דף הבית » תרופות סבתא » לימפה – 12 תרופות ביתיות חשובות
dcddedad  daadaddaddaa dddaadddaa ddaddddaa

לימפה – 12 תרופות ביתיות חשובות

מהי לימפה?

לימפה היא נוזל ברור וחסר צבע המסתובב בגוף ומסייע בהעברת חלבונים, שומנים וחומרים מזינים אחרים לתאים.זה אחראי גם על הסרת מוצרי פסולת, רעלים וחלקיקים זרים מהגוף.הלימפה מורכבת ממגוון תאים, כולל תאי דם לבנים, המסייעים במאבק בזיהום.מערכת הלימפה מורכבת מסדרה של כלי שיט ובלוטות המסייעים להזיז את הלימפה סביב הגוף.

12 תרופות ביתיות ללימפה

ישנם מספר תרופות ביתיות שיכולות לעזור לתמוך בבריאות המערכת הלימפה.תרופות אלה יכולות לעזור להפחית את הדלקת, לשפר את זרימת הדם ולתמוך בתהליך הגמילה הטבעית של הגוף.

1.לשתות הרבה מים

שתיית מים רבים חיונית לבריאות טובה והיא אחת התרופות הביתיות הטובות ביותר ללימפה.מים עוזרים לשטוף רעלים מהגוף ולשמור על מערכת הלימפה מתפקדת כראוי.מכוון לשתות לפחות שמונה כוסות מים ביום.

2.תרגיל באופן קבוע

פעילות גופנית קבועה חשובה לשמירה על מערכת לימפה בריאה.פעילות גופנית מסייעת לעורר את מערכת הלימפה, שיפור זרימת הדם והפחתת הדלקת.שואפים לקבל לפחות 30 דקות של פעילות גופנית מתונה בכל יום.

3.אכלו מזונות עשירים בסיבים תזונתיים

סיבים הם חומר מזין חשוב לבריאות מערכת הלימפה.מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים, יכולים לעזור בשיפור העיכול ולהפחתת הדלקת.

4.הימנע ממזון מעובד

מזונות מעובדים עשירים בסוכרים נוספים, שומני טרנס ומרכיבים לא בריאים אחרים, ויכולים להשפיע לרעה על מערכת הלימפה.נסה להגביל את צריכת המזון המעובד שלך ולהתמקד באכילת מזונות שלמים ולא מעובדים.

5.לאכול אוכל פרוביוטי

פרוביוטיקה יכולה לעזור לתמוך בבריאות מערכת הלימפה.מזונות עשירים בפרוביוטיקה, כמו יוגורט, קפיר וכבוש, יכולים לעזור להגביר את מערכת החיסון ולהפחית את הדלקת.

6.קבל המון מנוחה

קבלת שינה מספקת חשובה לשמירה על מערכת חיסון בריאה ולהפחתת הדלקת.שואפים לקבל לפחות שבע שעות שינה בכל לילה.

7.קח תוספי צמחים

תוספי צמחים, כמו Echinacea, Goldenseal ושורש ברדוק, יכולים לעזור לתמוך בבריאות המערכת הלימפה.שוחח עם ספק שירותי הבריאות שלך לפני שאתה לוקח תוספי צמחים כלשהם.

8.צחצוח יבש

צחצוח יבש הוא טכניקה שיכולה לעזור לעורר את מערכת הלימפה ולהפחית דלקת.בעזרת מברשת מרופדת רכה, צחצח את עורך בתנועות עגולות, מתחיל בכפות הרגליים ופועל בדרך שלך במעלה הגוף.

9.עיסוי

עיסוי יכול לעזור לעורר את מערכת הלימפה ולהפחית את הדלקת.השתמש במכות ארוכות ועדינות כדי לעסות את גופך, תוך התמקדות באזורים שמרגישים רכים או נפוחים.

10.מקלחות חמות וקר

מקלחות חמות וקרות יכולות לעזור לעורר את מערכת הלימפה ולהפחית את הדלקת.התחל את המקלחת במים חמים, ואז עברו למים קרים למשך מספר שניות.חזור על תהליך זה שלוש או ארבע פעמים.

11.קח אמבטיות מלח אפסום

אמבטיות מלח EPSOM יכולות לעזור להפחית את הדלקת ולתמוך בבריאות המערכת הלימפה.מוסיפים שתיים לשלוש כוסות מלח אפסום לאמבטיה חמה ומשרות למשך 15 עד 20 דקות.

12.ללבוש בגדי דחיסה

בגדי דחיסה, כמו גרביים ושרוולים, יכולים לעזור להפחית את הדלקת ולשיפור זרימת הדם.הקפד ללבוש את הבגדים לפי הוראות ספק שירותי הבריאות שלך.

טיפ:

כדי לתמוך עוד יותר בבריאות מערכת הלימפה שלך, נסה לשלב חלק מהתרופות הביתיות הללו בשגרה היומית שלך.שתייה קבועה של מים, פעילות גופנית ואכילת תזונה מאוזנת יכולה לעזור לשמור על תפקוד מערכת הלימפה שלך כראוי.

חלק 2: תרופות ביתיות נוספות לתמיכה במערכת הלימפה

מערכת הלימפה היא חלק מהותי בהגנת הגוףystem, וחשוב לשמור על בריאותו ולתפקד כראוי.ישנם מגוון של תרופות ביתיות שיכולות לעזור לתמוך במערכת הלימפה ולשמור עליה לתפקד בצורה אופטימלית.תרופות אלה כוללות:

1. Turmeric

כורכום הוא עשב עתיק עם תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון חזקות.זה יכול לעזור להפחית נפיחות ודלקת במערכת הלימפה, כמו גם לסייע בהפחתת הסיכון לזיהום.ניתן לצרוך כורכום כתוסף, או להוסיף למזון, תה ושייקים.

2.GARLIC

שום הוא מגבר חיסוני חזק שיכול לעזור בחיזוק מערכת הלימפה ולעזור להילחם בזיהום.ניתן להוסיף שום לאוכל, מרקים, תבשילים, ותלבושות לאגרוף נוסף מגביר חיסון.

3. פלפל קאיין

פלפל קאיין הוא עשב חריף שיש לו תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון חזקות.זה יכול לעזור להפחית נפיחות ודלקת במערכת הלימפה, ולעזור להפחית את הסיכון לזיהום.ניתן להוסיף פלפל של קאיין לאוכל, מרקים, תבשילים והתחבושות לקבלת דחיפה נוספת מגבירה חיסונית.

4.inger

ג’ינג’ר הוא נוגד חמצון חזק שיכול לעזור להפחית דלקת ונפיחות במערכת הלימפה.זה יכול גם לעזור להפחית את הסיכון לזיהום.ניתן לצרוך ג’ינג’ר כתוסף, או להוסיף אותו למזון, תה ושייקים.

5.ECHINACEA

Echinacea הוא עשב חזק שיכול לעזור להגביר את מערכת החיסון ולהפחית את הסיכון לזיהום.זה יכול גם לעזור להפחית נפיחות ודלקת במערכת הלימפה.ניתן ליטול את Echinacea כתוסף, או להוסיף אותו למזון, תה ושייקים.

6. תה ירוק

תה ירוק מלא בנוגדי חמצון חזקים שיכולים לעזור להפחית דלקת ונפיחות במערכת הלימפה.זה יכול גם לעזור להפחית את הסיכון לזיהום.ניתן לצרוך תה ירוק כמשקה, או לקחת אותו כתוסף.

7. APPLE CIDER VINEGR

חומץ סיידר תפוחים הוא אנטי דלקתי חזק ונוגד חמצון שיכול לעזור להפחית נפיחות ודלקת במערכת הלימפה, כמו גם לסייע בהפחתת הסיכון לזיהום.ניתן לקחת חומץ תפוחים כתוסף, או להוסיף אותו למזון, תה ושייקים.

8. מיץ לימון

מיץ לימון הוא נוגד חמצון חזק שיכול לעזור להפחית דלקת ונפיחות במערכת הלימפה.זה יכול גם לעזור להפחית את הסיכון לזיהום.ניתן לצרוך מיץ לימון כמשקה, או לקחת אותו כתוסף.

9.Honey

דבש הוא אנטי דלקתי טבעי ונוגד חמצון שיכול לעזור להפחית נפיחות ודלקת במערכת הלימפה, כמו גם לסייע בהפחתת הסיכון לזיהום.ניתן לצרוך דבש כמשקה, או לקחת אותו כתוסף.

10. מיץ חמלאי

מיץ חמוציות מלא בנוגדי חמצון חזקים שיכולים לעזור להפחית דלקת ונפיחות במערכת הלימפה.זה יכול גם לעזור להפחית את הסיכון לזיהום.ניתן לצרוך מיץ חמוציות כמשקה, או לקחת אותו כתוסף.

11. אלו ורה

אלוורה היא אנטי דלקתית ונוגדת חמצון חזקה שיכולה לעזור להפחית נפיחות ודלקת במערכת הלימפה, כמו גם לסייע בהפחתת הסיכון לזיהום.ניתן לקחת אלוורה כתוסף, או להוסיף אותו למזון, תה ושייקים.

12. EUCALYALYPTUS OIL

שמן אקליפטוס הוא אנטי דלקתי חזק ונוגד חמצון שיכול לעזור להפחית נפיחות ודלקת במערכת הלימפה, כמו גם לסייע בהפחתת הסיכון לזיהום.ניתן ליטול שמן אקליפטוס כתוסף, או להוסיף למזון, תה ושייקים.

סיכום

מערכת הלימפה היא חלק מהותי ממערכת ההגנה של הגוף, וחשוב לשמור על בריאותו ולתפקד כראוי.תרופות ביתיות כמו כורכום, שום, פלפל קאיין, ג’ינג’ר, אכינצאה, תה ירוק, חומץ תפוחים, מיץ לימון, דבש, מיץ חמוציות, אלוורה ושמן אקליפטוס יכול לעזור לתמוך במערכת הלימפה ולשמור על תפקודו לתפקוד

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן