דף הבית » תרופות סבתא » קשקשים – 24 תרופות סבתות טבעיות ומקובלות ברחבי העולם
dadadadaddd  daadaddaddaa daddaaddaa dddadddaa ddedadddcddaa

קשקשים – 24 תרופות סבתות טבעיות ומקובלות ברחבי העולם

קשקשים – 24 תרופות סבתות טבעיות ומקובלות ברחבי העולם
קשקשים הוא מצב קרקפת נפוץ הגורם להופיע פתיתים לבנים בקרקפת ובשיער.בדרך כלל זה נגרם על ידי צמיחת יתר של פטריה הנקראת מלסזיה, אורגניזם המתרחש באופן טבעי שנמצא בקרקפת.זה משפיע על גברים ונשים כאחד בכל הגילאים, אם כי זה שכיח יותר בקרב מבוגרים.

קשקשים יכולים להיות מביכים ולא נוחים, אך למרבה המזל ישנם מספר סעדים טבעיים ומקובלים של סבתא ברחבי העולם שיכולים לעזור להקל על התסמינים ולעצור אותה לחזור.להלן 24 תרופות סבתות טבעיות ומקובלות ברחבי העולם עבור קשקשים.

חומץ תפוחים

חומץ תפוחים יש יתרונות בריאותיים רבים וניתן להשתמש בו לטיפול בקשקשים.זה עובד על ידי איזון בין pH של הקרקפת והסרת עודפי השמן והחיידקים העלולים לגרום לקשקשים.כדי להשתמש בו, מערבבים חלקים שווים של מים וחומץ סיידר תפוחים ואז מרחו את התערובת על הקרקפת.השאירו אותו לכמה דקות, ואז שטפו אותו במים חמים.

שמן זית

שמן זית הוא קרם לחות טבעי שיכול לעזור לחות את הקרקפת ולהפחית את קשקשים.כדי להשתמש בו, עיסוי כמה כפות שמן זית לקרקפת והשאיר אותה דולקת למשך 20 דקות לפני השטיפה במים חמים.

טיפ ייחודי

לקבלת דחיפה נוספת, הוסף כמה טיפות שמן אתרי, כמו לבנדר או עץ תה, לשמן הזית לפני שמעסה אותו על הקרקפת.

שמן קוקוס

שמן קוקוס הוא נוגד פטרייתי טבעי שיכול לעזור להרגיע את הקרקפת ולהפחית את קשקשת.כדי להשתמש בו, עיסוי כמה כפות שמן קוקוס לקרקפת והשאיר אותו דולק למשך 20 דקות לפני שטיפתו במים חמים.

סודה לשתייה

סודה לשתייה יכולה לעזור לפילוף את הקרקפת ולהקטין את הגירוד והקלף הקשורים לקשקשים.כדי להשתמש בו, מערבבים כף אחת של סודה לשתייה עם שתי כפות מים ומורחים אותה על הקרקפת.השאירו אותו לכמה דקות ואז שטפו אותו במים חמים.

אלוורה

אלוורה הוא נוגד פטרייתי טבעי שיכול לעזור להרגיע את הקרקפת ולהפחית את קשקשת.כדי להשתמש בו, לעסות כמה כפות של ג’ל אלוורה אל הקרקפת והשאירו אותה במשך 20 דקות לפני שטיפתם במים חמים.

מיץ לימון

מיץ לימון יכול לעזור לאזן את ה- pH של הקרקפת, מה שיכול להפחית את הגירוד והקלף הקשורים לקשקשים.כדי להשתמש בו, מערבבים כף אחת של מיץ לימון עם שתי כפות מים ומורחים אותו על הקרקפת.השאירו אותו לכמה דקות ואז שטפו אותו במים חמים.

שום

שום הוא נוגד פטרייתי טבעי שיכול לעזור להפחית את קשקשים.כדי להשתמש בו, לרסק שיני שום או שתיים של שום ומערבבים אותו עם כמה כפות שמן זית או שמן קוקוס.לעסות את התערובת לקרקפת ולהשאיר אותה דולקת למשך 20 דקות לפני השטיפה במים חמים.

יוגורט

יוגורט הוא קרם לחות טבעי שיכול לעזור להרגיע את הקרקפת ולהפחתת קשקשים.כדי להשתמש בו, מערבבים שתי כפות של יוגורט רגיל עם כף דבש ומורחים אותה על הקרקפת.השאירו אותו למשך 20 דקות לפני השטיפה עם מים חמים.

שמן נם

שמן נם הוא נוגד פטרייה טבעי שיכול לעזור להפחית את קשקשים.כדי להשתמש בו, עיסוי כמה טיפות של שמן נם לקרקפת והשאיר אותו דולק למשך 20 דקות לפני שטיפתו במים חמים.

שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא נוגד פטרייתי טבעי שיכול לעזור להפחית את קשקשים.כדי להשתמש בו, מערבבים כמה טיפות שמן עץ התה עם כף שמן קוקוס או שמן זית ועסה אותו לקרקפת.השאירו אותו למשך 20 דקות לפני ששטיפתם במים חמים.

תרופות מהודו

הודו ידועה בתרופות האיורוודיות העתיקות שלה ורבים מהם מומלצים מאוד לקשקשים.להלן כמה מהטיפולים הפופולריים ביותר שבהם סבתות הודיות השתמשו מזה דורות:

עלי Neem

עלי נם הם נוגד פטרייה טבעי חזק שיכול לעזור להפחית את קשקשים.סבתות הודיות לעתים קרובותיש להריח קומץ עלים נבנים במים, מתאמץ על הנוזל ואז להשתמש בו כדי לשטוף את השיער.זה עוזר להפחית את הפתקות והגירוד הקשור בקשקשים.

שמן קוקוס

שמן קוקוס הוא תרופה פופולרית נוספת עבור קשקשים.סבתות בהודו ממליצות לרוב לעסות את הקרקפת בשמן קוקוס כדי להפחית את הגירוד והתרוממות.השמן עוזר גם למצב את הקרקפת ולקדם צמיחת שיער בריאה.

תרופות מסין

הרפואה הסינית המסורתית (TCM) שימשה במשך מאות שנים לטיפול במחלות שונות וקשקשים אינו יוצא מן הכלל.להלן כמה מהתרופות הפופולריות ביותר שסבתות סיניות ממליצות לעתים קרובות:

ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא חומר אנטי דלקתי וחזק אנטי פטרייתי שיכול לעזור להפחית את קשקשים.סבתות סיניות ממליצות לעתים קרובות על שורש ג’ינג’ר טרי ומרוח אותו ישירות על הקרקפת.זה עוזר להפחית גירוד ופתקות.

תה ירוק

תה ירוק הוא תרופה פופולרית נוספת עבור קשקשים בסין.סבתות ממליצות לרוב לשרוף את השיער בתה ירוק מקורר כדי להפחית את הגירוד והתרוממות הקשורים לקשקשים.התה עוזר גם לקדם צמיחת שיער בריאה.

מסקנה

קשקשים יכולים להיות מצב מעצבן ומביך, אבל זה לא חייב להיות.סבתות ברחבי העולם משתמשות בתרופות טבעיות לטיפול בקשקשים במשך מאות שנים, ורבים מהטיפולים הללו עדיין יעילים מאוד כיום.החל מעלים של נם ושמן קוקוס בהודו ועד ג’ינג’ר ותה ירוק בסין, ישנם שפע של תרופות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את תסמיני הדאנדרף.

שאלות נפוצות

מה זה קשקשים?

קשקשים הוא מצב קרקפת שכיח המאופיין בעור מעורפל ומגרד.זה נגרם על ידי שילוב של גורמים, כולל עור יבש, רגישות למוצרי שיער מסוימים, ופטריה דמוית שמרים המכונה Malassezia.

כיצד אוכל למנוע קשקשים?

הדרך הטובה ביותר למנוע קשקשים היא לשמור על קרקפת בריאה על ידי שימוש בשמפו עדין, הימנעות ממוצרי שיער מסוימים ושטיפת שיערך באופן קבוע.אתה יכול גם לנסות להשתמש בכמה מהתרופות הטבעיות שהוזכרו לעיל, כמו עלי נם ושמן קוקוס.בנוסף, אתה יכול לנסות להשתמש בשמפו תרופתי כדי לעזור לשלוט בתסמיני הדאנדרף.

לסיכום, קשקשים יכול להיות מצב מעצבן ומביך, אך ניתן לטפל בו בעזרת תרופות טבעיות.סבתות ברחבי העולם משתמשות בסעדים אלה לטיפול בקשקשים במשך מאות שנים, והן עדיין יעילות כיום.החל מעלים של נם ושמן קוקוס בהודו ועד ג’ינג’ר ותה ירוק בסין, ישנם שפע של טיפולים טבעיים שיכולים לעזור להפחית את תסמיני הקשקשים.

למידע נוסף על Dandruff, אנא בקר בדף של Wikipedia.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן