דף הבית » תרופות סבתא » טיפול בפצעי בפה – 5 תרופות של סבתא סבתא טבעית

טיפול בפצעי בפה – 5 תרופות של סבתא סבתא טבעית

מהם פצעי הפה?

פצעי פה הם נגעים המופיעים על השפתיים, הפה והגרון.הם יכולים להיגרם על ידי מגוון סיבות, כולל זיהום, טראומה, אלרגיות או תרופות מסוימות.סוגים נפוצים של פצעי פה כוללים פצעים קרים, פצעי סרטן וקיכלי.התסמינים יכולים לכלול כאב, נפיחות ואדמומיות.הטיפול תלוי בסוג הספציפי של כואב הפה, אך ישנם מספר תרופות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים ולהאיץ את הריפוי.להלן 5 תרופות מרפאות וסבתות טבעיות לטיפול בפצעי בפה.

הסעדים של סבתא לטיפול בפצעי פה

  • שטיפה של מי מלח: מערבבים 1 כפית מלח בכוס מים חמים וגרגר איתו מספר פעמים ביום.זה עוזר להפחתת דלקת וכאב, ויכול לעזור להאיץ את תהליך הריפוי.
  • דבש: דבש יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות, ויכול לעזור להפחית את הכאב ולקדם ריפוי.מרחו שכבה דקה של דבש על הכאבים והשאירו אותו כמה דקות לפני השטיפה במים חמים.
  • אלוורה: אלוורה היא אנטי דלקתית טבעית ויכולה לעזור להפחית את הכאב והנפיחות.מרחו שכבה דקה של ג’ל אלוורה על הכאבים והשאירו אותה כמה דקות לפני השטיפה במים חמים.
  • שמן קוקוס: שמן קוקוס יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות, ויכול לעזור להפחית את הכאב ולקדם ריפוי.מרחו שכבה דקה של שמן קוקוס על הכאבים והשאירו אותו כמה דקות לפני השטיפה במים חמים.
  • סודה לשתייה: סודה לשתייה היא אנטי דלקתית טבעית ויכולה לעזור להפחית את הכאב ולקדם ריפוי.מערבבים 1 כפית סודה לשתייה בכוס מים חמים ומגרדים איתו מספר פעמים ביום.זה עוזר להפחתת דלקת וכאב, ויכול לעזור להאיץ את תהליך הריפוי.

טיפ מועיל

חשוב להימנע מהפעלת מזונות ומשקאות כמו פירות הדר, עגבניות, תותים, אננס ומשקאות מוגזים, מכיוון שהם יכולים לעצבן ולהחמיר פצעי פה.

פצעי פה יכולים להיות כואבים ולא נוחים, אך בדרך כלל הם נרפאים מעצמם תוך מספר ימים.אמנם אין טיפול בגודל אחד מתאים לכל פצעי בפה, אך התרופות הטבעיות לעיל יכולות לעזור להפחית את הסימפטומים ולהאיץ את הריפוי.עם זאת, אם הסימפטומים נמשכים או מחמירים, חשוב להתייעץ עם רופא מכיוון שזה עשוי להוות אינדיקציה למצב בסיסי חמור יותר.

פצעי קרם, פצעים קרים וסוגים אחרים של פצעי פה יכולים להיות כואבים ולא נוחים.למרבה המזל, ישנם כמה תרופות ביתיות טבעיות שיכולות לספק הקלה.אמנם ייתכן שסעדים אלה אינם פועלים במהירות כמו תרופות ללא מרשם, אך בדרך כלל הן בטוחות ויכולות לספק גישה טבעית יותר לניהול פצעי הפה.

1.אלוורה

אלוורה היא אחד התרופות הטבעיות הפופולריות ביותר לטיפול בפצעי בפה.יש לו תכונות אנטי-דלקתיות ואנטי-מיקרוביאליות שיכולות לעזור להרגיע ולרפא את הפצעים.ניתן ליישם ג’ל אלוורה ישירות על הפצעים מספר פעמים ביום כדי להפחית את הכאב ולקדם ריפוי.

2.שמן קוקוס

שמן קוקוס הוא קרם לחות טבעי שיכול לעזור להפחית כאב ודלקת הנגרמת על ידי פצעי בפה.ניתן ליישם אותו באופן אקטואלי מספר פעמים ביום כדי להפחית את הסימפטומים.שמן קוקוס הוא גם נוגד פטרייתי טבעי, שעשוי לסייע בהפחתת הסיכון לזיהום.

3.מי מלח

מי מלח הם תרופה פשוטה ויעילה לטיפול בפצעי בפה.ערבוב כפית מלח אחת בכוס מים חמים יכול לעזור להפחית את הגירוי, להפחית דלקת ולהאיץ את תהליך הריפוי.ניתן לגרזים או לסחוב את הפיתרון הזה כמה דקות לפני שיירוק.

4.סודה לשתייה

סודה לשתייה היא נוגד חומצה טבעית שיכולה לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות של פצעי הפה.מערבבים כפית אחת של סודה לשתייה עם חצי אכוס מים חמים והשתמשו בהם כשטיפת פה.ניתן להביס את הפיתרון הזה סביב הפה למשך מספר דקות לפני שייירק.

5.דבש

דבש הוא חיטוי טבעי ומשמש במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות.החל כמות קטנה של דבש ישירות על הפצעים כדי לסייע בהפחתת הכאב ולקדם ריפוי.

סיכום

פצעי פה יכולים להיות לא נוחים וכואבים, אך ישנם מספר תרופות ביתיות טבעיות שיכולות לספק הקלה.אלוורה, שמן קוקוס, מי מלח, סודה לשתייה ודבש יכולים לשמש כדי להפחית את הכאב, להפחתת הדלקת ולהאיץ את תהליך הריפוי.סעדים אלה הם בדרך כלל בטוחים ומספקים אלטרנטיבה לתרופות ללא מרשם.

שאלות נפוצות

ש: מהי התרופה הביתית הטובה ביותר לפצעי פה?

ת: התרופה הביתית הטובה ביותר לפצעי פה תלויה בסוג הכאב ובצרכיו של האדם.אלוורה, שמן קוקוס, מי מלח, סודה לשתייה ודבש הם כולם תרופות יעילות לטיפול בפצעי בפה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן