דף הבית » תרופות סבתא » תינוק קוליק – 11 תרופות של סבתא לטיפול מהיר ובבית
daaddadda daddcdda  daadaddaddaa dadc daddaad dcdddaddc dedd

תינוק קוליק – 11 תרופות של סבתא לטיפול מהיר ובבית

מה זה קוליק תינוק?

קוליק תינוקות הוא מצב שכיח הפוגע בתינוקות רבים.זה מאופיין בבכי ממושך ועל מהומה שעשויים להימשך שעות בכל פעם.בדרך כלל הוא מאובחן כאשר תינוק בוכה יותר משלוש שעות ביום, יותר משלושה ימים בשבוע, ובמשך יותר משלושה שבועות ברציפות.הקוליק נראה בדרך כלל אצל תינוקות בגילאי חודשיים עד 4 חודשים.

מה גורם לקוליק התינוק?

הגורם המדויק לקוליק לתינוקות אינו ידוע, אך כמה הסברים אפשריים כוללים מערכות עיכול לא בשלות, אלרגיות למזון, גז, גירוי יתר וגורמים סביבתיים.במקרים מסוימים, קוליק עשוי להיגרם על ידי מצב רפואי בסיסי, כמו ריפלוקס או אלרגיה לחלבון חלב פרה.חשוב לשלול כל סיבות רפואיות לפני שתנסו לטפל בקוליק בסעדים ביתיים.

הסעדים של סבתא לטיפול מהיר ובבית

הקוליק יכול להיות מאוד מציק, הן עבור התינוק והן עבור ההורים.למרבה המזל, ישנם תרופות ביתיות רבות שיכולות לעזור להקל על תסמיני הקוליק ולספק הקלה מסוימת.להלן 11 תרופות של סבתא לטיפול מהיר ובבית בקוליק התינוקות:

  • חוטף: התהפכות יכולה לעזור להרגיע את התינוק ולהפחית את תסמיני הקוליק.השתמש בשמיכה קלה כדי לעטוף את תינוקך בצורה נמרצת, וודא שהזרועות והרגליים נשמרות קרוב לגוף.
  • מים אחיזה: מי אחיזה הם תרופה פופולרית לקוליק.הוא מכיל עשבי תיבול ומשמש להרגעת בטן של התינוק ולעזור להפחית את הגז.עם זאת, חשוב לדבר עם רופא לפני שתעניק לתינוקך כל סוג של תרופה צמחית.
  • טיפות קוליק: טיפות קוליק זמינות בבתי מרקחת ובחנויות מזון בריאות רבות.הם עשויים מרכיבי צמחים ויכולים לעזור להפחית את אי הנוחות הנגרמת על ידי קוליק.
  • עיסוי: עיסוי הבטן של התינוק שלך יכול לעזור להרגיע את אי הנוחות הנגרמת על ידי הקוליק.שפשף בעדינות את עיגולי השעון על הבטן עם קצות האצבעות שלך.
  • אמבטיה חמה: אמבטיה חמה יכולה לעזור להרפות תינוק ולהפחית את תסמיני הקוליק.הקפידו להשתמש במים פושרים, שכן מים חמים יכולים להיות מסוכנים לתינוקות.
  • מוצץ: מוצץ יכול לעזור להרגיע את התינוק ולהפחית את חומרת תסמיני הקוליק.עם זאת, חשוב לתת רק לתינוקך מוצץ כשהוא או היא זקנים מספיק כדי להבין כיצד להשתמש בו בבטחה.
  • רעש לבן: רעש לבן, כמו צליל מאוורר או מכונת כביסה ריצה, יכול לעזור להרפות תינוק ולהפחית את תסמיני הקוליק.
  • נשיאה: נשיאת תינוקך במתלה או לעטוף יכולה לעזור להרגיע אותו או אותה ולהפחית את תסמיני הקוליק.
  • תה שומר: תה שומר מיוצר מזרעי הצמח ולפי ההערכה הוא בעל תכונות אנטי דלקתיות.זה יכול לעזור להפחית את אי הנוחות הנגרמת על ידי קוליק.
  • תה קמומיל: תה קמומיל מיוצר מפרחי הצמח ולפי ההערכה הוא בעל תכונות מרגיעות.זה יכול לעזור להרפות תינוק ולהפחית את תסמיני הקוליק.
  • דיאטה: תזונה בריאה חשובה לכל התינוקות, אך היא חשובה במיוחד לתינוקות עם קוליק.הימנעות ממזונות מסוימים, כמו חלב פרה, יכולה לעזור להפחית את תסמיני הקוליק.

חשוב לזכור שקוליק הוא בדרך כלל מצב לטווח קצר ורוב התינוקות יגדלו אותו עד שהם בני 4 חודשים.אם אתה מודאג מהקוליק של התינוק שלך, חשוב לדבר עם הרופא שלך לקבלת ייעוץ וטיפול נוסף.

טיפ: אם הקוליק של התינוק שלך נגרם על ידי מצב רפואי בסיסי, חשוב לפנות לייעוץ רפואי לפני שתנסה לטפל במצב בבית.

4.קומפרס חם

קומפרס חם יכול לעזור להרגיע את הקוליק של התינוק.כדי להכין דחיסה חמה, משרים מטלית כביסה במים חמים (לא חמים) ואז מרחו אותו על הבטן של התינוק.זה יעזור להרפות את השרירים ולהפחית את אי הנוחות.זה יכול גם לעזור לתינוק לעבור גז ביתר קלות, וזה לרוב הגורם לקוליק.

5.עיסוי

עיסוי בטן של תינוק יכול להיות יעיל מאוד ברסיVing Colic.לעסות בעדינות את בטן התינוק בתנועה סיבובית.זה עוזר להרפות את השרירים ולהקל על אי הנוחות.זה גם עוזר להזיז כל גז שעלול להילכד ולגרום לקוליק.אתה יכול גם לעסות את רגלי התינוק, זרועותיו, הגב והראש כדי לעזור להרפות אותן.

טיפים לעיסוי

  • השתמש בלחץ עדין.
  • היזהר לא להפעיל לחץ רב מדי על בטן התינוק.
  • אל תעסו קשה מדי או יותר מדי זמן.
  • עדיף לעסות את התינוק בזמן שהוא שוכב.

6.Swadddling

Swaddling הוא תרופה מיושנת לקוליק.פירושו של התנופה פירושו לעטוף את התינוק בשמיכה או בד קליל.זה עוזר לשמור על התינוק חם ובטוח, שיכול לעזור להרגיע אותם.זה גם עוזר להגביל את תנועותיהם, שיכולות לעזור להפחית את הכאב של הקוליק.

7.זמן בטן

שעת בטן היא דרך נהדרת לעזור להקל על הקוליק.זה עוזר לחזק את שרירי הבטן של התינוק, שיכול לעזור להפחית את כאב הקוליק.כדי לעשות זמן בטן, הניחו את התינוק על הבטן על משטח רך ותנו להם לנוע סביב.דאג לפקוח עין על התינוק ולעולם לא להשאיר אותם לבד בזמן שהם עושים זמן בטן.

טיפים לזמן בטן

  • התחל עם מפגשים קצרים של זמן בטן.
  • נסה לעשות זמן בטן לאחר האכלה או כשהתינוק רגוע.
  • שים שמיכה רכה או כרית מתחת לתינוק כדי להפוך אותם לנוחים יותר.
  • עודדו את התינוק להרים את הראש ולהסתכל סביב.

8.רעש לבן

רעש לבן יכול להיות דרך נהדרת להרגיע תינוק עם קוליק.רעש לבן כמו צליל מאוורר, שואב אבק או מייבש שיער יכול לעזור להרפות את התינוק ולהפחית את כאב הקוליק.זה יכול לעזור לחסום רעשים אחרים שעלולים להטריד את התינוק ולעזור להם להירגע.

9.פרוביוטיקה

פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים שיכולים לעזור בעיכול.הם יכולים לעזור להפחית את תסמיני הקוליק על ידי הגדלת החיידקים המועילים במעיים של התינוק ושיפור העיכול של לקטוז.פרוביוטיקה זמינה בצורה של תוספי מזון או שניתן למצוא אותם במזונות מסוימים כמו יוגורט וכבוש.

10.שינויים בתזונה

אם התינוק מונק, האם יתכן שתצטרך לבצע שינויים מסוימים בתזונה שלה.מזונות מסוימים כמו חלב, חיטה, ביצים, בוטנים וסויה יכולים להיות מרגיזים למערכת העיכול של התינוק ויכולים לגרום לקוליק.הימנעות ממזונות אלה יכולה לעזור להפחית את תסמיני הקוליק.

11.תרופות צמחיות

ישנם מספר תרופות צמחיות שיכולות לעזור להקל על הקוליק אצל תינוקות.ידוע כי כל קמומיל, שומר ופפרמינט ידועים כמי שיש להם השפעות מרגיעות ויכולות לעזור להפחית את תסמיני הקוליק.עשבי תיבול אלה יכולים להיות מבושלים לתה ולתת לתינוק בכמויות קטנות.התייעץ עם הרופא שלך לפני שתתן תרופות צמחי מרפא לתינוקך.

הסעדים של סבתא לקוליק התינוקות קיימים כבר דורות ויכולים להיות דרך נהדרת לעזור להקל על אי הנוחות של הקוליק.רבים מהתרופות הללו פשוטות ובטוחות לשימוש ויכולות לעזור להרגיע את התינוק ולהפחית את כאב הקוליק.זכור להתייעץ תמיד עם הרופא שלך לפני שתנסה אף אחד מהתרופות הללו.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן