דף הבית » תרופות סבתא » לחץ בעיניים – 12 תרופות סבתות המקובלות ברחבי העולם ומסורתיות

לחץ בעיניים – 12 תרופות סבתות המקובלות ברחבי העולם ומסורתיות

מהו לחץ בעיניים?

לחץ בעיניים, המכונה גם יתר לחץ דם עיניים, הוא לחץ נוזל מוגבר בתוך העין בגלל הצטברות של הומור מימי (הנוזל הצלול הממלא את קדמת העין).בדרך כלל זה נגרם כתוצאה מחסימה של ניקוז הומור מימי, מה שמביא לעלייה בלחץ תוך עיני (IOP).לחץ בעיניים יכול לגרום לכאבי ראש, ראייה מטושטשת ואפילו גלאוקומה אם לא נותרו.

12 סעודות סבתות שהתקבלו ברחבי העולם

סבתות משתמשות בתרופות טבעיות לטיפול בלחץ בעיניים במשך מאות שנים.להלן 12 תרופות מסורתיות מרחבי העולם שהתקבלו כבטוחות ויעילות.

1.קומפרסים קרים

אחד התרופות הוותיקות והפופולריות ביותר ללחץ בעיניים הוא הדחיסה הקרה.הניחו קומפרס קר על העפעפיים הסגורים למשך 10-15 דקות מספר פעמים ביום.זה יעזור להפחית את הנפיחות ולספק הקלה מהכאב ואי הנוחות.

2.שמן קיק

על פי ההערכה, שמן קיק מפחית את הלחץ בעיניים כאשר הוא מיושם באופן אקטואלי.משרים ספוגית כותנה בשמן קיק ומעסה בעדינות את העפעפיים למשך מספר דקות.זה יעזור להפחית את הלחץ ולשפר את זרימת הדם.

3.תה ירוק

תה ירוק עשיר בנוגדי חמצון ותרכובות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את יתר לחץ הדם העיניים.שתו כל יום כוס או שתיים של תה ירוק כדי לעזור להפחית את הלחץ בעיניים.

4.תרגילי עיניים

תרגילי עיניים פשוטים יכולים לעזור בשיפור זרימת הדם לעיניים ולהפחית את הלחץ.זה כולל גלגול העיניים במעגלים, מהבהב במהירות והביט למעלה ולמטה.עשו תרגילים אלה למשך 5-10 דקות מספר פעמים ביום כדי להפחית את הלחץ.

5.Acupressure

אקופרסורה היא טכניקה סינית מסורתית הכרוכה ביישום לחץ על נקודות מסוימות על הגוף.לחיצה על האזור בין הגבות למשך מספר דקות יכולה לעזור להפחית את הלחץ בעיניים ולשפר את זרימת הדם.

6.פרוסות מלפפון

פרוסות מלפפון הן תרופה מסורתית ללחץ בעיניים.מניחים כמה פרוסות מלפפון על העפעפיים הסגורים והשאירו אותם למשך 10-15 דקות.זה יעזור להפחית את הנפיחות ולספק הקלה מהכאב.

7.תה קמומיל

תה קמומיל עשיר בתרכובות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון שיכולות לעזור להפחית את יתר לחץ הדם העיניים.שתו שתי כוסות תה קמומיל מדי יום כדי להפחית את הלחץ בעיניים.

8.עיסוי

עיסוי בעדינות של האזור סביב העיניים יכול לעזור להפחית את הלחץ ולשפר את זרימת הדם.לעסות את המקדשים ומתחת לעיניים למשך 5-10 דקות מספר פעמים ביום כדי להפחית את הלחץ.

9.שמן לבנדר

לשמן לבנדר יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-פסמודיות שיכולות לעזור להפחית את יתר לחץ הדם העיניים.משרים ספוגית כותנה בשמן לבנדר ומעסה בעדינות את העפעפיים למשך מספר דקות.

10.שמן קוקוס

על פי ההערכה, שמן קוקוס מפחית את הלחץ בעיניים כאשר הוא מיושם באופן אקטואלי.משרים ספוגית כותנה בשמן קוקוס ומעסה בעדינות את העפעפיים למשך מספר דקות.

11.שמן זרעי פשתן

שמן זרעי פשתן עשיר בחומצות שומן אומגה 3, שיכולות לעזור להפחית את יתר לחץ הדם העיניים.קח כל יום כפית שמן זרעי פשתן כדי להפחית את הלחץ בעיניים.

12.בטא-קרוטן

בטא-קרוטן הוא נוגד חמצון רב עוצמה שיכול לעזור להפחית את יתר לחץ הדם העיניים.אכלו אוכלים עשירים בבטא-קרוטן, כמו גזר, בטטות ותרד, כדי להפחית את הלחץ בעיניים.

טיפ מועיל

חשוב להתייעץ עם הרופא שלך לפני שתשתמש באחד מהתרופות הללו כדי לקבוע אם הם מתאימים לך.בנוסף, חשוב לפקח על הלחץ בעינייך באופן קבוע כדי להבטיח שהוא לא יהיה גבוה מדי.

3.שום ודבש

שום ודבש הם שניים מהתרופות הביתיות העתיקות ביותר לטיפול בלחץ העיניים.שום מכיל אליצין, שהוא חומר נוגד פטרייתי ואנטיבקטריאלי שיכול לעזור להפחית דלקת ולחץ בהעיניים.דבש הוא אנטי דלקתי טבעי ויכול גם לעזור להפחית את הלחץ בעיניים.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים חלקים שווים של שום, דבש ומים חמים ומורחים את התערובת על העיניים.השאירו אותו 10 דקות לפני השטיפה.

4.שמן קיק

שמן קיק משמש במשך מאות שנים לטיפול במחלות שונות, כולל לחץ עיניים.ההערכה היא כי לשמן יש תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית דלקת ולחץ בעיניים.כדי להשתמש בתרופה זו, קח כמה טיפות של שמן קיק וטייל אותו בעדינות סביב העיניים.השאירו אותו לכמה דקות לפני השטיפה במים חמים.

היתרונות הבריאותיים של שמן קיק

ידוע כי שמן קיק עם מספר יתרונות בריאותיים, כולל:

  • הפחתת דלקת
  • הקלה על כאב
  • טיפול במצבי עור, כמו אקנה ואקזמה
  • שיפור התפוצה

כיצד להשתמש בשמן קיק ללחץ עיניים

כדי להשתמש בשמן קיק ללחץ עיניים, פשוט קח כמה טיפות וטבל אותו סביב העיניים.השאירו אותו לכמה דקות לפני השטיפה במים חמים.אתה יכול גם לערבב אותו עם שמנים אחרים, כמו שמן קוקוס, לקבלת יתרונות נוספים.

5.כורכום

כורכום הוא תרופה הודית עתיקה המשמשת במשך מאות שנים לטיפול במחלות שונות, כולל לחץ עיניים.ההערכה היא כי הכורכום מכיל תכונות אנטי דלקתיות ואנטיספטיות שיכולות לעזור להפחית דלקת ולחץ בעיניים.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים כפית אבקת כורכום עם כמה טיפות מים כדי ליצור משחה.מרחו את העיסה הזו סביב העיניים והשאירו אותה 10 דקות לפני השטיפה.

מסקנה

לחץ בעיניים יכול להיות חוויה כואבת ולא נוחה.עם זאת, ישנם תרופות ביתיות רבות שיכולות לעזור להפחית את הלחץ והדלקת בעיניים.הסעדים שהוזכרו לעיל הם כמה מהתרופות הנפוצות והמקובלות ביותר ששימשו במשך מאות שנים.עם זאת, חשוב לזכור כי אין להשתמש בתרופות אלה כתחליף לטיפול רפואי נכון.אם אתם חווים כל סוג של אי נוחות או לחץ בעיניים, חשוב להתייעץ עם רופא לאבחון וטיפול נאותים.

שאלות נפוצות

  • ש: מהם היתרונות של שימוש בשום ודבש ללחץ עיניים?

    א: שום מכיל אליצין, שהוא חומר נוגד פטרייתי ואנטיבקטריאלי שיכול לעזור להפחית דלקת ולחץ בעיניים.דבש הוא אנטי דלקתי טבעי ויכול גם לעזור להפחית את הלחץ בעיניים.

  • ש: כיצד אוכל להשתמש בשמן קיק ללחץ עיניים?

    ת: להשתמש בשמן קיק ללחץ עיניים, פשוט קח כמה טיפות וטבל אותו סביב העיניים.השאירו אותו לכמה דקות לפני השטיפה במים חמים.אתה יכול גם לערבב אותו עם שמנים אחרים, כמו שמן קוקוס, לקבלת יתרונות נוספים.

לסיכום, לחץ בעיניים הוא בעיה שכיחה שניתן לטפל בתרופות ביתיות כמו שום ודבש, שמן קיק וכורכום.סעדים אלה בטוחים ויכולים לעזור להפחית את הלחץ והדלקת בעיניים.עם זאת, חשוב להתייעץ עם רופא לאבחון וטיפול נאותים.בנוסף, חשוב לזכור כי אין להשתמש בתרופות אלה כתחליף לטיפול רפואי נכון. לחץ תוך -עיני הוא חומר עדין ויש לטפל בו בזהירות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן