דף הבית » תרופות סבתא » בעיות בטן – 24 תרופות ביתיות פופולריות בין כל הגילאים
ddadddaa dddf  daadaddaddaa dddaadddaa daddaddcdadddaa dd

בעיות בטן – 24 תרופות ביתיות פופולריות בין כל הגילאים

מה גורם לבעיות בקיבה?

בעיות בקיבה יכולות לנוע בין קלות לחמורות ויכולות להיגרם על ידי מגוון גורמים הכוללים בחירות תזונתיות, תרופות, זיהומים, לחץ ומצבים רפואיים בסיסיים.בעיות בטן הקשורות לדיאטה יכולות לכלול קלקול קיבה, צרבת, עצירות ושלשול.תרופות עלולות לגרום לבטן, בחילה והקאות.זיהומים יכולים להוביל להרעלת מזון, גסטרואנטריטיס ושפעת קיבה.לחץ יכול לגרום לקלקוליות, לצרבת ולבטן מוטרדת.ומצבים רפואיים בסיסיים כמו מחלת קרוהן, קוליטיס כיבית ותסמונת המעי הרגיז עלולים לגרום לכאבי בטן כרוניים, שלשול ועצירות.

24 תרופות ביתיות לבעיות בטן

למרות שישנם מספר טיפולים ללא מרשם זמינים לבעיות בקיבה, אנשים רבים מעדיפים לטפל בתסמינים שלהם באופן טבעי.להלן 24 תרופות ביתיות פופולריות בין כל הגילאים שיכולים לעזור להקל על בעיות בבטן.

1.ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא אחד התרופות הטבעיות הנפוצות ביותר לנושאי עיכול.יש לו תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הקיבה, הבחילה וההקאות המסתערות.ניתן לצרוך ג’ינג’ר בצורות שונות כמו שורש ג’ינג’ר טרי, אבקת ג’ינג’ר מיובש או תה ג’ינג’ר.

2.תה קמומיל

תה קמומיל הוא תרופה צמחית פופולרית לבעיות בבטן.ההשפעות האנטי-דלקתיות והאנטי-פסמודיות שלה יכולות לעזור להרגיע את הקיבה המורגעת ולהפחית את קלקול העיכול.תה קמומיל ידוע גם בזכות תכונותיו המרגיעות והמרגיעות, שיכולות לעזור להפחית את הלחץ.

3.יוגורט

יוגורט מכיל פרוביוטיקה, שהם חיידקים מועילים שיכולים לעזור להחזיר את האיזון של חיידקים מועילים ומזיקים במערכת העיכול.זה יכול לעזור להפחית את תסמיני השלשול, תסמונת המעי הרגיז ובעיות עיכול אחרות.

4.חומץ תפוחים

חומץ סיידר תפוחים כולל כמה יתרונות בריאותיים, כולל היכולת לשפר את העיכול ולהפחית את ריפלוקס החומצה.ניתן לצרוך אותו בכמויות קטנות או לדלל במים כדי לעזור להקל על תסמינים של בטן מוטרדת.

5.מנטה

מנטה ידועה בזכות השפעותיו המרגיעות והמרגיעות העיכול.ניתן לצרוך אותו כתה, לאכול במזון או ליישם אותו באופן אקטואלי על העור.

6.זרעי שומר

זרעי שומר ידועים בזכות תכונות ההרגיעה שלהם.הם יכולים לעזור להפחית את הסימפטומים של ריפלוקס קיבה, קביעת עיכול ונפיחות.

7.שורש ליקוריץ

שורש ליקוריץ יש תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית תסמינים של קיבה מוטרדת.ניתן לצרוך אותו כתה או לקחת אותו בצורה תוספה.

8.לימון

לימון עשיר בוויטמין C ונוגדי חמצון, שיכולים לעזור להפחית את הדלקת ולשפר את העיכול.ניתן לצרוך אותו בצורה של מיץ או לאכול במזון.

9.סודה לשתייה

סודה לשתייה יכולה לעזור לנטרל את החומצה בקיבה ולהפחית את הסימפטומים של צרבת וריפלוקס חומצה.ניתן לערבב אותו עם מים ולצרוך אותו להקלה מהירה.

10.שמן אתרי קמומיל

לשמן אתרי קמומיל יש תכונות מרגיעות ומרגיעות עיכול.ניתן לשאוף אותו באופן ישיר או מפוזר באוויר כדי לעזור להפחית את הסימפטומים של בטן נסערת.

11.קינמון

לקינמון השפעות אנטי דלקתיות ואנטי-פסמודיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של בטן מוטרדת.ניתן לצרוך אותו כתה או לקחת אותו בצורה תוספה.

12.תה ליקריץ

תה ליקריץ ידוע ביכולתו להפחית את הדלקת ולשפר את העיכול.ניתן לצרוך אותו כתה או לקחת אותו בצורה תוספה.

13.אלם חלקלק

אלם חלקלק הוא עשב עם תכונות אנטי דלקתיות ומרגיעות עיכול.ניתן לצרוך אותו כתה או לקחת אותו בצורה תוספה.

14.כורכום

כורכום הוא תבלין עם השפעות אנטי דלקתיות ומרגיעות עיכול.ניתן לצרוך אותו כתה או לקחת אותו בצורה תוספה.

15.מיץ אלוורה

למיץ אלוורה יש תכונות אנטי דלקתיות ומרגיעות עיכול.ניתן לצרוך אותו כמיץ או לקחת אותו בציודENT

חלק 2: תרופות ביתיות נוספות לבעיות בטן

בנוסף לתרופות הביתיות הפופולריות בין כל הגילאים, ישנם כמה תרופות אחרות שעשויות להועיל למי שחווה בעיות בטן.סעדים אלה עשויים לעזור להפחית את חומרת הסימפטומים ולספק הקלה מאי הנוחות הקשורים לבעיות עיכול.

תרופות צמחי מרפא

תרופות צמחי מרפא שימשו במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות, כולל בעיות בטן.כמה מהתרופות הצמחיות הפופולריות ביותר לבעיות בקיבה כוללות ג’ינג’ר, מנטה, קמומיל ושומר.ניתן לצרוך עשבי תיבול אלה בצורת תה או ליישם בצורה אקטואלית בצורה של דחיסה או שמן.תרופות צמחיות נחשבות בדרך כלל לבטוחות ויש להן מעט תופעות לוואי.

פרוביוטיקה

פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים שיכולים לעזור להחזיר את האיזון במערכת העיכול.ניתן למצוא פרוביוטיקה במזונות מסוימים כמו יוגורט, קפיר וירקות מותססים.ניתן לקחת אותם גם בצורה תוספה.פרוביוטיקה עשויה לעזור להפחית תסמינים של בעיות בקיבה כמו נפיחות, גז וכאבי בטן.

שינויים תזונתיים

ביצוע שינויים תזונתיים מסוימים יכול להועיל גם לאנשים הסובלים מבעיות בקיבה.אכילת ארוחות קטנות יותר לאורך כל היום, הימנעות מאוכלים שמנוניים וחריפים, ושתיית הרבה מים יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים.בנוסף, הגדלת כמות הסיבים בתזונה יכולה לסייע בהפחתת עצירות ובעיות עיכול אחרות.

סיכום

בעיות בטן יכולות להיות לא נוחות ולגרום לאי נוחות רבה.בעוד שתרופות וטיפולים אחרים עשויים להיות נחוצים במקרים מסוימים, ישנם מגוון של תרופות ביתיות שיכולות לספק הקלה.אלה כוללים את 24 התרופות הביתיות הפופולריות בין כל הגילאים, כמו תה קמומיל, ג’ינג’ר ופרוביוטיקה, כמו גם תרופות נוספות כמו תרופות צמחיות ושינויים תזונתיים.עם השילוב הנכון של תרופות, ניתן להפחית את חומרת הסימפטומים ולמצוא הקלה.

שאלות נפוצות

  • מהן התרופות הביתיות לבעיות בטן?
    ישנם מגוון של תרופות ביתיות לבעיות בטן, כולל 24 התרופות הביתיות הפופולריות בין כל הגילאים, כמו תה קמומיל, ג’ינג’ר ופרוביוטיקה, כמו גם תרופות נוספות כמו תרופות צמחיות ושינויים תזונתיים.

  • האם תרופות צמחיות בטוחות?
    תרופות צמחיות נחשבות בדרך כלל לבטוחות ויש להן מעט תופעות לוואי.

בעיות בטן יכולות להיות לא נוחות וקשות לניהול.עם זאת, עם השילוב הנכון של תרופות ביתיות, כמו אלה המפורטות לעיל, ניתן להפחית את חומרת הסימפטומים ולמצוא הקלה.למידע נוסף על בעיות בקיבה, בקר בדף הוויקיפדיה על מחלות במערכת העיכול .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן