דף הבית » כללי » מה הגורמים לראייה מטושטשת מקרוב?
מה הגורמים לראייה מטושטשת מקרוב?

מה הגורמים לראייה מטושטשת מקרוב?

גורמים רבים יכולים להוביל לראייה מטושטשת מקרוב. חלקם יעידו על בעיה רפואית קלה וחלקם עלולים להיות נורה אדומה למצבים בריאותיים דחופים. ראייה מטושטשת מקרוב יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של האדם, להקשות על קריאה, כתיבה או שימוש במכשירים אלקטרוניים. במאמר זה, נציג כמה סיבות נפוצות לראייה מטושטשת של עצמים קרובים.

“שגיאות שבירה” מובילות לראייה מטושטשת מקרוב

ראייה תקנית מתרחשת כאשר קרני האור הנכנסות דרך הקרנית נשברות ומתרכזות במרכז הרשתית. הרשתית היא מסך העין בחלקה האחורי. כאשר קרני האור נפגשות במיקום המדויק, נוצרת תמונה חדה.

שגיאות שבירה מתרחשות כאשר צורת העין מונעת מאור להתמקד ישירות ברשתית, וכתוצאה מכך מוצגת לנו ראייה מטושטשת. שגיאות השבירה הנפוצות ביותר כוללות:

  • קוצר ראייה: אנשים עם קוצר ראייה מתקשים להתמקד בעצמים מרוחקים, אך הראייה שלהם לקרוב היא בדרך כלל ברורה. עם זאת, במקרים מסוימים, קוצר ראייה יכול לגרום לראייה מטושטשת כאשר מסתכלים על עצמים מקרוב.
  • רוחק ראייה (היפראופיה): היפראופיה משפיעה על הראייה לקרוב יותר מאשר הראייה למרחקים. אנשים עם היפראופיה חווים לעתים קרובות ראייה מטושטשת כאשר מסתכלים על עצמים קרובים, מה שעלול להוביל לעייפות עיניים ואי נוחות.
  • זוקן ראייה (פרסביופיה): מצב זה הקשור לגיל משפיע על יכולת העין להתמקד בעצמים קרובים. כאשר אנשים מגיעים לשנות ה-40 או ה-50 לחייהם, העדשה הטבעית בתוך העין הופכת פחות גמישה, מה שגורם לקושי להתמקד בחפצים סמוכים, וכתוצאה מכך ראייה מטושטשת.
  • אסטיגמציה: אסטיגמציה היא בעיית ראייה נפוצה המתרחשת כאשר לקרנית או העדשה יש עיקול לא סדיר. צורה לא סדירה זו גורמת לאור להתמקד במספר נקודות במקום בנקודה בודדת ברשתית, וכתוצאה מכך ראייה מטושטשת או מעוותת בכל המרחקים.

ראייה מטושטשת מקרוב עלולה להיות סימן למחלות עיניים

מחלות עיניים ומצבים בריאותיים מסוימים יכולים גם לגרום לטשטוש ראייה מקרוב:

  • קטרקט: קטרקט הוא עכירות של העדשה הטבעית של העין, מה שמוביל לראייה מטושטשת. ככל שהקטרקט מתקדם, הוא עלול לגרום לקושי להתמקד בחפצים קרובים. ללא טיפול רפואי קטרקט עלול להוביל בסופו של דבר לאובדן ראייה.
  • תסמונת העין היבשה: ייצור לא מספיק של דמעות או איכות דמעות ירודה עלולים לגרום ליובש בעיניים. מצב זה עלול לגרום לאי נוחות, אדמומיות וראייה מטושטשת, במיוחד במהלך משימות הדורשות התמקדות בעצמים קרובים.
  • דלקות עיניים: זיהומים או דלקות בעין, כגון דלקת הלחמית או אובאיטיס, עלולים לגרום לראייה מטושטשת כסימפטום.

מה עוד יכול לגרום לראייה מטושטשת מקרוב?

ישנם עוד מגוון רחב של גורמים לראייה מטושטשת מקרוב. תקופות ממושכות של התמקדות בחפצים סמוכים, כגון קריאה או שימוש במכשירים אלקטרוניים, עלולות לאמץ את העיניים ולהוביל לראייה מטושטשת. לחץ תוך-עיני מוגבר עלול לגרום לטשטוש ראייה פתאומי ולהעיד עם מחלות כמו גלאוקומה. שימוש בתרופות מסוימות יכול גם כן להוביל לטשטוש ראייה מקרוב.  

איך ניתן לאבחן מה הגורם לראייה מטושטשת מקרוב?

אם אתם חווים תסמינים מתמשכים או מחמירים של ראייה מטושטשת מקרוב, חשוב לפנות לאופטומטריסט לבדיקת עיניים מקיפה. אופטומטריסט יכול לספק אבחנה מדויקת ולהמליץ על טיפולים מתאימים, כגון עדשות מתקנות, תרגילי עיניים או התערבויות אחרות המותאמות לצרכים הספציפיים שלך. בקליניקה של ארזה פרוכטר תבצעו בדיקת עיניים עם המכשירים המתקדמים ביותר. עם ניסיון של למעלה מ-30 שנה ומומחיות במחלות עיניים, ארזה תעזור לכם למצוא את הטיפול הנכון ביותר עבורכם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן