דף הבית » תרופות סבתא » דלקת במעי – 13 תרופות מיושנות ובטוחות עם תוצאות מוכחות
ddcdadaa ddedad  daadaddaddaa dedddadaddaa dddddddaa dadd daa

דלקת במעי – 13 תרופות מיושנות ובטוחות עם תוצאות מוכחות

מהי דלקת במעי?

דלקת במעי היא מצב שמתרחש כאשר דרכי העיכול מתרגזות ומודלקות.זה יכול לגרום למגוון תסמינים, כולל כאבי בטן, התכווצויות, נפיחות, בחילה, שינויים בהרגלי המעי, עייפות וירידה במשקל.מצב זה ידוע גם בשם מחלות מעי דלקתיות (IBD) ויכול להיגרם על ידי מספר גורמים שונים, כולל תזונה לא בריאה, אלרגיות למזון, לחץ וזיהומים.זה יכול להיות גם תורשתי.

13 תרופות מיושנות לדלקת מעיים

ניתן לנהל דלקת במעי באמצעות שינויים באורח החיים, תרופות ותוספי מזון.בנוסף, ישנם כמה תרופות מיושנות המשמשות במשך מאות שנים לטיפול במצב זה.להלן רשימה של 13 תרופות מיושנות לדלקת מעיים שהוכחו כיעילות כאשר משתמשים בהן כראוי:

1.מיץ אלוורה

מיץ אלוורה הוא תרופה טבעית לדלקת במעי.ידוע שהוא מפחית דלקת ומלחמה נגד זיהומים חיידקיים ופטרייתיים.הוא עשיר גם בוויטמינים, מינרלים ואנזימים שיכולים לעזור בתיקון רירית המעי הפגועה.כדי להשתמש במיץ אלוורה כתרופה לדלקת במעי, שתו אחת עד שתיים אונקיות של מיץ אלוורה פעם או פעמיים ביום.

2.חומץ תפוחים

חומץ סיידר תפוחים ידוע כחומר אנטי דלקתי רב עוצמה.זה יכול לעזור להפחית דלקת בדרכי העיכול ולקדם את צמיחתם של חיידקים בריאים במעיים.כדי להשתמש בחומץ תפוחים כתרופה לדלקת במעי, מערבבים כף אחת של חומץ תפוחים עם כוס מים אחת ושותה אותו פעם או פעמיים ביום.

3.תה קמומיל

תה קמומיל שימש במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות, כולל דלקת במעי.ידוע שיש לו תכונות אנטי דלקתיות, נוגדי חמצון ואנטי-מיקרוביאליות.כדי להשתמש בתה קמומיל כתרופה לדלקת במעי, תלולה כפית אחת של פרחי קמומיל מיובשים בכוס מים רותחים למשך 10 דקות.מסננים את התה ושותים אותו פעם או פעמיים ביום.

4.אלם חלקלק

אלם חלקלק הוא עשב שידוע שיש לו תכונות אנטי דלקתיות, נוגדי חמצון וריפוי.ידוע גם כי הוא מצפה את דרכי העיכול ומרגיע את הרקמה הרגיעה.כדי להשתמש ב- ELM חלקלק כתרופה לדלקת במעי, קח כפית אחת של אלם חלקלק אבקתי בכוס מים אחת ושתה אותו פעם או פעמיים ביום.

5.שורש מרשמלו

שורש מרשמלו הוא עשב שידוע כאנטי דלקתי טבעי.זה יכול לעזור להפחית דלקת בדרכי העיכול ולקדם ריפוי.כדי להשתמש בשורש מרשמלו כתרופה לדלקת במעי, קח כפית אחת של שורש מרשמלו אבקה בכוס מים אחת ושתה אותו פעם או פעמיים ביום.

6.שורש ליקוריץ

שורש ליקוריץ הוא עשב שידוע כאנטי דלקתי טבעי ומשמש במשך מאות שנים לטיפול בהפרעות עיכול.זה יכול לעזור להפחית דלקת בדרכי העיכול ולקדם ריפוי.כדי להשתמש בשורש ליקריץ כתרופה לדלקת במעי, קח כפית אחת של שורש ליקריץ אבקת בכוס מים אחת ושתה אותו פעם או פעמיים ביום.

7.כורכום

כורכום הוא תבלין שידוע כאנטי-דלקתי חזק.זה יכול לעזור להפחית דלקת בדרכי העיכול ולקדם ריפוי.כדי להשתמש בכורכום כתרופה לדלקת במעי, קח כפית אחת של כורכום אבקה בכוס מים אחת ושתה אותו פעם או פעמיים ביום.

8.ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא תבלין שידוע כאנטי דלקתי טבעי ויכול לעזור להפחית דלקת בדרכי העיכול.כדי להשתמש בג’ינג’ר כתרופה לדלקת במעי, קח כפית אחת של ג’ינג’ר אבקה בכוס מים אחת ושתה אותו פעם או פעמיים ביום.

9.שורש ברדוק

שורש ברדוק הוא עשב שידוע כאנטי דלקתי טבעי ויכול לעזור להפחית דלקת בדרכי העיכול.כדי להשתמש בבורדוקשורש כתרופה לדלקת במעי, קח כפית אחת של שורש ברדוק אבקה בכוס מים אחת ושותה אותו פעם או פעמיים ביום.

10.גדילן חלב

גדילן חלב הוא עשב שידוע כאנטי דלקתי טבעי ויכול לעזור להפחית דלקת בדרכי העיכול.כדי להשתמש בגדילן חלב כתרופה לדלקת במעי, קח כפית אחת של גדילן חלב אבקה בכוס מים ושתייה

13 תרופות טבעיות לדלקת במעי

דלקת במעיים יכולה להיות מצב מתיש, אך יש תקווה.תרופות טבעיות עשויות לעזור להקל על התסמינים ולהפחית את הסיכון לדלקת נוספת.להלן 13 תרופות מיושנות ובטוחות עם תוצאות מוכחות:

1.פרוביוטיקה

פרוביוטיקה הם מיקרואורגניזמים חיים שנחשבים לסייע בהחזרת האיזון במערכת העיכול.לעתים קרובות הם נמצאים ביוגורט, מזון מותסס ותוספי מזון.מחקרים מראים כי פרוביוטיקה עשויה להפחית את הדלקת במעיים, כמו גם לשפר את תפקוד מערכת החיסון.

2.אומגה 3S

לחומצות שומן אומגה 3 יש תכונות אנטי דלקתיות.הם נמצאים בדגים, כמו סלמון וטונה, כמו גם מקורות מבוססי צמחים כמו זרעי פשתן, זרעי צ’יה ואגוזי מלך.הגדלת צריכת אומגה 3 עשויה לעזור להפחית את הדלקת במעיים.

3.מזונות עשירים בסיבים

סיבים מסייעים בקידום סדירות ועלולים להפחית את הדלקת במעיים.אכילת מזונות עשירים בסיבים, כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים, יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של דלקת במעי.

4.ג’ינג’ר

ג’ינג’ר כבר מזמן משמש כתרופה טבעית להפחתת הדלקת.ניתן לצרוך אותו במגוון צורות, כמו טרי, מיובש או אבקה, או כתה.מחקרים מראים כי ג’ינג’ר עלול להפחית את הדלקת במעיים.

5.כורכום

כורכום הוא תבלין שיש לו תכונות אנטי דלקתיות.ניתן לצרוך אותו כתה, או להוסיף אותו למזונות.מחקרים מראים כי כורכום עלול להפחית את הדלקת במעיים.

6.שורש ליקוריץ

שורש ליקוריץ הוא תרופה טבעית שנחשבת להפחתת הדלקת במעיים.ניתן לצרוך אותו בצורת תה או כתוסף.

7.חומץ תפוחים

חומץ סיידר תפוחים נחשב להפחתת הדלקת במעיים.ניתן לצרוך אותו כטוניק או להוסיף למזונות.

8.אלם חלקלק

אלם חלקלק הוא תרופה טבעית שנחשבת להפחתת הדלקת במעיים.ניתן לצרוך אותו כתה או בצורה תוספה.

9.אלוורה

אלוורה יש תכונות אנטי דלקתיות ונחשבים להפחית את הדלקת במעיים.ניתן לצרוך אותו בצורת מיץ או כתוסף.

10.שורש מרשמלו

שורש מרשמלו הוא תרופה טבעית שנחשבת להפחתת הדלקת במעיים.ניתן לצרוך אותו כתה או בצורה תוספה.

11.DGL LICORICE

DGL Licorice הוא תרופה טבעית שנחשבת להפחתת הדלקת במעיים.ניתן לצרוך אותו כתה או בצורה תוספה.

12.שומר

שומר הוא תרופה טבעית שנחשבת להפחתת הדלקת במעיים.ניתן לצרוך אותו כתה או בצורה תוספה.

13.מנטה

מנטה היא תרופה טבעית שנחשבת להפחתת הדלקת במעיים.ניתן לצרוך אותו כתה או בצורה תוספה.

סיכום

דלקת במעי יכולה להיות מצב קשה לניהול, אך ישנם תרופות טבעיות שעשויות לעזור להפחית דלקת ותסמינים.פרוביוטיקה, אומגה 3, מזונות עשירים בסיבים, ג’ינג’ר, כורכום, שורש ליקריץ, חומץ תפוחים, אלם חלקלק, אלוורה, שורש מרשמלו, שומר DGL, שומר ופפרמינט הם כולם תרופות טבעיות שנחשבות להפחתת דלקת בקְרָבַיִם.אמנם סעדים אלה עשויים להועיל, אך תמיד עדיף לדבר עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני שתנסה טיפול חדש כלשהו.

שאלות נפוצות

מהי דלקת במעי?

דלקת מעיים, המכונה גם מעי דלקתמחלה (IBD), היא מצב כרוני המאופיין בדלקת במעיים.תסמינים של IBD עשויים לכלול כאבי בטן, שלשול, הקאות, עייפות וירידה במשקל.

מהם היתרונות של תרופות טבעיות לדלקת במעי?

תרופות טבעיות עשויות לעזור להפחית את הסימפטומים של דלקת במעי ולהפחית את הסיכון לדלקת נוספת.פרוביוטיקה, אומגה 3

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן