דף הבית » תרופות סבתא » תינוקות גז – 20 תרופות סבתות רפואיות ובטוחות
daaddaddaddaa dd  daadaddaddaa daddaaddaa dadadddddaa dddd

תינוקות גז – 20 תרופות סבתות רפואיות ובטוחות

מהם תינוקות גז?

תינוקות גז, הידועים גם בשם Colic, מתייחסים למצב בו תינוק חווה בכי מוגזם, לפעמים במשך שעות, בגלל גז מוגזם במעיים.מצב זה יכול להיות מצער למדי הן עבור התינוק והן עבור ההורים כפי שהוא יכול להימשך שבועות וחודשים.למרבה המזל, ישנם כמה תרופות לסבתא שיכולות לעזור להפחית את אי הנוחות והמצוקה הנגרמת כתוצאה מגז.

20 תרופות סבתות רפואיות ובטוחות לתינוקות גז

1.קומפרס חם

ניתן להשתמש בדחיסה חמה כדי לסייע בהפחתת הכאב ואי הנוחות הנגרמת כתוצאה מגז.הניחו מטלית חום על בטנו של התינוק ועיסו בעדינות בכיוון השעון.זה יעזור להפחית את הגז ולהקל על הכאב.

2.פעילות גופנית

פעילות גופנית יכולה לעזור להפחית את כאבי הגז אצל תינוקות על ידי עזרה בהעברת גז מהמעיים.נסה להתנדנד בעדינות את התינוק או לקחת אותם לטיול בטיולון כדי להקל על הכאב.

3.שינוי המיקום

שינוי מיקום התינוק יכול גם לעזור להקל על כאבי גז.נסה לשנות את עמדת התינוק כל כמה דקות כדי לעזור להעביר את הגז מהמעיים.

4.אמבטיה חמה

לתת לתינוק אמבטיה חמה יכול לעזור להפחית את הכאב הנגרם כתוצאה מגז.וודא שהמים לא חמים מדי ושמור על התינוק באמבטיה מספר דקות כדי לעזור להפחית את הכאב.

5.עיסוי

עיסוי בעדינות של בטן התינוק בכיוון השעון יכול לעזור להפחית את כאבי הגז.הקפד להשתמש בתנועות עדינות ומעגליות וכדי להימנע מהפעלת לחץ רב מדי.

6.תה צמחים

שתיית תה צמחים כמו קמומיל, שומר או מנטה יכולה לעזור להפחית את כאבי הגז אצל תינוקות.ניתן לתת תה אלה לתינוק בכמויות קטנות, או לתת לאם לשתות בזמן ההנקה.

7.פרוביוטיקה

מתן פרוביוטיקה לתינוק יכול לעזור להפחית את כאבי הגז על ידי עזרה בהחזרת איזון החיידקים הטובים במעיים.ניתן למצוא פרוביוטיקה ביוגורט, קפיר, כרוב כבוש ומזונות מותססים אחרים.

8.הימנע מחלב

אם התינוק מונק, חשוב להימנע ממוצרי חלב מכיוון שהם עלולים לגרום לכאבי גז.אם התינוק נמצא בפורמולה, נסה לעבור לפורמולה ללא חלב כדי לעזור להפחית את כאבי הגז.

9.הימנע ממזון גאסי

אם התינוק אוכל אוכל מוצק, חשוב להימנע ממזונות גאסיים כמו שעועית, ברוקולי וכרובית.מזונות אלה יכולים לגרום לכאבי גז אצל תינוקות.

10.האכלות קטנות יותר ותכופות יותר

עבור תינוקות המונקים, חשוב להאכיל אותם האכלות קטנות יותר ותכופות יותר.זה יעזור להפחית את כמות הגז במעי ולעזור להקל על כאבי הגז.

11.Burp לעיתים קרובות

צמצום התינוק לעתים קרובות יכול לעזור להפחית את כאבי הגז על ידי שחרור הגז מהמעיים.נסה לחתוך את התינוק אחרי כל כמה דקות או אחרי כל האכלה.

12.הימנע מבגדים הדוקים

בגדים הדוקים עלולים לגרום לתינוק לחוש אי נוחות רבה יותר בגלל גז.הימנע מבגדים הדוקים וודא שהתינוק לובש בגדים נוחים.

13.הימנע מהזנת יתר

הזנת יתר של התינוק עלולה לגרום לתינוק לקחת אוויר רב מדי, מה שעלול לגרום לכאבי גז.נסה להאכיל את האכלות הקטנות והתכופות יותר כדי להימנע מהזנת יתר.

14.להפחית לחץ וחרדה

לחץ וחרדה יכולים להחמיר את המצב, ולכן חשוב לנסות להפחית את הלחץ והחרדה של התינוק וגם של ההורים.נסה להרגיע את התינוק במילים ונגיעות עדינות.

15.הימנע מעישון

עישון יכול לגרום לתינוק לקחת אוויר רב מדי, מה שעלול לגרום לכאבי גז.הימנע מעישון סביב התינוק ונסה לשמור על התינוק בסביבה נטולת עשן.

16.הימנע מפוצצים

מוצצים יכולים לגרום לתינוק לקחת אוויר רב מדי, מה שעלול לגרום לכאבי גז.הימנע משימוש במוצצים ונסה להרגיע את התינוק במילים ונגיעות עדינות.

17.השתמש במים אחידים </h

תינוקות גז – אפשרויות טיפול רפואי

כשמדובר בטיפול בגזים אצל תינוקות, ישנם מספר טיפולים רפואיים שההורים יכולים לקחת בחשבון.הטיפולים הנפוצים ביותר הם נוגדי חומצה, פרוביוטיקה ושינויים תזונתיים.

נוגדי חומצה

נוגדי חומצה נועדו לסייע בהפחתת כמות החומצה בקיבה, שיכולה לעזור להפחית את כמות הגז שתינוק חווה.נוגד החומצה הנפוץ ביותר המשמש לתינוקות הוא Ranitidine, הזמין ללא מרשם או לפי מרשם.

פרוביוטיקה

פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים שיכולים לעזור בשיפור איזון החיידקים במערכת העיכול.הם יכולים לעזור להפחית את כמות הגז שתינוק חווה על ידי עזרה בפירוק המזון בצורה יעילה יותר.הם יכולים גם לעזור בחיזוק מערכת החיסון.

שינויים תזונתיים

ביצוע שינויים קטנים בתזונה של התינוק יכול לעזור להפחית את כמות הגז שהם חווים.זה עשוי לכלול הפחתת כמות מוצרי החלב שהם צורכים, הגדלת צריכת הפרוביוטיקה שלהם והימנעות ממזונות מסוימים הידועים כגורמים לגז, כמו ברוקולי וכרוב.

תרופות לסבתא לגז בתינוקות

בנוסף לטיפולים רפואיים, ישנם מספר תרופות לסבתא שניתן להשתמש בהן כדי לסייע בהפחתת כמות הגז שחווה תינוק.תרופות אלה שימשו במשך שנים רבות וידוע כי הם בטוחים ויעילים.

עיסוי

עיסוי בעדינות של בטן של תינוק יכול לעזור להפחית את כמות הגז שהם חווים.ניתן לעשות זאת על ידי שפשוף בעדינות את הבטן בתנועה בכיוון השעון עם קצות האצבעות שלך.

רגלי אופניים

אופניים ברגלי התינוק יכולים לעזור להקל על הגז ולשפר את העיכול.ניתן לעשות זאת על ידי דחיפת רגליו של התינוק בעדינות למעלה ולמטה בתנועת אופניים.

קומפרס חם

החלת דחיסה חמה על בטן התינוק יכולה לעזור להפחית את כמות הגז שהם חווים.ניתן לעשות זאת על ידי השריית בד במים חמים ואז למרוח אותו על הבטן.

מים אחיזה

מי אחיזה הם תרופה צמחית הידועה כמסייעת להפחית את כמות הגז שחווה תינוק.ניתן לרכוש זאת ללא מרשם ונועד לתת לתינוקות במינונים קטנים.

תה שומר

תה שומר הוא תה צמחים שיכול לעזור להפחית את כמות הגז שחווה תינוק.ניתן לייצר זאת על ידי תלול כפית אחת של זרעי שומר בכוס מים רותחים למשך חמש דקות.לאחר מכן יש להתאמץ ולתת לתינוק במינונים קטנים.

תה קמומיל

תה קמומיל הוא תרופה צמחית נוספת שידוע כמסייעת להפחתת גז אצל תינוקות.ניתן לייצר זאת על ידי תלול כפית אחת של פרחי קמומיל בכוס מים רותחים למשך חמש דקות.לאחר מכן יש להתאמץ ולתת לתינוק במינונים קטנים.

תה ג’ינג’ר

תה ג’ינג’ר הוא תרופה טבעית שידוע כמסייעת בהפחתת כמות הגז שחווה תינוק.ניתן לייצר זאת על ידי תלול כפית אחת של שורש ג’ינג’ר בכוס מים רותחים למשך חמש דקות.לאחר מכן יש להתאמץ ולתת לתינוק במינונים קטנים.

תה חילבה

תה חילבה הוא תרופה צמחית הידועה כמסייעת בהפחתת כמות הגז שחווה תינוק.ניתן לייצר זאת על ידי תלול כפית אחת של זרעי חילבה בכוס מים רותחים למשך חמש דקות.לאחר מכן יש להתאמץ ולתת לתינוק במינונים קטנים.

סיכום

כשמדובר בטיפול בגזים אצל תינוקות, ישנם כמה תרופות רפואיות וסבתות שהורים יכולים לקחת בחשבון.טיפולים רפואיים נפוצים כוללים נוגדי חומצה, פרוביוטיקה ושינויים תזונתיים.תרופות סבתות כוללות עיסוי, רגלי אופניים, קומפרסים חמים, מים אחיזה, תה שומר, תה קמומיל, תה ג’ינג’ר ותה חילבה.ידוע כי כל הסעדים הללו בטוחים ויעילים להפחתת כמות הגז שחווה תינוק.

שאלות נפוצות

האם תרופות סבתא בטוחות לתינוק שלי?

כן, תרופות לסבתא נחשבות בדרך כלל לבטוחות ויעילות לתינוקות.עם זאת, עדיף תמיד להתייעץ עם רופא לפני שתשתמש בכל תרופה כדי להבטיח זאת

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן