דף הבית » תרופות סבתא » שיעול בתינוקות – 17 תרופות של סבתא המבוססות על מרכיבים טבעיים ורפואיים

שיעול בתינוקות – 17 תרופות של סבתא המבוססות על מרכיבים טבעיים ורפואיים

שיעול אצל תינוקות הוא בעיה שכיחה ולעתים קרובות הנוגעת להורים.כאשר תינוק משתעל, זה יכול להיות קשה לדעת מה לעשות כדי לעזור להם להרגיש טוב יותר.למרבה המזל, ישנם מגוון של תרופות העומדות לרשותן כדי להרגיע את שיעול התינוק.

מה גורם לשיעול אצל תינוקות?

שיעול אצל תינוקות יכול להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל אלרגיות, הצטננות, וירוסים, אסטמה וזיהומים בדרכי הנשימה.תינוקות יכולים גם לסבול משיעול יבש הנגרם על ידי גורמים סביבתיים כמו עשן, אבק ואבקה.

17 הסעדים של סבתא לשיעול בתינוקות

כשמדובר בטיפול בשיעול של תינוק, ישנם מגוון של תרופות טבעיות ורפואיות שיכולות לעזור להרגיע ולהפחית את הסימפטומים.להלן 17 מהתרופות הפופולריות והיעילות ביותר לשיעול תינוקות:

תרופות טבעיות

  • דבש: דבש שימש במשך מאות שנים כתרופה טבעית לשיעול.ניתן לערבב אותו עם מים חמים או תה, או לתת ישירות לתינוקות בכמויות קטנות.חשוב לציין כי דבש אינו מומלץ לתינוקות מתחת לגיל שנה.
  • בצל: קיצוץ בצל והרתחתו במים יכול ליצור אדים מרגיעים שיכולים לעזור לפנות את דרכי הנשימה של התינוק.הקיטור יכול גם לעזור לשחרר ריר בריאות ובגרון, תוך הקלת שיעול.
  • ג’ינג’ר: ג’ינג’ר הוא תרופה טבעית יעילה לשיעול.ניתן להרתיח אותו במים ואת הקיטור בשאיפה, או ניתן לתת תה ג’ינג’ר לתינוקות בכמויות קטנות.
  • שום: לשום יש תכונות אנטי -ויראליות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להילחם בזיהומים ולהקל על השיעול.ניתן להרתיח אותו במים והקיטור שאף, או לתת לתינוקות בכמויות קטנות.
  • מי מלח: הוספת קמצוץ מלח לכוס מים חמים וגרגולינג זה יכול לעזור לפנות ריר מהגרון ולהפחית את השיעול.חשוב לציין כי תרופה זו אינה מומלצת לתינוקות מתחת לגיל שנה.

תרופות רפואיות

  • סירופ שיעול: ניתן לתת סירופי שיעול ללא מרשם לתינוקות מעל גיל שנתיים כדי להקל על השיעול.חשוב לדבר עם רופא לפני שתעביר תרופות ללא מרשם לתינוק.
  • Decongestants: ניתן לתת דריקים לתינוקות מעל גיל שנתיים כדי לעזור להקל על אף מחניק ולהפחית את השיעול.דבר עם רופא לפני שהוא נותן תרופות ללא מרשם לתינוק.
  • מקפידים: מצפים יכולים לעזור לשחרר ריר בריאות ובגרון, ולהפחית את השיעול.ניתן לתת אותם לתינוקות מעל גיל שנתיים, אך חשוב לדבר עם רופא לפני שהם נותנים תרופות ללא מרשם לתינוק.
  • אנטיהיסטמינים: אנטיהיסטמינים יכולים לעזור להפחית את האלרגיות ולהקל על השיעול.ניתן לתת אותם לתינוקות מעל גיל שנתיים, אך חשוב לדבר עם רופא לפני שהם נותנים תרופות ללא מרשם לתינוק.

טיפ מועיל

בעת שימוש באחד מהתרופות הללו לשיעול אצל תינוקות, חשוב לפקח על התינוק על כל שינוי בתסמינים שלהם.אם התסמינים לא משתפרים, או אם התינוק מתחיל להראות סימנים לתגובה אלרגית, הפסיקו להשתמש בתרופה ודיברו לרופא.

תרופות באמצעות מרכיבים טבעיים

שימוש במרכיבים טבעיים היא אחת הדרכים הטובות ביותר לטיפול בשיעול אצל תינוקות.להלן כמה תרופות שהועברו לאורך דורות:

1.דבש

דבש הוא אחד התרופות הוותיקות והנפוצות ביותר לשיעול.נחשב להיות מסוגל להרגיע גרון מגורה ולהפחית את השיעול.עם זאת, חשוב לציין כי אין לתת דבש לתינוקות מתחת לגיל שנה.

2.ג’ינג’ר

ג’ינג’ר ידוע בתכונותיו האנטי דלקתיות ואנטי-מיקרוביאליות.נחשב שהוא מסוגל להפחית את הדלקת בדרכי הנשימה ולעזור לפנות ריר.כדי להשתמש בג’ינג’ר כתרופה, ניתן לטפל בו ולשפוף במים חמים להכנת תה ג’ינג’ר.לאחר מכן ניתן לתת תה זה לתינוק, או שניתן להוסיף אותו לאוכל שלהם.

3.כורכום

כורכום הוא תבלין הידוע בתכונותיו האנטי-דלקתיות והאנטי-מיקרוביאליות.נחשב שהוא מסוגל להפחית את הדלקת בדרכי הנשימה ולעזור לפנות ריר.כדי להשתמש בכורכום כתרופה, ניתן להוסיף אותו לאוכל או לחלב של התינוק.ניתן להוסיף אותו גם לכוס מים חמים ולנתן לתינוק לשתות.

4.שום

שום ידוע בתכונותיו האנטי -מיקרוביאליות והמצפיות.נחשב שהוא מסוגל להפחית את הדלקת בדרכי הנשימה ולעזור לפנות ריר.כדי להשתמש בשום כתרופה, ניתן לרסק אותו ולהוסיף לאוכל או לחלב של התינוק.ניתן להוסיף אותו גם לכוס מים חמים ולנתן לתינוק לשתות.

5.קמומיל

קמומיל הוא עשב הידוע בתכונותיו האנטי-דלקתיות והאנטי-מיקרוביאליות.נחשב שהוא מסוגל להפחית את הדלקת בדרכי הנשימה ולעזור לפנות ריר.כדי להשתמש בקמומיל כתרופה, זה יכול להיות משופע במים חמים להכנת תה.לאחר מכן ניתן לתת תה זה לתינוק, או שניתן להוסיף אותו לאוכל שלהם.

תרופות באמצעות מרכיבים רפואיים

ניתן להשתמש ב

מרכיבים רפואיים לטיפול בשיעול אצל תינוקות.להלן כמה תרופות שהועברו לאורך דורות:

1.שמן כבד בקלה

שמן כבד בקלה הוא תרופה טבעית הידועה בתכונותיו האנטי דלקתיות והמצפיות.נחשב שהוא מסוגל להפחית את הדלקת בדרכי הנשימה ולעזור לפנות ריר.כדי להשתמש בשמן כבד בקלה כתרופה, ניתן להוסיף אותו למזון או לחלב של התינוק.ניתן להוסיף אותו גם לכוס מים חמים ולנתן לתינוק לשתות.

2.שמן אקליפטוס

שמן אקליפטוס הוא תרופה טבעית הידועה בתכונותיו המופיעות והאנטי -מיקרוביאליות.נחשב שהוא מסוגל להפחית את הדלקת בדרכי הנשימה ולעזור לפנות ריר.כדי להשתמש בשמן אקליפטוס כתרופה, ניתן להוסיף אותו לאוכל או לחלב של התינוק.ניתן להוסיף אותו גם לכוס מים חמים ולנתן לתינוק לשתות.

3.שמן מנטה

שמן Peppermint שמן הוא תרופה טבעית הידועה בתכונותיו המופיעות והאנטי -מיקרוביאליות.נחשב שהוא מסוגל להפחית את הדלקת בדרכי הנשימה ולעזור לפנות ריר.כדי להשתמש בשמן מנטה כתרופה, ניתן להוסיף אותו למזון או לחלב של התינוק.ניתן להוסיף אותו גם לכוס מים חמים ולנתן לתינוק לשתות.

4.לימון

לימון הוא תרופה טבעית הידועה בתכונותיו המופיעות והאנטי -מיקרוביאליות.נחשב שהוא מסוגל להפחית את הדלקת בדרכי הנשימה ולעזור לפנות ריר.כדי להשתמש בלימון כתרופה, ניתן להוסיף אותו לאוכל או לחלב של התינוק.ניתן להוסיף אותו גם לכוס מים חמים ולנתן לתינוק לשתות.

5.תערובת דבש ולימון

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן