דף הבית » תרופות סבתא » כיצד לטפל בקשקשים – 9 תרופות של סבתא על בסיס ניסיון ומטבח

כיצד לטפל בקשקשים – 9 תרופות של סבתא על בסיס ניסיון ומטבח

קשקשים היא בעיה מעצבנת ומביכה שאנשים רבים נאבקים איתה.זה יכול להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל עור יבש, לחץ והיגיינה לקויה.למרבה המזל, קיימים מגוון טיפולים העומדים לסייע בהפחתת תסמיני הקשקשים ולמנוע מהם לחזור.

בעוד שאנשים רבים פונים לטיפולים ללא מרשם כדי להתמודד עם קשקשים שלהם, חלקם עשויים לרצות לשקול אלטרנטיבות טבעיות יותר.להלן 9 תרופות של סבתא על בסיס ניסיון והמטבח שניתן להשתמש בו כדי לסייע בטיפול בקשקשים.

1.חומץ תפוחים

חומץ סיידר תפוחים הוא חומר טבעי אנטי -פטרייתי ואנטיבקטריאלי המסייע בהפחתת גירוי בקרקפת.זה יכול לשמש כשטיפה לאחר השמפו כדי לעזור לאזן את רמת החומציות של הקרקפת ולהפחית קשקשים.לשימוש, מערבבים 1/4 כוס חומץ תפוחים עם 1/4 כוס מים חמים ומרחים על הקרקפת לאחר השמפו.לעסות את התערובת לקרקפת ולהשאיר כמה דקות לפני השטיפה במים קרים.

2.סודה לשתייה

סודה לשתייה היא פילינג טבעי המסייע בהסרת עודפי שמן, לכלוך ותאי עור מתים מהקרקפת.לשימוש, מערבבים 1 כף סודה לשתייה ו -2 כפות מים כדי ליצור משחה.לעסות את התערובת לקרקפת ולהשאיר 5-10 דקות לפני השטיפה במים.

3.שמן קוקוס

שמן קוקוס הוא קרם לחות טבעי המסייע לשמור על קרקפת לחות ומונע יצירת קשקשים.לשימוש, לעסות כמות קטנה של שמן קוקוס לקרקפת והשאירו 15-20 דקות לפני השטיפה במים חמים.

4.שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא שמן אתרי שיש לו תכונות אנטי -פטרייתיות ואנטיבקטריאליות.זה עוזר להפחתת גירוי בקרקפת ומסייע בהפחתת תסמיני הדאנדרף.לשימוש, מערבבים 1-2 טיפות שמן עץ התה עם כף שמן קוקוס ועיסוי לקרקפת.השאירו 15-20 דקות לפני השטיפה במים חמים.

5.אלוורה

אלוורה הוא קרם לחות טבעי המסייע לשמור על קרקפת לחות ולהפחתת קשקשים.לשימוש, מרחו שכבה דקה של ג’ל אלוורה על הקרקפת והשאירו 20 דקות לפני השטיפה במים חמים.

6.מיץ לימון

מיץ לימון הוא עיקרי טבעי המסייע להפחתת גירוי בקרקפת ומסייע בהפחתת תסמיני הדאנדרף.לשימוש, מערבבים 1 כף מיץ לימון עם כף מים ומורחים על הקרקפת.השאירו 10 דקות לפני השטיפה במים חמים.

7.יוגורט

יוגורט הוא קרם לחות טבעי המסייע לשמור על הידרנות הקרקפת ומונע יצירת קשקשים.לשימוש, מרחו שכבה דקה של יוגורט רגיל על הקרקפת והשאירו 20 דקות לפני השטיפה במים חמים.

8.זרעי חילבה

זרעי חילבה הם נוגד פטריות טבעי המסייע להפחתת גירוי בקרקפת ומסייע בהפחתת תסמיני הדאנדק.לשימוש, טוחנים 1 כף זרעי חילבה לאבקה עדינה ומערבבים עם כף מים כדי ליצור משחה.לעסות את התערובת לקרקפת ולהשאיר 20 דקות לפני השטיפה במים חמים.

9.שמן שקדים

שמן שקדים הוא קרם לחות טבעי המסייע לשמור על הידרנות הקרקפת ומונע יצירת קשקשים.לשימוש, עיסו כמות קטנה של שמן שקדים לקרקפת והשאירו 15-20 דקות לפני השטיפה במים חמים.

טיפ

אם אתם מתמודדים עם מקרה קשה של קשקשים, חשוב לפנות לרופא כדי להבטיח שמצב בסיסי לא גורם לבעיה.נוסף

קשקשים יכולים להיות מעצבנים, מביכים וקשים לטיפול.למרבה המזל, ישנם מספר סעדים שאולי סבתא שלך נהגה להיפטר מהקשקשים.להלן תשע תרופות של סבתא על בסיס ניסיון והמטבח שתוכלו לנסות:

1.שמן קוקוס

שמן קוקוס הוא קרם לחות טבעי זהיכול לעזור להפחית את הגירוי והתרופפות הנגרמות על ידי קשקשים.לשימוש, לעסות כמות קטנה של שמן קוקוס לקרקפת לפני השינה.השאר אותו על לילה ואז שמפו אותו בבוקר.

2.מיץ לימון

מיץ לימון הוא עיקרי טבעי שיכול לעזור להפחית קשקשים.לשימוש, מערבבים חלקים שווים מיץ לימון ומים ומורחים אותו על הקרקפת.השאירו אותו למשך 15 דקות לפני שמפלים אותו.

3.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא נוגד פטרייה טבעי שיכול לעזור להפחית את כמות הקשקשים.לשימוש, מערבבים חלק אחד של חומץ תפוחים עם שני חלקים מים והחל אותו על הקרקפת שלך.השאירו אותו למשך 15 דקות לפני שמפלים אותו.

4.שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא אנטי -פטרייתי טבעי ואנטיספטי שיכול לעזור להפחית את כמות הקשקשים.לשימוש, מערבבים כמה טיפות שמן עץ התה בעזרת שמן נשא (כמו קוקוס או שמן זית) ועיסו בקרקפתכם.השאירו אותו למשך 15 דקות לפני שמפלים אותו.

5.אלוורה

אלוורה היא אנטי דלקת טבעית שיכולה לעזור להפחית את הגירוי וההתקלפות הנגרמת על ידי קשקשים.לשימוש, מערבבים חלקים שווים אלוורה ג’ל ומים ומורחים אותם על הקרקפת שלך.השאירו אותו למשך 15 דקות לפני שמפלים אותו.

6.סודה לשתייה

סודה לשתייה היא פילינג טבעי שיכול לעזור בהסרת תאי עור מתים ולהפחית את כמות הקשקשים.לשימוש, מערבבים כף אחת של סודה לשתייה עם כמות קטנה של מים לייצור משחה.החל אותו על הקרקפת שלך והשאיר אותו למשך 15 דקות לפני השמפה.

7.שמן נים

שמן נם הוא נוגד פטרייתי ואנטיבקטריאלי טבעי שיכול לעזור להפחית את כמות הקשקשים.לשימוש, מערבבים כמה טיפות של שמן נים עם שמן נשא (כמו קוקוס או שמן זית) ועיסו בקרקפתכם.השאירו אותו למשך 15 דקות לפני שמפלים אותו.

8.יוגורט

יוגורט הוא קרם לחות טבעי שיכול לעזור להפחית את הגירוד והתקלפות הנגרמת על ידי קשקשים.לשימוש, החל יוגורט רגיל על הקרקפת שלך והשאיר אותו למשך 15 דקות לפני שמפלה אותו.

9.אספירין

אספירין הוא אנטי דלקת טבעי שיכול לעזור להפחית גירוד והתקלפות הנגרמים כתוצאה מקשקשים.לשימוש, לרסק שתי טבליות אספירין ומערבבים עם כמות קטנה של מים לייצור משחה.החל אותו על הקרקפת שלך והשאיר אותו למשך 15 דקות לפני השמפה.

סיכום

הסעדים של סבתא המבוססים על ניסיון והמטבח הם דרך יעילה לטיפול בקשקשים.שמן קוקוס, מיץ לימון, חומץ סיידר תפוחים, שמן עץ התה, אלוורה, סודה לשתייה, שמן נם, יוגורט ואספירין הם כולם מרכיבים יעילים שניתן להשתמש בהם להפחתת קשקשים.

שאלות נפוצות

מה הדרך הטובה ביותר לטפל בקשקשים?

הדרך הטובה ביותר לטפל בקשקשים היא להשתמש בשילוב של תרופות טבעיות וטיפולים ללא מרשם.הסעדים של סבתא המבוססים על ניסיון והמטבח, כמו שמן קוקוס, מיץ לימון, חומץ תפוחים, שמן עץ התה, אלוורה, סודה לשתייה, שמן נם, יוגורט ואספירין, יכולים להיות יעילים להפחתת קשקשים.

האם קשקשים הוא סימן למצב רפואי חמור?

לא, קשקשים הם בדרך כלל לא סימן למצב רפואי חמור.עם זאת, אם הקשקשים נמשכים או מלווה בתסמינים אחרים, חשוב לפנות לרופא כדי לוודא שאין מצב בסיסי יותר חמור.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן