דף הבית » תרופות סבתא » טחורים מדממים – 4 תרופות רפואיות מסורתיות עם תוצאות מוכחות
ddddaddd deddededdd  daadaddaddaa dadadddddaa dedaddadaadd

טחורים מדממים – 4 תרופות רפואיות מסורתיות עם תוצאות מוכחות

מהם טחורים?

טחורים, או ערימות כפי שהם ידועים לעיתים, הם ורידים נפוחים בפי הטבעת או פי הטבעת.ורידים אלה יכולים להיות מוגדלים ומגרדים, ולגרום לאי נוחות, כאב ואפילו דימום.למרות שהמצב אינו חמור בדרך כלל, הוא יכול להיות כואב ומפריע מאוד ויכול לגרום לאי נוחות משמעותית.

מהם הגורמים לטחורים?

ישנם מספר גורמים פוטנציאליים לטחורים, כולל מאמץ במהלך תנועות מעיים, יושבים לפרקי זמן ארוכים, הריון, הזדקנות, השמנת יתר ועצירות כרונית או שלשול.

4 תרופות רפואיות מסורתיות עם תוצאות מוכחות

למרבה המזל, ישנם מספר תרופות רפואיות מסורתיות שהוכחו תוצאות בכל הקשור לטיפול בטחורים.להלן ארבעה מהיעילים ביותר:

  • אמבטיות סיטז: אמבטיות סיטז, או אמבטיות מים חמים, הן טיפול פופולרי לטחורים ויכולים לספק הקלה מהגרד ואי הנוחות.אמבטיות אלה יכולות להיעשות מספר פעמים ביום וצריכות להימשך בין 10 ל -15 דקות.
  • קרמים אקטואליים: קרמים אקטואליים, משחות ותוכניות יכולות לעזור להפחית את הנפיחות והגרד הקשורים לטחורים.מוצרים אלה זמינים ללא מרשם, והם בדרך כלל בטוחים ויעילים כאשר משתמשים בהם כמופנים.
  • ניתוח: במקרים מסוימים, יתכן שיהיה צורך בניתוח לטיפול בטחורים חמורים.ניתוחים כוללים הסרת הווריד המוגדל, ויכולים להיעשות במשרד של רופא או במסגרת בית חולים.נוהל זה הוא בדרך כלל בטוח ויעיל.
  • קשירת רצועות גומי: קשירת גומייה היא הליך בו מוצב גומי זעיר סביב בסיס וריד מוגדל, ומנתק את אספקת הדם שלו.זה גורם לווריד להתכווץ ובסופו של דבר למות, ומבטל את הטחורים.בדרך כלל זהו נוהל בטוח ויעיל.

ארבעת הטיפולים הללו יעילים כולם בטיפול בטחורים ויכולים לספק הקלה מאי הנוחות והכאב הקשורים למצב.עם זאת, חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שתתחיל בטיפול כלשהו, מכיוון שחלקם עשויים להיות לא מתאימים לכולם.

טיפ מועיל: בנוסף לתרופות רפואיות מסורתיות, ישנם גם מספר שינויים באורח החיים שיכולים לעזור להפחית את תסמיני הטחורים.אלה כוללים אכילת תזונה עתירת סיבים, שתיית מים רבים, פעילות גופנית באופן קבוע והימנעות מישיבה או עומדים ממושכים.ביצוע שינויים אלה יכול לסייע בהפחתת הסימפטומים של טחורים ויכולה גם לסייע במניעת התרחשות חוזרת.

הסרת טחורים כירורגית היא צורה שכיחה ויעילה של טיפול לטחורים מדממים.זה כרוך בהסרת טחורים על ידי חיתוך אותו מקיר פי הטבעת.הנוהל מתבצע בדרך כלל בהרדמה כללית וניתן לבצע אותו בבית חולים או בהגדרת חוץ.

ברוב המקרים, ההליך נעשה באמצעות אזמל או לייזר.המנתח יעשה חתך קטן בקיר פי הטבעת ויסיר את הטחורים.נוהל זה בדרך כלל מצליח מאוד בהקלה על הכאב והדימום הקשורים לטחורים מדממים.

היתרון העיקרי של הסרת טחורים כירורגיים הוא שזו הדרך המהירה והיעילה ביותר לטיפול בטחורים מדממים.החיסרון הוא שמדובר בהליך פולשני יותר ויכול לגרום לכאבים ואי נוחות מסוימים במהלך תקופת ההחלמה.

קשירת רצועות גומי

קשירת פס גומי היא נוהל שכיח נוסף המשמש לטיפול בטחורים מדממים.הליך זה כולל הצבת גומייה סביב בסיס הטחורים כדי לנתק את אספקת הדם שלו.כתוצאה מכך, הטחור יתכווץ ובסופו של דבר ייפול.נוהל זה נעשה בדרך כלל במסגרת חוץ חוץ ואינו דורש הרדמה כללית.

היתרון העיקרי של קשירת פסי גומי הוא שמדובר בהליך בטוח ונטול כאבים יחסית.זה גם לא דורש הרבהזמן החלמה.החיסרון הוא שהוא אינו יעיל כמו הסרת טחורים כירורגיים וייתכן שיהיה צורך לחזור עליו מספר פעמים כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

קריותרפיה

קריותרפיה היא סוג של טיפול המשמש לטיפול בטחורים מדממים.זה כרוך בהקפאת הטחורים עם בדיקה המוחדרת לדופן הפי הטבעת.זה גורם לטחורים להתכווץ ובסופו של דבר ליפול.

היתרון העיקרי של קריותרפיה הוא שמדובר בהליך בטוח ונטול כאבים יחסית.זה גם לא דורש הרבה זמן התאוששות.החיסרון הוא שהוא אינו יעיל כמו הסרת טחורים כירורגיים וייתכן שיהיה צורך לחזור עליו מספר פעמים כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

טיפול בהזרקה

טיפול בהזרקה הוא סוג נוסף של טיפול המשמש לטיפול בטחורים מדממים.זה כרוך בהזרקת תמיסה לטחורים כדי לכווץ אותו ולהפחית את הדימום.נוהל זה נעשה בדרך כלל במסגרת חוץ חוץ ואינו דורש הרדמה כללית.

היתרון העיקרי בטיפול בהזרקה הוא שמדובר בהליך בטוח ונטול כאבים יחסית.זה גם לא דורש הרבה זמן התאוששות.החיסרון הוא שהוא אינו יעיל כמו הסרת טחורים כירורגיים וייתכן שיהיה צורך לחזור עליו מספר פעמים כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

מסקנה

טחורים מדממים יכולים להיות מצב כואב ולא נוח מאוד ויכולים להיות קשה לטיפול בהם.למרבה המזל, ישנם מספר תרופות רפואיות מסורתיות עם תוצאות מוכחות שיכולות לעזור להפחית את הכאב והדימום הקשורים למצב.אלה כוללים הסרת טחורים כירורגיים, קשירת פס גומי, קריותרפיה וטיפול בהזרקה.אמנם ייתכן כי נהלים אלה לא מצליחים ב 100% בטיפול במצב, אך הם יכולים לעזור להפחית את הסימפטומים ולשפר את איכות החיים הכוללת עבור הסובלים מטחורים מדממים.

שאלות נפוצות

מה הטיפול היעיל ביותר לטחורים מדממים?

הטיפול היעיל ביותר לטחורים מדממים הוא הסרת טחורים כירורגיים.הליך זה כולל חיתוך הטחורים ולרוב מצליח מאוד בהקלה על הכאב והדימום הקשורים לטחורים מדממים.

האם יש סיכונים הקשורים לטיפולים לטחורים מדממים?

כן, ישנם כמה סיכונים הקשורים לטיפולים לטחורים מדממים.הסיכונים משתנים בהתאם לסוג הטיפול, אך יכולים לכלול כאבים, דימום, זיהום וצלקות.חשוב לדון בסיכונים והיתרונות של כל אפשרות טיפול אצל רופא לפני שתחליט על דרך פעולה.

מה ההגדרה Wikipedia.org לגבי טחורים מדממים – 4 תרופות רפואיות מסורתיות עם תוצאות מוכחות?

על פי Wikipedia.org, טחורים מדממים הם מצב בו ורידים בפי הטבעת ובפי הטבעת נעשים נפוחים ומודלקים.הטיפולים הרפואיים המסורתיים למצב זה כוללים קשירת גומי, הסרת טחורים כירורגית, קריותרפיה וטיפול בהזרקה.נמצא כי טיפולים אלה יעילים להפחתת הסימפטומים הקשורים לטחורים מדממים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן