דף הבית » תרופות סבתא » נשרף מהשמש – 10 תרופות של סבתא אמיתית וסבתא אמיתית

נשרף מהשמש – 10 תרופות של סבתא אמיתית וסבתא אמיתית

שרוף מהשמש: 10 תרופות של סבתא להקלה טבעית

חום השמש יכול להוות מקור של אנרגיה וחיים, אך הוא יכול גם לגרום נזק קשה בעור אם איננו נזהרים.כוויות שמש, הנגרמות כתוצאה מחשיפת יתר לקרני UV, יכולות לנוע בין קלה לחמור, ויכולים להוביל לפגיעה בעור, כאבים ואפילו סרטן העור.למרבה המזל, ישנם כמה פתרונות פשוטים שיכולים לעזור להרגיע את אי הנוחות של כוויות שמש ולקדם ריפוי.להלן 10 תרופות של סבתא ביתית ואמיתית להקלה טבעית מכוויית השמש.

1.אלוורה

התרופה הביתית הנפוצה ביותר לכוויות שמש היא להשתמש באלוורה.אלוורה היא סוג של צמח עסיסי עם עלים בשרניים, והמיאץ שלו מכיל תרכובות שלפי ההערכה יש תכונות ריפוי ואנטי דלקתיות.כדי להשתמש באלוורה על כוויות שמש, פשוט שברו עלה וסחטו את החומר דמוי הג’ל בפנים.החל את הג’ל ישירות על האזור הפגוע ונתן לו להשרות כמה דקות לפני השטיפה.

2.קומפרס קר

דרך נוספת להרגיע כוויות שמש היא להשתמש בקומפרס קר.ניתן לייצר קומפרס קר על ידי מילוי מטלית נקייה עם קוביות קרח או מים קרים ואז למרוח אותו על האזור הפגוע למשך מספר דקות בכל פעם.הטמפרטורה הקרה של הדחיסה תעזור להפחית נפיחות ודלקת, בעוד שהלחות יכולה לעזור להתייבש מחדש של העור ולהפחתת גירוד.

3.מלפפון

מלפפונים ידועים בתכונות הקירור והריפוי שלהם, וניתן להשתמש בהן לטיפול בכוויות שמש.כל שעליך לעשות הוא לחתוך מלפפון לפרוסות דקות ולהניח את הפרוסות ישירות על האזור הפגוע.השאירו אותם למשך 15 דקות לפני השטיפה במים קרירים.זה יעזור להפחתת דלקת ולייבש מחדש את העור.

4.חלב

חלב הוא תרופה טבעית נוספת שניתן להשתמש בה להרגעת כוויות שמש.החלבונים והשומנים בחלב יסייעו בהפחתת הדלקת, ואילו חומצת הלקטיקה תעזור לקרר את העור.כדי להשתמש בחלב כטיפול, פשוט להשרות מטלית נקייה בחלב קר ומורחים אותו ישירות על האזור הפגוע למשך 15 דקות בכל פעם.

5.שמן קוקוס

שמן קוקוס ידוע בתכונות הלחות והריפוי שלו, וניתן להשתמש בו לטיפול בכוויות שמש.חומצות השומן בשמן הקוקוס יסייעו בהפחתת הדלקת ולנעול לחות, בעוד שהנוגדי חמצון יסייעו בהגנה על העור מפני נזק נוסף.כדי להשתמש בשמן קוקוס כטיפול, פשוט לעסות כמות קטנה של השמן ישירות על האזור הנגוע.

6.שמן אתרי לבנדר

ניתן להשתמש בשמן אתרי לבנדר להפחתת הדלקת ולקידום הריפוי.יש לו תכונות טבעיות אנטי דלקתיות ומשכך כאבים, והארומה שלו יכולה להיות גם מרגיעה ומרגיעה.כדי להשתמש בשמן אתרי לבנדר על כוויות שמש, פשוט הוסף כמה טיפות של השמן לשמן נשא, כמו שמן קוקוס, ואז לעסות אותו ישירות לאזור הפגוע.

7.שיבולת שועל

שיבולת שועל ידועה בתכונותיו המרגיעות והריפוי, וניתן להשתמש בה לטיפול בכוויות שמש.התרכובות האנטי דלקתיות בשועל שיבולת שועל יסייעו להפחתת הדלקת ולייבש את העור מחדש.כדי להשתמש בשיבולת שועל כטיפול, פשוט מערבבים כוס שיבולת שועל לא מבושלת עם כוס מים קרירים ואז מרחו את התערובת ישירות על האזור הפגוע.תן לזה לשבת 15 דקות לפני השטיפה במים קרירים.

8.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים ידוע בתכונותיו האנטי דלקתיות והריפוי, וניתן להשתמש בו כדי להרגיע כוויות שמש.כדי להשתמש בחומץ תפוחים כטיפול, פשוט מערבבים כוס חומץ תפוחים עם ארבע כוסות מים קרים ואז משרים מטלית נקייה בתערובת.החל את הבד ישירות על האזור המושפע למשך 15 דקות בכל פעם.

טיפ ייחודי לשוויות שמש

אם אתם מחפשים דרך מהירה וקלה להרגיע כוויות שמש, נסו להשתמש בתפוח אדמה!תפוחי אדמה מכילים אנזימים טבעיים שיכולים לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי.כדי להשתמש בתפוח אדמה כתרופה, פשוט חותכים אחת לפרוסות דקות ואז למרוח tהוא פורס ישירות לאזור המושפע.השאירו אותם למשך 15 דקות לפני השטיפה במים קרירים.

9.סודה לשתייה </h2

התרופות של סבתא לשוויות שמש

כוויות שמש הן בעיה שכיחה שעלולה לגרום לכאב, אדמומיות ואפילו שלפוחית העור.בעוד שרוב האנשים היו פונים לבקבוק אלוורה או קרם קורטיקוסטרואידים אקטואלי כדי לעזור להקל על כוויות השמש שלהם, ישנם הרבה תרופות מסורתיות שסבתא שלך הייתה משתמשת כדי לעזור להרגיע ולרפא את כוויות השמש שלה.להלן 10 תרופות של סבתא אמיתית ותעשיית סבתא אמיתית להקלה בכוויות שמש.

1.קומפרס יוגורט וחלב

אחד התרופות הנפוצות ביותר עבור כוויות שמש הוא דחיסת יוגורט וחלב.חלב מכיל חומצה לקטית, המסייעת להרגיע ולקרר את העור, ואילו היוגורט עשיר בפרוביוטיקה המסייעת להפחתת דלקת העור ואדמומיות.כדי ליצור את הדחיסה, מערבבים חלקים שווים של יוגורט רגיל וחלב קר יחד, ואז מרחו את התערובת ישירות על האזור השוויוני.השאירו את הדחיסה למשך 20 דקות ואז שטפו במים קרירים.

2.פרוסות תפוחי אדמה

אם אין לך יוגורט או חלב, נסה להשתמש בפרוסות תפוחי אדמה במקום.פרוסות תפוחי אדמה מכילות עמילנים טבעיים המסייעים לקרר ולהרגיע את העור.פורסים תפוח אדמה לחתיכות דקות ומניחים את הפרוסות ישירות על כוויות השמש.השאירו את הפרוסות במקום במשך 15 דקות ואז שטפו במים קרירים.

3.הדבק מלפפון

מלפפונים הם מקור נהדר לוויטמין C ונוגדי חמצון, שניהם מועילים לריפוי כוויות שמש.כדי ליצור את העיסה, מגרד מלפפון ומערבב אותו עם כפית דבש.החל את העיסה ישירות על האזור השוויוני והשאיר אותו למשך 15 דקות.שוטפים במים קרירים.

4.מים קרים ואמבט סודה לשתייה

מים קרים ואמבטיית סודה לשתייה היא דרך נהדרת להרגיע את העור השוטף.מערבבים ½ כוס סודה לשתייה לאמבטיה קרירה, ומשרות למשך 15 דקות.זה יעזור להפחית דלקת, גירוד ושריפה.

5.אלוורה ורה ג’ל

ג’ל אלוורה הוא אחד הטיפולים היעילים ביותר עבור כוויות שמש.ג’ל אלוורה מכיל תכונות אנטי דלקתיות ולחות המסייעות להרגיע ולרפא את העור.החל את ג’ל אלוורה ישירות על האזור השוויוני והשאיר אותו במשך 20 דקות.שוטפים במים קרירים.

6.מכשפה לוז

Hitch Hazel הוא עיקרי המסייע להפחתת נפיחות ואדמומיות.זה יעיל במיוחד לטיפול בכוויות שמש עם שלפוחיות.כדי להשתמש במכשפות לוז, מערבבים 1 כף תמצית לוז מכשפה עם כוס מים קרירים.משרים כדור כותנה בתערובת ומורחים ישירות על כוויות השמש.השאירו את הדחיסה למשך 10 דקות ואז שטפו במים קרירים.

7.קומפרס חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא חיטוי טבעי המסייע להפחתת אדמומיות וגרד.כדי להשתמש בחומץ תפוחים, מערבבים 1 כוס חומץ תפוחים עם 1 כוס מים קרים.משרים כדור כותנה בתערובת ומורחים ישירות על האזור השוויוני.השאירו את הדחיסה למשך 10 דקות ואז שטפו במים קרירים.

8.שקיות תה

שקיות תה מכילות חומצה טאנית, המסייעת להפחתת הדלקת.כדי להשתמש בשקיות תה, תלולות 2 שקיות תה בכוס מים רותחים למשך 10 דקות.הסר את שקיות התה ואפשר לנוזל להתקרר, ואז למרוח ישירות על האזור השזוף.השאירו את הדחיסה למשך 15 דקות ואז שטפו במים קרירים.

9.אמבט שיבולת שועל

שיבולת שועל היא אנטי דלקתית טבעית המסייעת להרגיע את העור.כדי להשתמש בשיבולת שועל, טוחנים כוס שיבולת שועל לאבקה משובחת.מוסיפים את אבקת שיבולת השועל לאמבטיה קרירה ומשרות למשך 15 דקות.זה יעזור להפחית את האדמומיות והגרד.

10.דבש

דבש הוא חיטוי טבעי ואנטי דלקתי המסייע להרגיע ולרפא את העור.לשימוש בדבש, מערבבים 1 כף דבש עם כוס מים קרירים.משרים כדור כותנה בתערובת ומורחים ישירות על האזור השוויוני.השאירו את הדחיסה למשך 10 דקות ואז שטפו במים קרירים.

מסקנה

כוויות שמש יכולות להיות כואבותולא נוח, אבל יש הרבה תרופות מסורתיות שסבתא שלך הייתה משמשת כדי לעזור להרגיע

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן