דף הבית » תרופות סבתא » איך לעבור צרבת – 11 תרופות ביתיות ובריאות
ddda dcdaddda dadaddaa  daadaddaddaa dddaadddaa dddaddddaa

איך לעבור צרבת – 11 תרופות ביתיות ובריאות

מה זה צרבת?

צרבת היא תחושת שריפה בחזה המתרחשת כאשר חומצת הקיבה מתגבבת לוושט.זהו סימפטום שכיח של מחלת ריפלוקס במערכת העיכול (GERD) ויכול לגרום לאי נוחות וכאב.אמנם ניתן לטפל בצרבת בתרופות, אך ישנם גם כמה תרופות ביתיות שיכולות לעזור להקל על הסימפטומים.

11 תרופות ביתיות לצרבת

1.אכלו ארוחות קטנות יותר

אכילת ארוחות קטנות יותר לאורך היום יכולה לעזור להפחית את כמות חומצת הקיבה המיוצרת.אכילת ארוחות קטנות יותר בתדירות גבוהה יותר יכולה גם לעזור להפחית את הלחץ בבטן העלולה לגרום לצרבת.

2.הימנע ממזון טריגר

מזונות מסוימים יכולים לעורר תסמיני צרבת, כמו אוכלים מטוגנים ושומניים, אוכל חריף, שום, בצל ופירות הדר.עדיף להימנע ממזונות אלה אם אתה נוטה לצרבת.

3.הימנע מאכילה לפני השינה

אכילה לפני השינה עלולה לגרום לקיבה לייצר יותר חומצה, מה שעלול להוביל לצרבת.כדי להימנע מכך, נסה לאכול את הארוחה האחרונה שלך לפחות שעתיים -שלוש לפני השינה.

4.הימנע מאלכוהול וקפאין

אלכוהול וקפאין יכולים גם לעצבן את הקיבה ולהגדיל את ייצור חומצת הקיבה, מה שעלול להוביל לצרבת.

5.GUM CHEW


מסטיק לעיסה יכול לעזור להפחית ריפלוקס חומצה וצרבת.זה עוזר להגדיל את ייצור הרוק, שיכול לנטרל חומצות קיבה ולעזור לפנות את הוושט.

6.הימנע מבגדים הדוקים

בגדים הדוקים יכולים להפעיל לחץ על הקיבה ולגרום לחומצות הקיבה לגבות לוושט, מה שמוביל לצרבת.עדיף ללבוש בגדים או בגדים רופפים שאינם מפעילים לחץ על הבטן.

7.הרם את ראש המיטה

העלאת ראש המיטה יכולה לעזור להפחית את הלחץ על הקיבה ולהפחית את הסיכון לצרבת.נסה להניח כריות או חסימות מתחת לראש המיטה כך שהראש מוגבה.

8.אכלו בננה

בננות הן מקור נהדר לאשלגן, שיכול לעזור להפחית את תסמיני הצרבת.אכילת בננה יכולה לעזור לנטרל חומצות קיבה ולהפחית את תסמיני הצרבת.

9.שתו תה צמחים

תה צמחי מרפא כמו קמומיל, מנטה וג’ינג’ר יכולים לעזור להפחית את תסמיני הצרבת.תה אלה ידועים בזכות השפעותיהם המרגיעות והמרגיעות.

10.השתמש בסודה לשתייה

סודה לשתייה היא נוגד חומצה טבעי שיכול לעזור לנטרל חומצות קיבה ולהפחית את תסמיני הצרבת.מערבבים כפית אחת של סודה לשתייה בכוס מים ושותה אותה כדי להקל על צרבת.

11.נסה חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה טבעית שיכולה לעזור להפחית את תסמיני הצרבת.נסה לערבב כף אחת של חומץ תפוחים בכוס מים ולשתות אותו לפני הארוחות.

טיפ מועיל

אם אתם חווים תסמיני צרבת, נסו להימנע משכיבה לאחר האכילה.שכיבה עלולה לגרום לחומצות הקיבה לגבות לוושט, מה שמוביל לצרבת.נסה להישאר זקוף לפחות שעתיים לאחר האכילה.

תרופות לצרבת

צרבת יכולה להיות מצב כואב ולא נוח, אך למרבה המזל ישנם מספר תרופות טבעיות שיכולות לעזור להקל על אי הנוחות.להלן 11 תרופות ביתיות וטיפים לבריאות כיצד לעבור צרבת.

1.הימנע מפעילים

אחד הצעדים החשובים ביותר לנקוט כאשר מנסים לעבור צרבת היא לזהות כל טריגרים פוטנציאליים ואז להימנע מהם.טריגרים נפוצים כוללים מאכלים מסוימים כמו פירות הדר, אוכל חריף, עגבניות, שום, בצל ושוקולד.טריגרים אחרים יכולים לכלול משקאות מסוימים כמו קפה, תה ואלכוהול, כמו גם לחץ ותרופות מסוימות.שימו לב מקרוב למאכלים ולמשקאות שנראים כמפעילים את צרבתכם ומנסים להימנע מהם.

2.אכלו ארוחות קטנות יותר

אכילת ארוחות קטנות יותר לאורך היום יכולה לעזור במניעת צרבת.אכילת ארוחות גדולות עלולה להפעיל לחץ על הסוגר הוושט התחתון, מה שעלול להוביל להשתקפות חומציתUX וצרבת.נסה לאכול ארוחות קטנות יותר בתדירות גבוהה יותר לאורך היום במקום.

3.עקוב אחר הדיאטה שלך

מעקב אחר התזונה שלך חשוב כשמנסים לעבור צרבת.שימו לב מקרוב למאכלים ולמשקאות שנראים כמפעילים את צרבתכם ומנסים להימנע מהם.אכילת תזונה מאוזנת העשירה בפירות וירקות יכולה לעזור להפחית את הסיכון לצרבת.

4.הימנע מאכילה מאוחרת בלילה

אכילה מאוחרת בלילה יכולה להגביר את הסיכון לצרבת.נסה להימנע מאכילה מאוחרת בלילה, או לפחות שעתיים לפני השינה.זה ייתן לגופך זמן לעכל את האוכל שלך לפני שאתה הולך לישון.

5.להפסיק לעשן

עישון יכול להגביר את הסיכון לצרבת.אם אתה מעשן, נסה להיגמל בהקדם האפשרי.אם אינך מצליח להיגמל מהודו קר, ישנם מספר עזרי הפסקת עישון העשויים להיות מסוגלים לעזור.

6.לרדת במשקל

עודף משקל יכול להגביר את הסיכון לצרבת.אם אתה סובל מעודף משקל, נסה לרדת במשקל על ידי ביצוע שינויים בתזונה שלך ולהתאמן באופן קבוע.ירידה במשקל יכולה לעזור להפחית את הסיכון לצרבת.

7.הרם את הראש שלך

הרמת הראש יכולה לעזור להפחית את הסיכון לצרבת.כשאתה ישן, נסה לשמור על ראש ופלג הגוף העליון המוגבהת באמצעות כריות או כרית טריז.זה יעזור למנוע מהחומצה לחזור לוושט שלך.

8.הימנע מבגדים צמודים

לבישת בגדים הדוקים עלולה להפעיל לחץ על הבטן, מה שעלול לגרום לחומצה להתקדם לוושט.הימנע מלבישת בגדים צמודים ובמקום זאת בחרו בגדים רופפים.

9.לשתות תה צמחים

שתיית תה צמחים כמו תה קמומיל יכולה לעזור להפחית את הסיכון לצרבת.תה צמחים יכול לעזור להפחית את החומציות בקיבה, מה שיכול לעזור להפחית את הסיכון לצרבת.

10.GUM CHEW


מסטיק לעיסה יכול לעזור להפחית את הסיכון לצרבת.מסטיק לעיסה עוזר להגדיל את ייצור הרוק, שיכול לעזור לנטרל את החומצה בקיבה.

11.נסה תרופות טבעיות

ישנם מספר תרופות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הסיכון לצרבת.תרופות טבעיות כמו חומץ תפוחים, סודה לשתייה וג’ינג’ר יכולים כולם לעזור להפחית את הסיכון לצרבת.

סיכום

צרבת יכולה להיות מצב כואב ולא נוח, אך ישנם מספר תרופות טבעיות וטיפים בריאותיים שיכולים לעזור להפחית את הסיכון לצרבת.הימנעות מפעילים, אכילת ארוחות קטנות יותר, הפסקת עישון, ירידה במשקל, הרמת הראש, הימנעות מבגדים צמודים, שתיית תה צמחים, לעיסה מסטיק וניסיון תרופות טבעיות יכולות לעזור להפחית את הסיכון לצרבת.

שאלות נפוצות

מה זה צרבת?

צרבת היא תחושת שריפה בחזה הנגרמת כתוצאה מחומצת קיבה.לעתים קרובות זה מלווה בטעם חמוץ או מרה בחלק האחורי של הגרון ויכול להיות די לא נוח.

מהם הגורמים לצרבת?

הגורם השכיח ביותר לצרבת הוא ריפלוקס חומצי, וזה כאשר חומצת הקיבה עוברת לוושט.גורמים אחרים כוללים אכילת מזונות מסוימים, שתיית משקאות מסוימים, עודף משקל ולחץ.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן