דף הבית » תרופות סבתא » הסרת אבנית מהשיניים – 12 תרופות סבתות זולות וטבעיות
ddadadaa dddaddaa deddaddadddd  daadaddaddaa daddaaddaa dddc

הסרת אבנית מהשיניים – 12 תרופות סבתות זולות וטבעיות

מה זה טרטר?

הטרטר הוא פיקדון קשה וקרם צהבהב הנוצר על השיניים בגלל הצטברות פלאק.זה מורכב מחיידקים, פסולת מזון ורוק.זה יכול לגרום למחלות חניכיים, עששת ונשימה רעה.אם לא מוסרים, זה יכול אפילו להוביל לאובדן שיניים.לכן חשוב להוציא טרטר מהשיניים.

כיצד להסיר אבנית מהשיניים?


הסרת אבנית מהשיניים יכולה להיעשות באמצעות ניקוי שיניים מקצועי או באמצעות אחד מהתרופות הטבעיות הרבות.ניקוי שיניים מקצועי הוא בדרך כלל הדרך היעילה ביותר להסרת אבנית, עם זאת, היא יכולה להיות יקרה וגוזלת זמן.לפיכך, ישנם מספר תרופות טבעיות שניתן להשתמש בהן כדי להסיר אבנית מהשיניים.

הסעדים של סבתא זולה וטבעית להסרת אבנית

  • סודה לשתייה ומלח: מערבבים יחד כפית סודה לשתייה וקמצוץ מלח.הרטיבו את מברשת השיניים וטובלו אותה בתערובת.צחצח שיניים למשך שתי דקות ושטוף במים חמים.עשו זאת פעם בשבוע כדי לעזור בהסרת אבנית מהשיניים.
  • תות וסודה לשתייה: מחית 1 תות ומערבבים אותה עם ½ כפית סודה לשתייה.מרחו את התערובת על השיניים ונותנים לה לשבת 5 דקות.שוטפים במים חמים.זוהי דרך נהדרת להסיר אבנית ולהלבין שיניים באופן טבעי.
  • חומץ תפוחים: מערבבים 1 כפית חומץ תפוחים עם כוס מים.לשטוף את התערובת בפה שלך למשך דקה ואז לירוק אותה.עשו זאת פעמיים בשבוע כדי לעזור בהסרת אבנית מהשיניים.
  • מיץ לימון וסודה לשתייה: מערבבים חלקים שווים של מיץ לימון וסודה לשתייה יחד.הרטיבו את מברשת השיניים וטובלו אותה בתערובת.צחצח שיניים למשך 2 דקות ושטוף במים חמים.עשה זאת פעם בשבוע.
  • קליפת תפוז: שפשפו את החלק הפנימי של קליפת תפוז ישירות על השיניים.תן לזה לשבת 5 דקות ואז לשטוף במים חמים.זה עוזר להסיר אבנית ויכול גם לעזור להלבין שיניים.
  • אלוורה: משפשפים אלוורה ישירות על השיניים והחניכיים.תן לזה לשבת 5 דקות ואז לשטוף במים חמים.זה עוזר להסיר אבנית ויכול גם לעזור להרגיע ולרפא חניכיים.
  • מימן חמצן: מערבבים 1 כפית מי חמצן עם כוס מים.לשטוף את התערובת בפה שלך למשך דקה ואז לירוק אותה.עשו זאת פעמיים בשבוע כדי לעזור בהסרת אבנית מהשיניים.
  • קליפת בננה: שפשפו את החלק הפנימי של קליפת בננה ישירות על השיניים.תן לזה לשבת 5 דקות ואז לשטוף במים חמים.זה עוזר להסיר אבנית ויכול גם לעזור להלבין שיניים.
  • שמן קוקוס: שוטף 1 כף שמן קוקוס בפה במשך 10 דקות.לירוק אותו ולשטוף במים חמים.עשה זאת פעם ביום כדי לעזור להסיר את Tartar ולשפר את בריאות הפה.
  • ציפורן: שפשף שמן ציפורן ישירות על השיניים והחניכיים.תן לזה לשבת 5 דקות ואז לשטוף במים חמים.זה עוזר להסיר אבנית ויכול גם לעזור להרגיע ולרפא חניכיים.
  • חומץ: מערבבים 1 כפית חומץ עם כוס מים.לשטוף את התערובת בפה שלך למשך דקה ואז לירוק אותה.עשו זאת פעמיים בשבוע כדי לעזור בהסרת אבנית מהשיניים.
  • עגבנייה: שפשף את החלק הפנימי של עגבנייה ישירות על השיניים שלך.תן לזה לשבת 5 דקות ואז לשטוף במים חמים.זה עוזר להסיר אבנית ויכול גם לעזור להלבין שיניים.

התרופות הטבעיות הללו כולן זולות ונוחות לשימוש.עם זאת, חשוב לזכור כי טיפול אוראלי מתמיד ועקבי הוא הדרך הטובה ביותר למנוע הצטברות של אבנית.הקפד לצחצח ולחוט דנטלי לפחות פעמיים ביום ולבקר את רופא השיניים שלך לבדיקות רגילות.

טיפ: שימוש במברשת שיניים מרופדת רכה יכולה גם לעזור במניעת הצטברות טטרות

GR זול וטבעיהסעדים של ואמה להסרת אבנית מהשיניים

הצטברות טרטר על השיניים יכולה להיות מכוערת ויכולה להוביל למחלות חניכיים, חללים ובעיות בריאות אוראליות אחרות.למרבה המזל, ישנם הרבה תרופות זולות וטבעיות זמינות שהועברו מדור הסבתות שלנו.להלן 12 מהדרכים היעילות ביותר להסרת אבנית מהשיניים:

1.סודה לשתייה ומיץ לימון

מערבבים יחד כפית סודה לשתייה וכמה טיפות מיץ לימון כדי ליצור עקביות דמוית הדבק.בעזרת מברשת שיניים לחה, צחצח את העיסה על השיניים בתנועות עגולות למשך שתי דקות לפחות.יש לשטוף את הפה במים חמים ומברישים את השיניים במשחת שיניים כדי להסיר את הטעם.

2.חומץ תפוחים

מסתובב סביב כמות קטנה של חומץ תפוחים בפה במשך מספר דקות, ומקפיד לכסות את כל השיניים.ירקו את התערובת ושוטפו במים חמים.

3.מי חמצן

מערבבים חלק אחד מי חמצן עם חלק אחד מים חמים ומסתובבים בפה למשך מספר דקות.ירקו את התערובת ושוטפו במים חמים.

4.שטיפת מי מלח

מערבבים כפית מלח אחת בכוס מים חמים ומסתובבים בפה.ירקו את התערובת ושוטפו במים חמים.

5.קליפת תפוז

שפשפו את החלק הפנימי של הקליפה הכתומה ישירות על השיניים, ואז צחצחו את השיניים במשחת שיניים.

6.הדבק תות

מועכים תותים אחד או שניים ומערבבים עם כפית סודה לשתייה.צחצחו את העיסה על השיניים והשאירו כמה דקות לפני השטיפה.

7.אלוורה

שפשפו ג’ל אלוורה ישירות על השיניים והשאירו כמה דקות לפני השטיפה.

8.עלי גויאבה

ללעוס על עלי גויאבה מספר דקות ואז צחצח את השיניים במשחת שיניים.

9.עלים נאים

ללעוס עלים עלים מספר דקות ואז צחצח את השיניים עם משחת שיניים.

10.עלי לילך הודיים

ללעוס על עלי לילך הודים במשך מספר דקות ואז צחצח את השיניים במשחת שיניים.

11.שמן ציפורן

מערבבים טיפה אחת של שמן ציפורן עם כפית מים אחת ומסתובבת בפה.ירקו את התערובת ושוטפו במים חמים.

12.חומץ וסודה לשתייה

מערבבים יחד כפית אחת של חומץ וכפית סודה לשתייה אחת.מברישים את התערובת על השיניים והשאירו כמה דקות לפני השטיפה.

מסקנה

הסרת אבנית מהשיניים היא חלק חשוב בשמירה על היגיינת שיניים ויכולה לסייע במניעת מחלות חניכיים, חללים ובעיות בריאות אוראליות אחרות.יש הרבה תרופות זולות וטבעיות זמינות, כמו סודה לשתייה ומיץ לימון, חומץ תפוחים, מי חמצן, שטיפת מי מלח, קליפות תפוז, ממרח תות, אלוורה, עלי גויאבה, עלי נם, עלי לילך הודיים, שמן ציפורן,וחומץ וסודה לשתייה.

שאלות נפוצות

ש: באיזו תדירות עלי להשתמש בתרופות אלה כדי להסיר אבנית מהשיניים?

ת: מומלץ להשתמש בסעדים אלה על בסיס שבועי כדי לשמור על בריאות אוראלית טובה.עם זאת, חשוב להתייעץ עם רופא שיניים לפני שתתחיל בשגרה חדשה של היגיינת הפה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן