דף הבית » תרופות סבתא » יתוש – 14 תרופות של סבתא משמעותית ורפואית

יתוש – 14 תרופות של סבתא משמעותית ורפואית

יתוש – 14 תרופות של סבתא משמעותית ורפואית

יתושים יכולים להוות מטרד, במיוחד בחודשי הקיץ.לא רק שהם משבשים פעילויות בחוץ, אלא שהם יכולים גם להעביר מחלות מסוכנות.אמנם ישנם מוצרים רבים מבוססי כימיקלים להפחתת נוכחותם של יתושים, אך ישנם גם כמה תרופות טבעיות שקיימות במשך דורות.להלן 14 תרופות של סבתא מרפא כדי לעזור לך להיפטר מיתושים ולהרחיק אותם.

למנוע כניסת יתושים

רוב יתושים נכנסים לבית דרך חלונות ודלתות פתוחים.כדי למנוע זאת, השתמש במסכים או ברשתות חלונות.אלה זמינים בקלות ברוב חנויות החומרה וזולות יחסית.אם אין לך מסכי חלון, אתה יכול ליצור גרסה זמנית עם רשת ניילון דקה.

H2 – דוחי יתושים טבעיים

אחת הדרכים הטובות ביותר להיפטר מיתושים היא להשתמש בדוחי יתושים טבעיים.אלה מיוצרים בדרך כלל מצמחים ושמנים שידוע כי הם דוחים יתושים.כמה מדעי היתושים הטבעיים הפופולריים ביותר כוללים:

• סיטרונלה: שמן סיטרונלה הוא אחד מדעי היתושים הטבעיים היעילים ביותר.אתה יכול לרכוש נרות Citronella או לפידים של טיקי כדי לעזור להרחיק את היתושים.

• לבנדר: ידוע כי לבנדר הוא דוחה יתושים טבעי.אתה יכול לרכוש שמנים אתרים המכילים לבנדר או פשוט לגדל את הצמח עצמו.

• מנטה: שמן מנטה הוא עוד דוחה יתושים טבעי.אתה יכול לרכוש שמן אתרי מנטה ולהוסיף כמה טיפות לעור שלך לפני שתצא החוצה.

• שום: ידוע כי שום דוחה יתושים טבעיים.אתה יכול לרכוש שמן שום או פשוט לרסק כמה שיני שום ולהוסיף אותם לבקבוק ריסוס מלא במים.

H2 – מלכודות יתושים

מלכודות יתושים הן דרך נהדרת להפחית את מספר היתושים בחצר שלך.מלכודות אלה משתמשות בפיתיון כדי למשוך וללכוד את היתושים.כמה ממלכודות היתושים הפופולריות ביותר כוללות:

• מגנטים יתושים: אלה מלכודות חשמליות המשתמשות בפחמן דו חמצני וחום כדי למשוך יתושים.

• זפרות יתושים: אלה מלכודות המשתמשות באור אולטרה סגול כדי למשוך ולהרוג יתושים.

• דני יתושים: אלה גרגירים המכילים חיידקים ההורגים יתושים.

H3 – טיפ: יש גם כמה מלכודות יתושים DIY שתוכלו להכין בבית באמצעות פריטים כמו בקבוקי פלסטיק, צמיגים ישנים ומים.

דוחי יתושים טבעיים

דרך נהדרת נוספת להיפטר מיתושים היא להשתמש במדחי יתושים טבעיים.דוחים אלה מיוצרים מצמחים ושמנים שידועים כיתושים.כמה מדעי היתושים הטבעיים הפופולריים ביותר כוללים:

• סיטרונלה: שמן סיטרונלה הוא אחד מדעי היתושים הטבעיים היעילים ביותר.אתה יכול לרכוש נרות Citronella או לפידים של טיקי כדי לעזור להרחיק את היתושים.

• לבנדר: ידוע כי לבנדר הוא דוחה יתושים טבעי.אתה יכול לרכוש שמנים אתרים המכילים לבנדר או פשוט לגדל את הצמח עצמו.

• מנטה: שמן מנטה הוא עוד דוחה יתושים טבעי.אתה יכול לרכוש שמן אתרי מנטה ולהוסיף כמה טיפות לעור שלך לפני שתצא החוצה.

• שום: ידוע כי שום דוחה יתושים טבעי.אתה יכול לרכוש שמן שום או פשוט לרסק כמה שיני שום ולהוסיף אותם לבקבוק ריסוס מלא במים.

• אקליפטוס לימון: לימון אקליפטוס הוא דוחה יתושים טבעי.אתה יכול לרכוש שמנים אתרים המכילים אקליפטוס לימון או פשוט לגדל את הצמח עצמו.

• שמן נם: שמן נם הוא דוחה יתושים טבעי יעיל.אתה יכול לרכוש שמן נם ולערבב אותו עם מים לייצור ריסוס.

• Catnip: Catnip הוא דוחה יתושים טבעי.אתה יכול לרכוש שמנים אתרים המכילים Catnip או פשוט לגדל את הצמח עצמו.

• שמן עץ התה: שמן עץ התה הוא דוחה יתושים טבעי.אתה יכול לרכוש שמן עץ התה ולערבב אותו עם מים לייצור ריסוס.

• שמן ציפורן: שמן ציפורן הוא דוחה יתושים טבעי.אתה יכול לרכוש שמן ציפורןD מערבבים אותו עם מים כדי ליצור ריסוס.

H3 – טיפ: הקפד להשתמש בדוחים טבעיים אלה במתינות, מכיוון שהם יכולים להיות רעילים אם משתמשים בהם בכמויות גדולות.

סיכום

יתושים יכולים להוות מטרד, אך ישנם כמה תרופות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את נוכחותם של יתושים בביתכם.משימוש במסכים כדי למנוע מהם להיכנס לביתך לשימוש ב

הקלה על עקיצת יתושים

עקיצות יתושים מגרדות ולא נוחות, אבל לסבתות יש כמה טריקים במעלה השרוול למתן הקלה.אחד התרופות הנפוצות ביותר הוא ליישם משחה של סודה לשתייה ומים על האזור המושפע.זה יכול לעזור להוציא את הנוזל בנגיסה ולהפחית את הגירוד.תרופה נוספת היא למרוח משחה העשויה אספירין ומים מרוסקים על הנגיסה.זה יכול להפחית כאב ונפיחות.החלת דחיסה קרה או חבילת קרח יכולה גם לעזור להפחית גירוד ודלקת.

דוחים טבעיים

לסבתות יש גם כמה דרכים פשוטות להרחיק את יתושים מהבית.אחד הדוחים הפופולריים ביותר הוא תערובת של מיץ לימון ושום.ניתן לרסס את זה סביב היקף הבית כדי להדוף יתושים.נרות סיטרונלה וקטורת יכולים גם לעזור להרחיק את יתושים.נטיעת ציפורני חתול בגן יכולה גם לעזור להדוף יתושים, מכיוון שהם לא אוהבים את ריח הפרחים.

שמנים אתרים

ניתן להשתמש בשמנים אתרים במגוון דרכים להרחיק יתושים מהבית.שמן עץ התה, שמן לבנדר ושמן סיטרונלה הם כולם דוחים טבעיים יעילים.ניתן לדלל שמנים אלה בשמן נשא ולהחיל ישירות על העור, או שניתן להפזר אותם באוויר כדי לעזור להרחיק את יתושים.

תה צמחי מרפא

ניתן להשתמש בתה צמחים גם כדי להדוף יתושים.תה מנטה ותה קמומיל יעילים שניהם להרחיק את יתושים.שתיית תה אלה יכולה גם לעזור להרגיע את הגירוד והדלקת הנגרמת כתוצאה מעקיצות יתושים.

צמחים דוחים יתושים

סבתות הסתמכו גם על צמחים מסוימים שיעזרו להרחיק את יתושים.Catnip, בזיליקום ולבנדר הם כולם דוחי יתושים יעילים.ניתן לגדל צמחים אלה בגינה, או את העלים ניתן לייבש ולתלות סביב הבית כדי להרחיק את יתושים.

מלכודות יתוש

סבתות משתמשות גם במגוון מלכודות כדי לעזור להרחיק את יתושים.הסוג הנפוץ ביותר של מלכודת הוא מלכודת בקבוקים.להכנת מלכודת בקבוקים, מלאו בקבוק פלסטיק במים וכמה טיפות סבון כלים.לאחר מכן, חתוך את החלק העליון של הבקבוק והפוך אותו לחלק התחתון הנותר.יתושים יימשכו לניחוח סבון הכלים וייכנסו לכוד בבקבוק.

שאלות נפוצות

מהם כמה דוחי יתושים טבעיים?

כמה דוחי יתושים טבעיים כוללים מיץ לימון ושום, נרות סיטרונלה, שמנים אתרים ותה צמחים.נטיעת ציפורני חתול וצמחים אחרים מסוימים יכולים גם לעזור להדוף יתושים.

כיצד אוכל להכין מלכודת יתושים תוצרת בית?

להכנת מלכודת יתושים תוצרת בית, מלאו בקבוק פלסטיק במים וכמה טיפות סבון כלים.לאחר מכן, חתוך את החלק העליון של הבקבוק והפוך אותו לחלק התחתון הנותר.יתושים יימשכו לניחוח סבון הכלים וייכנסו לכוד בבקבוק.

סבתות העבירו סעדים אלה במשך דורות, והן עדיין משמשות כיום כדי לספק הקלה מיתושים ומחלות הנישאות יתושים.על ידי שימוש בדוחים ומלכודות טבעיות, ועל ידי יישום התרופות הביתיות הנכונות, תוכלו לעזור להרחיק את יתושים וליהנות מקיץ ללא יתושים.

לסיכום, יתושים יכולים להוות מטרד, אך לסבתות יש שפע של תרופות שיכולות לעזור להדוף אותן ולהקלה מהנגיסות שלהן.החל מדוחים טבעיים ומלכודות, לתרופות ביתיות ותה צמחים, יש משהו לכולם לנסות.כמו בכל תרופה, חשוב להתייעץ עם רופא לפני שתנסה טיפולים כלשהם.עם זאת, עם הידע והתרופות הנכונות, תוכלו להרחיק את יתושים וליהנות מקיץ נטול יתושים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן