דף הבית » תרופות סבתא » פטרייה בציפורן – 20 תרופות של סבתא רפואית ויעילה
daddaddd ddaddaddadf  daadaddaddaa dadc daddaad dadaddddaa

פטרייה בציפורן – 20 תרופות של סבתא רפואית ויעילה

דלקות ציפורניים פטרייתיות: תרופות רפואיות וסבתות
דלקות ציפורניים פטרייתיות, הידועות גם בשם Onychomycosis, נגרמות על ידי סוג של פטרייה הגדל בציפורן ובסביבתו.הזיהום עלול לגרום לציפורן להיות צבע, מעובה, שביר ואף עלול לגרום לציפורן להיפרד ממיטת הציפורן.חשוב להתייחס לפטריית ציפורניים בהקדם האפשרי, מכיוון שהיא יכולה להתפשט לציפורניים אחרות ואפילו לאנשים אחרים.אמנם ישנם טיפולים רפואיים רבים הזמינים לזיהומי ציפורניים פטרייתיים, אך ישנם גם כמה תרופות של סבתא יעילות שניתן להשתמש בהן לטיפול בזיהום.

טיפולים רפואיים

טיפולים רפואיים לזיהומי ציפורניים פטרייתיים כוללים תרופות דרך הפה, תרופות אקטואליות וטיפול בלייזר.תרופות דרך הפה, כמו Terbinafine ו- iTraconazole, יכולות לרשום על ידי רופא ולרוב נלקחות במשך מספר שבועות או חודשים.ניתן ליישם ישירות על תרופות אקטואליות, כמו ciclopirox, ישירות על הציפורן.טיפול בלייזר הוא אפשרות נוספת לטיפול בדלקות בציפורניים פטרייתיות, והוא כרוך בשימוש בלייזר כדי לפרק את התאים הפטרייתיים מבלי לפגוע ברקמה הסובבת.

הסעדים של סבתא

בנוסף לטיפולים רפואיים, ישנם מספר סעדים יעילים ששימשו סבתות במשך דורות לטיפול בזיהומי ציפורניים פטרייתיות.תרופות אלה טבעיות, לא יקרות ונוחות לשימוש.

חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא בעל תכונות נגד פטריות שיכולות לעזור להילחם נגד דלקות ציפורניים פטרייתיות.כדי להשתמש בחומץ תפוחים כטיפול, מערבבים חומץ חלק אחד עם שני חלקים מים חמים וספגו את הציפורן הפגוע בתמיסה עד 30 דקות ביום.

שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא נוגד פטרייתי טבעי שניתן להשתמש בו לטיפול בזיהומי ציפורניים פטרייתיים.לשימוש, מערבבים שמן עץ תה חלק אחד עם שני חלקים מים חמים, ואז משרים את המסמר המושפע בתמיסה עד 30 דקות ביום.

סודה לשתייה

סודה לשתייה היא נוגד פטרייה טבעי ששימש במשך דורות לטיפול בזיהומים בציפורניים פטרייתיות.לשימוש, מערבבים שלוש כפות סודה לשתייה עם כוס מים חמים ואז משרים את הציפורן הפגוע בתמיסה עד 30 דקות ביום.

שום

שום הוא נוגד פטרייתי טבעי שניתן להשתמש בו לטיפול בזיהומי ציפורניים פטרייתיים.כדי להשתמש בשום כטיפול, מוחץ שן שום של שום ומערבב אותו עם כפית אחת של שמן זית.החל את התערובת על הציפורן המושפעת פעמיים ביום.

VICKS VAPORUB

Vicks Vaporub הוא תרופה פופולרית ללא מרשם ששימשה במשך דורות לטיפול בזיהומים בציפורניים פטרייתיות.לשימוש, החל כמות קטנה של Vicks Vaporub על האזור המושפע פעמיים ביום.

מיץ לימון

מיץ לימון הוא נוגד פטרייתי טבעי שניתן להשתמש בו לטיפול בזיהומי ציפורניים פטרייתיים.לשימוש, מערבבים מיץ לימון חלק אחד עם שני חלקים מים חמים ואז משרים את המסמר המושפע בתמיסה עד 30 דקות ביום.

שמן זית

שמן זית הוא נוגד פטרייתי טבעי שניתן להשתמש בו לטיפול בזיהומי ציפורניים פטרייתיים.לשימוש, החל כמות קטנה של שמן זית על האזור המושפע פעמיים ביום.

מיץ תפוזים

מיץ תפוזים הוא נוגד פטרייתי טבעי שניתן להשתמש בו לטיפול בזיהומי ציפורניים פטרייתיים.לשימוש, מערבבים חלק אחד מיץ תפוזים עם שני חלקים מים חמים ואז משרים את המסמר המושפע בתמיסה עד 30 דקות ביום.

מי מלח

מי מלח הם חיטוי טבעי ששימש במשך דורות לטיפול בזיהומי ציפורניים פטרייתיים.לשימוש, מערבבים כף מלח אחת בכוס מים חמים ואז משרים את הציפורן הפגוע בתמיסה עד 30 דקות ביום.

חומץ לבן

חומץ לבן הוא נוגד פטרייתי טבעי שניתן להשתמש בו לטיפול בזיהומי ציפורניים פטרייתיים.לשימוש, מערבבים חומץ חלק אחד עם שני חלקים מים חמים ואז משרים את המסמר המושפע בתמיסה עד 30 דקות ביום.

שמן לבנדר

שמן לבנדר הוא נוגד פטרייתי טבעי שניתן להשתמש בו לטיפול בזיהומי ציפורניים פטרייתיים.לשימוש, מערבב חלק אחד להשמן ונדר עם שני חלקים חמים

טיפולים רפואיים לזיהומי ציפורניים פטרייתיים

טיפולים רפואיים לזיהומי ציפורניים פטרייתיים כוללים תרופות נגד פטריות מרשם, תרופות נוגדות פטריות אקטואליות וטיפולי לייזר.תרופות נגד פטריות מרשם, כמו טרבינאפין או itraconazole, נלקחות דרך הפה ויעילות לריפוי דלקות ציפורניים פטרייתיות.תרופות מקומיות נגד פטריות, כמו Clotrimazole או Amorolfine, מיושמות ישירות על הציפורן ויכולות לסייע בטיפול בזיהומי ציפורניים פטרייתיות קלות עד בינוניות.טיפולי לייזר זמינים גם הם ויעילים לטיפול בזיהומי ציפורניים פטרייתיים, אם כי הם יכולים להיות יקרים ולא תמיד מכוסים בביטוח.

הסעדים של סבתא לדלקות ציפורניים פטרייתיות

הסעדים של סבתא לזיהומי ציפורניים פטרייתיים הם שיטות טבעיות לטיפול בזיהומי ציפורניים פטרייתיות.רבים מהתרופות הללו שימשו במשך מאות שנים והם עדיין פופולריים כיום.תרופות אלה כוללות השריית הציפורן בתמיסה של חומץ או שמן עץ התה, מריחת שמן שום או קוקוס על הציפורן, משרים את הציפורן בתמיסה של מי חמצן ומים, או באמצעות תערובת של סודה לשתייה ומים כדי לשפשף את הציפורןואמנם סעדים אלה עשויים להיות יעילים בטיפול בזיהומים בציפורניים פטרייתיות קלות, אך הם אינם יעילים כמו טיפולים רפואיים ואין להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי.

חומץ SOAK

תרופה נפוצה לזיהומי ציפורניים פטרייתיות היא לספוג את הציפורן המושפעת בתמיסה של חומץ ומים.כדי ליצור את הפיתרון, מערבבים חומץ חלק אחד עם שני חלקים מים.משרים את המסמר המושפע בתמיסה למשך 30 דקות, פעמיים עד שלוש ביום.תרופה זו יכולה לעזור להפחית דלקת ויכולה לעזור להרוג את הפטרייה הגורמת לזיהום.

שמן שום

תרופה נוספת לזיהומי ציפורניים פטרייתיות היא למרוח שמן שום על הציפורן המושפעת.להכנת שמן שום, מרסקים שתי שיני שום ומערבבים עם כף שמן זית.מרחו את התערובת על הציפורן המושפעת ונותנים לו לשבת 15 דקות.יש לשטוף במים חמים ולחזור על התהליך הזה פעמיים עד שלוש ביום.תרופה זו יכולה לעזור להפחית דלקת ויכולה לעזור להרוג את הפטרייה הגורמת לזיהום.

שאלות נפוצות

ש: מהם הטיפולים היעילים ביותר לזיהומי ציפורניים פטרייתיים?
ת: הטיפולים היעילים ביותר לזיהומי ציפורניים פטרייתיים הם תרופות נגד פטריות מרשם, תרופות נוגדות פטריות אקטואליות וטיפולי לייזר.הסעדים של סבתא יכולים להועיל בטיפול בזיהומים בציפורניים פטרייתיות קלות, אך הן אינן יעילות כמו טיפולים רפואיים ואין להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי.

למרות שזיהומי ציפורניים פטרייתיים יכולים להיות לא נעימים וקשים לטיפול, ישנם כמה תרופות רפואיות וסבתות זמינות.טיפולים רפואיים כמו תרופות נגד פטריות מרשם, תרופות נגד פטריות אקטואליות וטיפולי לייזר יעילים לטיפול בזיהומים בציפורניים פטרייתיות.התרופות של סבתא כמו השריית הציפורן בתמיסה של חומץ או שמן עץ התה, מריחת שום או שמן קוקוס על הציפורן, משרים את הציפורן בתמיסה של מי חמצן ומים, או באמצעות תערובת של סודה לשתייה ומים כדי לשפשף אתציפורן יכול להועיל גם בטיפול בזיהומי ציפורניים פטרייתיות קלות.עם זאת, סעדים אלה אינם יעילים כמו טיפולים רפואיים ואין להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי.הבנת הגורמים והטיפולים לזיהומי ציפורניים פטרייתיים יכולה לעזור במניעת התרחשותם בעתיד.

לסיכום, לסיכום, ניתן לטפל ביעילות בדלקות ציפורניים פטרייתיות באמצעות התרופות הרפואיות והסבתות.תרופות נגד פטריות מרשם, תרופות אקטואליות נגד פטריות וטיפולי לייזר הם הטיפולים היעילים ביותר.התרופות של סבתא כמו השריית הציפורן בתמיסת חומץ או שמן עץ התה, מריחת שום או שמן קוקוס על הציפורן, משרים את הציפורן בתמיסת מימןמי חמצן ומים, או שימוש בתערובת של סודה לשתייה ומים כדי לשפשף את הציפורן יכול להועיל גם בטיפול בדלקות ציפורניים פטרייתיות קלות.הבנת הגורמים והטיפולים לזיהומי ציפורניים פטרייתיים יכולה לעזור במניעת התרחשותם בעתיד.

למידע נוסף על פטרייה בציפורן , אל תסתכל רחוק יותר מהמידע המקיף והאמיןניתן להשיג בוויקיפדיה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן