דף הבית » תרופות סבתא » מה זה עושה עבור כוויות – 5 תרופות סבתות טבעיות ואיכותיות

מה זה עושה עבור כוויות – 5 תרופות סבתות טבעיות ואיכותיות

כוויות: גורמים ותסמינים

כוויות הן סוג של פגיעה בעור הנגרמת על ידי מגע ישיר עם מקור חום כמו אדים, נוזלים חמים, אש, חשמל או קרני ה- UV של השמש.הם יכולים להיגרם גם על ידי מקורות שאינם חום כמו כימיקלים.חומרת הכוויה מסווגת בסולם בין 1 (מינור) ל -4 (רציני).תסמינים של כוויה עשויים לכלול אדמומיות, נפיחות, שלפוחית וכאב.

5 תרופות סבתות טבעיות ואיכותיות לכוויות

כוויות יכולות להיות כואבות, מעוותות ומסוכנות אם לא נותרות.כדי למנוע זיהום, חשוב לטפל בכוויות בהקדם האפשרי.למרבה המזל, ישנם מספר תרופות של סבתא טבעית ואיכותית שניתן להשתמש בהן לטיפול בכוויות ולסייע בהפחתת תסמינים כמו כאב וצלקות.

  • דבש: דבש שימש במשך מאות שנים כתרופה טבעית לכוויות.יש לו תכונות אנטי-דלקתיות, אנטיבקטריאליות ואנטי-חיטוי המסייעות בהפחתת הכאב ולקדם ריפוי.יש ליישם דבש ישירות על הכוויה ומכוסה בתחבושת.יש ליישם אותו מחדש מספר פעמים ביום.
  • אלוורה: אלוורה הוא קרם לחות טבעי שיכול לעזור בריפוי ולהפחית דלקת.יש ליישם ג’ל אלוורה ישירות על הכוויה ולהשאיר אותו מספר דקות לפני השטיפה.ניתן לערבב אותו גם עם דבש לקבלת יתרונות ריפוי נוספים.
  • שמן קוקוס: שמן קוקוס הוא קרם לחות טבעי המסייע לשמור על העור לחות ומקדם ריפוי.יש להחיל אותו ישירות על הכוויה מספר פעמים ביום.ניתן להשתמש בשמן קוקוס גם כדי להקל על הכאב והגרד.
  • שקיות תה: שקיות תה הן תרופה טבעית שיכולה לעזור להפחית נפיחות, כאב ודלקת.לשימוש, תלול שקית תה במים חמים ומרחים ישירות על הכוויה.השאירו את שקית התה על הכוויה למשך 10-15 דקות וחזרו על מספר פעמים ביום.
  • חומץ: חומץ הוא חיטוי טבעי שיכול לעזור להפחית את הכאב והדלקת.יש להחיל אותו ישירות על הכוויה עם כדור כותנה מספר פעמים ביום.אין להחיל חומץ על פצעים פתוחים, מכיוון שהוא יכול לגרום לגירוי.

טיפ מועיל

בעת טיפול בכוויות, חשוב לשמור על האזור נקי ויבש.לאחר יישום אחד מהתרופות הטבעיות הללו, הקפד לכסות את הכוויה בתחבושת רופפת וסטרילית כדי לעזור להשאיר אותה נקייה ולמנוע זיהום.

זה יכול להיות קשה לדעת כיצד לטפל בצורה הטובה ביותר בכוויה, אך התרופות הטבעיות והסבתות הטבעיות והאיכותיות הללו יכולות לעזור להפחית את הכאב ולקדם ריפוי.הקפד לנקוט אמצעי זהירות למניעת זיהום, ולפנות תמיד לטיפול רפואי במידת הצורך.

4.דבש

דבש הוא אחד התרופות העתיקות ביותר לטיפול בכוויות.דבש הוא חיטוי טבעי ומסייע בהפחתת הדלקת ולמנוע זיהום.זהו גם קרם לחות טבעי ועוזר לשמור על לחות העור ולהפחית את הסיכון לצלקות.כדי להשתמש בדבש על כוויה, פשוט מרחי שכבה דקה של דבש ישירות על הכוויה וכיסו את האזור בתחבושת סטרילית.השאר את הדבש דולק 24 שעות לפני השטיפה במים קרירים.

כיצד להשתמש בדבש בכוויה

  • מרחי שכבה דקה של דבש ישירות על הכוויה.
  • מכסים את הכוויה בתחבושת סטרילית.
  • השאירו את הדבש במשך 24 שעות.
  • לשטוף את הדבש במים קרירים.

5.שמן קוקוס

שמן קוקוס הוא תרופה טבעית נוספת לטיפול בכוויות.שמן קוקוס עשיר בנוגדי חמצון ובעל תכונות אנטי דלקתיות, מה שהופך אותו לטיפול יעיל בכוויות.זה גם עוזר להפחית את הסיכון לזיהום ויכול לעזור לשמור על לחות העור.כדי להשתמש בשמן קוקוס על כוויה, פשוט מרחו שכבה דקה של השמן על הכוויה ומכסים בתחבושת סטרילית.השאר את השמן דולק 24 שעות לפני השטיפה במים קרירים.

כיצד להשתמש בשמן קוקוס בכוויה

  • מרחו שכבה דקה של שמן קוקוס על הכוויה.
  • מכסים את הכוויה בתחבושת סטרילית.
  • השאר את השמן דולק למשך 24 שעות.
  • לשטוף את השמן במים קרירים.

סבתות משתמשות בתרופות טבעיות לטיפול בכוויות במשך מאות שנים.חמש הסעדים הללו הם טבעיים, איכותיים ויכולים לעזור להפחית דלקת, למנוע זיהום ולשמור על לחות העור.יש להשתמש בכל הסעדים הללו בזהירות ויש להשתמש בהם רק תחת פיקוחו של רופא.

שאלות נפוצות

ש: כמה זמן עלי להשאיר את התרופה בכוויה?

א: יש להשאיר את התרופות על הכוויה למשך 24 שעות לפני השטיפה במים קרירים.

חמש התרופות הטבעיות הללו הן אחת הדרכים הטובות ביותר לטיפול בכוויות ולהפחתת הסיכון לצלקות.למרות שכולם טבעיים, חשוב להשתמש בהם בזהירות ורק תחת פיקוחו של רופא.בנוסף, wikipedia.org מספק סקירה נרחבת של כוויות וטיפול בהן.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן