דף הבית » תרופות סבתא » אקזמה בעור – 9 תרופות של סבתא מהמטבח והכנה מהירה
ddadded ddadda  daadaddaddaa dadc daddaad deddeddd dddbda

אקזמה בעור – 9 תרופות של סבתא מהמטבח והכנה מהירה

מהי אקזמה ואיך לנהל אותה
אקזמה היא מצב עור הגורם לעור להיות מגרד, אדום, יבש וסדוק.זהו מצב עור נפוץ וזה משפיע על אנשים בכל הגילאים.התסמינים השכיחים ביותר הם גירוד, אדמומיות ויובש.לרוב מטופלים אקזמה בתרופות אקטואליות, כמו סטרואידים או קרם לחות, אך אנשים מסוימים עשויים למצוא הקלה בסעדים טבעיים.להלן תשע תרופות של סבתא מהמטבח לטיפול באקזמה.

אמבט שיבולת שועל

שיבולת שועל היא אחד התרופות הטבעיות הפופולריות ביותר לאקזמה.יש לו תכונות אנטי דלקתיות המסייעות להפחתת גירוד וגירוי.כדי להשתמש בתרופה זו, הוסף שתיים לשלוש כוסות שיבולת שועל למי אמבטיה חמים ולהשרות למשך 15-20 דקות.לאחר האמבטיה, השתמש בקרם לחות עדין כדי לשמור על התייבשות העור.

שמן קוקוס

שמן קוקוס עשיר בוויטמינים וחומצות שומן, שיכולים לעזור להפחית גירוד ודלקת.כדי להשתמש בתרופה זו, מרחו שכבה דקה של שמן קוקוס על האזור המושפע פעמיים עד שלוש פעמים ביום.לקבלת התוצאות הטובות ביותר, השתמש בשמן קוקוס טהור ולא מזוקק.

טיפ ייחודי:

נסה להוסיף כמה טיפות של שמן אתרי לבנדר לשמן הקוקוס לתוספת הקלה.לבנדר יש תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית גירוד וגירוי.

חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה טבעית פופולרית למגוון מחלות עור.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו חלקים שווים של חומץ תפוחים ומים ומורחים אותו על האזור הנגוע.השאירו אותו למשך 15-20 דקות ואז שטפו אותו במים חמים.עשה זאת פעמיים עד שלוש פעמים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

  • דבש
  • אלוורה
  • תה קמומיל
  • סודה לשתייה
  • קלנדולה
  • שום
  • שמן עץ התה
  • מיץ לימון

דבש הוא קרם לחות טבעי שיכול לעזור להרגיע את העור המגורה.כדי להשתמש בתרופה זו, מרחי שכבה דקה של דבש על האזור המושפע והשאיר אותו למשך 15-20 דקות.יש לשטוף אותו במים חמים וטופח בעדינות יבש.

אלוורה הוא אנטי דלקת טבעי שיכול לעזור להפחית גירוד וגירוי.כדי להשתמש בתרופה זו, החל את הג’ל מעל עלה אלוורה טרי שנחתך לאזור המושפע והשאיר אותו למשך 15-20 דקות.יש לשטוף אותו במים חמים וטופח בעדינות יבש.

תה קמומיל הוא אנטי דלקתי טבעי ויכול לעזור להפחית גירוד וגירוי.כדי להשתמש בתרופה זו, תלולים שניים עד שלושה שקיות תה קמומיליות במים חמים למשך 10 דקות.לאחר שהתקרר, החל את התה על האזור המושפע והשאיר אותו למשך 15-20 דקות.יש לשטוף אותו במים חמים וטופח בעדינות יבש.

סודה לשתייה היא אנטי דלקתית טבעית ויכולה לעזור להפחית גירוד וגירוי.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים כף סודה לשתייה עם כוס מים חמים ומורחים אותה על האזור הפגוע.השאירו אותו למשך 15-20 דקות, ואז שטפו אותו במים חמים וטפחו בעדינות יבש.

קלנדולה היא אנטי דלקתית טבעית ויכולה לעזור להפחית גירוד וגירוי.כדי להשתמש בתרופה זו, תלולות שתי כפיות של פרחי קלנדולה מיובשים בכוס מים רותחים למשך 10 דקות.מסננים את הנוזל ונותנים לו להתקרר.החל את הנוזל על האזור המושפע והשאיר אותו למשך 15-20 דקות.יש לשטוף אותו במים חמים וטופח בעדינות יבש.

שום הוא אנטי דלקתי טבעי ויכול לעזור להפחית גירוד וגירוי.כדי להשתמש בתרופה זו, ריסקו שתי שיני שום והפעילו את העזה על האזור הנגוע.השאירו אותו למשך 15-20 דקות, ואז שטפו אותו במים חמים וטפחו בעדינות יבש.

בשמן עץ התה תכונות אנטי דלקתיות ויכול לעזור להפחית גירוד וגירוי.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים שתיים עד שלוש טיפות שמן עץ התה עם כפית שמן קוקוס או שמן זית ומורחים אותו על האזור הנגוע.השאירו אותו למשך 15-20 דקות, ואז שטפו אותו במים חמים וטפחו בעדינות יבש.

מיץ לימון הוא אנטי דלקתי טבעי ויכול לעזור להפחית גירוד וגירוי.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו כף של מיץ לימון סחוט טרי עם כוס מים חמים אnd מיישמים אותו על האזור המושפע.השאירו אותו למשך 15-20 דקות

קמח גרם וכורכום

קמח גרם וכורכום, אחד התרופות הפופולריות ביותר של סבתא לאקזמה, הוא תרופה פשוטה ויעילה.קמח גרם עשיר בחלבון ומסייע בפילינג של העור, ואילו כורכום הוא חיטוי טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת, זיהום וגרד.כדי להכין תרופה זו, מערבבים שתי כפות של קמח גרם וכפית כורכום אחת בקערה.הוסף מספיק מים ליצירת משחה.החל את העיסה על האזור המושפע והשאיר אותו למשך 15 דקות לפני השטיפה במים חמים.

שמן קוקוס

שמן קוקוס הוא תרופה פופולרית נוספת לאקזמה ששימשה במשך דורות.שמן קוקוס גבוה בנוגדי חמצון והוא מכיל תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות פטריות.כדי להשתמש בתרופה זו, מרחו שכבה דקה של שמן קוקוס על האזור המושפע פעמיים ביום.לעסות את השמן לעור עד שהוא נספג במלואו.

שמן זית ודבש

שמן זית ודבש הם שילוב נהדר לטיפול באקזמה.שמן זית הוא קרם לחות טבעי המסייע לשמור על התייבשות העור ולהפחתת גירוד.לדבש יש תכונות חיטוי ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים כפית דבש אחת וכפית שמן זית ומורחים אותה על האזור המושפע.השאירו אותו למשך 15 דקות לפני השטיפה במים חמים.

אלוורה

אלוורה היא תרופה טבעית לטיפול באקזמה.זהו קרם לחות טבעי שיכול לעזור להפחית את הדלקת ולקדם ריפוי.כדי להשתמש בתרופה זו, קח עלה אלוורה טרי וחלץ את הג’ל.מרחו את הג’ל על האזור המושפע והשאירו אותו 15 דקות לפני השטיפה במים חמים.

חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא עוד תרופה ביתית פופולרית לאקזמה.הוא גבוה בנוגדי חמצון ויכול לעזור להפחית דלקת וגרד.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים כף אחת של חומץ תפוחים עם כוס מים חמים.מרחו את התערובת על האזור הפגוע והשאירו אותה במשך 15 דקות לפני השטיפה במים חמים.

אמבט שיבולת שועל

אמבט שיבולת שועל היא דרך נהדרת להרגיע את העור המגרד.שיבולת שועל גבוהה בנוגדי חמצון ויכולה לעזור להפחית דלקת וגרד.כדי להכין תרופה זו, מערבבים כוס שיבולת שועל באמבטיה מלאה במים חמים.משרים באמבטיה במשך 15 דקות לפני ששטיפה במים חמים.

מלפפון ויוגורט

מלפפון ויוגורט הוא שילוב נהדר לטיפול באקזמה.מלפפון הוא קרם לחות טבעי המסייע לחות את העור, בעוד שיוגורט עשירה בפרוביוטיקה שיכולה לעזור להפחית דלקת וגרד.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו כפית אחת של יוגורט וכפית אחת של מיץ מלפפונים בקערה.מרחו את התערובת על האזור הפגוע והשאירו אותה במשך 15 דקות לפני השטיפה במים חמים.

מיץ לימון ודבש

מיץ לימון ודבש הוא שילוב נהדר לטיפול באקזמה.מיץ לימון עשיר בנוגדי חמצון ויכול לעזור להפחית דלקת וגרד.לדבש יש תכונות חיטוי ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים כפית דבש אחת וכפית מיץ לימון בקערה.מרחו את התערובת על האזור הפגוע והשאירו אותה במשך 15 דקות לפני השטיפה במים חמים.

שמן שום ושמן זית

שמן שום ושמן זית הוא תרופה יעילה נוספת לאקזמה.שום עשיר בנוגדי חמצון ובעל תכונות אנטי -פטרייתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית דלקת וגרד.שמן זית הוא קרם לחות טבעי המסייע לשמור על התייבשות העור ולהפחתת גירוד.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים כפית אחת של שמן זית וכפית אחת של מיץ שום בקערה.מרחו את התערובת על האזור הפגוע והשאירו אותה במשך 15 דקות לפני השטיפה במים חמים.

סיכום

אקזמה היא מצב עור שכיח העלול לגרום לאדמומיות, גירוד ודלקת.מזלבאופן כללי, ישנם סעדים רבים של סבתא שיכולים לעזור להפחית את הסימפטומים הללו ולקדם ריפוי.תרופות פופולריות כוללות קמח גרם וכורכום, שמן קוקוס, שמן זית ודבש, אלוורה, חומץ תפוחים, אמבט שיבולת שועל, מלפפון ויוגורט, מיץ לימון ודבש, ושמן שום ושמן זית.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן