דף הבית » תרופות סבתא » טיפול בחניכיים נסוגות – 12 תרופות ורגיעה של סבתא סודית

טיפול בחניכיים נסוגות – 12 תרופות ורגיעה של סבתא סודית

בריאות השיניים כוללת הרבה יותר מאשר צחצוח וחוט דנטלי רגיל.אחת מבעיות השיניים הנפוצות ביותר היא נסוגת חניכיים, וזה מצב בו רקמת החניכיים המקיפה את השיניים מתחילה להתרחק, וחושפת את שורשי השיניים.חניכיים נסוגות עלולות לגרום לכאבים, מחלות חניכיים, רגישות לשיניים ואפילו אובדן שיניים אם לא מטופלים.למרבה המזל, ישנם טיפולים העומדים לרשותם להחזיר את בריאות החניכיים שלך.

במאמר זה נכסה 12 תרופות של סבתא סודית לטיפול בחניכיים נסוגות, כמו גם טכניקות הרפיה להפחתת לחץ וחרדה.נדון גם בחשיבות של היגיינת שיניים נאותה ובסיכונים להשאיר חניכיים נסוגות ללא טיפול.

הבנת חניכיים נסוגות

חניכיים נסוגות יכולות להיות תוצאה של מספר גורמים, כולל גנטיקה, הזדקנות, צחצוח אגרסיבי ומחלות חניכיים.כאשר רקמת החניכיים מתחילה להתרחק מהשיניים, היא חושפת את משטח השורש, מה שעלול לגרום לכאב ורגישות.חשוב לציין כי חניכיים נסוגות אינן זהות למחלת חניכיים, אם כי הם יכולים להיות מבשר למחלת חניכיים אם הם לא מטופלים.

טיפול בחניכיים נסוגות

ישנם מגוון טיפולים הזמינים לחניכיים נסוגות, החל מטיפולים מקצועיים כמו קנה מידה ותכנון שורשים ועד תרופות לבית.להלן 12 תרופות של סבתא סודית לטיפול בחניכיים נסוגות:

1.שטיפת מי מלח

שטיפות מי מלח הן דרך נהדרת להפחית דלקת ולקדם ריפוי של רקמת החניכיים.פשוט מערבבים כפית מלח בכוס מים חמים ולשטוף את התערובת בפה למשך 30 שניות.חזור על תהליך זה 2-3 פעמים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

2.כורכום

כורכום הוא חומר אנטי דלקתי ואנטיבקטריאלי טבעי שיכול לעזור להפחית נפיחות ואי נוחות בחניכיים.כל שעליך לעשות הוא לערבב כפית אבקת כורכום עם כוס מים חמים ולהשתמש בו כשטיפת פה.

3.משיכת שמן

משיכת שמן היא תרופה הודית עתיקה הכוללת שמן הסתובבות (כמו קוקוס או שומשום) בפה שלך במשך 20 דקות ביום.נחשב להפחית דלקת ולקדם ריפוי של החניכיים.

4.אלוורה

אלוורה הוא חומר אנטי דלקתי טבעי שיכול לעזור להפחית נפיחות ואי נוחות בחניכיים.פשוט מרחי ג’ל אלוורה ישירות על האזור המושפע ואפשר לו לשבת 10-15 דקות.

5.שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא חומר אנטי -חיטוי ואנטיבקטריאלי טבעי שיכול לעזור להפחית את הדלקת ולהילחם בזיהום.כל שעליך לעשות הוא לערבב כמה טיפות שמן עץ התה בכוס מים חמים ולהשתמש בו כשטיפה בפה.

6.מי חמצן

מי חמצן הוא חומר אנטי -חיטוי ואנטיבקטריאלי טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי של החניכיים.כל שעליך לעשות הוא לערבב חלקים שווים של מי חמצן ומים ולהשתמש בהם כשטיפה בפה.

7.שמן ציפורן

שמן ציפורן הוא חומר אנטי -חיטוי ומשכך כאבים טבעי שיכול לעזור להפחית נפיחות ואי נוחות בחניכיים.כל שעליך לעשות הוא למרוח כמה טיפות שמן ציפורן ישירות על האזור הפגוע ואפשר לו לשבת 10-15 דקות.

8.שמן אקליפטוס

שמן אקליפטוס הוא חומר אנטי -חיטוי ומשכך כאבים טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת וכאב בחניכיים.פשוט מרחו כמה טיפות של שמן אקליפטוס ישירות על האזור הפגוע ומאפשרים לו לשבת 10-15 דקות.

9.שורש ליקוריץ

שורש ליקוריץ הוא חומר טבעי אנטי דלקתי וחיטוש שיכול לעזור להפחית נפיחות ואי נוחות בחניכיים.כל שעליך לעשות הוא לערבב כפית של אבקת שורש ליקריץ עם כוס מים חמים ולהשתמש בו כשטיפה בפה.

10.מיץ חמוציות

מיץ חמוציות הוא חומר אנטי -חיטוי ואנטיבקטריאלי טבעי שיכול לעזור להפחית את הדלקת ולהילחם בזיהום.כל שעליך לעשות הוא לערבב חלקים שווים של מיץ חמוציות ומים ולהשתמש בו כשטיפה בפה.

11.עלי גויאבה

עלי גויאבה הם חומר אנטי -חיטוי טבעי ומעורב שיכול לעזור להפחית את הדלקת ולקדם ריפוי של החניכיים.פשוט מרתיח כמה גועלים אווה במים

הסעדים של סבתא לטיפול בחניכיים נסוגות

הסעדים של סבתא לחניכיים נסוגות הם טבעיים, לא יקרים ולעתים קרובות יעילים.רבים מהתרופות הללו שימשו במשך דורות, שהועברו מדור לדור.להלן 12 מהתרופות הפופולריות ביותר לחניכיים נסוגות:

1.שטיפת מי מלח

גרגר עם מי מלח הוא אחד התרופות הפופולריות ביותר לחניכיים נסוגות.לשם כך מערבבים כפית מלח בכוס מים חמים ומערבבים עד להמסה.יש לשטוף את הפה שלך עם מי המלח מספר פעמים ביום.זה עוזר להילחם בחיידקים העלולים לגרום למחלות חניכיים.

2.אלוורה

אלוורה יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטיספטיות שיכולות לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי להשתמש באלוורה לחניכיים נסוגות, מערבבים כפית ג’ל אלוורה עם כוס מים חמים וגרגר איתו מספר פעמים ביום.

3.משיכת שמן

משיכת שמן היא תרגול עתיק הכרוך בהסתובבות שמן בפה למשך מספר דקות כדי לעזור להפחית חיידקים ורעלים אחרים.כדי לבצע משיכת שמן, הכניסו לפה כפית שמן קוקוס וסייפו אותו במשך 10-15 דקות.ירק את השמן ושטוף את הפה שלך במים חמים.

4.חומץ תפוחים

חומץ סיידר תפוחים הוא תרופה פופולרית להסרת חניכיים מכיוון שהוא יכול לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים כף של חומץ תפוחים עם כוס מים חמים ושטפו את הפה שלך מספר פעמים ביום.

5.שמן עץ התה

בשמן עץ התה תכונות אנטי דלקתיות ואנטיספטיות שיכולות לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי להשתמש בשמן עץ התה לצורך חניכיים נסוגות, מערבבים כמה טיפות שמן עץ התה עם כוס מים חמים ושטפו את הפה שלך מספר פעמים ביום.

6.סודה לשתייה

סודה לשתייה היא חומר אלקליין טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי להשתמש בסודה לשתייה לצורך חניכיים נסוגות, מערבבים כפית סודה לשתייה עם כוס מים חמים ושטפו את הפה שלך איתו מספר פעמים ביום.

7.מי חמצן

מי חמצן הוא חיטוי טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי להשתמש במי חמצן לצורך חניכיים נסוגות, מערבבים כפית מי חמצן עם כוס מים חמים ושטפו את הפה שלך מספר פעמים ביום.

8.מכשפה לוז

לוז מכשפה הוא מענק טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי להשתמש במכשפות לוז לצורך חניכיים נסוגות, ערבבו כפית לוז מכשפה עם כוס מים חמים ושטפו את הפה שלך איתו מספר פעמים ביום.

9.מיץ לימון

מיץ לימון הוא חיטוי טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי להשתמש במיץ לימון לצורך חניכיים נסוגות, מערבבים כפית מיץ לימון עם כוס מים חמים ושטפו את הפה איתו מספר פעמים ביום.

10.דבש

דבש הוא חיטוי טבעי ואנטי דלקתי שיכול לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי להשתמש בדבש לחניכיים נסוגות, מערבבים כפית דבש עם כוס מים חמים ושטפו את הפה שלך מספר פעמים ביום.

11.עלים נאים

עלי נם הם חיטוי טבעי ואנטי דלקתי שיכול לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי להשתמש בעלים של נם לצורך חניכיים נסוגות, טחון קומץ עלי נם על משחה והחל אותה על החניכיים שלך.תן לזה לשבת 10 דקות, ואז לשטוף את הפה שלך במים חמים.

12.כורכום

כורכום הוא חיטוי טבעי ואנטי דלקתי שיכול לעזור להפחית דלקת ולהרוג חיידקים בפה.כדי להשתמש בכורכום לצורך חניכיים נסוגות, מערבבים כפית כורכום עם כוס מים חמים ושטפו את הפה שלך איתו מספר פעמים ביום.

הרפיה והקלה על מתח

ניתן לשפר את הטיפול בחניכיים נסוגות על ידי שילוב

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן