דף הבית » תרופות סבתא » דלקת בדרכי השתן של ילדים – 20 תרופות של סבתא למרגיעה וריאלית

דלקת בדרכי השתן של ילדים – 20 תרופות של סבתא למרגיעה וריאלית

מהי דלקת בדרכי השתן לילדים (UTI)?

זיהום בדרכי השתן (UTI) הוא זיהום בכל חלק במערכת השתן, הכוללת את הכליות, השופכנים, שלפוחית השתן ושופכה.ילדים עשויים לקבל UTI, אך הם נפוצים יותר בקרב מבוגרים.UTIs עלולים לגרום לכאב ואי נוחות, ולעיתים עלולים להוביל לבעיות בריאותיות חמורות אם לא מטופלים.

תסמינים של UTI אצל ילדים

ילדים עם UTI עשויים לחוות מגוון תסמינים, כולל:

  • כאב או שריפה בעת שתן
  • דחפים תכופים או אינטנסיביים להשתין
  • חום
  • כאבי בטן
  • שתן מעונן או עקוב מדם
  • כאב בגב התחתון או בצד

חשוב לפנות לטיפול רפואי אם ילדכם מראה אחד מהתסמינים הללו.

הסעדים של סבתא להרגיעה של UTI אצל ילדים

למרות שחשוב לפנות לטיפול רפואי עבור UTI, ישנם כמה תרופות טבעיות שיכולות לעזור להקל על התסמינים ולהאיץ את תהליך הריפוי.להלן 20 תרופות של סבתא להרגעת UTI אצל ילדים:

  • שתו שפע של נוזלים – שתיית שפע נוזלים יכולה לעזור לשטוף רעלים מהגוף ולהפחית את הסיכון לזיהום.עודדו את ילדכם לשתות הרבה מים, כמו גם נוזלים אחרים כמו תה צמחים ומיצי פרי מדוללים.
  • לאכול שפע של פירות וירקות טריים – הגדלת צריכת הפירות והירקות הטריים יכולה לעזור להגביר את מערכת החיסון ולהפחית את הדלקת.מקורות טובים של ויטמינים ומינרלים כוללים ירקות עלים כהים, פירות הדר ועגבניות.
  • הגדל את צריכת הפרוביוטיקה – פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים שיכולים לעזור להחזיר את איזון החיידקים הטובים במעיים.ניתן למצוא פרוביוטיקה ביוגורט, קימצ’י, כרוב כבוש וכמה משקאות מותססים.
  • להפחית מזון מעובד – מזון מעובד עשיר בסוכר ופחמימות מזוקקות, מה שעלול להרגיז את איזון החיידקים במעיים ולהקל על חיידקים מזיקים לצמוח.צמצם את צריכת המזונות המעובדים והתמקד באכילת מזונות שלמים ולא מעובדים.
  • קח אמבטיה חמה – אמבטיה חמה יכולה לעזור להרגיע את הסימפטומים של UTI, כמו כאב ואי נוחות.וודא שהמים אינם חמים מדי, מכיוון שזה יכול לעצבן את העור.
  • יש למרוח קומפרס חם – החלת דחיסה חמה על האזור המושפע יכול לעזור להפחתת דלקת וכאב.השתמש במטלית נקייה ובמים חמים, ומרחי 10-15 דקות.
  • קח תוסף חמוציות – חמוציות עשירות בנוגדי חמצון ועשויות לעזור להפחית את הסיכון ל- UTI.נטילת תוסף חמוציות יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים ולהאיץ את ההחלמה.
  • הגדלת צריכת השום – שום הוא אנטיביוטיקה טבעית שיכולה לעזור להפחית את הדלקת ולהאיץ את תהליך הריפוי.אתה יכול להוסיף שום למזון, או לקחת תוסף שום.
  • לאכול מזונות עשירים בוויטמין C – ויטמין C הוא חומר מזין חשוב למאבק בזיהום ולהגברת מערכת החיסון.מקורות טובים לוויטמין C כוללים תפוזים, אשכוליות, קיווי, תותים ופלפלים.
  • שתו תה קמומיל-תה קמומיל הוא אנטי דלקתי טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת וכאב.נסה לשתות תה קמומיל מספר פעמים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • להפחית את צריכת הסוכר – צריכת סוכר גבוהה עלולה להרגיז את איזון החיידקים במעיים ולהקל על חיידקים מזיקים לצמוח.צמצם את צריכת הסוכר והתמקד באכילת אוכלים שלמים ולא מעובדים.
  • לאכול יוגורט – יוגורט הוא אוכל פרוביוטי שיכול לעזור להחזיר את איזון החיידקים הטובים במעיים.בחר יוגורט רגיל ולא ממותק לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • שתו תה ירוק – תה ירוק עשיר בנוגדי חמצון ויכול לעזור להפחית דלקת.נסה לשתות כמה כוסות תה ירוק לאורך כל היום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • קח תוסף פרוביוטיקה – תוספי פרוביוטיקה יכולים לעזור להחזיר את מאזן החיידקים הטובים במעיים ולהפחית את הסיכון להדבקהנ.בחר תוסף פרוביוטיקה איכותי לתוצאות הטובות ביותר.
  • הפחתת לחץ – לחץ יכול להחליש את מערכת החיסון ולהקל על חיידקים מזיקים לצמוח.נסה

    הבנת דלקות בדרכי השתן אצל ילדים

    זיהום בדרכי השתן (UTI) הוא זיהום חיידקי המתפתח בכל חלק ממערכת השתן, הכוללת את שלפוחית השתן, הכליות, השופטות והשתן.UTIs הם הסוג השני הנפוץ ביותר של זיהום אצל ילדים, והם שכיחים במיוחד אצל בנות בגלל קרבת פתיחת השופכה שלהם לפי הטבעת.אם לא מטופלים, UTI יכול להוביל לסיבוכים חמורים, כולל נזק לכליות, ויכול להיות מסכן חיים.

    הסעדים של סבתא להרגיעה של UTI אצל ילדים

    בעוד שטיפול רפואי חיוני לטיפול ב- UTI אצל ילדים, ישנם גם כמה תרופות ביתיות שעשויות לעזור להפחית את אי הנוחות הנגרמת על ידי הזיהום.להלן 20 תרופות ביתיות ששימשו סבתות במשך דורות כדי לעזור להרגיע ולטפל ב- UTIs בילדים.

    1.מיץ חמוציות

    מיץ חמוציות משמש זה מכבר כתרופה ביתית ל- UTIs בגלל היכולת הטבעית שלו לעזור לשטוף חיידקים ממערכת השתן.מיץ חמוציות עשיר בנוגדי חמצון ובעל תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הדלקת הקשורה ל- UTI.עדיף להשתמש במיץ חמוציות לא ממותק ליעילות מקסימאלית.

    2.סודה לשתייה

    סודה לשתייה היא תרופה ביתית נהדרת עבור UTIs אצל ילדים בגלל יכולתה לעזור לנטרל את חומציות השתן.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים כפית אחת של סודה לשתייה בכוס מים ולשתה את ילדכם פעמיים ביום עד שה- UTI ייעלם.הקפד לעקוב אחר ילדך אחר תופעות לוואי כמו בחילה או הקאות.

    3.חומץ תפוחים

    חומץ תפוחים הוא תרופה ביתית נוספת המשמשת במשך מאות שנים לטיפול ב- UTI אצל ילדים.האופי החומצי של החומץ מסייע לשטוף את החיידקים הגורמים לזיהום.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים כפית אחת של חומץ תפוחים בכוס מים חמים ולשתה אותו פעמיים ביום עד שה- UTI נעלם.

    4.תה צמחים

    ניתן להשתמש ב

    תה צמחי מרפא כמו קמומיל ותה מנטה כדי לעזור להרגיע את הכאב ואי הנוחות הנגרמת על ידי UTI.תה אלה מכילים תכונות טבעיות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את הדלקת ולשטוף את החיידקים הגורמים לזיהום.לקבלת התוצאות הטובות ביותר, תן לילדך לשתות שתיים עד שלוש כוסות תה צמחים כל יום.

    5.פרוביוטיקה

    פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים שיכולים לעזור להחזיר את מאזן החיידקים במערכת העיכול.זה יכול לעזור להפחית את הסימפטומים של UTI אצל ילדים.ניתן למצוא פרוביוטיקה במזונות רבים כמו יוגורט, קפיר ומזון מותסס.אתה יכול גם לתת לילדך תוספי מזון פרוביוטיים, אך דאג להתייעץ תחילה עם רופא הילדים שלך.

    6.ויטמין C

    ויטמין C הוא נוגד חמצון רב עוצמה שיכול לעזור להגביר את מערכת החיסון של ילדכם ולהילחם בזיהום.זה יכול גם לעזור להפחית את הדלקת הקשורה ל- UTI.כדי להשתמש בתרופה זו, תן לילדך לקחת תוסף ויטמין C יומי או לשתות מיץ תפוזים.הקפד לעקוב אחר ההוראות בחבילה.

    7.טיפול בחום

    טיפול בחום יכול לעזור להפחית את הכאב והדלקת הקשורים ל- UTI.מניחים דחיסה חמה או כרית חימום על הבטן התחתונה או גב למשך 15 עד 20 דקות מספר פעמים ביום.דאג לפקח על ילדך אחר סימני אי נוחות.

    8.השתין לעתים קרובות

    עודדו את ילדכם להשתין לעתים קרובות לאורך כל היום.זה יעזור לשטוף את החיידקים הגורמים לזיהום ולהפחית את אי הנוחות הקשורה אליו.דאג להזכיר לילדך לשתות שפע נוזלים, מכיוון שהתייבשות יכולה להחמיר את הזיהום.

    9.הגדל את צריכת הסיבים

    הגדלת צריכת הסיבים של ילדך יכולה לעזורצמצם את הסימפטומים של UTI.מזונות כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים עשירים בסיבים תזונתיים ויכולים לעזור לשטוף את החיידקים הגורמים לזיהום.דאג לפקח על ילדך אחר תגובות שליליות למזונות חדשים.

    10.הגדל את צריכת המים

    הגדלת צריכת המים של ילדך יכולה לעזור לשטוף

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן