דף הבית » תרופות סבתא » הפחתת חום אצל ילדים – 2 תרופות של סבתא המקובלות ברחבי העולם ולהכנה מהירה

הפחתת חום אצל ילדים – 2 תרופות של סבתא המקובלות ברחבי העולם ולהכנה מהירה

חום הוא סימפטום שכיח של מחלה אצל ילדים ויכול להוות גורם לדאגה רבה להורים ולמטפלים.מרבית רופאי הילדים ממליצים לטפל בחום אצל ילדים עם תרופות ללא מרשם, כמו אצטמינופן או איבופרופן.עם זאת, ישנם גם שני טיפולים מסורתיים שהועברו מסבתות ברחבי העולם: תה צמחים ומרחצאות קרירים.במאמר זה נדון ביתרונות של שני הטיפולים, ונספק כמה טיפים מועילים להפחתת חום אצל ילדים.

תה צמחים להפחתת חום

תה צמחי מרפא

תה צמחי מרפא הם בחירה פופולרית לטיפול בחום אצל ילדים.קל להכין אותם וניתן לתת להם לילדים בכל הגילאים.תה צמחים יכול לעזור להפחית את החום על ידי מתן הגוף את הנוזלים והחומרים המזינים הנחוצים כדי להילחם במחלה.עשבי תיבול שכיחים המשמשים בתה הפחתת חום כוללים קמומיל, מנטה ולימון.

  • קמומיל: הרגעה קלה שעוזרת להרפות את הגוף ולהפחתת דלקת.
  • מנטה: מכה טבעי שעוזר להרגיע את הגרון ולהפחית דלקת.
  • לימון בלאם: הרגעה קלה שעוזרת להרגיע את הגוף ולהפחתת לחץ.

ניתן לשלב עשבי תיבול אלה עם מים חמים להכנת תה מרגיע.חשוב לזכור לעולם לא לתת לילד מתחת לגיל שניים כל צורה של תה צמחים, מכיוון שהם עשויים שלא להיות מסוגלים לעכל אותו כראוי.

אמבטיות מגניבות

תרופה מסורתית נוספת להפחתת חום אצל ילדים היא אמבטיה קרירה.אמבטיות קרירות יכולות לעזור להפחית חום על ידי קירור הגוף והפחתת טמפרטורת הגוף הליבה.חשוב לציין כי המים לא צריכים להיות קרים מדי, מכיוון שהדבר עלול לגרום לילד להיות לא נוח ועלולים להחמיר את החום.

טיפים מועילים

כאשר מתמודדים עם חום אצל ילדים, חשוב לזכור להתייעץ תמיד עם רופא ילדים לפני מתן תרופות או טיפולים כלשהם.בנוסף, הנה כמה טיפים מועילים להפחתת חום אצל ילדים:

  • הלבוש את ילדך בבגדים קלים ונושמים.
  • תן הרבה נוזלים שיעזרו להחליף אלקטרוליטים אבודים.
  • שמור על החדר בטמפרטורה נוחה.
  • עודדו את ילדכם לנוח.
  • הימנע מלתנות לילדך כל תרופות ללא מרשם מבלי להתייעץ עם רופא קודם.
  • אל תתן לילדך תה צמחי מרפא מבלי להתייעץ תחילה עם רופא.
  • הימנע מלהעניק לילדך כל אמבטיות קרות מבלי להתייעץ עם רופא קודם.

טיפים אלה יכולים לעזור להפחית חום אצל ילדים ולהבטיח שהם נוחים ככל האפשר בזמן שהם חולים.בנוסף, חשוב לזכור כי חום אצל ילדים אינו תמיד גורם לדאגה ויכול להוות חלק רגיל מההגנה של הגוף מפני מחלה.
סבתות משתמשות בתרופות פשוטות כדי להפחית חום אצל ילדים במשך מאות שנים.כיום, שניים מהתרופות הללו – נביחת ערבה וסירופ אלדרברי – מתקבלים ברחבי העולם וקלים יחסית להכנה.כאשר משתמשים בו בשילוב עם שיטות אחרות, כגון הידרציה ומטליות קרירות, תרופות אלה יכולות לעזור להפחית חום אצל ילדים.

H2: קליפת ערבה
נביחת ווילו משמשת זה מכבר להפחתת חום אצל ילדים.הקליפה מכילה כימיקל הנקרא סליצין, הקשור קשר הדוק לחומר הפעיל באספירין.כאשר נלקחים כתה או כתמצית, קליפת ערבה יכולה לעזור להפחית את חוםם אצל ילדים ולהקל על כאב גרון וכאבי שרירים.

H3: הכנה
ניתן להכין קליפת ערבה כתה או תמיסה.להכנת התה, הוסף 1-2 כפיות קליפת ערבה לכוס מים רותחים.אפשר לתלול 10-15 דקות, ואז מסננים ושותים.כדי ליצור תמיסה, שלב נביחת ערבה של חלק אחד עם 5 חלקים אלכוהול, כמו וודקה או ברנדי.אפשר לתלול למשך שבועיים, ואז מסננים ולאחסן בבקבוק כהה.

H3: מינון
בעת השימוש בנביחת ערבה כדי להפחית חום אצל ילדים, חשוב להשתמש במינון הנכון.לתה, תן 1/2 כפיתתה, עד שלוש פעמים ביום.עבור תמציות, תן 1/2 כפית מהתמיכות, עד שלוש פעמים ביום.

H2: סירופ אלדרברי
סירופ אלדרברי הוא תרופה נוספת המשמשת לעתים קרובות להפחתת חום אצל ילדים.Elderberry מכיל תרכובות המסייעות להפחתת דלקת, מה שיכול לעזור להפחית את החום.סירופ Elderberry הוא גם גבוה בנוגדי חמצון, שיכולים לעזור להגביר את מערכת החיסון ולהפחית את חומרת הצטננות ושפעת.

H3: הכנה
סירופ אלדרברי קל יחסית לייצור.כדי להכין את הסירופ, שלב כוס 1 של סמכות מיובשות עם 3 כוסות מים בסיר גדול.מביאים לרתיחה, ואז מנמיכים את האש ומבשלים 45 דקות.מסננים את הנוזל, השליך את הזקנים ומוסיפים 1 כוס דבש לנוזל.אפשר לתערובת להתקרר, ואז לאחסן בקבוק במקרר עד שבועיים.

H3: מינון
בעת שימוש בסירופ אלדרברי כדי להפחית חום אצל ילדים, תן 1 כפית מהסירופ עד שלוש פעמים ביום.

שאלות נפוצות:
ש: כמה זמן נמשך סירופ אלדרברי?
ת: סירופ אלדרברי יימשך עד שבועיים במקרר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן