דף הבית » תרופות סבתא » גזים פנימיים – 17 תרופות משקמות וביתיות
ddddd dadaddedddd  daadaddaddaa dedadadeddaa ddddaadddaa

גזים פנימיים – 17 תרופות משקמות וביתיות

מהם גזים פנימיים?

גזים פנימיים הם חומרים גזים המיוצרים בגוף האדם.הם מיוצרים על ידי פירוט המזון בבטן ובמעיים ומשוחררים כתוצר לוואי של תהליך העיכול.הגזים הפנימיים הנפוצים ביותר הם פחמן דו חמצני, חנקן, מימן וחמצן.גזים אלה אינם מזיקים בדרך כלל, אך יכולים לגרום לאי נוחות או כאב אם הם מצטברים במעי ובבטן.

17 תרופות משקמות וביתיות לגז פנימי

טיפול בגז פנימי יכול להיעשות באמצעות תרופות משקמות וביות שונות.להלן 17 מהיעילים ביותר להפחתת והקלה על גז פנימי:

1.הגדל את צריכת הסיבים

סיבים מסייעים להעביר מזון דרך מערכת העיכול במהירות רבה יותר, מה שיכול למנוע את הגזת הגז במעיים.הגדלת הצריכה היומית של מזונות בסיבים גבוהים יכולה לעזור להפחית את הגז והנפיחות.נסה להוסיף עוד פירות, ירקות, קטניות ודגנים מלאים לתזונה שלך.

2.הימנע ממשקאות מוגזים

משקאות מוגזים מכילים פחמן דו חמצני, שיכול להוסיף לכמות הגז בבטן ובמעיים.הימנעות משקאות אלה יכולה לעזור להפחית את כמות הגז בגוף ולהפחית את הנפיחות.

3.תרגיל באופן קבוע

פעילות גופנית באופן קבוע יכולה לסייע בהפחתת הגז בגוף על ידי הגדלת הקצב בו המזון עובר דרך מערכת העיכול.פעילות גופנית קבועה עוזרת גם להפחתת הלחץ, שיכול לתרום לגז ולנפיחות.

4.שתו תה או קפה

שתיית תה או קפה יכולה לעזור להעביר מזון דרך מערכת העיכול במהירות רבה יותר, מה שיכול להפחית את הגז.עם זאת, הקפידו להגביל את צריכת הקפאין שלכם, מכיוון שקפאין רב מדי יכול לגרום לגז ולנפיחות.

5.הימנע ממזונות מסוימים

מזונות מסוימים יכולים לגרום לעלייה בגז בגוף.אלה כוללים שעועית, עדשים, כרוב, ברוקולי, בצל ומוצרי חלב.הימנעות ממזונות אלה יכולה לעזור להפחית את הגז והנפיחות.

6.ללעוס אוכל ביסודיות

לעיסת אוכל ביסודיות יכולה לעזור לפרק אותו במהירות רבה יותר, מה שיכול להפחית את הגז.אכילה לאט ולעיסת האוכל שלך ביסודיות יכולה גם לעזור לך לאכול פחות, מה שיכול להפחית את הגז והנפיחות.

7.ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא תרופה טבעית להפחתת הגז בגוף.נסה לשתות תה ג’ינג’ר או להוסיף ג’ינג’ר לארוחות שלך כדי להפחית את הגז והנפיחות.

8.מנטה

מנטה היא תרופה טבעית להפחתת הגז בגוף.נסה לשתות תה מנטה או להוסיף מנטה לארוחות כדי להפחית את הגז והנפיחות.

9.פטרוזיליה

פטרוזיליה היא תרופה טבעית להפחתת הגז בגוף.נסה להוסיף פטרוזיליה לארוחות שלך או לשתות תה פטרוזיליה כדי להפחית את הגז והנפיחות.

10.שומר

שומר הוא תרופה טבעית להפחתת הגז בגוף.נסה להוסיף שומר לארוחות שלך או לשתות תה שומר כדי להפחית את הגז והנפיחות.

11.אניס

אניס הוא תרופה טבעית להפחתת הגז בגוף.נסה להוסיף אניס לארוחות שלך או לשתות תה אניס כדי להפחית את הגז והנפיחות.

12.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה טבעית להפחתת הגז בגוף.נסה לשתות חומץ תפוחים מעורבב במים או להוסיף אותו לארוחות שלך כדי להפחית את הגז והנפיחות.

13.לימון

לימון הוא תרופה טבעית להפחתת הגז בגוף.נסה לשתות מיץ לימון מעורבב במים או להוסיף אותו לארוחות שלך כדי להפחית את הגז והנפיחות.

14.קמומיל

קמומיל הוא תרופה טבעית להפחתת הגז בגוף.נסה לשתות תה קמומיל או להוסיף אותו לארוחות שלך כדי להפחית את הגז והנפיחות.

15.סודה לשתייה

סודה לשתייה היא תרופה טבעית להפחתת הגז בגוף.נסה לשתות כוס מים עם כפית סודה לשתייה כדי להפחית את הגז ונפיחות.

16.ציפורן

ציפורן הם תרופה טבעית להפחתת הגז בגוף.נסה להוסיף ציפורן לארוחות שלך או לשתות תה ציפורן כדי להפחית את הגז ולנפיח

מהם הגורמים לגזים פנימיים?

גז פנימי יכול להתרחש מסיבות שונות.ניתן לייצר גזים בגוף wמזון תרנגולות מתעכל, כאשר אוויר נבלע, וכאשר חיידקים במעיים מפרקים מזון.מזונות מסוימים, כמו שעועית, כרוב ובצל, יכולים גם לייצר גז.במקרים מסוימים, גז מוגזם יכול להוות סימן למצב רפואי, כמו תסמונת המעי הרגיז (IBS) או אלרגיות למזון.

17 תרופות משקמות וביתיות לגזים פנימיים

1.ללעוס אוכל לאט ויסודי

אכילה מהר מדי עלולה להוביל לבליעת אוויר ויכולה לגרום לגז.כדי למנוע גז, ללעוס כל נגיסה של מזון לאט ויסודי.

2.הימנע מללעוס מסטיק ולמצוץ סוכריות קשות

ללעוס מסטיק ולמצוץ סוכריות קשות עלול לגרום לך לבלוע עודף אוויר, מה שמוביל לדלק.עדיף להימנע מפריטים אלה אם יש לך נטייה לחוות גז פנימי.

3.קבל פעילות גופנית קבועה

פעילות גופנית קבועה יכולה לעזור להפחית את תסמיני הגז הפנימי.פעילות גופנית מעודדת תנועות עיכול רגילות ומסייעת להפחתת לחץ, מה שעלול להוביל לגז.

4.הימנע ממשקאות מוגזים

משקאות מוגזים כמו סודה ובירה מכילים גז פחמן דו חמצני, שיכול להוביל לגז.הימנעות משקאות אלה יכולה לעזור להפחית את כמות הגז שאתה חווה.

5.הימנע ממזונות בסיבים גבוהים

מזונות עתירי סיבים כמו פירות, ירקות ושעועית יכולים לגרום לגז.אם אתה חווה גז, נסה להפחית את כמות הסיבים בתזונה שלך ולהתמקד בצריכת יותר חלבון ושומנים בריאים.

6.להגביל מוצרי חלב

מוצרי חלב יכולים להיות קשה לעיכול עבור אנשים מסוימים.אם אתה חווה גז לאחר צריכת חלב, נסה להגביל את כמות החלב שאתה צורך או ביטול אותו מהדיאטה שלך לחלוטין.

7.לשתות תה צמחים

תה צמחים יכול לעזור להפחית את תסמיני הגז.תה צמחי מרפא כמו קמומיל, מנטה וג’ינג’ר יכולים לעזור להפחית את הדלקת ולשפר את העיכול.

8.נסה פרוביוטיקה

פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים שיכולים לעזור בשיפור בריאות העיכול.פרוביוטיקה יכולה לעזור להפחית את תסמיני הגז על ידי שחזור איזון החיידקים במעיים.

9.נסה דיקור

דיקור סיני הוא סוג של רפואה סינית מסורתית הכרוכה בהכנסת מחטים דקים מאוד לנקודות ספציפיות בגוף.דיקור סיני יכול לעזור להפחית את הדלקת ולשפר את העיכול, מה שיכול לעזור להפחית את תסמיני הגז.

10.נסה שמן מנטה

שמן מנטה יכול לעזור להפחית את תסמיני הגז.לשמן מנטה יש תכונות אנטי -פסמודיות, שיכולות לעזור להפחית את הנפיחות ואי הנוחות.

11.הימנע מממתיקים מלאכותיים

ממתיקים מלאכותיים, כמו סורביטול ומניטול, יכולים לגרום לגז.אם אתה נוטה לגז, נסה להימנע מממתיקים מלאכותיים.

12.נסה יוגורט

יוגורט הוא מקור טוב לפרוביוטיקה, שיכול לעזור להפחית את תסמיני הגז.נסה לאכול יוגורט רגיל או להוסיף אותו לשייקים לחטיף טעים ומזין.

13.הימנע ממזון מטוגן ומעובד

מזון מטוגן ומעובד קשה לעיכול ויכול להוביל לגז.נסה להגביל את הצריכה שלך של מזון מטוגן ומעובד ולהתמקד בצריכת מזונות טריים יותר שלמים.

14.לשתות מים חמים

שתיית מים חמים יכולה לעזור להפחית את תסמיני הגז.מים חמים יכולים לעזור בשיפור העיכול ולהפחית את הנפיחות.

15.הימנע ממשקאות קפאין

משקאות המכילים קפאין כמו קפה ותה יכולים לגרום לגז.נסה להימנע משקאות אלה אם אתה חווה גז.

16.קח אנזימי עיכול

אנזימי עיכול יכולים לעזור בפירוק המזון בצורה יעילה יותר, מה שיכול לעזור להפחית את כמות הגז המיוצר.

17.נסה תוספי צמחים

תוספי צמחים, כמו שומר ושן הארי, יכולים לעזור להפחית את תסמיני הגז.עשבי תיבול אלה יכולים לעזור בשיפור העיכול ולהפחית את הנפיחות.

סיכום

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן