דף הבית » תרופות סבתא » עור מגרד – 21 תרופות ביתיות אורגניות וזמינות
dadda deddad  daadaddaddaa dddaadddaa dddaddadddaa ddded

עור מגרד – 21 תרופות ביתיות אורגניות וזמינות

עור מגרד: 21 תרופות ביתיות אורגניות וזמינות
עור מגרד יכול להיות מעצבן ומעצבן, למנוע מכם לישון, להתרכז ואפילו ליהנות מהחיים.למרבה המזל, ישנם תרופות ביתיות רבות שניתן להשתמש בהן כדי לעזור להרגיע ולהקל על הגירוד.במאמר זה נחקור 21 תרופות ביתיות שהן הן אורגניות והן זמינות באופן נרחב.

H2: תרופות צמחיות לעור מגרד
תרופות צמחיות הן דרך נהדרת לרפא את העור באופן טבעי ולהפחית את הגירוד.להלן כמה מהתרופות הפופולריות ביותר של צמחי מרפא לעור מגרד:

  • קמומיל: קמומיל הוא תרופה צמחית פופולרית למחלות עור, בשל תכונותיו האנטי דלקתיות והמרגיעות.אתה יכול להכין תה על ידי תלול כמה כפות פרחי קמומיל מיובשים בכוס מים רותחים, ואז מתאמץ אותו.לאחר מכן תוכל להשתמש בתה כדי ליצור קומפרס, או פשוט לשתות אותו כדי לעזור להרגיע את העור שלך.
  • אלוורה: אלוורה ידועה בהשפעות הקירור והמרגיעות שלה.אתה יכול למרוח ג’ל אלוורה ישירות על האזורים המגרדים, או שתוכל לשתות מיץ אלוורה כדי להרגיע את עורך.
  • קלנדולה: קלנדולה היא עשב שיש לו תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות, מה שהופך אותו לתרופה נהדרת לעור מגרד.אתה יכול להכין תה על ידי תלול כמה כפות פרחי קלנדולה מיובשים בכוס מים רותחים, ואז מתאמץ אותו.לאחר מכן תוכל להשתמש בתה כדי ליצור קומפרס, או פשוט לשתות אותו כדי לעזור להרגיע את העור שלך.
  • שיבולת שועל: שיבולת שועל היא תרופה נהדרת לעור מגרד, מכיוון שהיא מסייעת לספוג לחות ולהפחתת דלקת.אתה יכול לעשות אמבטיה שיבולת שועל על ידי שילוב כוס שיבולת שועל אחת עם כמה טיפות שמן אתרי והוספתו לאמבטיה חמה.
  • לבנדר: לבנדר הוא עשב פופולרי להשפעותיו המרגיעות והמרגיעות.אתה יכול להכין תה על ידי תלול כמה כפות פרחי לבנדר מיובשים בכוס מים רותחים, ואז מתאמץ אותו.לאחר מכן תוכל להשתמש בתה כדי ליצור קומפרס, או פשוט לשתות אותו כדי לעזור להרגיע את העור שלך.

H2: שינויים בתזונה ואורח חיים

ביצוע שינויים בתזונה ובאורח החיים שלך יכול גם לעזור להפחית את הגירוד ולקדם עור בריא.הנה כמה עצות:

  • שתו הרבה מים: להישאר לחות חיוני לעור בריא.שתייה לפחות 8 כוסות מים ביום יכולה לעזור לשמור על עורך לחות ולהפחית את הגירוד.
  • הימנע מפעילים: זיהוי והימנע מכל מזונות או פעילויות שעלולות לגרום לגרד.טריגרים נפוצים כוללים מאכלים מסוימים, אלכוהול, לחץ ובדים מסוימים.
  • לאכול מזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3: חומצות שומן אומגה 3 חיוניות לעור בריא.אכילת מזונות כמו דגים, זרעי פשתן, אגוזי מלך וזרעי צ’יה יכולה לעזור להפחית גירוד.
  • פעילות גופנית באופן קבוע: פעילות גופנית יכולה לעזור להפחית את הלחץ ולשפר את זרימת הדם, מה שיכול לעזור להפחית גירוד.מכוון לפחות 30 דקות של פעילות גופנית ביום.
  • הימנע ממקלחות חמות: מקלחות חמות יכולות להפשיט את עור השמנים הטבעיים שלו, ולגרום לו להיות יבשים ומגרדים.נסה להתקדם במקלחות קצרות יותר וקרירות יותר.

H3: טיפ מועיל

אם הגירוד שלך חמור או נמשך למרות הסעדים הביתיים, הקפד לדבר עם הרופא שלך.יתכן שהם יוכלו לרשום תרופות או להציע טיפולים אחרים שיכולים לעזור.

חלק 2: תרופות ביתיות לעור מגרד

אנשים רבים חווים את התחושה הלא נוחה של עור מגרד, המכונה לעתים קרובות פרוריטוס.עור מגרד יכול להיגרם מכמה מצבים שונים כולל עור יבש, אלרגיות, זיהומים ועוד.אמנם ישנן מספר תרופות ללא מרשם העומדות לרשותם כדי להקל על הגירוד, אך ישנן גם כמה תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן כדי לעזור להקל על הגירוד ואי הנוחות.להלן 21 תרופות ביתיות אורגניות וזמינות שיכולות לעזור להרגיע את העור המגרד.

1.קומפרס קר

אחד התרופות הפשוטות והיעילות ביותר על עור מגרד הוא יישום דחיסה קרה.דחיסה קרה יכולה לעזור להפחית דלקת וגרד, כמו גם להפחית את הדחף לשרוט.להכין קומפרה קרSS, פשוט קח מטלית או מגבת נקייה וספוג אותו במים קרים.סובבים את עודפי המים ומורחים על האזור המושפע למשך 10-15 דקות.חזור לפי הצורך.

2.אמבט שיבולת שועל

שיבולת שועל ידועה בזכות תכונותיו המרגיעות והאנטי דלקתיות.אמבט שיבולת שועל יכול לעזור להפחית את הגירוד ולהרגיע את העור.כדי ליצור אמבטיה שיבולת שועל, פשוט הוסיפו ½ כוס שיבולת שועל לאמבטיה חמה וספיגה למשך 15-20 דקות.שיבולת השועל תעזור להפחית דלקת וגרד, תוך מתן לחות לעור יבש.

3.אלוורה

אלוורה היא תרופה טבעית ששימשה לטיפול במגוון מצבי עור כולל גירוד.אלוורה מכיל תכונות אנטי דלקתיות וגם לחות שיכולות לעזור להרגיע את העור.כדי להשתמש באלוורה, פשוט החל כמות קטנה של הג’ל ישירות על האזור המושפע.השאירו אותו למשך 15-20 דקות ושטפו במים פושרים.

4.שמן קוקוס

שמן קוקוס ידוע היטב בזכות תכונותיו לחות ואנטי דלקתיות.החלת כמות קטנה של שמן קוקוס על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית גירוד ולספק הקלה.בנוסף, שמן קוקוס יכול לעזור לשמור על לחות העור ולמנוע גירוי נוסף.

5.שמנים אתרים

שמנים אתרים כמו לבנדר, קמומיל ושמן עץ התה יכולים לעזור לספק הקלה מעור מגרד.פשוט מערבבים כמה טיפות של השמן האתרי בשמן נשא כמו שמן קוקוס ומורחים על האזור הפגוע.השאירו אותו למשך 15-20 דקות ושטפו במים פושרים.חזור לפי הצורך.

6.סודה לשתייה

סודה לשתייה יכולה לעזור להפחית דלקת וגירוד הנגרם כתוצאה מעור מגרד.כדי להשתמש בסודה לשתייה, מערבבים 1 כף סודה לשתייה עם מספיק מים ליצירת משחה.החל את העיסה ישירות על האזור המושפע והשאיר אותו למשך 15-20 דקות.שטפו במים פושרים.חזור לפי הצורך.

7.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים יש תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית גירוד ודלקת.כדי להשתמש בחומץ תפוחים, מערבבים 1 כף חומץ תפוחים עם 1 כוס מים.מרחו את התערובת ישירות על האזור המושפע והשאירו אותה למשך 15-20 דקות.שטפו במים פושרים.חזור לפי הצורך.

8.דבש

לדבש תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי-דלקתיות שיכולות לעזור להפחית גירוד ודלקת.כדי להשתמש בדבש, פשוט החל כמות קטנה של דבש ישירות על האזור המושפע.השאירו אותו למשך 15-20 דקות ושטפו במים פושרים.חזור לפי הצורך.

9.מכשפה לוז

לוז מכשפה הוא מענק טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת וגרד.כדי להשתמש במכשפות לוז, ערבבו 1 כפית לוז מכשפה עם כוס מים.מרחו את התערובת ישירות על האזור המושפע והשאירו אותה למשך 15-20 דקות.שטפו במים פושרים.חזור לפי הצורך.

10.שקיות תה

שקיות תה יכולות לעזור להפחית דלקת וגירוד הנגרם כתוצאה מעור מגרד.כדי להשתמש בשקיות תה, פשוט תלול שקית תה במים חמים למשך 5 דקות.הסר את שקית התה ואפשר לו להתקרר.החל את שקית התה ישירות על האזור המושפע והשאיר אותו למשך 15-20 דקות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן