דף הבית » תרופות סבתא » הרפס זוסטר – 20 תרופות לבית חמות

הרפס זוסטר – 20 תרופות לבית חמות

מה זה הרפס זוסטר?

הרפס זוסטר, הידוע גם בשם שלבקת חוגרת, הוא פריחה כואבת הנגרמת על ידי אותו נגיף הגורם לאבעבועות רוח (נגיף varicella-zoster).רוב האנשים שעברו אבעבועות רוח יפתחו בסופו של דבר שלבקת חוגרת.זה יכול לגרום לפריחה כואבת שיכולה להימשך שבועות או אפילו חודשים.זה נפוץ יותר בקרב מבוגרים מבוגרים, אבל כל מי שהיה לו אבעבועות רוח יכול לפתח אותו.

20 תרופות ביתיות חמות עבור הרפס זוסטר

שלבקת חוגרת יכולה להיות לא נוחה וכואבת.אמנם אין תרופה לרעפים, אך ישנם כמה תרופות ביתיות שיכולות לעזור להקל על התסמינים, להפחית דלקת ולהאיץ את תהליך הריפוי.להלן 20 תרופות ביתיות חמות שיעזרו בניהול הרעפים שלך:

1.החל קומפרס קר

החלת דחיסה קרה על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית את הדלקת ולהעניק הקלה מכאב.הקפד לעטוף את הדחיסה במטלית נקייה כדי למנוע את התפשטות הנגיף.

2.קח אמבטיה חמה

אמבטיה חמה יכולה לעזור להרגיע את הגירוד והכאב הקשורים לרעפים.הוספת מלחי אפסום או שיבולת שועל לאמבט יכולה לעזור להפחית את הגירוד.

3.השתמש בקרמים וקרמים

החלת קרמים וקרמים ללא מרשם יכולה לעזור להפחית דלקת וגרד.חפש קרמים וקרמים עם מרכיבים כמו אלוורה, קלמין וקמפור.

4.השתמש בשמנים אתרים

שמנים אתריים יכולים לעזור להפחית דלקת וגירוד.כמה מהשמנים האתריים הטובים ביותר עבור שלבקת חוגרת הם לבנדר, עץ תה ומנטה.

5.שמור על האזור נקי

שמירה על ניקיון האזור יכולה לעזור במניעת התפשטות הנגיף.שוטפים את האזור במים חמים וניקוי עדין.

6.הימנע מגירויים

הימנעות מגירויים כמו בשמים, צבעים וכימיקלים קשים אחרים יכולה לעזור להפחית את הדלקת והגרד הקשורים לרעפים.

7.ללבוש בגדים רופפים

לבישת בגדים רופפים יכולה לעזור להפחית גירוי ואי נוחות.הקפידו ללבוש כותנה או בדים טבעיים אחרים שיעזרו לשמור על הקיר ויבש את העור.

8.החל אלוורה

החלת אלוורה על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית דלקת וגרד.אלוורה היא אנטי דלקתית טבעית ויכולה לעזור להאיץ את תהליך הריפוי.

9.קח תרופות ל- OTC

נטילת תרופות ללא מרשם, כמו איבופרופן או אצטמינופן, יכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת.

10.השתמש במכונת אדים

שימוש במכשיר אדים בחדר יכול לעזור להפחית את היובש הקשור לרעפים.

11.למרוח משחת סודה לשתייה

החלת משחה העשויה מסודה לשתייה ומים יכולה לעזור להפחית גירוד ודלקת.

12.החל משחת דבש

החלת משחה העשויה דבש ומים יכולה לעזור להפחית את הדלקת ולקדם ריפוי.

13.קח תמצית שורש ליקריץ

נטילת תמצית שורש ליקריץ יכולה לעזור להפחית את הדלקת ולהאיץ את תהליך הריפוי.

14.שתו תה ירוק

שתיית תה ירוק יכולה לעזור להפחית דלקת וכאב.

15.החל חומץ תפוחים

החלת חומץ תפוחים על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית דלקת וגרד.

16.השתמש בכורכום

שימוש במשחה כורכום או הוספת כורכום למזון יכול לעזור להפחית את הדלקת ולהאיץ את תהליך הריפוי.

17.קח ויטמין C

נטילת ויטמין C יכולה לעזור להפחית דלקת ולהגביר את מערכת החיסון.

18.החל מכשפות לוז

לוז מכשפה הוא אנטי דלקתי טבעי ויכול לעזור להפחית דלקת וגרד.

19.למרוח שמן עץ התה

החלת שמן עץ התה על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית דלקת וגרד.

20.קח תוספי ליזין

נטילת תוספי ליזין יכולה לעזור להפחית את הדלקת ולהאיץ את תהליך הריפוי.

טיפ: הקפד להתייעץ עם הרופא שלך לפני שאתה לוקח

תרופות צמחי מרפא

תרופות צמחיות הן טיפול טבעי נפוץ עבור הרפס זוסטר.תרופות צמחיות שימשו במשך מאות שנים לטיפול במגוון רחב של מצבים, כולל הרפס זוסטר.ניתן ליישם תרופות צמחיות דרך הפה או ליישם באופן אקטואלי.

שמן עץ התה

שמן עץ התה שימש במשך מאות שנים לטיפול במגוון רחב של מצבי עור, כולל הרפס זוסטר.בשמן עץ התה תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-ויראליות, שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים הקשורים להרפס זוסטר.כדי להשתמש בשמן עץ התה, מערבבים כמה טיפות עם שמן נשא, כמו שמן קוקוס, ומורחים ישירות על האזור הנגוע.

Echinacea

Echinacea הוא עשב המשמש לרוב לטיפול בזיהומים נגיפיים, כולל הרפס זוסטר.ל- Echinacea יש תכונות אנטי -ויראליות, שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים הקשורים להרפס זוסטר.כדי להשתמש ב- Echinacea, תלולות שתי כפיות של Echinacea מיובש בכוס מים רותחים למשך 10 דקות.מסננים את התערובת ושותים שלוש פעמים ביום.

שינויים תזונתיים

ביצוע שינויים תזונתיים יכול לעזור להפחית את הסימפטומים הקשורים להרפס זוסטר.אכילת תזונה בריאה ומאוזנת העשירה במזונות עשירים בנוגדי חמצון, כמו פירות וירקות, יכולה לעזור להפחית את הדלקת ולהגביר את מערכת החיסון.בנוסף, הפחתת סוכר ומזון מעובד יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של הרפס זוסטר.

סיכום

הרפס זוסטר הוא מצב כואב ולא נוח, אך ישנם כמה תרופות ביתיות חמות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים הקשורים לנגיף.ניתן ליישם תרופות צמחיות, כמו שמן עץ התה ואכינצאה, באופן אקטואלי או באופן פה כדי לעזור להפחית את הדלקת ולהגביר את מערכת החיסון.בנוסף, שינויים תזונתיים, כמו הפחתת סוכר ומזון מעובד, יכולים לעזור להפחית את הסימפטומים של הרפס זוסטר.

שאלות נפוצות

  • מהו הרפס זוסטר? הרפס זוסטר, הידוע גם בשם שלבקת חוגרת, הוא פריחה כואבת ומגרדת הנגרמת על ידי נגיף Varicella-Zoster.זהו מצב שכיח שמשפיע על אנשים בכל הגילאים.
  • כיצד אוכל לטפל בהרפס זוסטר? הרפס זוסטר ניתן לטפל בתרופות מרשם, כמו גם בתרופות ביתיות חמות כמו תרופות צמחיות ושינויים תזונתיים.

הרפס זוסטר הוא מצב שכיח שניתן לטפל בתרופות ביתיות חמות, כמו תרופות צמחיות ושינויים תזונתיים.אמנם תרופות אלה יכולות לעזור להפחית את הסימפטומים הקשורים להרפס זוסטר, אך חשוב להתייעץ עם רופא לפני שתתחיל טיפול כלשהו.בנוסף, הגדרת Wikipedia לגבי הרפס זוסטר יכולה לספק מידע נוסף על מצב זה והטיפולים השונים הקיימים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן