דף הבית » הכל על פירות » מה ההבדל בין סוכר פירות לסוכר לבן? כל מה שחשוב לדעת
מה ההבדל בין סוכר פירות לסוכר לבן כל מה שחשוב לדעת

מה ההבדל בין סוכר פירות לסוכר לבן? כל מה שחשוב לדעת

סוכר פירות ידוע גם בשם פרוקטוז, והוא סוג של סוכר המופיע באופן טבעי בפירות. סוכר לבן, לעומת זאת, עשוי מקנה או סלק.

ההבדל העיקרי בין שני סוגי הסוכרים הוא שסוכר לבן עבר עיבוד ושונה כדי שיהיה לו טעם רצוי יותר לבני אדם. סוכרי פירות נמצאים באופן טבעי בפירות ואינם מעובדים.

ההבדל הגדול ביותר בין סוכר פירות לסוכר לבן הוא שסוכר לבן מגיע מתהליך הזיקוק שמסיר ממנו את כל אבות המזון. לסוכרי הפירות יש עדיין רכיבי התזונה הטבעיים שלהם ללא פגע והם מספקים אלטרנטיבה בריאה יותר לסוכרים מזוקקים.

סוכר פירות הוא חלופה טבעית ובריאה יותר לסוכר לבן.

סוכר פירות הוא ממתיק טבעי המורכב מפרוקטוז, גלוקוז וסוכרוז. זוהי הצורה הנפוצה ביותר של סוכר בפירות כמו תפוחים, אגסים ואננס. סוכר לבן לעומת זאת, הוא מוצר מעודן העשוי מקנה או סלק שכל המולסה שלו הוסרה במהלך העיבוד.

סוכר קנים

קני סוכר הוא צמח מתוק ועסיסי המספק כמות גדולה מאספקת הסוכר בעולם. הוא גדל באקלים טרופי וסובטרופי.

הסוג הנפוץ ביותר של קנה הסוכר הוא זן “Saccharum officinarum”. צמחים אלו הם בדרך כלל גבוהים ובעלי גבעולים ארוכים ודקים עם שכבה חיצונית קשיחה. העלים ירוקים ורחבים, עם קצוות מחודדים בכל קצה.

קני סוכר שימשו למטרות רבות לאורך ההיסטוריה. בימי הביניים, אנשים השתמשו בו כתרופה להצטננות ושיעול. זה שימש גם לייצור רהיטים בהודו בתקופה זו בגלל החוזק והעמידות שלו בעת ייבוש.

קני סוכר הוא צמח שתורבת בשל המיץ המתוק שלו. המיץ מופק מהמקל על ידי חיתוך החלק העליון וריסקתו כדי לחלץ את המיץ.

שדה קנה סוכר נטוע בשורות של גבעולים ארוכים ודקים של קנה סוכר שנחתכים ונקצרים בזה אחר זה.

מיץ קנה הסוכר מבושל כדי לייצר סוכר מגובש.

למה סוכר לא בריא

סוכר אינו בריא מכיוון שהוא עלול להוביל להשמנה, סוכרת ומחלות לב.

זה לא בריא מכיוון שסוכר הוא מזון מעובד שמכיל הרבה קלוריות, אבל לא מציע יתרונות תזונתיים. זה יכול להוביל להשמנה, סוכרת ומחלות לב.

סוכר הוא לא רק לא בריא, הוא ממכר. הוכח שסוכר יכול לעורר תגובות דמויות התמכרות במוח. המשמעות היא שאנשים שאוכלים הרבה סוכר נוטים יותר לאכול יותר מדי ולעלות במשקל.

סוכר קוקוס

סוכר קוקוס הוא סוג של ממתיק העשוי מהמוהל של דקל הקוקוס. זה יכול לשמש כתחליף לסוכר חום, סוכר לבן וסירופ מייפל. לסוכר קוקוס יש אינדקס גליקמי נמוך יותר מאשר סוגים אחרים של סוכרים והוא מכיל רכיבים תזונתיים חשובים כמו ברזל ואבץ.

סוכר קוקוס ניתן למצוא בצורות שונות כגון גבישים, סירופ או אבקה. יש לו צבע חום בהיר וטעמו יותר כמו קרמל מאשר מולסה או דבש. סוכר הקוקוס נקרא גם צוף פריחת הקוקוס מכיוון שהוא עשוי מהצוף שיוצא מפריחת הקוקוס.

איזה סוכר הכי בריא

ישנם סוגים רבים של סוכר. אבל מה ההבדל ביניהם?

– סוכר לבן נעשה על ידי זיקוק מיץ קנים או מיץ סלק ולאחר מכן הוצאת המולסה. יש לו טעם עדין, הוא מתוק מאוד וקל להמיס אותו בנוזלים קרים.

– סוכר חום מיוצר על ידי הוספת מולסה בחזרה לתוך גבישי הסוכר המעודנים. יש לו טעם בולט יותר, אבל זה עדיין טעים מתוק. הוא מתמוסס בקלות בנוזלים חמים כמו תה או קפה, אבל לא כל כך במים קרים כי הוא מכיל יותר לחות מאשר סוכר לבן.

– סוכר קנה גולמי מעובד פחות מסוכרים לבנים או חומים מכיוון שהוא עובר רק תהליך זיקוק אחד ולא שניים או שלושה כמו סוכרים לבנים. זה הופך את סוכר הקנים הגולמי לפחות מזוקק ובריא יותר עבורך, אבל גם פחות מתוק מכיוון שהמולסה נשארת שלמה בסוג זה של סוכר.

ישנם סוגים רבים ושונים של סוכר. הסוכרים הנפוצים ביותר הם סוכרוז, סירופ תירס עתיר פרוקטוז, דבש ותרכיז מיץ פירות. סוכרוז הוא הסוכר שנמצא בסוכר מזוקק ובפירות. סירופ תירס עתיר פרוקטוז הוא ממתיק שפותח בשנות ה-70 כתחליף לסוכרוז ומאז נעשה בו שימוש ברוב המשקאות הקלים. דבש הוא חומר מתוק המיוצר על ידי דבורים מצוף פרחים או מקורות צמחיים אחרים. תרכיז מיץ פירות עשוי מפירות וירקות שהורתחו לייצור נוזל סמיך עם ריכוז גבוה של סוכרים.

סוג הסוכר הבריא ביותר תלוי בצרכים התזונתיים שלך. אם אתה צריך לרדת במשקל, אז אתה צריך להימנע מכל סוגי הסוכרים כי הם יכולים להוביל להשמנה וסוכרת. אם אתה מחפש סוכרים טבעיים, אז תרכיז מיץ פירות יהיה הבחירה הטובה ביותר מכיוון שהוא מכיל כמה ויטמינים ומינרלים, כמו גם סיבים נוספים שיעזרו לך להתמלא מהר יותר

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן