלחץ ולמנוע התרחשות פצעים בקור.

11.השתמש בקומפרסים חמים וקרים לסירוגין

לסירוגין בין קומפרסים חמים וקרים יכולים לעזור להפחית את הכאב והנפיחות של הכאב הקור.משרים מטלית נקייה במים חמים ואז עברו למים קרים.מרחי את הבד על הכאבים הקרים למשך 10 שניות בכל פעם, וחזור על מספר פעמים.

12.אכלו מזונות עשירים בוויטמין C

אכילת מזונות עשירים בוויטמין C יכולה לעזור להפחית את חומרת הפצעים הקרים.פירות הדרים, עגבניות, ברוקולי ופלפלים הם כולם מקורות טובים לוויטמין C.

13.נסה תרופות צמחיות

ישנם תרופות צמחיות רבות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של פצעים בקור.כמה מעשבי התיבול הפופולריים ביותר כוללים מנטה, לבנדר וקמומיל.ניתן ליישם עשבי תיבול אלה בצורה אקטואלית או לקחת בצורה תה.

מסקנה

פצעים קר יכולים להיות מטרד, אך שם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן