דף הבית » תרופות סבתא » גירוד קרקפת – 22 תרופות מיושנות לטיפול מהיר ועזרה בהחלמה
dddadd dadadadadaa  daadaddaddaa dedddadaddaa dcdddaddc ded

גירוד קרקפת – 22 תרופות מיושנות לטיפול מהיר ועזרה בהחלמה

קרקפת מגרדת-22 תרופות מיושנות לטיפול מהיר ועזרה בהחלמה

קיום קרקפת מגרדת יכול להיות די מעצבן ולא נוח.זה יכול לגרום לאדמומיות, דלקת ואפילו נשירת שיער.למרבה המזל, ישנם כמה תרופות מיושנות בהן תוכלו להשתמש בכדי לעזור להפחית את הגירוד והדלקת ולעזור לכם להתאושש במהירות רבה יותר.להלן 22 תרופות מיושנות שיכולות לספק הקלה מהירה מקרקפת מגרדת.

1.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה טבעית המשמשת במשך מאות שנים לטיפול בקרקפים מגרדים.האופי החומצי של החומץ עוזר להקל על גירוד ודלקת.כדי להשתמש בו, מערבבים חלק אחד של חומץ תפוחים עם שני חלקים מים ומרחים את התערובת על הקרקפת.אפשר לו לשבת מספר דקות לפני השטיפה.

2.אלוורה

אלוורה יש תכונות ריפוי רבות והיא יכולה לעזור להפחית גירוד ודלקת הקשורים לקרקפת מגרדת.כדי להשתמש בו, מרחי ג’ל אלוורה על קרקפתך והשאיר אותו למשך רבע שעה לפני שטיפתו.

3.שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא חיטוי טבעי ואנטי דלקתי שיכול לעזור להפחית גירוד ודלקת.כדי להשתמש בו, מערבבים כמה טיפות שמן עץ התה עם שמן נשא כמו שמן קוקוס או שמן חוחובה ומורחים אותו על הקרקפת.השאירו אותו מספר דקות לפני ששטיפתו.

4.מכשפה לוז

לוז מכשפה הוא מענק טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת וגרד.כדי להשתמש בו, ערבבו כמה טיפות לוז מכשפה עם מים והפעילו אותם על הקרקפת שלכם.אפשר לו לשבת מספר דקות לפני השטיפה.

5.שיבולת שועל

שיבולת שועל יכולה לעזור להפחית גירוד ודלקת הקשורים לקרקפת מגרדת.כדי להשתמש בו, טוחנים כוס שיבולת שועל בבלנדר או במעבד מזון.הוסף מספיק מים להכנת משחה והחל אותו על הקרקפת שלך.השאירו אותו למשך 15 דקות לפני ששטיפתו.

6.שמן קוקוס

שמן קוקוס הוא קרם לחות טבעי שיכול לעזור להפחית גירוד ודלקת.כדי להשתמש בו, עיסוי כמות קטנה של שמן קוקוס לקרקפת והשאירו אותו למשך 30 דקות לפני שטיפתו.

7.דבש

דבש הוא אנטיבקטריאלי טבעי ואנטי דלקתי שיכול לעזור להפחית גירוד ודלקת.כדי להשתמש בו, מערבבים כף דבש אחת עם שתי כפות מים חמים ומורחים אותה על הקרקפת שלך.השאירו אותו למשך 15 דקות לפני ששטיפתו.

8.סודה לשתייה

סודה לשתייה היא פילינג טבעי שיכול לעזור להפחית גירוד ודלקת.כדי להשתמש בו, מערבבים כף אחת של סודה לשתייה עם שתי כפות מים ומורחים אותה על הקרקפת שלך.השאירו אותו למשך 15 דקות לפני ששטיפתו.

9.מיץ לימון

מיץ לימון הוא עיקול טבעי שיכול לעזור להפחית גירוד ודלקת.כדי להשתמש בו, מערבבים כף אחת של מיץ לימון עם שתי כפות מים חמים ומורחים אותו על הקרקפת שלך.השאירו אותו למשך 15 דקות לפני ששטיפתו.

10.שום

שום הוא נוגד פטרייתי טבעי שיכול לעזור להפחית גירוד ודלקת.כדי להשתמש בו, לרסק שן שום של שום ומערבבים אותו עם כף דבש אחת.מרחי את התערובת על הקרקפת שלך והשאיר אותה דולקת למשך 15 דקות לפני השטיפה.

11.יוגורט

יוגורט הוא קרם לחות טבעי שיכול לעזור להפחית גירוד ודלקת.כדי להשתמש בו, מערבבים כף אחת של יוגורט רגיל עם כף דבש אחת ומורחים אותה על הקרקפת.השאירו אותו למשך 15 דקות לפני ששטיפתו.

12.שמן זית

שמן זית הוא קרם לחות טבעי שיכול לעזור להפחית גירוד ודלקת.כדי להשתמש בו, עיסו כמות קטנה של שמן זית לקרקפתכם והשאירו אותו למשך 30 דקות לפני שטיפתו.

13.מיץ תפוחים

מיץ תפוחים הוא עיקול טבעי שיכול לעזור להפחית גירוד ודלקת.כדי להשתמש בו, מערבבים כף אחת של מיץ תפוחים עם שתי כפות מים חמים ומורחים אותו על הקרקפת.השאירו אותו למשך 15 דקות לפני ששטיפתו.

14.שמן חוחובה

שמן חוחובה

חלק 2: כיצד לטפל בגירוד קרקפת Quickly ויעילות

הדרך הטובה ביותר לטפל במהירות וביעילות של גירוד הקרקפת היא לזהות ולהתייחס למטרה הבסיסית.הגורמים השכיחים לגרד בקרקפת כוללים עור יבש, קשקשים, אקזמה, פסוריאזיס ודלקת דרמטיטיס מגע.לאחר זיהוי הגורם הבסיסי, ניתן לפתח תוכנית טיפול מתאימה.

טיפול בעור יבש

אם עור יבש גורם לגירוד הקרקפת שלך, הדרך הטובה ביותר לטפל בו היא לשמור על לחות בקרקפת שלך.ניתן לעשות זאת על ידי:

  • באמצעות שמפו עדין כדי לנקות את הקרקפת
  • באמצעות מרכך לחות לאחר שמפו
  • מריחת שמן לחות או שמנת לקרקפת
  • באמצעות מכשיר אדים כדי להוסיף לחות לאוויר
  • הימנעות ממקלחות חמות ומשתמשות במים פושרים או קרירים במקום

טיפול בקשקשים

אם קשקשים גורמים לגרד בקרקפת, ישנם כמה טיפולים שיכולים לעזור.אלו כוללים:

  • באמצעות שמפו קשקשים כדי להפחית פתיתים ודלקת
  • שימוש בשמפו עדין כדי לנקות את הקרקפת
  • באמצעות שמפו תרופתי המכיל סלניום גופרתי, אבץ פיריתונה או זפת פחם
  • מריחת שמן עץ התה לקרקפת
  • שימוש במזגנים נגד קשקשים ומוצרי סטיילינג

טיפול באקזמה, פסוריאזיס ודלקת דרמטיטיס מגע

אם אקזמה, פסוריאזיס או דלקת דרמטיטיס מגע גורמים לגירוד הקרקפת שלך, הטיפולים הטובים ביותר הם תרופות אקטואליות, כגון משחות או משחות של סטרואידים.במקרים מסוימים, ניתן לרשום תרופות דרך הפה.חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שתשתמש בתרופות כלשהן לטיפול בגירוד בקרקפת, מכיוון שתרופות מסוימות יכולות להיות בעלות תופעות לוואי חמורות.

תרופות מיושנות לגרד קרקפת

בנוסף לטיפולים מודרניים, ישנם כמה תרופות מיושנות שיכולות לעזור בטיפול בגירוד בקרקפת.אלו כוללים:

  • החלת תערובת של חומץ תפוחים ומים על הקרקפת
  • באמצעות תערובת של שמן זית ודבש כדי לחות את הקרקפת
  • מריחת תערובת של סודה לשתייה ומים לקרקפת
  • באמצעות תערובת של שמן קוקוס ושמן עץ התה לטיפול בקשקשים
  • החלת תערובת של אלוורה ומים לקרקפת

חשוב לציין כי סעדים מיושנים אלה עשויים שלא להיות יעילים כמו טיפולים מודרניים, וחלקם עשויים אפילו להחמיר את גירוד הקרקפת.עדיף לדבר עם הרופא שלך לפני שתנסה אף אחד מהתרופות הללו.

שאלות נפוצות

מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בגירוד קרקפת?

הדרך הטובה ביותר לטפל בגירוד בקרקפת היא לזהות ולהתייחס למטרה הבסיסית.הגורמים השכיחים לגרד בקרקפת כוללים עור יבש, קשקשים, אקזמה, פסוריאזיס ודלקת דרמטיטיס מגע.לאחר זיהוי הגורם הבסיסי, ניתן לפתח תוכנית טיפול מתאימה.

האם יש תרופות מיושנות לגרד בקרקפת?

כן, יש כמה תרופות מיושנות שיכולות לעזור לטפל בגירוד בקרקפת.אלה כוללים מריחת תערובת של חומץ תפוחים ומים לקרקפת, תוך שימוש בתערובת של שמן זית ודבש כדי לחות את הקרקפת, ומריחת תערובת של סודה לשתייה ומים לקרקפת, בעזרת תערובת של שמן קוקוס ושמן עץ התהלטיפול בקשקשים, ומריחת תערובת של אלוורה ומים לקרקפת.חשוב לציין כי ייתכן שסעדים אלה אינם יעילים כמו טיפולים מודרניים, וחלקם עשויים אפילו להחמיר את גירוד הקרקפת.

לסיכום, גירוד בקרקפת יכול להיות בעיה מטרידה, אך בדרך כלל ניתן לטפל בה בקלות.הדרך הטובה ביותר לטפל במהירות וביעילות של גירוד הקרקפת היא לזהות ולהתייחס למטרה הבסיסית.לאחר זיהוי הגורם הבסיסי, ניתן לפתח תוכנית טיפול מתאימה.בנוסף, ישנם כמה תרופות מיושנות שעשויות לעזור לספק הקלה מגרד בקרקפת.עם זאת, חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שתנסה אף אחד מהתרופות הללו

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן