דף הבית » תרופות סבתא » ביטול צלקות כירורגיות – 24 תרופות ביתיות ביתיות ורפואיות
dddddc dadcdaddaa dbddaddaddddaa  daadaddaddaa dddaadddaa

ביטול צלקות כירורגיות – 24 תרופות ביתיות ביתיות ורפואיות

מהן צלקות כירורגיות?

צלקות כירורגיות הן סימנים קבועים על העור שנותרו לאחר ביצוע ניתוח.אמנם לפעמים צלקות אלה יכולות להיות מורגשות, אך הן יכולות גם להיות מינימליות למדי.למרות שהם יכולים לגרום לאי נוחות מסוימת, מרבית הצלקות הכירורגיות אינן סיבה לדאגה.

בדרך כלל צלקות כירורגיות מתפתחות עם הזמן, ומראהן יכול להשתנות בהתאם לסוג הניתוחים שבוצעו וסוג העור של המטופל.אנשים מסוימים עשויים לגלות שהצלקות שלהם דועכות לאורך זמן, בעוד שאחרים עשויים לגלות שהם נשארים מורגשים לפרק זמן ממושך.

כיצד לחסל צלקות כירורגיות

למרבה המזל, ישנן מספר דרכים להפחית את המראה של צלקות כירורגיות.אמנם אין פיתרון אחד בגודל אחד, אך התרופות הבאות והרפואה הבאות עשויות לעזור להפחית את הנראות של צלקות כירורגיות:

תרופות ביתיות

  • מרחי קרם או משחה אקטואלית: החלת קרם או משחה אקטואלית על האזור הפגוע עשויה לעזור להפחית את המראה של צלקות כירורגיות.ישנם מספר מוצרים זמינים ללא מרשם או באמצעות מרשם שעשוי לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי.
  • עיסוי האזור: עיסוי בעדינות של האזור יכול לעזור להפחית את המראה של צלקות כירורגיות על ידי עידוד העור לייצר קולגן ואלסטין, מה שעלול להוביל לעור חלק יותר ואחיד יותר.
  • החל קומפרס חם: יישום דחיסה חמה על האזור המושפע עשוי לעזור להפחית את המראה של צלקות כירורגיות.החום יכול לעזור בשיפור זרימת הדם לאזור, שיכול לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי.
  • השתמש בגיליונות סיליקון: יריעות סיליקון זמינות ללא מרשם וניתן ליישם עליהן על האזור המושפע כדי לסייע בהפחתת המראה של צלקות כירורגיות.הם פועלים על ידי יצירת מחסום בין העור לסביבה, שיכולים לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי.
  • פילינג האזור: פילינג האזור הפגוע עשוי לעזור להפחית את הופעתן של צלקות כירורגיות.פילינג יכול לעזור בהסרת תאי עור מתים ולעודד ייצור תאי עור חדשים, שיכולים להוביל לעור חלק יותר ואחיד יותר.
  • לחות את האזור: לחות האזור הפגוע יכול לעזור להפחית את המראה של צלקות כירורגיות.קרם לחות יכול לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי.
  • טיפ: השתמש בקרם לחות עדין ונטול ניחוח כדי לסייע בהפחתת הסיכון לגירוי או דלקת.

טיפולים רפואיים

בנוסף לתרופות ביתיות, ישנם גם מספר טיפולים רפואיים העומדים לרשותם כדי להפחית את הופעתן של צלקות כירורגיות.טיפולים אלה כוללים:

  • זריקות קורטיקוסטרואידים: זריקות קורטיקוסטרואידים יכולות לעזור להפחית את המראה של צלקות כירורגיות על ידי הפחתת דלקת וקידום ריפוי.
  • טיפולי לייזר: טיפולי לייזר יכולים לעזור להפחית את המראה של צלקות כירורגיות על ידי גירוי ייצור קולגן ואלסטין, מה שעלול להוביל לעור חלק יותר ואחיד יותר.
  • dermabrasion: dermabrasion הוא הליך בו מוסרים שכבות העור העליונות כדי לחשוף עור חלק יותר ואחיד יותר.הליך זה יכול לעזור להפחית את המראה של צלקות כירורגיות.
  • קריותרפיה: קריותרפיה היא הליך בו האזור המושפע נחשף לטמפרטורות קרות קיצוניות על מנת להפחית את הדלקת ולקדם ריפוי.הליך זה יכול לעזור להפחית את המראה של צלקות כירורגיות.
  • פילינגים כימיים: פילינגים כימיים הם סוג של טיפול פילינג בו מיושם תמיסה כימית על העור כדי להסיר את שכבות העור העליונות ולחשוף עור חלק יותר ואחיד יותר.הליך זה יכול לעזור להפחית את המראה של צלקות כירורגיות.
  • ניתוח: ניתן להשתמש בניתוח כדי להסיר או להפחית את המראה של צלקות כירורגיות.בדרך כלל זו אפשרות נופש אחרונה, מכיוון שהיא יכולה להיות יקרה וייתכן שלא תמיד תניב את התוצאות הרצויות.

טיפולים אלה יכולים להיות יעילים להפחתת המראהNCE של צלקות כירורגיות, אך חשוב לציין שהן יכולות להיות יקרות וייתכן שלא תמיד להניב את התוצאות הרצויות.בנוסף, חלק מהטיפולים הללו עשויים שלא להיות מכוסים בביטוח.חשוב לדבר עם רופא על אפשרות הטיפול הטובה ביותר עבורך.

חלק 2: טיפול בצלקות כירורגיות עם תרופות ביתיות

צלקות כירורגיות יכולות להיות תזכורת לא נוחה ומכוערת לניתוח.למרבה המזל, ישנם תרופות ביתיות רבות שיכולות לעזור להפחית את המראה של צלקת כירורגית.להלן 24 תרופות ביתיות ביתיות ורפואיות שניתן להשתמש בהן לטיפול בצלקות כירורגיות.

1.אלוורה

אלוורה היא תמצית צמחית טבעית שיכולה לעזור להפחית את המראה של צלקות כירורגיות.אלוורה מכיל תרכובות שיכולות לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי.כדי להשתמש באלוורה לטיפול בצלקות כירורגיות, מרחו שכבה דקה של ג’ל אלוורה טהור על האזור המצולק פעמיים ביום.

2.שמן קוקוס

שמן קוקוס הוא שמן טבעי העשיר בחומצות שומן שיכולות לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי.כדי להשתמש בשמן קוקוס לטיפול בצלקות כירורגיות, יש למרוח כמות קטנה של שמן קוקוס על האזור המצולק פעמיים ביום.

3.דבש

דבש הוא מוצר טבעי המשמש במשך מאות שנים לטיפול בפצעים וצלקות.דבש מכיל תרכובות שיכולות לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי.כדי להשתמש בדבש לטיפול בצלקות כירורגיות, החל שכבה דקה של דבש טהור על האזור המצולק פעמיים ביום.

4.שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא שמן טבעי העשיר בתרכובות שיכולות לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי.כדי להשתמש בשמן עץ התה לטיפול בצלקות כירורגיות, לדלל כמה טיפות שמן עץ התה בשמן נשא, כמו שמן קוקוס, ומרחי שכבה דקה של התערובת על האזור המצולק פעמיים ביום.

5.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא מוצר טבעי שיכול לעזור להפחית את המראה של צלקות כירורגיות.חומץ תפוחים מכיל תרכובות שיכולות לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי.כדי להשתמש בחומץ תפוחים לטיפול בצלקות כירורגיות, מדלל חלק אחד חומץ תפוחים עם שלושה חלקים מים ומרחי שכבה דקה של התערובת על האזור המצולק פעמיים ביום.

6.מיץ לימון

מיץ לימון הוא מוצר טבעי המכיל תרכובות שיכולות לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי.כדי להשתמש במיץ לימון לטיפול בצלקות כירורגיות, מרחו שכבה דקה של מיץ לימון על האזור המצולק פעמיים ביום.

7.ויטמין E

ויטמין E הוא נוגד חמצון רב עוצמה שיכול לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי.כדי להשתמש בוויטמין E לטיפול בצלקות כירורגיות, מרחו שכבה דקה של שמן ויטמין E על האזור המצולק פעמיים ביום.

8.חמאת קקאו

חמאת קקאו היא קרם לחות טבעי העשיר בחומצות שומן שיכולות לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי.כדי להשתמש בחמאת קקאו לטיפול בצלקות כירורגיות, מרחו שכבה דקה של חמאת קקאו על האזור המצולק פעמיים ביום.

תרופות ביתיות רפואיות לטיפול בצלקות כירורגיות

בנוסף לתרופות ביתיות, ישנם תרופות ביתיות רפואיות שניתן להשתמש בהן לטיפול בצלקות כירורגיות.טיפולים אלה כוללים:

9.טיפול בלייזר

הטיפול ב

לייזר הוא הליך לא פולשני שיכול לעזור להפחית את המראה של צלקות כירורגיות.טיפול בלייזר יכול לעזור להפחית את הדלקת ולקדם ריפוי.שוחח עם הרופא שלך על האפשרויות שלך לטיפול בלייזר.

10.Dermabrasion

dermabrasion הוא הליך המסיר את שכבות העור החיצוניות כדי להפחית את המראה של צלקות כירורגיות.Dermabrasion יכול לעזור להפחית את הדלקת ולקדם ריפוי.שוחח עם הרופא שלך על האפשרויות שלך ל- Dermabrasion.

11.קליפות כימיות

פילינגים כימיים הם הליך המשתמש בכימיקלים להסרת שכבות העור החיצוניות כדי להפחית את המראה של צלקות כירורגיות.פילינגים כימיים יכולים לעזור להפחית את הדלקת ולקדם ריפוי.דבר עם הדוקטור שלךאו לגבי האפשרויות שלך לקליפות כימיות.

12.זריקות סטרואידים

זריקות סטרואידים

הן הליך המשתמש בסטרואידים כדי להפחית דלקת ולקידום ריפוי.זריקות סטרואידים יכולות לעזור להפחית את המראה של צלקות כירורגיות.דבר עם הרופא שלך

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן